F800ST na R1100Rt

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
badman
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2008, 14:01
Locatie: Oudenburg

F800ST na R1100Rt

Bericht door badman »

Dag motovrienden,

Ben ondertussen nieuw lid van het forum en heb reeds een K100RT gehad (ex politiemoto waarop ik een achterste gemonteerd heb van een K100RS, zelf gemakkelijk te doen aangezien ik zelf autotechnieker ben) waarmee ik 2 jaar gededen heb en daarna een R1100RT (eff wennen aan de boxermoter) 5 jaar mee gereden, die wel een zeer wendbare moto is en ik altijd heel graag mee gereden heb. Samen met het vrouwtje naar Italië (Livigno) mee geweest en daar dan natuurlijk de Stelviopas gedaan. Niet voor MIETJES hoor. Geladen met pak en zak en dan nog een vrouwtje die wilde foto's trekken van onze vrienden die na ons kwamen. ;) .

Ben zaterdag gaan rijden met de R800ST en dat is me eneorm goed meegevallen. Aangezien mijn R 286 kg weegt en mijn vrouwtje er niet mee kon rijden, en ondertussen al 1 en 3/4 kindjes later zijn we genoodzaakt om meer alleen te rijden => een lichtere motor die voor ons beide goed is. Stond versteld van het koppel en het schakellui rijden. Zeer wendbaar, (mijn R was ook al een fietsje) maar dat is dan nog wat anders. Vrouwtje die meer dan 7 maand zwanger is heeft er ook eens een testridje mee gedaan en die was ook overtuigd. Dus de mooie spaarcentjes moetsten er aan geloven en we hebben er een aangeschaft. :salut:

Heb al heel veel positieve reakties gelezen van de F800ST en mijn bevindingen zijn tot nu toe (na de testrit) zijn zeer lovend.
Hopelijk zal dat zo blijven. Maar als pure BMW rijden moet ik daar niet aan twijfelen.

Heb ondertussen al enkele reakties gelezen, en mss kunnen jullie eens jullie bevindingen na meerdere km eens met mij delen.

vriendelijke groeten Badman
NICKYII
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2005, 14:52
Locatie: Pittem

Re: F800ST na R1100Rt

Bericht door NICKYII »

Beste Badman,
Ikzelf ben na een korte periode van een R850R overgestapt naar een F850ST.
En ik heb het tot op de dag van vandaag nog niet beklaagd.
Het is een sportieve , vinnige en ja soms ook agresieve bike waar ik al een jaar geniet van heb.
Akkoord het is geen R1200S met 145 pk's onder de kont, maar de 85 van mijnen fiets zijn ook best te pruimen.
Heel verre ritten heb ik er nog niet mee gedaan,lees meer dan 1000km, maar die 600 km laatst waren een plezier om af te leggen.
Was een heel andere ervaring dan met mijn R850R.
Dit wou ik toch even met je delen.
Grtz,
Dominiek
badman
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2008, 14:01
Locatie: Oudenburg

Re: F800ST na R1100Rt

Bericht door badman »

Ben ondertussen nog steeds in blijde verwachting, zal hem maar hebben rond halfweg april.

Ik laat jullie zeker nog iets weten...


Groetjes Badman :lol:
mario
Berichten: 416
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:04
Woonplaats: Zedelgem
Locatie: Zedelgem
Contacteer:

Re: F800ST na R1100Rt

Bericht door mario »

Hoi Badman,
zie dat je van je rt afstand zal doen, bij deze proficiat met je aankoop F800ST !!! weet niet of je een gps staan had op je rt
zoja hoe stond deze erop vast gemaaakt eventueel een fotoke of zo mag via pb als je niet via forum wilt
doen en heb je nog iets te koop in verband met rt voor montage !!!!????

Mvg Mario
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
badman
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2008, 14:01
Locatie: Oudenburg

Re: F800ST na R1100Rt

Bericht door badman »

Beste Mario,

Bedankt voor de reaktie, had een Garmin 2610 gps staan en dat was met een montagesetje dat je bij een erkende installateur kunt bestellen.
Heb nl een vriend die dat allemaal doet, gps en toebehoren. Hij heeft ook een website: http://www.petersmotoshop.be/
je moet er maar eens naartoe surfen.

Het steuntje van op mijn RT (op het linker stuurhelft gemonteerd met inbus) kan ik verzetten op mijn nieuwe F800ST mits een beetje aanpassing. Foto kan ik niet meer doorsturen want ik had er geen genomen met de gps erop en aangezien die reeds verkocht is zal dat nog moeilijk lukken.

Anders heb ik niks meer liggen dat ik kan verkopen van de RT.

Verder nog veel motoplezier.

groetjes Badman
Plaats reactie