metzler M6
Moderator: GVN
kunde wel nie echt plat mee gaan
@ beemer, ik rij met ong dezelfde spanning als Harald.
Mijn ervaring met de voorste Z6 ... op tijd vervangen ! Is het nu door het warme weer of het feit dattem dringend aan vervanging toe is, maar mijn voorpartij heeft erg de neiging van te slippen in platte bochtjes ... wordt ook behoorlijk onstabieler
hij gaat er dus af en ne michelin derop !
@ beemer, ik rij met ong dezelfde spanning als Harald.
Mijn ervaring met de voorste Z6 ... op tijd vervangen ! Is het nu door het warme weer of het feit dattem dringend aan vervanging toe is, maar mijn voorpartij heeft erg de neiging van te slippen in platte bochtjes ... wordt ook behoorlijk onstabieler
hij gaat er dus af en ne michelin derop !
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
heb ook al een paar keer ondervonden dat hij zowel vooraan als achteraan wegslipt, en op de autosnelweg is hij onstabiel.Xa4 schreef:kunde wel nie echt plat mee gaan
@ beemer, ik rij met ong dezelfde spanning als Harald.
Mijn ervaring met de voorste Z6 ... op tijd vervangen ! Is het nu door het warme weer of het feit dattem dringend aan vervanging toe is, maar mijn voorpartij heeft erg de neiging van te slippen in platte bochtjes ... wordt ook behoorlijk onstabieler
hij gaat er dus af en ne michelin derop !
Re: metzler M6
Ik ga eens een Metzler MEZ6 opsteken .
Zal jullie laten weten wat hij in petto heeft .
--------------------------------------------------
Als hij maar niet ontploft (scheur van een 30cm) zoals de mijne (Een roadtec Z6) daarnet!!!
IK kan het nog vertellen, dus ik leef nog!
Daniel
Zal jullie laten weten wat hij in petto heeft .
--------------------------------------------------
Als hij maar niet ontploft (scheur van een 30cm) zoals de mijne (Een roadtec Z6) daarnet!!!
IK kan het nog vertellen, dus ik leef nog!
Daniel
voila ... zaterdag mijne Z6 voorband laten vervangen (door ne Michelin).
Hij heeft het 18.000 km volgehouden en had evt nog wel een paar kleine 1000 kunnen trekken maar ik vertrek naar Oostenrijk binnen 2 weken dus ...
Ik ben er content van geweest, behalve naar het einde toe. Ik blijf erbij dat het voorwiel begon weg te slippen en dat was eigenlijk geen rustgevend gevoel. De band was wel op zijn einde, maar nog steeds wettelijke groefdiepte, zou toch niet mogen mij gedacht
Michelin nu net ingereden en heeeeerlijke voorband ..; is wel gloednieuw, maar de motor ligt weer als een trein op rails ! Duitsland geweest, even met de 200km/h geflirt en had het gevoel dat ik gerust de 2 handen van het stuur kon laten (dit terzijde ...)
Hij heeft het 18.000 km volgehouden en had evt nog wel een paar kleine 1000 kunnen trekken maar ik vertrek naar Oostenrijk binnen 2 weken dus ...
Ik ben er content van geweest, behalve naar het einde toe. Ik blijf erbij dat het voorwiel begon weg te slippen en dat was eigenlijk geen rustgevend gevoel. De band was wel op zijn einde, maar nog steeds wettelijke groefdiepte, zou toch niet mogen mij gedacht
Michelin nu net ingereden en heeeeerlijke voorband ..; is wel gloednieuw, maar de motor ligt weer als een trein op rails ! Duitsland geweest, even met de 200km/h geflirt en had het gevoel dat ik gerust de 2 handen van het stuur kon laten (dit terzijde ...)
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:49
- Woonplaats: Hasselt
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Vorige week in de Eifel. Na nachtje in hotel in Dreis-Bruck op vrijdagochtend: Z4 achteraan plat. Zat achteraan een inbussteultje in . Band laten vervangen aan de Nurnburgring (Bikeworld) want het herstellen door middel van de bijgeleverde set wilde helemaal niet lukken. Perforatie vermoedelijk niet genoeg uitgeboord zodat de pluggen telkens rond het gereedschap uitscheurden nog voordat ze in de band pasten. Soit. Nieuwe Roadtec Z6 (geen Z4 in voorraad) was buiten Assistance enige alternatief. Prijs van de band gelegd met inbegrip van montage en milieutaks oude band (pas 4000 km ) 172 Euro. Blijkt zo te zien toch niet overdreven. Overigens, werd gelegd op de tijd dat ik de werkbon liet invullen door de receptionist; nauwelijks een kwartiertje.
