Valbaren R1200RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Marc451814882

Valbaren R1200RT

Bericht door Marc451814882 »

Hoi,

regelmatig lees ik hier iets over valbaren. Toen ik in juli mijne "Silver" kocht stond ik ook verlekkerd te kijken naar modellen in de showroom waarop valbaren gemonteerd waren. Evenwel, zonder merken te noemen viel het me op dat de gemonteerde baren amper voorbij de cylinderkoppen kwamen. Ik vroeg me daarbij af in hoeverre de geplaatste valbaren juist maar dienden om te showen of ze effectief ook "iets" konden opvangen. Of waren ze slecht gemonteerd???
Een weekje later heb ik dan (in mijn lompigheid) mijn beestje zonder valbaren tegen den tarmac gelegd. Enfin ben er, zoals eerder reeds geschreven goedkoop van af gekomen.
Vorige week echter heb ik valbaren gezien welke op een R1200RT geplaatst waren om U tegen te zeggen. Heb er zelfs staan aan sleuren dat het niet mooi meer was en....ze gaven geen krimp. Ik heb er al gezien die wel meegeven als je er aan trekt. De valbaren waarvan ik nu spreek waren gemonteerd op een R1200RT van de lokale politie. Ze zijn van BMW zelf en voor diegenen die het interesseert, ze zouden, mits kennis van de onderdeelnummers te koop zijn. Het enige dat ik niet weet en toch wel belangrijk is, is de aankoopprijs???
Ik heb geen aandelen in BMW maar denk toch mensen te plezieren met onderstaande inlichtingen.
Oh, ja de achterste lijken me niet zo bruikbaar daar ze bevestigd zitten in de bevestigingspunten van de voetsteuntjes....
(BTW, ik zou beschaamd zijn om zo ne vuile moto in een garage binnen te brengen) :oops:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh, ja esthetisch vind ik ze niet bepaald maar denk toch wel da 'k nog ne keer over de bomma haar poepken ga wrijven.... :wink:

Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
Luc VG

Bericht door Luc VG »

.
Hoi Marc,

Inderdaad ze zijn zeer stevig. Maar o zo lomp. Ze zijn eigenlijk exclusief voor de overheid.

Er is een goed alternatief van http://www.wunderlich.de
Heb deze zelf ook en zet ze altijd op mijn motor. Ze zijn veel mooier en gemakkelijk zelf te plaatsen.
En niet onbelangrijk. Ze doen hun werk naar behoren. Als je wil mag je eens komen kijken.

Mvg, Luc VG
.

Sturzbügel RT (R 1200 RT)
Best.-Nr.: 8160735
Für R 1200 RT
silbern kunststoffbeschichtet
205,06 €

.
R1150RS ... R1150RT .... R1200RT .... en opnieuw een R1200RT ....
Marc451814882

Dag Luc,

bedankt voor je reactie.
Ik heb deze posting enkel geplaatst omdat men in de garage waar ik de foto's nam me verzekerde dat ze privé ook zouden kunnen gekocht worden. Zal ééns verder m'n licht op steken.
En, inderdaad ze vallen "grof" uit....
Over één ding twijfel ik zeker niet dat de prijs een stuk boven de door u genoemde zal liggen...

Nogmaals bedankt en
Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
Luc VG

Bericht door Luc VG »

Marc451814882 schreef: Over één ding twijfel ik zeker niet dat de prijs een stuk boven de door u genoemde zal liggen...
De prijs voor de overheid valbaren vooraan is +/- 850 euro.
De prijs voor de overheid valbaren achteraan is +/- 820 euro.

Niet geplaatst. Dit kan je redelijk gemakelijk zelf doen.

Kijk maar bij Wunderlich http://www.wunderlich.de
Sturzbügel RT (R 1200 RT)
Best.-Nr.: 8160735
Für R 1200 RT
silbern kunststoffbeschichtet
205,06

Is nogal een verschil nietwaar.
R1150RS ... R1150RT .... R1200RT .... en opnieuw een R1200RT ....
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Luc VG schreef:
Marc451814882 schreef: Over één ding twijfel ik zeker niet dat de prijs een stuk boven de door u genoemde zal liggen...
De prijs voor de overheid valbaren vooraan is +/- 850 euro.
De prijs voor de overheid valbaren achteraan is +/- 820 euro.
:shock: :shock: :shock: :shock:

Beschamend en schandalig...Winstmarge x10 ?

