Prijs en Service bij Ronnie in Oostham !!!!!

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Johannetje

Prijs en Service bij Ronnie in Oostham !!!!!

Bericht door Johannetje »

Beste Beemers,

Een tip voor wie het nog niet wist. Ik was al een tijdje op zoek naar Michelin PR 2, voor en achter voor mijn BMW R1100RT. Ik had al diverse beemers op het forum gezien die super tevreden waren over Ronnie in Oostham....maar eerst zelf op onderzoek uit. (Ik ben een beetje eigenwijs)

Een beetje rondbellen en mailen leerde dat ik al snel vanaf een 350 euro moest rekenen voor een gemonteerde set Michelin PR2 voor en achter dus.

Dat laatste vond ik een beetje te gortig en dus toch maar bellen naar Ronnie bandentechniek in Oostham (ongeveer een uurtje rijden vanaf mijn woonplaats in het noorden van Antwerpen) Ronnie en zijn zoon Niels runnen de zaak. Zij zijn beiden motorrijders en hebben alle specifieke gereedschappen in huis voor elk type motorfiets om de klus profi te klaren. (ze gaven me zelfs advies over mijn remschijven en blokken)

Een allervriendelijkste Ronnie zei bijna alle motorbanden in voorraad te hebben en zo ook deze PR-2. Prijs, gemonteerd en wel: 290 euro. Afspraak gemaakt, vandaag, zaterdag 1-3, 13.00 uur. Ik was er om 12.30 uur.

De zoon Niels heeft ze gemonteerd; de voorzichtigheid en deskundigheid waarmee dit gebeurde viel me op. Elk onderdeeltje dat hij verwijderde werd schoongemaakt en weer ingevet. Hij nam er echt de tijd voor. De 2 lekkere bakjes senseo-koffie waren lekker en welkom. De vriendelijke moeder van Ronnie was een leuke gesprekspartner en een kwieke dame voor haar 75. Kortom de tijd was zo voorbij. Ik had tegen een zeer goedkope prijs een set superbanden op mijn motor liggen.

Kortom: Service, vriendelijkheid, goede prijs en deskundigheid. Met mij hebben ze een nieuwe klant erbij. Voor dit verschil kun je nog eens op en neer rijden denk ik. Niet geweten dat er nog zulke ondernemers bestaan. Gewoon SUPER hier !!!!!! :cheers:

Dit is mijn tip voor vandaag!!!! Hij is ook op zaterdag open tot 15.00 uur, afspraak maken scheelt wachten en je kunt een mooie rit daarnaartoe plannen !!
Vele Beemerrijders gingen u voor....... en volgens moeder was het in het voorjaar en zomer aanschuiven met de motoren. Ze merkten trouwens wel opvallend veel BMW-bezoekers de laatste tijd.......

Groetjes...enne ik heb geen aandelen daar hoor.

Johan

Ronnie Banden & Techniek
Truibroek 3
B-3945 Oostham (Ham)
(Ham, ligt net in Limburg aan de E313)

tel: 011 42 72 13
fax:011 45 15 11
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
dirkske

Re: Prijs en Service bij Ronnie in Oostham !!!!!

Bericht door dirkske »

Johannetje schreef:Beste Beemers,

.........Ronnie bandentechniek in Oostham .........
Dit is mijn tip voor vandaag!!!! Hij is ook op zaterdag open tot 15.00 uur, afspraak maken scheelt wachten en je kunt een mooie rit daarnaartoe plannen !!
Johan
Todat je daar aankomt NA een tweetal telefonische bevestigingen, dus degelijke afspraak en niets aanwezig, wel iets anders uiteraard (waar vermoedelijk meer aante verdienen was...)