Toch een tip: bij perforatie voldoende uitboren alvorens je de plug inbrengt, en tweedens, oude band meenemen als je kan. In Duitsland is herstellen blijkbaar verboden. Bij ons zou dat nog kunnen. In mijn geval volgde een deel van de groep met de auto zodat we de luxe van extra transport ter plaatse genoten... Nu nog afwachten hoe het zit met de duurzaamheid van de Z6. Wordt vervolgd...
Toch een tip: bij perforatie voldoende uitboren alvorens je de plug inbrengt, en tweedens, oude band meenemen als je kan. In Duitsland is herstellen blijkbaar verboden. Bij ons zou dat nog kunnen. In mijn geval volgde een deel van de groep met de auto zodat we de luxe van extra transport ter plaatse genoten... Nu nog afwachten hoe het zit met de duurzaamheid van de Z6. Wordt vervolgd...
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
K'heb eens geinformeerd voor een M6 Roadtec bij GDF. Prijs bij gedemonteerd wiel 182€ Dat scheelt 20€ dan bij de Grote banden boer in het antwerpse.
Het adres dat Harold had opgegeven is niet G GezelleLAAN maar STRAAT.
Ik mij maar zot zoeken op mijn GPS en dacht al dat deze kapot was.
Ik ga er eerstdaags een nieuwe laten plaatsen.
Het adres dat Harold had opgegeven is niet G GezelleLAAN maar STRAAT.
Ik mij maar zot zoeken op mijn GPS en dacht al dat deze kapot was.
Ik ga er eerstdaags een nieuwe laten plaatsen.
Greetz Jos
R60/5 zwart: R1200Rt sandkleur 2008
R60/5 zwart: R1200Rt sandkleur 2008
k12rs met mez6
mijn voorband is aan vervanging toe (mez4) mijn achterband is mez6, maar als ik lees wat er staat over grip twijfel ik. Is er iemand die michelins pilot roads op zijn k12rs liggen heeft of gehad heeft, en wat is de ervaring? Dringend nieuws gewenst.
prijs
Even geïnformeerd naar prijs van voorband MZE6: Koffie of soep, demontage, montage, balanceren en BTW inbegrepen: 139 €. Zal de prijs van de achterband nog laten weten en ook van de Michelin Pilot Road. Bandenbij Brugse Bandencentrale Puype (Protyre), Lieven Bauwensstraat 5, 8200 Brugge (industriepark Waggelwater), tel 050/31.04.01, efkes vragen naar Johan of Peter, en zeggen da ge door mij gestuurd zijt. Denk dat ik toch Pilot Road zal leggen, gelet op de vorige opmerkingen, en deze scheelt slechts enkele eurokes in prijs.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 09:13
- Locatie: zaandijk (NL)
metzler
ik heb nu een set nieuwe metzler roadtec 6 erop laten leggen en tot nu toe bevalt dat best. er zaten m4 onder maar mijn motor bleef staan zonder middenbok dus het was wel nodig. nu gaan we met de pinkster naar denemarken en kan hem dan lekker uittesten. ik zal mijn verdere avonturen wel laten horen.
Hallo,
net terug van de Ardeche,met twee ,een hoop bagage en ongeveer 3800 km ,vorig jaar nog de Vogezen daar 2000 km.
Vooraan nog een twee a drie mm ,achteraan niks meer ,de lappen hangen eraf.
Beide banden ,Z6 hebben er in het totaal een 8500 km opzitten.
Ik vind dat ze rap versleten zijn,moto-rijden wordt dan toch vrij kostelijk.Als ik het forum volg dan zijn er gasten die 12 tot 15000 km doen ,mischien staan ze 7000 km op een aanhangwagen ofwel rij ik supersport,ik weet het nietmeer.
Ga morgen een afspraak maken bij Willems,volgens een collega zou een BT 020 het langer volhouden.
Nog iemand suggesties ?
net terug van de Ardeche,met twee ,een hoop bagage en ongeveer 3800 km ,vorig jaar nog de Vogezen daar 2000 km.
