YOO
Voila, ondertussen dankzij de -Fred- een BMW Endurohelm op de kop kunnen tikken voor een zacht prijske.
De maat was ok, ttz. de 57-58 spant echt te hard, dan mag ik 't vergeten om de oortjes v.d MP3 in te steken, of zelfs om een zonnebril te dragen, de 59-60 is dan weer net iets te los, màààààr, beiden vallen ze ruim binnen de veiligheids- en comfortgrenzen.
Soit, nu dus kunnen ondervinden dat 'm dus, zoals ik vermoedde, een beetje aan de tochtige kant is langs onderen. Moet wel zeggen dater bij de mijne géén mouske zit, denk dat 't niet veel, maar toch iets zal helpen.
Wel is hij stil, stiller dan m'n 3'n half jaar oude en +60K km hebbende Nolan, maar da's dan ook geen referentie qua stilte.
Ook is de bewaseming ok, aan de binennkant van 't vizier zit zo'n rubberen laagske, dat bewasseming tegengaat, doet nu wel z'n werk maar ik vraag me af hoelang 't blijft duren.
Vandaag ook moeten vaststellen dat hij héél windgevoelig is, die zonneklep zou ik er wel kunnen afhalen, zon is er nu toch nit, en wind des te meer, maar daarom koopt ge u génen all-roadhelm hé
Als 't echter nog zo enkelste dagen blijft waaien, dan ga 'k ze er toch afsmijten voor den tijd dat 't nodig is. Vandaag enkele keren verschoten van de ruk aan m'n hoofd, echt niet normaal, content dat da koordje met DD-sluiting goed op spanning stond.
Kortom, een stille, heel comfortabel aanvoelende helm, die echter wel enkele nadelen heeft. Ach, de perfect helm bestaat dus nog altijd niet, of hij is te duur
Grtz, Philip!
P.S: Deze winter nieuwe wintervest gescoord, nu nieuwe helm, nu nog nieuwe waterdichte tussenseizoenshandschoenen, en ik kan er weer tegen