En dan zeg je vaarwel en tot nooit meer, en dat blijf ik herhalen, en dat noemt men dan service :twisted:

En wees gerust er zijn anderen en vooral BETER.
Johannetje

dirkske schreef:
Johannetje schreef:Beste Beemers,

.........Ronnie bandentechniek in Oostham .........
Johan
Todat je daar aankomt NA een tweetal telefonische bevestigingen, dus degelijke afspraak en niets aanwezig, wel iets anders uiteraard (waar vermoedelijk meer aante verdienen was...)

En dan zeg je vaarwel en tot nooit meer, en dat blijf ik herhalen, en dat noemt men dan service :twisted:

En wees gerust er zijn anderen en vooral BETER.
Was ook een tip en het leuke van tips is...je doet er iets mee of je doet er niets mee, jij doet er zo te lezen niets mee......

De groenten.

:drunken:
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.

Garmin Zumo 550 Europe
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik ben de afgelopen jaren ook al een paar keer bij Ronnie geweest voor banden en enkel goede ervaringen meegemaakt (prijs/kwaliteit/service= toppie), dus mij zien ze daar zeker terug :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
dirkske

Bericht door dirkske »

Johannetje schreef:Was ook een tip en het leuke van tips is...je doet er iets mee of je doet er niets mee, jij doet er zo te lezen niets mee......

De groenten.

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 18&t=13501

Was en is ook een tip, jij doet er blijkbaar evenveel mee :clown:

Maar ach ... :roll:
Johannetje

dirkske schreef:
Johannetje schreef:Was ook een tip en het leuke van tips is...je doet er iets mee of je doet er niets mee, jij doet er zo te lezen niets mee......

De groenten.

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 18&t=13501

Was en is ook een tip, jij doet er blijkbaar evenveel mee :clown:

Maar ach ... :roll:
Ik snap niet welke kant je nu op wilt, je gelijk krijgen of zo?
Jij hebt een slechte ervaring, jammer voor je, maar zoals ik in je vermelde draadje lees vele anderen hele goede.....that's it !
Mensen maken fouten en zo te zien vandaag, is Ronnie ook een mens enne.... tips, waarde vriend, zoals ik al eerder zei zijn goedbedoelde adviezen, niet meer dan dat....dus dat betekent dat ik en jij ermee doen wat je zelf wilt, dat draadje had ik gelezen en idd het is nu bekend wat ik met die tip gedaan heb......shit je hebt me betrapt....

:lol: :lol: :lol: :lol:

Garmin Zumo 550 Europe
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
dirkske, no hard feelings maar blijkbaar ben jij dan één van de enige hier op het forum die iets negatiefs heeft meegemaakt bij Ronnie :roll:
De meesten die ooit bij Ronnie geweest zijn kunnen enkel maar positieve ervaringen mededelen :lol:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Hij doet zijn reputatie blijkbaar alle eer aan. 'k Ben er zelf nog nooit geweest, maar mijn volgende setje zal zeker door hem geplaatst worden. Iedereen ontmoet al eens graag een legende, hé ;)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
bijnaextuc

Bericht door bijnaextuc »

Ik heb verleden week mijn PR 2 300€ betaald bij mijn dealer.(Het is wel een dealer van jappen :lol: )
Vanvoor 120 breed en vanachter 180 breed.Daar hebben ze ook al wat los was terug in het vet gezet en mijn ketting ook goed gesmeerd.
Johannetje

bijnaextuc schreef:Ik heb verleden week mijn PR 2 300€ betaald bij mijn dealer.(Het is wel een dealer van jappen :lol: )
Vanvoor 120 breed en vanachter 180 breed.Daar hebben ze ook al wat los was terug in het vet gezet en mijn ketting ook goed gesmeerd.
Da's mooi, ook niet teveel betaald dus. Wel gek dat er zulke verschillen zitten tussen de prijzen. Zal wel met inkoop en omzet te maken hebben denk ik.
Misschien aardig om de naam en het adres van je dealer te vermelden, hebben de forumleden die er dicht bij wonen ook iets aan ??