Vooraan nog een twee a drie mm ,achteraan niks meer ,de lappen hangen eraf.
Beide banden ,Z6 hebben er in het totaal een 8500 km opzitten.
Ik vind dat ze rap versleten zijn,moto-rijden wordt dan toch vrij kostelijk.Als ik het forum volg dan zijn er gasten die 12 tot 15000 km doen ,mischien staan ze 7000 km op een aanhangwagen ofwel rij ik supersport,ik weet het nietmeer.
Ga morgen een afspraak maken bij Willems,volgens een collega zou een BT 020 het langer volhouden.
Nog iemand suggesties ?
snow is only frozen water
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 09:13
- Locatie: zaandijk (NL)
metzler m6
net terug uit denemarken met mijn nieuwe banden en wat mij opviel als ik 150 - 160 km per uur rijd ze erg gaan zoeken net of ze een aquaplaning hebben of zoiets. Misschien ligt het aan de weg want het gebeurd niet altijd.
al met al een niet zo gunstige ervaring.
beter snel en genieten dan langzaam en omvallen. grt swiebertje
al met al een niet zo gunstige ervaring.
beter snel en genieten dan langzaam en omvallen. grt swiebertje
Re: metzler m6
[quote="swiebertje"]net terug uit denemarken met mijn nieuwe banden en wat mij opviel als ik 150 - 160 km per uur rijd ze erg gaan zoeken net of ze een aquaplaning hebben of zoiets. Misschien ligt het aan de weg want het gebeurd niet altijd.
al met al een niet zo gunstige ervaring.
Ervaar juist hetzelfde met mijn M6. Mooie wegligging op binnenbaantjes maar op de autosnelweg een beetje te zoekerig (licht zwalpen). Zijn (bij mij dan toch) slijtvast, heb ongeveer al 20 000 km en ze kunnen nog een tijdje mee
al met al een niet zo gunstige ervaring.
Ervaar juist hetzelfde met mijn M6. Mooie wegligging op binnenbaantjes maar op de autosnelweg een beetje te zoekerig (licht zwalpen). Zijn (bij mij dan toch) slijtvast, heb ongeveer al 20 000 km en ze kunnen nog een tijdje mee
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 31 jul 2006, 22:01
- Locatie: Herkingen
Over van Mez4 naar roadtec 6
Op mijn 1100S nieuwe banden laten leggen, ben over van de mez4 naar de roadtec 6 en ze voldoen goed.
Heb even getwijfeld om Pilot road 2 te laten steken maar een Beemer word met Metzeler geboren vandaar deze keus,en nogthans geen spijt ook niet in de regen.
Heb even getwijfeld om Pilot road 2 te laten steken maar een Beemer word met Metzeler geboren vandaar deze keus,en nogthans geen spijt ook niet in de regen.
Rij defensief en voorzichtig
-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Na lang Bridgestone te hebben gereden heb ik nu onder mijne nieuwe standaard Metzelers Z6 liggen, en ik moet zeggen, ze geven me een zeer goed gevoel...voorlopig nog niet mee in de regen gereden maar ze geven me alvast méér vertrouwen...afwachten dus.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W-Vlaanderen
Re:
Interessant om te lezen. Hoeveel mm profiel had je nog ? Had je nog die 2mm over, of was die oom al bijna weg ?Xa4 schreef:kunde wel nie echt plat mee gaan
@ beemer, ik rij met ong dezelfde spanning als Harald.
Mijn ervaring met de voorste Z6 ... op tijd vervangen ! Is het nu door het warme weer of het feit dattem dringend aan vervanging toe is, maar mijn voorpartij heeft erg de neiging van te slippen in platte bochtjes ... wordt ook behoorlijk onstabieler
hij gaat er dus af en ne michelin derop !
F
-
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W. Vlaanderen
- Contacteer:
Re: metzler M6
Mijn Metzeler Roadtec Z6 liggen er nu 17.000 Km op.
Ze gaan er binnen een maand of zo af voor een nieuwe set.
Ik laat beide tegelijk wisselen, ze zijn beide even ver gesleten.
Ze gaan er binnen een maand of zo af voor een nieuwe set.
Ik laat beide tegelijk wisselen, ze zijn beide even ver gesleten.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid