Ben ondertussen nieuw lid van het forum en heb reeds een K100RT gehad (ex politiemoto waarop ik een achterste gemonteerd heb van een K100RS, zelf gemakkelijk te doen aangezien ik zelf autotechnieker ben) waarmee ik 2 jaar gededen heb en daarna een R1100RT (eff wennen aan de boxermoter) 5 jaar mee gereden, die wel een zeer wendbare moto is en ik altijd heel graag mee gereden heb. Samen met het vrouwtje naar Italië (Livigno) mee geweest en daar dan natuurlijk de Stelviopas gedaan. Niet voor MIETJES hoor. Geladen met pak en zak en dan nog een vrouwtje die wilde foto's trekken van onze vrienden die na ons kwamen.
![Wink ;)](./images/smilies/gear_wink2.gif)
Ben zaterdag gaan rijden met de R800ST en dat is me eneorm goed meegevallen. Aangezien mijn R 286 kg weegt en mijn vrouwtje er niet mee kon rijden, en ondertussen al 1 en 3/4 kindjes later zijn we genoodzaakt om meer alleen te rijden => een lichtere motor die voor ons beide goed is. Stond versteld van het koppel en het schakellui rijden. Zeer wendbaar, (mijn R was ook al een fietsje) maar dat is dan nog wat anders. Vrouwtje die meer dan 7 maand zwanger is heeft er ook eens een testridje mee gedaan en die was ook overtuigd. Dus de mooie spaarcentjes moetsten er aan geloven en we hebben er een aangeschaft.
![salut :salut:](./images/smilies/icon_salut.gif)
Heb al heel veel positieve reakties gelezen van de F800ST en mijn bevindingen zijn tot nu toe (na de testrit) zijn zeer lovend.
Hopelijk zal dat zo blijven. Maar als pure BMW rijden moet ik daar niet aan twijfelen.
Heb ondertussen al enkele reakties gelezen, en mss kunnen jullie eens jullie bevindingen na meerdere km eens met mij delen.
vriendelijke groeten Badman