greetz,

Johan

Garmin Zumo 550 Europe
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Ik ben zelf admin op een forumpje en lees alleen maar goed op ons forum over banden Ronnie ... scherpe prijzen en korrekte montage. Ik steun Johannetje volledig in zijn relaas ... diegene die gerust 100 a 150 euro willen betalen, jullie doen maar :wink: daar heb ik zeker geen last van :wink:

mvg

Stef
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Ben ook klant bij " de Ronniééééé ", heb ook koffie gekregen van de moeder, ik vroeg om, destijds, beide banden op de RT te vervangen
"...Die vooraan is nog goed zenne..." zij de Ron, ik zei "...Vervangen...!", dus nen eerlijke mens.

Héél moeilijk telefonisch vast te krijgen :lol:

En hij vroeg ook géén reklame te maken voor hem, "...anders moets hij teveel werken..." - écht waar -

En ondertussen is hij gekend geworden nét vanwege zijn goede service en ditto prijzen en zou de klant wel eens slachtoffer van dit succes kunnen worden, wat zou jij doen als je meent té veel klanten en werk te hebben, juist ja, de prijzen omhoog schoppen, evenveel marge en minder werk...snappie :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Johannetje

(s)Campi Di Pampi schreef:Ben ook klant bij " de Ronniééééé ", heb ook koffie gekregen van de moeder, ik vroeg om, destijds, beide banden op de RT te vervangen
"...Die vooraan is nog goed zenne..." zij de Ron, ik zei "...Vervangen...!", dus nen eerlijke mens.

Héél moeilijk telefonisch vast te krijgen :lol:

En hij vroeg ook géén reklame te maken voor hem, "...anders moets hij teveel werken..." - écht waar -

En ondertussen is hij gekend geworden nét vanwege zijn goede service en ditto prijzen en zou de klant wel eens slachtoffer van dit succes kunnen worden, wat zou jij doen als je meent té veel klanten en werk te hebben, juist ja, de prijzen omhoog schoppen, evenveel marge en minder werk...snappie :wink:
Da's geen raar verhaal, wetende dat het in de zomer filevorming is bij De Ronnie voor.
Misschien scheelt het om idd net als ik buiten het motorrijseizoen te gaan.....er was wel werk afgelopen zaterdag, maar zeker niet druk......
Dat zal wel anders gaan worden als de eerste zonnestralen doorbreken......
Overigens is zijn zoon Niels erg ambitieus, die zie ik de zaak nog wel overnemen en misschien uitbreiden.....

Verder verwacht ik niet dat Ronnie of Niels slechter werk zullen gaan leveren, ik denk dat dat tegen hun karakter ingaat......

groetjes

Johan 8-)

Garmin Zumo 550 Europe
Dim

Bericht door Dim »

Allemaal de groenten van de Ronny.

Ben er vandaag om nieuwe steunzolen geweest.
Heel sympathieke kerel.
Was helemaal 'van zijn melk' dat ik tot in Ham om rubber kwam.

Toffe kerel, scherpe prijs.

Cheers,

Dim
Ride like the wind
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Niks dan goeds van Banden Ronnie !
In Ham wonen alleen eerlijke en serieuze mensen :wink:

Groetjes uit Ham,

Fred.
WIMGSA1200

Bericht door WIMGSA1200 »

Ben vandaag bij de Ronny geweest om nieuwe banden en ben zeer tevreden van de prijs (220€ voor 2 nieuwe anakees op mijne gs) en de service !
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
vasco66

Bericht door vasco66 »

ik ben ook van ham en inderdaad ik kom al jaren bij de ronnie en da is een toffe gast en hele goeie prijzen en goede service kan ook altijd gelachen worden maar ja er zullen ook altijd jalloerse mensen zijn he :grin: :-o 8-) :lol: :-P :pr: :clown:
dirkske

