Wie durft toegeven

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Steffz1

Bericht door Steffz1 »

U heeft hier een belangrijk punt aangehaald. Ik heb de indruk dat het huismerk hier als heilig aanzien wordt en alle klachten die bepaalde mensen hebben hierover geminimaliseerd worden of zelfs niet beantwoord.
Liever over zwijgen dan leest men minder negatieve teksten over dit merk. Ook de zogenaamde marktwaarde die zo hoog zou zijn bij wederverkoop :-? laat me niet lachen, ge zou ZOT zijn om nog ne nieuwe GS(A) te kopen, neen koop gewoon een jonge okkazie want daar gaan ettelijke 1000' en Euro' s af...
Ik heb gisteren de nieuwe KTM Adventure onder ogen gehad en ik weet niet wat de exacte prijs is maar ik kan los uit de mouw schudden dat dit wel enkele 1000 'en Euro's zal schillen ... de uitstraling is er alvast en de offroad kwaliteiten zullen inderdaad veel beter zijn dan de GS.
De GS daarentegen heeft een enorme uitstraling maar die uitstraling voelt ge aan de portefeuille (allez sommigen onder ons he ;-) )

WAT is dus volgens jullie de reden dat BMW de GS zo duur mag aanbieden in verhouding van dergelijke merken zoals KTM ??
De vraag die de topicstarter gesteld heeft is een heel terechte vraag...

mvg

Stef
Sleetie schreef:persoonlijk heb ik lang motoren vergeleken

De GS sprong er met kop en schouders altijd bovenuit.

maar mocht men mij een enduro / touring fiets van een ander merk met dezelfde kwaliteiten voorschotelen als de GS ..... verdikke ik zou niet lang twijfelen

Soms heb ik de indruk dat BMW rijders als Ducati rijders zijn geworden
"the way of living" :roll:

Ene :" content van uw BMW?"
Andere : "yoo beste wat ik ooit gehad heb"
ene: "waar is hij"
andere :" bij den dealer, moa het is maar een kleinigheidje"

Zelf ben ik heeeel content met mijn bakske
Maar een ktm'ke met cardan en ik ben verkocht

@raketman: sorry ik heb het echt nie voor kettings het gaat hem zelfs niet om de olie want die moet ik in de motor gieten! :oops:

greetz Sleetie
one-one

Bericht door one-one »

[quote="frederik"]200 000-250 000 km met één motor ? jij bent dan een zeldzaam exemplaar !

Misschien maar vergeet niet dat niet iedereen er zo warmpjes inzit en ik opteerde voor die "lelijke" GS omdat ik mijn motor gebruik voor woon-werkverkeer en amusement...
met mijn eerste GS 1150 deed ik 72.500 km op 2en een half jaar maar werd spijtig genoeg omver gereden en motor stuk... inmiddels heb ik er reeds 70.000 met de andere en met wat geluk zal ik er zeker nog 3 maal zoveel km met doen. Vandaar mijn motivatie om een boxer te kopen. Indien ik enkel een motor voor het plezier had zou die KTM Adv zeker een goede optie zijn maar zou ik misschien ook kijken om een Duc te kopen en indien ik er warmpjes in zat misschien de twee. Zo zie je maar dat iedereen wel een reden heeft en ik ben zeker niet de persoon die kwijlt op alles wat BMW is behalve op een M3 misschien maar ook daar heb ik de "tijd" niet voor en als ik "tijd" zeg wrijf ik met de duim en de wijsvinger over elkaar :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
wemalo

Bericht door wemalo »

Steffz1 schreef:Ik heb de indruk dat het huismerk hier als heilig aanzien wordt en alle klachten die bepaalde mensen hebben hierover geminimaliseerd worden of zelfs niet beantwoord.
Dit lijkt me nogal logisch ook. Dit is hier een BMW forum en geen algemeen motorforum.

