BMW Enduro helm, ook als winterhelm???

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

BMW Enduro helm, ook als winterhelm???

Bericht door Koppel!! »

YOO

Dus, aan alle gebruikers van diene Endurohelm, hoe gedraagt dat ding zich tijdens de koudste maanden van 't jaar??

Is er voldoende verluchting om bewaseming te voorkomen?
Is 'm stil genoeg, want met die klep bovenop?
Zet hij na enkele weken/maanden nog uit, want die maten zijn wel heel krap gemeten?
Is 'm tijdens echt koud weer niet te open aan de kin, dat kleine ministofke zal imo niet veel helpen dan?

Soit, geef maar gaas, laat ulle maar gaan, alle info is bruikbare info :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Beetje offtopic

Shoei heeft nu een gelijkaardige helm in het gamma.

Pagina van de motorsite
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: BMW Enduro helm, ook als winterhelm???

Bericht door edargpu »

Koppel!! schreef:YOO

Dus, aan alle gebruikers van diene Endurohelm, hoe gedraagt dat ding zich tijdens de koudste maanden van 't jaar??

Is er voldoende verluchting om bewaseming te voorkomen?
Is 'm stil genoeg, want met die klep bovenop?
Zet hij na enkele weken/maanden nog uit, want die maten zijn wel heel krap gemeten?
Is 'm tijdens echt koud weer niet te open aan de kin, dat kleine ministofke zal imo niet veel helpen dan?

Soit, geef maar gaas, laat ulle maar gaan, alle info is bruikbare info :wink:

Grtz, Philip!
Van plan om met de moto naar Zweden te gaan,project loopt daar toch bijna ten einde ? :viking:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: BMW Enduro helm, ook als winterhelm???

Bericht door Koppel!! »

YOO
edargpu3 schreef: Van plan om met de moto naar Zweden te gaan,project loopt daar toch bijna ten einde ? :viking:
Project is voor GA reeds enkele weken ten einde, vanaf W47 is 't vollenbak in VCG te doen.
Bij welke afdeling zit gij nu eigenlijk??

Enneuh, mocht ik volgende keer in de zomer naar Göthenburg moeten gaan, dan zou 't wel is met de moto kunnen zijn, rijde mee dan :wink:

Soit, ff terug on-topic nu, waar zitten al die piloten met zo nen spacehelm nu, heb nog geen één deftig antwoord gehad :-?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
VoskenGSA
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 mar 2006, 09:24
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Bericht door VoskenGSA »

Koppel, misschien eens bij Stoffel informeren :wink:
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Die Shoei ziet er inderdaad mooi uit en goed afgedicht onderaan.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

Mjaaa, maar de mat-zwarte kost 460€, en da's toch al weer 60€ meer dan den BMWhelm, dewelke ik dan ook nog is mooier vind :-P

Anderzijds, de afdichting onderaan ziet er idd wel beter uit dan bij den BMWhelm, want dat lijkt me niet echt veel soeps. Ik zou 'm is op mijne kop moeten zetten, en testen 8-)

Grtz, Philip!

P.S: Airoh heeft ook zo'n model, voor ergens een 140€, zou da eigenlijk iets waard zijn :-?
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Bericht door RBee »

Koppel!! schreef:Airoh heeft ook zo'n model, voor ergens een 140€, zou da eigenlijk iets waard zijn :-?
Als hij gekeurd is is hij in orde(volgens de norm)de anderen zullen daar nog wat reserve hebben, draagcomfort en kwaliteit binnenvoering zal wat (veel)minder zijn.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Bericht door Jo De Paepe »

De ARAI TOUR-X is een gelijkaardig model

Ze liggen bij RAD in Drongen en eventueel kan je er mee testrijden

Koppel steek je licht eens op bij onze noorderburen daar zijn er verschillende die met de tour x rijden
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: BMW Enduro helm, ook als winterhelm???

