De rubber handvatten verwijderd, ze kunnen er af zonder te slopen maar dat valt niet mee (Hier bestaat al een topic over)
Wanneer het rubber verwijderd is zie je een bruine mantel die lijkt op trafo papier. In mijn geval was de storing duidelijk zichtbaar: Een zwarte plek, hier was de verwarmings draad doorgebrand.
Ik heb het papier en de verwarmings draden verwijderd en de kunststof bussen mooi schoon gemaakt. (Pas op dat het kabeltje niet het stuur inschiet je hebt um later nog nodig) De verwarmings draad is een weerstands draad van ongeveer 8 ohm per meter. Die waarde heb ik niet kunnen bestellen maar wel 10 ohm per meter, hierdoor worden de handvatten iets minder warm, maar het is niet storend. (Conrad bestnr: 429023. Prijs 2,25. 5 meter)
Per handvat heb je ongeveer een meter nodig (Na montage was de weerstands waarde 11 ohm).
De draad wordt in een lus gewikkeld zodat beide uiteinden ook bij het uiteinde van de kunstof bussen uitkomen, doe het rustig en netjes. Aan het uiteinde van de bussen zitten twee groeven hier wordt de weerstands draad verbonden met een soepel kabeltje. Een vervelende eigenschap van weerstands draad is dat je het niet kunt solderen, daarom heb ik van de messing pennetjes van een computer connector kleine busjes gemaakt. Schraap de isolerende lak aan het uiteinde van de weerstands draad weg en knijp hier de busjes op. Nu kan de koperdraad aan de busjes worden gesoldeerd. Ik heb eerst de bus ingetaped met ducktape, maar dat smelt, uiteindelijk heb ik katoen tape van Tesa gebruikt, dat gaat prima. Wikkel vanaf de kant waar normaal je duim op het handvat zit (Of je moet wel heel raar stuntrijden op je motor) naar het uiteinde, hierdoor stroopt het tape niet op als je het rubber er opschuift. Een goede tip die ik op het web gevonden heb: Spuit de bus en de binnenzijde van het rubber in met haarlak, echt ze glibberen er zo op! En ze komen goed vast te zitten omdat haarlak ook een lijmende werking heeft, dat weet ik nu omdat de rubbers niet hetzelfde zijn
Afgelopen vrijdag heb ik met lekkere warme vingertjes rond gereden met temperaturen even boven het vriespunt!