Touratech afstandsbediening voor Garmin 2610

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Hans

Touratech afstandsbediening voor Garmin 2610

Bericht door Hans »

Bovenstaand product is gisteren, màànden na de bestelling, eindelijk geleverd. En omdat sommige mensen er nog op wachten, ziehier de eerste impressies.

1. Het uiteindelijk productiemodel verschilt niet van de prototype-foto die al een tijd circuleerde. En dat is jammer, want dat bedieningspaneeltje is volledig plat, en heeft geen uitstulpingen ter hoogte van de knoppen. Je moet dus steeds naar dat paneeltje kijken als je een knop wilt indrukken.
Maar dit euvel is echter zelf te verhelpen met zelfklevende dopjes, zodat je ook door je handschoen voelt waar je drukt :

Afbeelding

Afbeelding

2. Wat Touratech niet vertelt in zijn webwinkel is dat deze afstandsbediening specifiek is ontworpen om te gebruiken met de Touratech Garmin2610-houder. Immers, het infrarood-oogje dient met een specifiek metalen klemmetje op die houder te worden besvestigd zodat het daar contact maakt met de IR-sensor van de Garmin :

Afbeelding

Maar ik heb een RAM-houder voor de Garmin, montage à la MiGSel... :

Afbeelding

Dan kan je die kabel met het IR-oogje tot aan de tellerpatij doortrekken, en op de RAM-houder zelf een klem in elkaar knutselen. Niet erg handig en esthetisch... Hetzelfde probleem geldt ook voor de houder van Garmin zelf.

Maar er is een andere oplossing : de IR-straal van dat oogje draagt nogal ver, zodat je het ergens op het stuur kan monteren, gericht naar de Garmin. Zelf heb ik het bevestigd onder m'n velcro-tabletje (op dit tabletje kan ik de afstandbediening van de garagepoort klitten, of een MP3-speler, etc...).
De rode pijl wijst naar het IR-oogje, de gele pijl naar de IR-sensor van de Garmin :

Afbeelding

Afbeelding

En alles werkt naar behoren ! :D

Al bij al vind ik dat Touratech dit toestelletje wat beter of langer had mogen uittesten. Er komt nog teveel knutselwerk aan te pas om het naar behoren te laten functioneren. Van de uitvinder van de beroemde IMO had ik meer verwacht.

Dus als je geen Touratech-houder hebt voor je Garmin 2610, en je wilt de GPS bovendien liever niet op het stuur monteren maar wel boven de tellerparij, en je houdt niet van knutselwerk, dan denk ik dat je beter af bent met de Perfect Cradle van Notter of met de toekomstige Y2Remote.

mvg
Hans
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

die afstandsbediening lijkt mij nogal ver te staan. Tenzij je een lange duim hebt.
voor comfort en bediening kan het niet rechtstreeks op het toestel?
zo blijf je ook met uw zicht een stuk op de baan.
nu moet je iederekeer naar beneden kijken om te weten welk knopje je gaat bedienen.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Hans

Bericht door Hans »

R1100RS schreef:... nu moet je iederekeer naar beneden kijken om te weten welk knopje je gaat bedienen.
Dat is inderdaad dé grote tekortkoming van dit dingetje.
Daarom heb ik er dan ook die zelfklevende dopjes opgezet : nu voélt mijn duim, zonder dat ik hoef te kijken, het linker- (=inzoemen) en rechterknopje (=uitzoemen). Dit zijn immers de belangrijkste functies die je nodig hebt als je bezig bent met het rijden van een uitgestippelde GPS-route.
Afbeelding
w

Bericht door w »

Awel Hans, heel mooi afgewerkt, en zoals altijd, wordt het forum goed voorzien van foto's, duidlijke aanwijzingen en kleine maar wreed nuttige tips (drukknopjes).......proficiat.

Moest ik ne GS (willen) hebben, dan liet ik zo alles bij U aan en ombouwen
Player

Bericht door Player »

Mag ik weten wat het gekost heeft.
Denk je dat het ook werkt als mijn GPS op de craddle van Notter zit, dit alleen maar om de mogelijkheid te hebben om het toch dichter bij de hand te hebben. Dus eigenlijk beide mogelijkheden de afstandsbediening zoals die van jou en de craddle.
Dank u voor het antwoorden.
Player
Hans

Bericht door Hans »

Player schreef:Mag ik weten wat het gekost heeft.
179 euro. Alle schroefjes, klemmetjes, etc... inbegrepen.
Een heel summiere montagehandleiding.
Een gebruikshandleiding ? Neen ! Die moeten ze blijkbaar nog drukken...
Player schreef:Denk je dat het ook werkt als mijn GPS op de craddle van Notter zit, dit alleen maar om de mogelijkheid te hebben om het toch dichter bij de hand te hebben. Dus eigenlijk beide mogelijkheden de afstandsbediening zoals die van jou en de craddle.Player
Als ik een foto van de cradle van Notter bekijk zie ik dat de IR-sensor van de Garmin niet wordt bedekt (is wel het geval bij de Y2remote), dus in mijn opstelling zouden beiden samen kunnen werken.

PS : dit heb ik niet vermeld bij de beschrijving : je moet de Touratech-afstandsbediening ook koppelen aan een gezekerde 12V-stroombron.

mvg
Hans
Afbeelding
Plaats reactie