Bericht door edargpu »

Koppel!! schreef:YOO
edargpu3 schreef: Van plan om met de moto naar Zweden te gaan,project loopt daar toch bijna ten einde ? :viking:
Bij welke afdeling zit gij nu eigenlijk??


off topic: Bij ons komt den eerste al op de komende week in GC.
En uw voorstel om mee te rijden naar Zweden hou ik in gedachten :lol:
Grtz
Edargpu3
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Anti Nozel
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 feb 2007, 10:02
Locatie: Leende
Contacteer:

Bericht door Anti Nozel »

Jo De Paepe schreef:De ARAI TOUR-X is een gelijkaardig model

Ze liggen bij RAD in Drongen en eventueel kan je er mee testrijden

Koppel steek je licht eens op bij onze noorderburen daar zijn er verschillende die met de tour x rijden
Hier zo'n noorderbuur (maar wel één met Humo-abonnement :wink:) die met een Arai Tour-X rijdt. Bevalt me prima maar met kouder weer is een helmmuts, en dan niet zo'n dun gevalletje, geen overbodige luxe.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Bericht door J »

Ik heb stoffel dit jaar wel meer met een andere helm zien rijden.

stuur hem eens een mail, hij zal je wel perfect kunnen aangeven wat er goed en slecht aan is.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Re: BMW Enduro helm, ook als winterhelm???

Bericht door -Fred- »

Hoi Koppel,

Indien je nog op zoek bent naar een BMW-botsmuts en je maat 59-60 hebt, hap dan maar snel :
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=22828
Grt,
Fred.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: BMW Enduro helm, ook als winterhelm???

Bericht door Koppel!! »

YOO

Voila, ondertussen dankzij de -Fred- een BMW Endurohelm op de kop kunnen tikken voor een zacht prijske.

De maat was ok, ttz. de 57-58 spant echt te hard, dan mag ik 't vergeten om de oortjes v.d MP3 in te steken, of zelfs om een zonnebril te dragen, de 59-60 is dan weer net iets te los, màààààr, beiden vallen ze ruim binnen de veiligheids- en comfortgrenzen.

Soit, nu dus kunnen ondervinden dat 'm dus, zoals ik vermoedde, een beetje aan de tochtige kant is langs onderen. Moet wel zeggen dater bij de mijne géén mouske zit, denk dat 't niet veel, maar toch iets zal helpen.
Wel is hij stil, stiller dan m'n 3'n half jaar oude en +60K km hebbende Nolan, maar da's dan ook geen referentie qua stilte.
Ook is de bewaseming ok, aan de binennkant van 't vizier zit zo'n rubberen laagske, dat bewasseming tegengaat, doet nu wel z'n werk maar ik vraag me af hoelang 't blijft duren.

Vandaag ook moeten vaststellen dat hij héél windgevoelig is, die zonneklep zou ik er wel kunnen afhalen, zon is er nu toch nit, en wind des te meer, maar daarom koopt ge u génen all-roadhelm hé :roll:
Als 't echter nog zo enkelste dagen blijft waaien, dan ga 'k ze er toch afsmijten voor den tijd dat 't nodig is. Vandaag enkele keren verschoten van de ruk aan m'n hoofd, echt niet normaal, content dat da koordje met DD-sluiting goed op spanning stond.

Kortom, een stille, heel comfortabel aanvoelende helm, die echter wel enkele nadelen heeft. Ach, de perfect helm bestaat dus nog altijd niet, of hij is te duur :eye:

Grtz, Philip!

P.S: Deze winter nieuwe wintervest gescoord, nu nieuwe helm, nu nog nieuwe waterdichte tussenseizoenshandschoenen, en ik kan er weer tegen :mrgreen:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: BMW Enduro helm, ook als winterhelm???

