'carlito's caferacer'*updates 1e post *Stukken zijn gelakt!*

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Gesloten
Carlito

Bericht door Carlito »

morgen gaat het subframe binnen om aansluitend te maken op het monozit kontje, zondag draai ik overal bouten in en dan kan hij binnen om te stralen en poederlakken :wink:

Ik doe alles nu op een rustig tempo, ik heb er in het begin te veel haast willen achter steken, daardoor heb ik even geen zin meer gehad, ik wil geen 2e keer een periode van 4 maand tussen laten :wink: :-)
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

@ Carlito,

Bouw rustig verder op je eigen tempo, laat je vooral niet opjagen of ontmoedigen hier.
Sterk bezig!!!!!
Op dat 600 blokje moet ook nog wel wat winst te halen zijn, maar laat dat geen criteria zijn nu. Gewoon je droombrommer samensteken en bollen!
Nadien kun je nog wijzigingen aanbrengen of eventueel alles overbouwen naar R100S ofzo.
Succes alvast en blijf posten!

Grtz Kurt
TheViking
Contacteer:

Bericht door TheViking »

[quote="Carlito"]ff offtopic :lol:

Afbeelding
Shot with DSC-N1.
quote]

Aan deze foto te zien, woon je in de xxx-laan, correct? Das waarschijnlijk nog geen km hier vandaan...
Op uw gemak zo verder doen!
Vroeger was de xxx garage dichtbij, waar is hij nu naartoe?
Laatst gewijzigd door TheViking op 02 dec 2007, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

inderdaad daar woont hij 8-)

vind dat monstertje wel mooi.
had er nu een boxerblok onderhangen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Carlito

Bericht door Carlito »

TheViking schreef:
Carlito schreef:ff offtopic :lol:

Afbeelding
Shot with DSC-N1.
quote]

Aan deze foto te zien, woon je in de GDM-laan, correct? Das waarschijnlijk nog geen km hier vandaan...
Op uw gemak zo verder doen!
Vroeger was de ducati garage dichtbij, waar is hij nu naartoe?
Zal ik niet zeggen, rare vraag dat je wil weten waar hij s'nachts staat, zeker omdat ik gehoord heb dat er iemand mijn ducati wil stelen.. er is onlangs al ingebroken in mijn garage, gelukkig was ik toen weg met de ducati.. maar er is toch voor een behoorlijk hoog bedrag aan spullen verdwenen.

U verstaat wel dat ik hierdoor uw vraag nogal vreemd opvat?

M.v.g.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

wowow Carlito... neem het van me aan... Je hebt een verkeerde voor zulle... Forumleden zijn correct tov elkaar...!

... enne... tis ne bekende :wink:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Carlito

Bericht door Carlito »

Ok, mijn excuses mocht ik iets insinueren die totaal onwaar is, ik ben nu eenmaal realistisch en ik zou er veel voor over hebben om mijn spullen terug te krijgen. (mijn würth matriaal en mijn mooie brommer waar ik waar ik veel tijd en geld heb ingestoken zijn namelijk ook gestolen, zodus het zit me nogal hoog) :wink:
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Kijk... een openbaar forum wordt door iedereen gelezen en is ook voor iedereen toegankelijk. Wie je hier niet ziet of kan zien, die zijn er wel... en iemand met slechte bedoelingen maakt gretig gebruik van die anonimiteit....
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
TheViking
Contacteer:

Bericht door TheViking »

Carlito schreef:Ok, mijn excuses mocht ik iets insinueren die totaal onwaar is, ik ben nu eenmaal realistisch en ik zou er veel voor over hebben om mijn spullen terug te krijgen. (mijn würth matriaal en mijn mooie brommer waar ik waar ik veel tijd en geld heb ingestoken zijn namelijk ook gestolen, zodus het zit me nogal hoog) :wink:
Ook daarmee dat ik de naam niet volledig heb uitgeschreven ;-)
TheViking
Contacteer:

Bericht door TheViking »

En vrijdag is't club bijeenkomst en ik ga nog eens proberen aanwezig te zijn. Met al de gebeurtenissen van locatie-wissels ben ik benieuwd naar onze nieuwe stek...
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Beire schreef:als je iets gaat tunen of herstellen of renoveren heb je tijd en geduld nodig. Blijkbaar zijn er hier die dat niet hebben, zo aan de commentaar te horen :roll:
we zijn onze jongste maar een beetje aan 't jennen hé zeg, als dat ook al nie meer mag....Hij was goe begonnen, mss het project een beetje onderschat, maar 't verstand komt met de jaren, al spreek ik nie van ondervinding en mag het bij mij stillekes gaan komen :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Beire

Bericht door Beire »

Dirk Pauwels schreef: we zijn onze jongste maar een beetje aan 't jennen hé zeg, als dat ook al nie meer mag....
allee... doe dan maar verder 8-)
STUCK IN THE MUD
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
Carlito

Bericht door Carlito »

over voruitgang gesproken, mijn subframe is perfect verbogen om mooi aan te sluiten op het monozitje, ik ga morgen nog eens foto's posten :wink:

1 punt waarover ik graag eens jullie mening zou hebben, het subframe verbuigen en de bevestiging en het lassen van een beugeltje om het zitje er op te zetten heeft me bij stefaan 370€ gekost, is dat er niet wat zwaaaaar over? :-? :-?
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Tja.

