metzler M6

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

kunde wel nie echt plat mee gaan :lol:

@ beemer, ik rij met ong dezelfde spanning als Harald.

Mijn ervaring met de voorste Z6 ... op tijd vervangen ! Is het nu door het warme weer of het feit dattem dringend aan vervanging toe is, maar mijn voorpartij heeft erg de neiging van te slippen in platte bochtjes ... wordt ook behoorlijk onstabieler :wink:
hij gaat er dus af en ne michelin derop ! :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
de witten
Berichten: 467
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:50
Locatie: Galmaarden
Contacteer:

Bericht door de witten »

Gasten ,
Zou dat kunnen dat de banden nu dubbel veslijten?
Bij mijn RT vliegen de profiele er af( ik overdrijf graag hé)
Bij 5000 km had ik nog 5 mm. groeven.
Nu heb ik maar 2.5 mm. meer op 7500 kmik heb de 6
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Bericht door Beemer »

Xa4 schreef:kunde wel nie echt plat mee gaan :lol:

@ beemer, ik rij met ong dezelfde spanning als Harald.

Mijn ervaring met de voorste Z6 ... op tijd vervangen ! Is het nu door het warme weer of het feit dattem dringend aan vervanging toe is, maar mijn voorpartij heeft erg de neiging van te slippen in platte bochtjes ... wordt ook behoorlijk onstabieler :wink:
hij gaat er dus af en ne michelin derop ! :wink:
heb ook al een paar keer ondervonden dat hij zowel vooraan als achteraan wegslipt, en op de autosnelweg is hij onstabiel.
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

allee dan ligt het nie aan mij :lol:
diene voorband heeft het nu al 17.000 km volgehouden ... tijd voor vernieuwing dus :? :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
STErik
Berichten: 142
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:16
Locatie: Ekeren

Bericht door STErik »

Juist vandaag BT020 laten leggen op de GS bij Roegiers 280euro voor een stel gemonteerd en gebalanceerd.
The road goes ever on...
Daniel Tempelaere

Re: metzler M6

Bericht door Daniel Tempelaere »

Ik ga eens een Metzler MEZ6 opsteken .

Zal jullie laten weten wat hij in petto heeft .
--------------------------------------------------
Als hij maar niet ontploft (scheur van een 30cm) zoals de mijne (Een roadtec Z6) daarnet!!!

IK kan het nog vertellen, dus ik leef nog!

Daniel
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

voila ... zaterdag mijne Z6 voorband laten vervangen (door ne Michelin).
Hij heeft het 18.000 km volgehouden en had evt nog wel een paar kleine 1000 kunnen trekken maar ik vertrek naar Oostenrijk binnen 2 weken dus ...
Ik ben er content van geweest, behalve naar het einde toe. Ik blijf erbij dat het voorwiel begon weg te slippen en dat was eigenlijk geen rustgevend gevoel. De band was wel op zijn einde, maar nog steeds wettelijke groefdiepte, zou toch niet mogen mij gedacht :?

Michelin nu net ingereden en heeeeerlijke voorband ..; is wel gloednieuw, maar de motor ligt weer als een trein op rails ! Duitsland geweest, even met de 200km/h geflirt en had het gevoel dat ik gerust de 2 handen van het stuur kon laten :wink: (dit terzijde ...)
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
jpblocken
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:49
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door jpblocken »

Vorige week in de Eifel. Na nachtje in hotel in Dreis-Bruck op vrijdagochtend: Z4 achteraan plat. Zat achteraan een inbussteultje :shock: in :evil: . Band laten vervangen aan de Nurnburgring (Bikeworld) want het herstellen door middel van de bijgeleverde set wilde helemaal niet lukken. Perforatie vermoedelijk niet genoeg uitgeboord zodat de pluggen telkens rond het gereedschap uitscheurden nog voordat ze in de band pasten. Soit. Nieuwe Roadtec Z6 (geen Z4 in voorraad) was buiten Assistance enige alternatief. Prijs van de band gelegd met inbegrip van montage en milieutaks oude band (pas 4000 km :cry: ) 172 Euro. Blijkt zo te zien toch niet overdreven. Overigens, werd gelegd op de tijd dat ik de werkbon liet invullen door de receptionist; nauwelijks een kwartiertje.
Toch een tip: bij perforatie voldoende uitboren alvorens je de plug inbrengt, en tweedens, oude band meenemen als je kan. In Duitsland is herstellen blijkbaar verboden. Bij ons zou dat nog kunnen. In mijn geval volgde een deel van de groep met de auto zodat we de luxe van extra transport ter plaatse genoten... Nu nog afwachten hoe het zit met de duurzaamheid van de Z6. Wordt vervolgd...
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Josram
Berichten: 132
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:10
Locatie: Kapellen

Bericht door Josram »

K'heb eens geinformeerd voor een M6 Roadtec bij GDF. Prijs bij gedemonteerd wiel 182€ Dat scheelt 20€ dan bij de Grote banden boer in het antwerpse.
Het adres dat Harold had opgegeven is niet G GezelleLAAN maar STRAAT.
Ik mij maar zot zoeken op mijn GPS en dacht al dat deze kapot was.
Ik ga er eerstdaags een nieuwe laten plaatsen.
Greetz Jos
R60/5 zwart: R1200Rt sandkleur 2008
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Sorry Josram , ik dacht dat er bomen stonden in die straat.
moet één dezer ook nog is langs voor een nieyuwe achterband , ligt er 12000Km op en is dus al 2000 km meer dan mijn vorige MEZ4 :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Walt
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 okt 2004, 21:15
Locatie: Aalst

Bericht door Walt »