Ik vind dat ieder voor zichzelf moet uitmaken waarom of waarom niet BMW. Mijn vaststelling is in elk geval dat de kwaliteit niet meer deze is van pakweg 10-15 jaar geleden. Toch heb ik terug voor een boxermotor gekozen juist omdat het een boxermotor is. Het is mij tijdens testritten niet gelukt om toch maar een minuut te aarden op een andere motor.

Zou ik pakweg volgend jaar opnieuw voor een BMW motor kiezen? Nee. De herverkoopwaarde is in verhouding met de dure aankoopprijs belachelijk geworden. Objectief beschouwt koop je je beter een Japanse motorfiets in de solden. Ik denk dat je bij BMW een goedkope motor koopt (toch zeker voor alle boxermodellen) en voor een groot stuk de ontwikkeling sponsort van zaken zoals ESA, RDC, ASC, ...

Maar de overgrote meerderheid koopt zijn motor nog steeds niet op basis van objectieve beweegredenen. En dat weten ze bij BMW ook maar al te goed.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Wally schreef:En waarom blijven jullie dan toch nog altijd BMW rijden?
Aahhh ... ge moet eerlijk zijn ... om dit natuurlijk:

Afbeelding

en om wat het uitstraalt: standing, klasse, rijkdom, kwaliteit ...

Snobisme heeft nu eenmaal zijn prijs, hé :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Steffz1 schreef:

WAT is dus volgens jullie de reden dat BMW de GS zo duur mag aanbieden in verhouding van dergelijke merken zoals KTM ??
Al veel KTM's tegengekomen met meer dan 100000 km op de teller? :roll:
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

demito schreef:
Steffz1 schreef:

Al veel KTM's tegengekomen met meer dan 100000 km op de teller? :roll:
Dergelijke motor, allez elke hedendaagse motor zal 100.000 km halen zonder probleem zolang dat je dit goed onderhoud. Hoeveel mensen rijden 100.000 km bijeen ? Meestal is de motor al lang weer de deur uit en kiezen ze opnieuw voor een nieuwe :wink:

Maar toegegeven ik ken nu eenmaal ook niet veel KTM rijders dus op uw vraag kan ik niet antwoorden.

mvg

Stef
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

de meeste die de kaap van 100000 overschrijden zijn degene die hun moto 2dehands gekocht hebben.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

demito schreef: Al veel KTM's tegengekomen met meer dan 100000 km op de teller? :roll:
Nogal logisch : het model bestaat nog maar 4 jaar, en zoals bij alle nieuwe modellen was het eerste jaar experimenteren en fouten oplossen (zonder kosten voor de eigenaars en met verlenging van de garantie overigens).
Ik ken er eentje die zijn 990S beroepsmatig gebruikte als koerier. Die heeft nu 145.000km op de teller, gaat nog steeds als een speer...
Nil volentibus arduum
cope

Bericht door cope »

waar zijn jullie over aan het lullen???

Bmw nee, Ktm ja, ne Jap tuurlijk dan ene Bmw ja, Ktm misschien ne Jap nooit want die hebben ooit eens in PEARL HABOR de amerikanen aangevallen en een Harley Davidson wat moeten we daarvan vinden je kunt ze gebruiken om rond de kerk te rijden, ze kosten immens veel geld en toch worden ze goed verkocht en last but least een MV Augusta die kost evenveel als een luxe auto en toch worden ze verkocht.

Er zullen altijd voor of tegenstanders zijn voor welk merk ook en als je het niet kunt betalen neem dan de tram of werk wat meer zoals ik doe zonder te lullen of te jammeren over dit of dat wees blij als men gezond is en leef en geniet van het motorrijden met welk merk dan ook ze hebben allemaal 2 wielen en een motor en het rijd vooruit das toch genoeg.

En haal deze topic van het GS forum, tis niet relevant, zet hem bij ik weet het niet en zal het nooit weten.

Met vriendelijk groeten en lul maar verder, ik heb het zo pas ook gedaan :grin:

Greetz Cope te luller
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Amai zulle, als ne mens al nimeer mag zeggen welke z'n beweegredenen zijn waarom hij de GS boven een ander model verkiest :roll:

Denk dat de enige die hier zit te lullen...

