Situatie: je wil gaan rijden, je drukt op de startknop, de startmotor draait rond.. maar de motor slaat niet aan. De controle lampjes branden, alles lijkt normaal, alleen je hoort de benzinepomp niet zoemen als je de contactsleutel omdraait.
1) controleer de noodstopschakelaar. Staat die goed? schakel hem een paar keer in en uit (Eindigen bij in)
Helpt het niet?
2) controleer de zijstandaard (zijpikkel). Is die ingeklapt? klap hem ruw in en uit (Eindigen bij in)
Helpt het niet?
3) Meet de zekeringen met ingeschakeld contact. Geen spanning op zekering 1 en 2? ((K1100RS) van de andere modellen weet ik de nummers niet) Kijk dan nog eens goed naar de noodstopschakelaar.
Als deze simpele handelingen niet helpen dan is diepgaander onderzoek nodig. (Natuurlijk zit er benzine in de tank
Ik schrijf dit omdat ik met het verwijderen van de motor hoes (pyjama) de noodstopschakelaar verschoven heb en uren naar de oorzaak gezocht heb. Niet zo slim.. en hartstikke koud. Ik heb er met verschillende collega rijders over gesproken en een leuke anekdotes die er verteld werden! Tot aan het leeg starten van de accu ... wegenwacht er bij.. echte schaamrood verhalen... het lijkt wel of iedereen er wel eens mee te maken heeft gehad ... dus: "Be ware"