Da's ook om te zeggen "blijf er als partikulier met uw pollen maar af" zeker ? Da's zuiver profiteren hé : 't is de overheid, die betalen alles wat ge maar wilt --> kassakassa !

Alleen spijtig dat zulks met ons belastingsgeld is...
Nil volentibus arduum
tweetyoost

Bericht door tweetyoost »

amaai das echt wel overdreven... kwil de prijs niet weten van de andere accesoires waar de zwaantjes mee rondrijden..
John
Contacteer:

Bericht door John »

Dat het degelijke spullen zijn is zeker. Dat de prijs niet in verhouding staat eigenlijk ook. Maar misschien is er een mouw aan te passen door bvb enkel de steunen te kopen en héél lief aan Jurgen te vragen of er iets te ritselen valt in inox? Ben maar zeker dat je dan oersterke valbeugels hebt. Verander het plooiwerk een beetje, dan heb je gelijk ook een eigen ontwerp/model :wink:
Marc451814882

Yo mannen,

denk niet dat het nog nodig is over bomma haar poepken te wrijven....noch ik noch mijn schoonouders noemen "Rockefeller"... :lol:
Denk als ze dit hoort dat ze me gaat vragen of er een "vijsken" los zit...
En ik die dacht dat ik sommige mensen plezier met deze posting zou doen....euh...vergeet het maar.... :oops:

Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Marc451814882 schreef:Yo mannen,

denk niet dat het nog nodig is over bomma haar poepken te wrijven....noch ik noch mijn schoonouders noemen "Rockefeller"... :lol:
Denk als ze dit hoort dat ze me gaat vragen of er een "vijsken" los zit...
En ik die dacht dat ik sommige mensen plezier met deze posting zou doen....euh...vergeet het maar.... :oops:

Groetjes
Marc
Hoi Marc, ik begrijp uw enthousiasme... maar helaas, rechtblijven met de fiets is de boodschap :lol: :lol: :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb dus van die valbeugels op mijn dienst RT. Ik wist niet dat ze zo duur zijn. Ze zijn nochtans niet van goud. Eigenlijk is het dan schandalig dat ze zeer gemakkellijk roesten.
Dat ze wel oersterk zijn heb ik zelf mogen meemaken. Vorige week werd mijn dienstmotofiets omvergereden door een achteruit rijdende vrachtwagen :shock: . Dankzij de beugels is er slechts minieme schade aan de motor zelf.
Maar dat ze dergelijke prijzen voor overheidsdiensten aanrekenen dat zijn we wel gewoon hoor. Er zijn bepaalde firma's die rijk worden op de kap van de overheid.
Je zou eens moeten weten hoeveel onze motoren in leasing kosten. Voor die prijs leas ik een dikke Porsche. Ze weten dat de overheid toch met geld over de brug komt dus doen ze maar op.
Marc451814882

@ Oneshark

awel Germain, we doen ons best en gaan dat proberen blijven doen :wink:

@Flat Twin Power

Ben vandaag inderdaad in de garage gaan vragen of ze van goud waren. Niet dus. Maar de legering is inderdaad heel anders dan hetgeen op de federale BMW's zit want de mekanieker demonstreerde mij onmiddellijk met een magneet dat deze magneet bleef plakken op de federale hun valbaren maar niet op de lokale R1200RT waarvan de foto's hierboven. Hij toonde mij tevens dat de verchroomde valbaren van onze oudere BMW-beestjes eveneens heel rap roesten.

Heb tevens een uitgebreide demonstratie gekregen over de dikte van de remschijven van BMW en de koppeling. Met een meterke dat tot op één tiende van een mm nauwkeurig meet. Dit van verschillende modellen en moet zeggen dat hij vondt dat deze slijtage-onderdelen van BMW gerust wat dikker konden en mochten zijn. Hetzelfde met remblokjes. Toen ik hem zei dat ik voor mijn laatste onderhoud met 2 nieuwe banden ongeveer een € 600,00 kwijt was (onder garantie nog)....lachte hij fijntjes en zei me dat hij voor dat geld nen afgedankten van de federale gekocht had. "En...ik rijd ook," zei hij... 8-)
Nu, ik ga niet klagen tot nu toe, de aankoop was een bewuste keuze en ben nog steeds "hartstikke" zot van m'n beestje. En de bomma ook :lol:

Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
p.raaymakers1

Bericht door p.raaymakers1 »

De originele cylinder beschermers doen uitstekend hun werk als de rt omvalt. Weet ik uit eigen ervaring. Behalve wat krasjes op de cylinderbeschermer, totaal geen andere schade. Was wel omgevallen zonder koffers.