Ik wou verstralers op mijn KTM. Daarvoor moest ik beugeltjes hebben. 'k Had mij eerst, voor het gemak van het werken, aluminium exemplaren gemaakt.
De pasvorm was perfect, maar die stralers stonden te wapperen op die beugeltjes dat het een lieve lust was.

Dus : hetzelfde maar in RVS. Den deze naar de lokale ijzerboer/metaalbewerker met de vraag of hij mijn modelletjes kon namaken in RVS. Die beziet die alu beugeltjes, en zegt dan kurkdroog : 145€. Waarop ik vraag of hij mij dan 2 reepjes 3mm RVS van 30cm lang en 2cm breed van één of ander overschotje uit zijn container kan persen.
Drie minuten later had ik 2 verbogen reepjes RVS. Voor dit restant van hetgeen hij uit zijn vuilcontainer geraapt heeft heb ik 4€ moeten betalen.

Thuis dan maar zelf aan het knutselen gegaan.
Hier ligt dus voor 145€ op mijn tafel :

Afbeelding

Het is ronduit ongelooflijk/schokkend/absurd wat sommigen durven vragen voor nog geen een half uur werk...
Nil volentibus arduum
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Handwerk is overal duur,zeker als je begint met veranderingen aan een bestaand kader.Ik vermoed dat je tegenwoordig officieel rond de 55 pleuros uitkomt voor een uurtje werk.
Andalousie 09/2018
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Carlito schreef:over voruitgang gesproken, mijn subframe is perfect verbogen om mooi aan te sluiten op het monozitje, ik ga morgen nog eens foto's posten :wink:

1 punt waarover ik graag eens jullie mening zou hebben, het subframe verbuigen en de bevestiging en het lassen van een beugeltje om het zitje er op te zetten heeft me bij stefaan 370€ gekost, is dat er niet wat zwaaaaar over? :-? :-?
voor zoiets eerst eens goed de prijs afspreken. En als je al je andere onderdelen bij die Stefaan gekocht hebt mocht hij wel een vriendenprijsje gemaakt hebben....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
patille

Bericht door patille »

'k ben al jaren klant bij stephan en ik heb nog nooit de indruk gehad dat ik teveel heb betaald, integendeel.
Vooraf vraag ik altijd naar de vermoedelijke kostprijs en deze, vooraf besproken prijs, wordt dan ook nageleefd.
Al de mensen die ik ken als klant bij stephan vertellen mij dat ze daar klant zijn omdat het "prijs-kwaliteit" een van de betere werkplaatsen is in het Brugse.
Mvg,

Patille
K75S,K75 RT ULTIMA; R 1150 RT
Carlito

Bericht door Carlito »

Dirk Pauwels schreef:
Carlito schreef:over voruitgang gesproken, mijn subframe is perfect verbogen om mooi aan te sluiten op het monozitje, ik ga morgen nog eens foto's posten :wink:

voor zoiets eerst eens goed de prijs afspreken. En als je al je andere onderdelen bij die Stefaan gekocht hebt mocht hij wel een vriendenprijsje gemaakt hebben....
Vandaar dat ik nogal verrast was van de prijs, nuja niets aan te doen, het is zeer goed gedaan.

Ik zit momenteel in de blok en ik heb vandaag nog geen foto's genomen, wel heb ik wat nieuwe foto's van mijn voorbeeldmodel;
Carlito

Bericht door Carlito »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

prachtig staaltje vakwerk!
Carlito

Re: 'carlito's caferacer'*updates 1e post *Stukken zijn gelakt!*

Bericht door Carlito »

voorwiel gaan halen en verstelbare clipon's, subframe verbogen, morgen of overmorgen ga ik foto's posten :wink:

er komt weer schot in de zaak, het mooie weer is terug! :grin:
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Heb deze juist nog in een ander topic gepost.
Omdat hij zo mooi is, zal niemand het erg vinden ... om de foto 2x te zien :wink:

Afbeelding
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

ik vind deze niet mooi :no: :no:
Andalousie 09/2018
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

aha de carlito is terug actief.

ben al in volle spanning aan het wachten op de fotoos 8-)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Carlito

Bericht door Carlito »

mijn takel, echt handig;

Afbeelding

verstelbare clipons;

Afbeelding

nieuw voorwieltje;

Afbeelding

aangepast subframe met het monozitkontje;

Afbeelding

Afbeelding

nu nog het kader, de standaardbok, het subframe en de achterbrug laten stralen en poederlakken en ik kan eindelijk beginnen monteren! :-)
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Zijn dat echte verstelbare clip-ons?
Dat zien er spulletjes uit uit de doe-het-zelf winkel :?:

Deze opmerking is niet om onnozel te doen, hoor.
De kleur en tekening vind ik dan weer wel WAAAW
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Gesloten