1. Het uiteindelijk productiemodel verschilt niet van de prototype-foto die al een tijd circuleerde. En dat is jammer, want dat bedieningspaneeltje is volledig plat, en heeft geen uitstulpingen ter hoogte van de knoppen. Je moet dus steeds naar dat paneeltje kijken als je een knop wilt indrukken.
Maar dit euvel is echter zelf te verhelpen met zelfklevende dopjes, zodat je ook door je handschoen voelt waar je drukt :

2. Wat Touratech niet vertelt in zijn webwinkel is dat deze afstandsbediening specifiek is ontworpen om te gebruiken met de Touratech Garmin2610-houder. Immers, het infrarood-oogje dient met een specifiek metalen klemmetje op die houder te worden besvestigd zodat het daar contact maakt met de IR-sensor van de Garmin :

Maar ik heb een RAM-houder voor de Garmin, montage à la MiGSel... :

Dan kan je die kabel met het IR-oogje tot aan de tellerpatij doortrekken, en op de RAM-houder zelf een klem in elkaar knutselen. Niet erg handig en esthetisch... Hetzelfde probleem geldt ook voor de houder van Garmin zelf.
Maar er is een andere oplossing : de IR-straal van dat oogje draagt nogal ver, zodat je het ergens op het stuur kan monteren, gericht naar de Garmin. Zelf heb ik het bevestigd onder m'n velcro-tabletje (op dit tabletje kan ik de afstandbediening van de garagepoort klitten, of een MP3-speler, etc...).
De rode pijl wijst naar het IR-oogje, de gele pijl naar de IR-sensor van de Garmin :

En alles werkt naar behoren !
Al bij al vind ik dat Touratech dit toestelletje wat beter of langer had mogen uittesten. Er komt nog teveel knutselwerk aan te pas om het naar behoren te laten functioneren. Van de uitvinder van de beroemde IMO had ik meer verwacht.
Dus als je geen Touratech-houder hebt voor je Garmin 2610, en je wilt de GPS bovendien liever niet op het stuur monteren maar wel boven de tellerparij, en je houdt niet van knutselwerk, dan denk ik dat je beter af bent met de Perfect Cradle van Notter of met de toekomstige Y2Remote.
mvg
Hans