regelmatig lees ik hier iets over valbaren. Toen ik in juli mijne "Silver" kocht stond ik ook verlekkerd te kijken naar modellen in de showroom waarop valbaren gemonteerd waren. Evenwel, zonder merken te noemen viel het me op dat de gemonteerde baren amper voorbij de cylinderkoppen kwamen. Ik vroeg me daarbij af in hoeverre de geplaatste valbaren juist maar dienden om te showen of ze effectief ook "iets" konden opvangen. Of waren ze slecht gemonteerd???
Een weekje later heb ik dan (in mijn lompigheid) mijn beestje zonder valbaren tegen den tarmac gelegd. Enfin ben er, zoals eerder reeds geschreven goedkoop van af gekomen.
Vorige week echter heb ik valbaren gezien welke op een R1200RT geplaatst waren om U tegen te zeggen. Heb er zelfs staan aan sleuren dat het niet mooi meer was en....ze gaven geen krimp. Ik heb er al gezien die wel meegeven als je er aan trekt. De valbaren waarvan ik nu spreek waren gemonteerd op een R1200RT van de lokale politie. Ze zijn van BMW zelf en voor diegenen die het interesseert, ze zouden, mits kennis van de onderdeelnummers te koop zijn. Het enige dat ik niet weet en toch wel belangrijk is, is de aankoopprijs???
Ik heb geen aandelen in BMW maar denk toch mensen te plezieren met onderstaande inlichtingen.
Oh, ja de achterste lijken me niet zo bruikbaar daar ze bevestigd zitten in de bevestigingspunten van de voetsteuntjes....
(BTW, ik zou beschaamd zijn om zo ne vuile moto in een garage binnen te brengen)

Oh, ja esthetisch vind ik ze niet bepaald maar denk toch wel da 'k nog ne keer over de bomma haar poepken ga wrijven....
Groetjes
Marc