eindelijk zover, ik ga mijzelf een tweedehands motor aanschaffen, van kindsaf altijd een voorkeur voor BMW motoren gehad, dus 95% kans dat ik mij in de komende maand een tweedehands BMW motor aanschaf.
Jarenlang heb ik er mij niet in willen verdiepen want wat je niet kan hebben kun je beter ook niet van dromen
1. F reeks, moeilijk tweedehands te verkrijgen denk ik aangezien de F800 nog maar een jaartje uit is..
2. R reeks spreekt mij ontzettend aan, zowel de GS als de ST (namen van de recente modellen.. tweedehands zullen het wel geen 1200 maar 1100 of 1150 zijn...) Maar aarzel niet om mij nog andere dingen te laten ontdekken
voor wat wil ik hem gebruiken ?
- woon werkverkeer : +/- 30km
- langere tourritten tijdens het weekend en ermee op reis in de vakantie...
en dan nu de technische vraagjes :
1. hoeveel km kun je gemiddeld doen met een 1100/1200CC , levensduurte maw ?
2. een 1200 kun je langer mee doen dan met een 650/850 omdat die sneller opgereden zijn? ja/nee?
3. verbruik? meer of minder bij 650 vs 1200?
4. ik ben op zoek naar een wendbare motor die niet log aanvoelt, belangrijk voor in het stad.
5. de GS lijkt mij veel gemakkelijker sturen voor in het stad versus bijvoorbeeld een R1100S, of foute vooroordelen van mij?
6. als jij een tweedehands zou aanschaffen hoeveel km's zouden er maximaal op de teller mogen staan?
7. en last but not least als je je rug wilt ontzien welke van bovenstaande modellen zou je het meest aanbevelen?
groeten,
Patrice