Grtz, Philip!

P.S: En ja, ik heb reeds met de KTM gereden, als je is alle postings leest zal je dat misschien ook kunnen lezen :!:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
cope

Bericht door cope »

Yoo Koppel,

Als je denkt dat ik zit te lullen zeg dat dan, want ik zit hier te lullen.

Men is hier aan het afbreken waar dat ik voor gewerkt en gespaard heb,en waar dat ik ongelovelijk graag met rij.
Iedereen heeft een ander gedacht en gelukkig maar, maar ik breek geen merk nog iemand zijn motor af waarom zou ik, elk zijn eigen gedacht.
En iets afbreken is veel gemakkelijker dan opbouwen.

salut
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Kritisch zijn is niet afbreken.
Het zou zelfs het tegendeel kunnen bewerkstelligen, zijnde dat ik wel degelijk besef dat mijn beweegredenen om de GS te kopen nu na een kleine 10.000 kilometer nog steeds gelden.
En dat alle bezwaren en tekortkomingen die ik wist of vreesde, er ook zijn ...

Allen in dezelfde verhouding(!) zodat het er op neerkomt dat ik nog steeds sta voor wat ik gekozen heb en dat dit een goede keuze was :!:

Als ik hier niet kritisch over kan of mag denken, dan zou ik ook niet echt kunnen weten dat mijn beslissing om voor de GS te kiezen, voor mijzelf een goede was.

Deze topic evolueert lichtjes anders dan ik gedacht had en brengt redelijk wat emoties naar boven, me dunkt. Verlies jezelf er niet in ...
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Traveller

Bericht door Traveller »

Hallo, even terzijde.
Natuurlijk heeft BMW gelijk dat ze hun motoren zo "duur" verkopen.
Ik ben nog niemand tegengekomen die iets verkoopt onder de prijs die de koper er wil voor betalen. Marketing heet zoiets dacht ik.
Sinds 1 maand heb ik ook een 1100GS. Het is voor mij een goed compromis. Ik probeer even te verduidelijken.
Tijdens mijn ruim dertigarige " motorcarriere" heb ik nog nooit een nieuwe motorfiets gekocht, maar ook nooit een motorfiets verkocht. Steeds ben ik op zoek gegaan naar iemand die zijn compromis verkeerd ingeschat, en dus een verkeerde keuze gemaakt had. Door veelvuldig gebruik buiten de compromislimieten ging er dan het een en ander stuk en begon het gekende "gezeur". Aan slijtage onderhevige delen wens ik niet uit te sluiten. Mea culpa is weinigen gegeven en gezien de centjes die je van plan bent uit te geven kan je dan beter bevestigend knikken en beamen wat voor rotzooi er toch op de markt gebracht wordt.
Zoals de vakman heb ik steeds de juiste tool proberen te vinden voor de uit te voeren klus.(waarmee dit mij nog geen vakman maakt natuurlijk)
Voor off road gebruik ik een Honda XR500 - kader, wielen, crosbanden, monocilinder en als je wat wil meenemen een rugzak-daarmee ben ik al op plaatsen geweest waar je niet veel mensen tegenkomt.
Om naar de bompa te tuffen en hem een plezier te doen een BSA 350
Voor het jaren 70 gevoel een Yamaha XS750 driecilinder viertakt
Voor de reizen samen met de vrouw een R1100RT 96. Oude techniek in een moderne verpakking. Door de vorige eigenaar weggedaan voor de gekende problemen( versnellingsbak, cardan,KFR,ABS ). Een winter sleutelen heeft dit alles opgelost en sindsdien reeds 7 zorgeloze jaren.
Er staat nog het een en ander, maar dat is alleen om naar te kijken.
Hier tegenover staat dan 30 jaar geen geld om te roken of me te bezatten. Een echte opoffering. 8-)
De reden waarom ik naar de boxer gegaan ben ,is omdat het een concept is waar ik kan aan sleutelen en er nog plezier beleef aan ook. Het blijft een oud concept en volgens mij niet echt geschikt om er mee te doen wat ze er nu mee aanvangen vanaf de 1200 serie. De hype rond de boxer lokt veel gebruikers die beter af zijn met een andere motor. Een aankoop wordt echter bepaald door de koper en zeuren achteraf zijn vijgen na Pasen.
De reden waarom ik een 1100GS 95 bijgekocht heb is omdat er nu al 22 drempels en 3 spoorwegovergangen in mijn woon-werk traject zitten(enkel). De langere veerweg en het stuurgedrag zijn volgens mij geschikt om op deze manier de zes jaar tot aan mijn verplichte opruststelling te overbruggen.Ik gebruik hem nu reeds 1500km en de glimlach onder mijn helm wordt steeds groter naarmate ik de motor beter onder de knie krijg.
In januari krijgt hij een grote winterbeurt met enkele aanpassingen en kan hij net als mijn andere 1100 aan een nieuw leven beginnen. Off road zal hij in de standaard setting niet te zien krijgen want daar is hij niet voor geschikt. ( tenzij voet- fietspad of grasberm ook als off road meetelt)
Ik geraak er steeds meer van overtuigd weer het juiste compromis gevonden te hebben voor deze klus.
PS. voor een KTM met cardan is het nog wat vroeg denk ik, want dat zou niet passen in hun marketing imago. ( teveel road getint )
Oei oei, dit is een lange uitleg geworden.
Nog veel rijplezier aan iedereen, met wat voor compromis er ook wordt rondgetuft.
mecapuet