Bericht door Koppel!! »

YOO
Koppel!! schreef: Ook is de bewaseming ok, aan de binennkant van 't vizier zit zo'n rubberen laagske, dat bewasseming tegengaat, doet nu wel z'n werk maar ik vraag me af hoelang 't blijft duren.
Om maar ff een oud draadje op te rakelen, en mezelf te quoten, vandaag dus gezien dat 't effect van dat rubber laagje maar een jaar z'n werk doet.

Vandaag op de E40 (dus rijwind genoeg voor degelijke ventilatie te mogen verwachten) met een quasi compleet bewasemd scherm aan 't rijden geweest. Scary shit dude :shock: :shock: :shock: Zag zelfs niet welk type auto er voor me reed, enkel dat 't een auto, of een bestelwagen was :-(
Als ik dan m'n scherm ff opendeed, om toch maar te proberen om de binnenkant wasemvrij te maken bleek 't nog erger geworden. Niet meer doen dus.
Het bizarre is dat de wasem zich plots bovenaan 't vizier verscheen, ipv. naar gewoonte een beetje aan de bolling van 't vizier, onderaan.

Soit, heb op de buitenkant toch al enkele serieuze krassen, ga me dus maar een nieuw scherm bestellen :-|

't Is maar dat ge 't weet :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: BMW Enduro helm, ook als winterhelm???

Bericht door edargpu »

Koppel---> om even off Topic te gaan , Zweden staat voor mij weer voor de deur. 'K zen der binnenkort weer mee weg :lol: :razz:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
yellow
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 feb 2007, 20:28
Locatie: Buitenland

Re: BMW Enduro helm, ook als winterhelm???

Bericht door yellow »

Koppel!! schreef:YOO

Als ik dan m'n scherm ff opendeed, om toch maar te proberen om de binnenkant wasemvrij te maken bleek 't nog erger geworden. Niet meer doen dus.
Het bizarre is dat de wasem zich plots bovenaan 't vizier verscheen, ipv. naar gewoonte een beetje aan de bolling van 't vizier, onderaan.

Soit, heb op de buitenkant toch al enkele serieuze krassen, ga me dus maar een nieuw scherm bestellen :-|

't Is maar dat ge 't weet :wink:

Grtz, Philip!
Heb ik ook problemen mee. Die ruk aan de helm als he voorbij je scherm kijken wilt, daar pas je je op aan, maar de waseming.

De nieuwste Tour-X (3de versie nu al) blijkt een pinlock te hebben. Als je toch een nieuw vizier moet bestellen, vraag dan eens of het visier van de 3de generatie ook past op vorige generaties.

Voor 's winters (en wasem gevoelige ochtenden) heb ik een integraal helm. (ook Arai)

In Rijen (NL) kunnen ze je dit kraakhelder uitleggen.
Thorakan
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 okt 2008, 00:43
Woonplaats: Grobbendonk
Locatie: Antwerpen

Re: BMW Enduro helm, ook als winterhelm???

Bericht door Thorakan »

hoi,

ik ben Trots eigenaar van zo'n BMW enduro helmke :) en ik moet zeggen hij ziet er goed uit, je hebt een breed en hoog gezichtsveld, als je het vizier dicht doet dan is hij zeker stil genoeg en ik hoor mijn uitlaat beter m.a.w. puur geniet als je eens aan de gas komt. En que turbelentie met die klep op de autostrade valt het ook nog goed mee want ik mijn scherm staat eigenlijk nog ietsjes te laag. Ook alleen als er wat veel turbelentie is hoor je die klep een beetje trillen maar dat geraak je gewoon en hoor je het na de tijd toch niet meer (dit is toch bij mij het geval :)).

Ik zou zeggen, zeker kopen die helm, ik kan er eigenlijk niets slechts over zeggen :).

khoop dat je er wat mee bent ;)

grtz

Yannick

Edit: Kwas vergeten te zeggen, ik heb der al met in -14°C mee gereden en als je een goede Buff hebt, heb je niets last. En van dat het nogal een grote opening vanonder is merk je niets van.
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
Plaats reactie