Volgende week nieuwe achterband laten plaatsen, ligt er 11000 km op en is aan vervanging toe . Zal weer een Bridgestone worden :)
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
motaar
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 nov 2004, 10:46
Woonplaats: Bredene
Locatie: Bredene

k12rs met mez6

Bericht door motaar »

mijn voorband is aan vervanging toe (mez4) mijn achterband is mez6, maar als ik lees wat er staat over grip twijfel ik. Is er iemand die michelins pilot roads op zijn k12rs liggen heeft of gehad heeft, en wat is de ervaring? Dringend nieuws gewenst.
motaar
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 nov 2004, 10:46
Woonplaats: Bredene
Locatie: Bredene

prijs

Bericht door motaar »

Even geïnformeerd naar prijs van voorband MZE6: Koffie of soep, demontage, montage, balanceren en BTW inbegrepen: 139 €. Zal de prijs van de achterband nog laten weten en ook van de Michelin Pilot Road. Bandenbij Brugse Bandencentrale Puype (Protyre), Lieven Bauwensstraat 5, 8200 Brugge (industriepark Waggelwater), tel 050/31.04.01, efkes vragen naar Johan of Peter, en zeggen da ge door mij gestuurd zijt. Denk dat ik toch Pilot Road zal leggen, gelet op de vorige opmerkingen, en deze scheelt slechts enkele eurokes in prijs. :P
swiebertje
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 mei 2006, 09:13
Locatie: zaandijk (NL)

metzler

Bericht door swiebertje »

ik heb nu een set nieuwe metzler roadtec 6 erop laten leggen en tot nu toe bevalt dat best. er zaten m4 onder maar mijn motor bleef staan zonder middenbok dus het was wel nodig. nu gaan we met de pinkster naar denemarken en kan hem dan lekker uittesten. ik zal mijn verdere avonturen wel laten horen. 8)
romain
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 jan 2006, 21:39
Locatie: hasselt

Bericht door romain »

Hallo,

net terug van de Ardeche,met twee ,een hoop bagage en ongeveer 3800 km ,vorig jaar nog de Vogezen daar 2000 km.
Vooraan nog een twee a drie mm ,achteraan niks meer ,de lappen hangen eraf. :cry: :cry:
Beide banden ,Z6 hebben er in het totaal een 8500 km opzitten.
Ik vind dat ze rap versleten zijn,moto-rijden wordt dan toch vrij kostelijk.Als ik het forum volg dan zijn er gasten die 12 tot 15000 km doen ,mischien staan ze 7000 km op een aanhangwagen :lol: :lol: ofwel rij ik supersport,ik weet het nietmeer.
Ga morgen een afspraak maken bij Willems,volgens een collega zou een BT 020 het langer volhouden.
Nog iemand suggesties ?
snow is only frozen water
swiebertje
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 mei 2006, 09:13
Locatie: zaandijk (NL)

metzler m6

Bericht door swiebertje »

net terug uit denemarken met mijn nieuwe banden en wat mij opviel als ik 150 - 160 km per uur rijd ze erg gaan zoeken net of ze een aquaplaning hebben of zoiets. Misschien ligt het aan de weg want het gebeurd niet altijd.
al met al een niet zo gunstige ervaring.





beter snel en genieten dan langzaam en omvallen. grt swiebertje
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Re: metzler m6

Bericht door Beemer »

[quote="swiebertje"]net terug uit denemarken met mijn nieuwe banden en wat mij opviel als ik 150 - 160 km per uur rijd ze erg gaan zoeken net of ze een aquaplaning hebben of zoiets. Misschien ligt het aan de weg want het gebeurd niet altijd.
al met al een niet zo gunstige ervaring.

Ervaar juist hetzelfde met mijn M6. Mooie wegligging op binnenbaantjes maar op de autosnelweg een beetje te zoekerig (licht zwalpen). Zijn (bij mij dan toch) slijtvast, heb ongeveer al 20 000 km en ze kunnen nog een tijdje mee
Don Quichot
Berichten: 39
Lid geworden op: 31 jul 2006, 22:01
Locatie: Herkingen

Over van Mez4 naar roadtec 6

Bericht door Don Quichot »

Op mijn 1100S nieuwe banden laten leggen, ben over van de mez4 naar de roadtec 6 en ze voldoen goed.
Heb even getwijfeld om Pilot road 2 te laten steken maar een Beemer word met Metzeler geboren vandaar deze keus,en nogthans geen spijt ook niet in de regen.
Rij defensief en voorzichtig
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Na lang Bridgestone te hebben gereden heb ik nu onder mijne nieuwe standaard Metzelers Z6 liggen, en ik moet zeggen, ze geven me een zeer goed gevoel...voorlopig nog niet mee in de regen gereden maar ze geven me alvast méér vertrouwen...afwachten dus.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re:

Bericht door frederik »

Xa4 schreef:kunde wel nie echt plat mee gaan :lol:

@ beemer, ik rij met ong dezelfde spanning als Harald.

Mijn ervaring met de voorste Z6 ... op tijd vervangen ! Is het nu door het warme weer of het feit dattem dringend aan vervanging toe is, maar mijn voorpartij heeft erg de neiging van te slippen in platte bochtjes ... wordt ook behoorlijk onstabieler :wink:
hij gaat er dus af en ne michelin derop ! :wink:
Interessant om te lezen. Hoeveel mm profiel had je nog ? Had je nog die 2mm over, of was die oom al bijna weg ?

F
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: metzler M6

Bericht door hla »

Mijn Metzeler Roadtec Z6 liggen er nu 17.000 Km op.
Ze gaan er binnen een maand of zo af voor een nieuwe set.
Ik laat beide tegelijk wisselen, ze zijn beide even ver gesleten.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Plaats reactie