Bericht door mecapuet »

@ Traveller.
Lange uitleg, maar kan mij er in vinden.

Ik heb ook al wat moto's geprobeerd en heb nu mijn eerste bmw (gsa 1150).
En dat bmw standing zou geven, intereseert mij niet, anders had ik al eentje eerder gekocht. Ik heb de werkplaatshandboek eerst eens door genomen en heb er vertrouwen in. :wink:
En aan elke moto komen wel eens stukken, hang af hoe je het gebruikt en onderhoud. Het is niet omdat ik nu met bmw rij dat daar niets mag (of kan) aankomen. De gsa bevalt mij voor wat ik hem nodig heb. Moest ik echt terug willen off road rijden, koop ik wel iets anders bij.
Nog veel plezier met het geleuter. :lol:
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
TAF

Bericht door TAF »

Traveller dat noem ik nu nog eens een deftige en zinnige uitleg t'is misschien ook wel dak het eens ben met zijn woorden.
Ik rij met een bmw omdat:
-Ik het nen toffen bak vind
-er graag mee rondtuf
-cardan(was het beu van telkens aanspannen en smeren)
-een perfecte moto voor lange reizen
-geen last van de rug
-enz...................
En heb zeker geen bmw gekocht voor het imago van wat andere denken van mijn aankopen laat mij volledig koud zoals ze zeggen.
GREETZ CIAO
TAF
GS 1150 ADVENTURE
GS 1200 ADVENTURE
jantje beton

Bericht door jantje beton »

ik persoonlijk vind dat iedereen mag rijden met hetgeen waar hij zich goed bij voelt en de rest maak het mij niks uit als we maar content zijn :wink: :wink: :dwarf:
BEN WEER EENS ONLINE
Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

Rij bijna 20 jaar met BMW en nog steeds content van.
Eerst nen 100/7 (zit nu bij JH), heeft me steeds gebracht waar ik wilde zijn zomer en winter. Sleutelen daar aan was een plezier. En ja er zijn dingen aan stuk gegaan, maar dit is bij elke moto zo denk ik.
Nu nen GS1100, gekocht om zijn rij-eigenschappen die ik hier ten volle kan gebruiken, daarenboven nen fantastische reismoto ook met duo. En ook hier gaan er soms dingen stuk.
Off-road eigenschappen, goed voor een onverhard wegske, anders is hij veel te zwaar. En wreed content van. Ben van plan om nog heel wat jaartjes met te rijden.

Mvg Motard de l'Allier :wink:
Plaats reactie