De hier getoonde valbeugels zijn a: lelijk b:lomp c:véééél te duur en...
ik denk dat ze bij een serieuze valpartij ook krom gaan, de bevestigings punten ontzetten, er ook andere schade zal zijn en het uiteindelijke schadebedrag opgeplust kan worden met 2 x 840 euro, voor beschadigde beugels.

Uiteindelijk denk ik dat niets echt helpt bij een serieuze valpartij, behalve.....niet vallen natuurlijk :grin:
Toedel

Bericht door Toedel »

Hello, ik had de originele BMW beschermbeugel op mijn R1200GS. De GS heb ik eens neergelegd; gevolg : krassen op alu kleppendeksel. :-(

BMW gebruikt in het enduropark van Hechlingen alu beschermdeksels bovenop de kleppendeksels. Als de GS dan op z'n zij ligt, kun je de moto zelfs laten draaien met het alu beschermdeksel als draaipunt. Ik denk dus dat dat geen slechte keuze is. Maar het moet je smaak zijn hè.
Just my 2 cents.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Marc451814882

Hey toedel,

bij ons zeggen ze "Goeste es kuupe."

Zoals je zegt over smaak valt niet te twisten. Schreef zelf al dat ze allesbehalve elegant waren....maar wel sterk.
Ga nog efkens de kat uit de boom kijken en vooral proberen "recht" blijven. Maar 'k denk dat we dat allemaal doen toch... :wink:
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
FREEBIKER

Bericht door FREEBIKER »

Dag marc
Ik heb de valbeugels van Wunderlich gemonteerd;
Ik heb mijn motor al twee maal neergelegd;
Eenmaal zonder valbaren kleppendeksel beschadigd en spiegel en koffer geraakt.
Tweede maal met valbaren alleen koffer geraaktAfbeelding
Freebiker
1600GT
Triker

Bericht door Triker »

Idem hier, wat ik ook goed vind is dat ze het carter beschermen.
Ik heb de lichtgrijze genomen, geen chroom, zo vallen ze minder op en sluiten ze beter aan bij de grijze onderzijde.
Marc451814882

Iedereen bedankt voor zijn inbreng.
Denk dat het mettertijd inderdaad Wunderlich zal worden.
Eerst nog wat lobbywerk bij de bomma en da komt goe.

Enne (s)Campi heb ééns gelezen dat jij niet bepaald op bodemonderzoek uit was met uw nief machien, heb jij er al geplaatst of vindt je hem ook schoner zonder ? (ge meugt uuk altijd zegge dat 't mij nie aangoat niewoar... :-P :wink: )

Bedankt iedereen... :wink:

Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Enne (s)Campi heb ééns gelezen dat jij niet bepaald op bodemonderzoek uit was met uw nief machien, heb jij er al geplaatst of vindt je hem ook schoner zonder ? (ge meugt uuk altijd zegge dat 't mij nie aangoat niewoar... )
Hehhhhh....de mijne is gedoopt op de invriesrit, doch ben gelukkig niét ten val gekomen (hout vasthouden)...ik doe het voorlopig met de cyl beschermers, ondertussen is er een topcase en tankzak bijgekomen en al mijn overige pleuro's zijn eventueel voor een groter scherm in 08...

Lelijk zijn ze iig niet m.i.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
bandit

Bericht door bandit »

Hallo Marc, ikzelf heb de valbaren van Wunderlich gemonteerd. Als je deze eens wilt bekijken, mag je gerust eens langskomen. Ik woon aan de Groendreef, een paar straten verder van de vroegere Rijkswacht(federale). Voor een eventuele afspraak kan je mij een mailtje sturen.
Groeten Martin
Marc451814882

Dat is heel vriendelijk voor het aanbod Martin
maar denk verhouding prijs-kwaliteit dat Wunderlich er verreweg het beste uitkomt.
Zoals hierboven geschreven enkel nog wat lobbywerk bij de bomma en dat komt goed. :wink:

Tot hoors
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
Plaats reactie