Verre bestemmingen in combinatie met weinig tijd zijn niet evident.
Met de autotrein (DB) raak je al een eind, met Motour of Bike to Beach ook.
Maar als je naar Marokko, Griekenland of Turkije wil, moet je wellicht de motor met een boot opsturen en dan zelf nadien navliegen.
Heeft iemand daar ervaring mee/suggesties/adressen?
mvg
motorvervoer
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
motorvervoer
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
In Marokko sta je op 1.5 dag vanuit Brussel (efkens doorbijten). Om dan al die kosten en moeite te gaan doen.
Je kan de moto laten overvliegen maar dat kost klauwen vol geld. Is wel de snelste en zekerste manier.
Je kan je moto op de boot zetten maar dan moet je die doorgaans inkisten en laten fumigeren (gasbehandeling tegen de biestjes
niet zeker of dat voor Marokko moet ). Prijs is volume afhankelijk maar goedkoop is het niet. Let wel: prijzen varieren heel sterk, soms tot factor 3!. Weet dat je voor Marokko je tijd die je hebt uitgespaard met je moto te verschepen ruimschoots zal verliezen om je moto door de douane te krijgen (ware hel blijkbaar). Voor de tijdswinst moet je het echt niet doen. Tenzij je je motor naar Zuid Spanje verscheept en gewoon laat overzetten. Er zijn specifieke firma's die die klus voor jou kunnen klaren of je kan hem laten meegeven met een transportfirma (gewicht en volume)
Voor Turkije weet ik het niet maar voor Griekenland kan e.e.a. blijkbaar vlotjes verlopen. Het ligt tenslotte ook binnen de EU. Persoonlijk zou ik ook naar daar gewoon bollen. Zuiden van Italie, relax op de boot in Brindisi en de dag nadien de weg op. Dat maakt nu eenmaal deel uit van een dergelijke reis... Je bent een overlander of niet he
Ofwel motoren ter plaatse huren. In Marokko kan dat (doorgaans lichtere crossmotoren)
contact voor verscheping motos bij de firma Carga (Antwerpen): Guido Van Ballaert. Tel 03 543 9451 email : guido_van_ballaertATcarga.be
referentie: 2 motos enkele reis naar Santiago de Chili all in kost 750 EUR. Ik heb offertes gekregen tot 2000EUR
T
Je kan de moto laten overvliegen maar dat kost klauwen vol geld. Is wel de snelste en zekerste manier.
Je kan je moto op de boot zetten maar dan moet je die doorgaans inkisten en laten fumigeren (gasbehandeling tegen de biestjes
Voor Turkije weet ik het niet maar voor Griekenland kan e.e.a. blijkbaar vlotjes verlopen. Het ligt tenslotte ook binnen de EU. Persoonlijk zou ik ook naar daar gewoon bollen. Zuiden van Italie, relax op de boot in Brindisi en de dag nadien de weg op. Dat maakt nu eenmaal deel uit van een dergelijke reis... Je bent een overlander of niet he
Ofwel motoren ter plaatse huren. In Marokko kan dat (doorgaans lichtere crossmotoren)
contact voor verscheping motos bij de firma Carga (Antwerpen): Guido Van Ballaert. Tel 03 543 9451 email : guido_van_ballaertATcarga.be
referentie: 2 motos enkele reis naar Santiago de Chili all in kost 750 EUR. Ik heb offertes gekregen tot 2000EUR
T