Startproblemen R80RT
Moderator: GVN
-
Rooie R80RT
-
Rooie R80RT
-
Rooie R80RT
Eindelijk de diagnose gekregen. Het is een hele boterham ,zal proberen het in m'n eigen woorden te beschrijven. De rechter klepgeleider is eraan (de linker ook maar met minder verlies) en sluit niet meer voldoende af waardoor er compressieverlies is. Vandaar ook het stilaan slecht starten om uiteindelijk niet meer te starten. Ook beide cilinderkoppen moeten gereviseerd worden. Ongetwjfeld moeten er beroepshalve nog aanpalende zaken vervangen worden ,zoals pakkingen en dingen die in verband staan met deze reparatie. Zal er niet verder op ingaan omdat m'n technische kennis hierover minimaal is en reactie's gaan uitlokken waarop ik niet kan antwoorden. De cilinders zelf zijn er dankzij hun nicacil (?) bekleding nog redelijk goed aan toe .Wat men me wel vertelde is dat de zogenaamde reviesie op 100.000km wellicht een fabeltje is. Als er inderdaad nooit geen reviesie heeft plaatsgevonden dan heeft deze boxer het toch maar mooi 155.000km uitgezongen!!!. Enfin wegens de feestdagen zal het toch nog een kleine maand duren eer ik terug kan bollen. Allemaal leuke feestdagen en zogauw ik terug op m'n tweewieler zit horen jullie het zeker.
-
Iron Gonzo
suc6 met de revisie werken
nu heb je tenminste al iets waar je kan op staan
en 155000Km is een mooi getalletje voor een oudje
na de revisie kan je er zekers het dubbele op zetten
nu heb je tenminste al iets waar je kan op staan
en 155000Km is een mooi getalletje voor een oudje
na de revisie kan je er zekers het dubbele op zetten
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Rooie R80RT
Re: Startproblemen R80RT
Gisteren was eindelijk m'n R80 terug in orde. Zoals eerder gezegd was een cilinderkoprevisie nodig ,zijn de uitlaatkleppen vervangen en de pistons gepoulierd na het overdadig olieverbruik. Enfin ,toch al een ritje van 30km gedaan ,aan een rustig tempo en dat zal de volgende 970km ook zo zijn om alles terug in te rijden.
Tweede punt ,hij staat te koop. Onderandere op Kapazaa ,dus liefhebbers!
Tweede punt ,hij staat te koop. Onderandere op Kapazaa ,dus liefhebbers!
Re: Startproblemen R80RT
hey,
Wat nu?
Eindelijk je boxertje in orde en je verkoopt hem al...?
Greetz
Peter15
Wat nu?
Eindelijk je boxertje in orde en je verkoopt hem al...?
Greetz
Peter15