De een zegt dat het niet kan aluminium en RVS en ander wel.

Als ik een paar minuten Google kom ik wel veel documentatie tegen waar in staat dat corrosie van de te bevestigen materialen (aluminium) slechts weinig verhoogd wordt door het bevestigingsmiddel (rvs).
Als ik bijvoorbeeld kijk op http://www.aluminiumcentrum.nl/aluminiu ... minium.pdf
Dan lees ik zelfs dat in sommige gevallen je beter RVS kan hebben ipv staal, laatste tabel pagina 3.

Nu rijd ik een r1100rt uit 96 en daar beginnen toch een paar bouten wat te roesten, dat stoort mij een beetje. Nu wil ik die dus vervangen met rvs a4,austenitisch rvs 316, boutjes.
Bijvoorbeeld de bouten van de rem klauw/schijf, bouten van de footpeg plate etc etc, eigenlijk alles waar ik zo bij kan. Mij is bekend dat rvs iest makelijker los “trilt”dan ijzer dus ik wil ze wel borgen met een druppeltje loctite 243.
Wat is jullie ervaring??