Bericht door dirkske »

vasco66 schreef:........maar ja er zullen ook altijd jalloerse mensen zijn he
Jaloers ? :scratch: :lol: :grin: :lol:
Ik ben een ezel, je hebt gelijk :thumleft: :rendeer: :thumright: :
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

vasco66 schreef:ik ben ook van ham en inderdaad ik kom al jaren bij de ronnie en da is een toffe gast en hele goeie prijzen en goede service kan ook altijd gelachen worden maar ja er zullen ook altijd jalloerse mensen zijn he :grin: :-o 8-) :lol: :-P :pr: :clown:
Vreemd, ben er enkele weken terug naar op zoek geweest en niet kunnen vinden.
Had de Tomtom mee, en gaf melding betemming bereikt ??
Maar d'r was niets te zien, alleen overslagplaats, vele camions, en beetje verderop een kanaal.
Bij dat kanaal was 'n brug, heb daar even gewacht, ut was aan het regenen inmiddels.

Mischien verkeerde adres ??
Toch was ik in Oost-ham truibroek 3.

mvg

p.s. de rubber is momenteel minimaal aan het worden, plaatselijk minder dan 1mm
MG Breva 850
Johannetje

Wiedewa schreef:
vasco66 schreef:ik ben ook van ham en inderdaad ik kom al jaren bij de ronnie en da is een toffe gast en hele goeie prijzen en goede service kan ook altijd gelachen worden maar ja er zullen ook altijd jalloerse mensen zijn he :grin: :-o 8-) :lol: :-P :pr: :clown:
Vreemd, ben er enkele weken terug naar op zoek geweest en niet kunnen vinden.
Had de Tomtom mee, en gaf melding betemming bereikt ??
Maar d'r was niets te zien, alleen overslagplaats, vele camions, en beetje verderop een kanaal.
Bij dat kanaal was 'n brug, heb daar even gewacht, ut was aan het regenen inmiddels.

Mischien verkeerde adres ??
Toch was ik in Oost-ham truibroek 3.

mvg

p.s. de rubber is momenteel minimaal aan het worden, plaatselijk minder dan 1mm

Hoi,

Als je het viaduct onder door bent, ga je direct links. De eerste loods is van Danny. Tussen de middag eten ze, met vader en moeder erbij, maar je kunt de loods wel in. Mijn navi kon het ook niet vinden, maar ik had al snel door dat ik er elke keer voorbij reed.
Je kunt hem natuurlijk gewoon even bellen als je daar bent...

groetjes

Johan

Garmin Zumo 550 Europe
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Dank je Johan, ga het van de week gelijk nog eens proberen.
En ja, dank je het tel.nummer staat hier ergens.

"k zal de banden tenslotte ook moeten bestellen.
Van de K1100rs zal wel iets anders zijn dan van de gs.

Hartelijk dank, mijn probleem is voorlopig opgelost.

mvg
MG Breva 850
Dim

Bericht door Dim »

Afbeelding

Cheers,

Dim
Ride like the wind
Johannetje

Wiedewa schreef:Dank je Johan, ga het van de week gelijk nog eens proberen.
En ja, dank je het tel.nummer staat hier ergens.

"k zal de banden tenslotte ook moeten bestellen.
Van de K1100rs zal wel iets anders zijn dan van de gs.

Hartelijk dank, mijn probleem is voorlopig opgelost.

mvg
Je zult er nog van versteld staan wat hij allemaal in voorraad heeft, dus dat hij moet bestellen...die kans is klein. :razz:

Succes,

Groetjes
Johan :wink:

Garmin Zumo 550 Europe
Akeem

Bericht door Akeem »

Dacht dat hij deze week en volgende week jaarlijks verlof heeft, maar ik kan er naast zijn.
Best eerst bellen dus,
gr
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Akeem schreef:Dacht dat hij deze week en volgende week jaarlijks verlof heeft, maar ik kan er naast zijn.
Best eerst bellen dus,
gr
Klopt, is er weer vanaf de 17de deze maand :grin:
MG Breva 850
Plaats reactie