1150 RT versus Porsche Carrera S

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

amateurke

1150 RT versus Porsche Carrera S

Bericht door amateurke »

Waar gebeurd maar ik vraag me af of die chauffeur wel kon rijden of voluit ging.
gisterenavond nog effe gaan bollen met den RT en kom ik daar toch geen porschke carrera S tegen zekers. We liggen wa te stoeien, gas geven, optrekken enz... Tot we aan een verlaten recht stuk weg komen . Ik dacht nu gaat dieje gast alles opengooien, en ja hoor een zaaalig gebrul uit dieje zijne moteur en ook uit mijn boxerke. Eerste, geen probleem, ik kan volgen, enz... t is pas aan 160 dat hij duidelijk meer power had en ik hem heb moete lossen...En aan 180 heb ik mijne gaas ma gelost. 8-) Kwist ni da wij zo'n wreed goei brommerkes :no: hadden... :lol: :drunken: :alien:
Kanda nu of heeft dieje gast ni doorgeduwd ? :oops:
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
JH.
Contacteer:

Re: 1150 RT versus Porsche Carrera S

Bericht door JH. »

... hij heeft u blijkbaar niet gespaard...

Zie het voorval vorig jaar samen met Iron Gonzo richting oldtimerbeurs in Wellen...

Serieus getuned mercedeske in de spiegels en toen hij ons passeerde allebei het gas open en vlot naar de 200 km/h...
... allez... tis te zeggen... Wij twee op onze moto toch... Meneer in zijn auto ging nog even schakelen en als een pijl uit een boog ervandoor... met twee motards in zijn spiegels.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
amateurke

Bericht door amateurke »

:lol: tja, zelfs onze brommerkes hebben zo hun beperkingen, ma wel plezant om weten dat we ze tot vlot 200 kunnen volgen, als je daarboven wilt volgen moet je een japans scheurijzer hebben of 100.000€ op tafel leggen voor 4 wielen en een dak :clown: da kan dezen bruine ni trekke... :mrgreen:
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

Als je daar al van verschiet, zou je dan niet beter met iets rondrijden waar je wel de limieten van kent en mee kan omgaan?
Hoog tijd dat ze de mensen eens beoordelen op hun rijkwaliteiten als er wat vermogen aan te pas komt. Rondjes draaien rond pillonnekes kunt ge ne chimpansee ook leren, maar motorrijden is toch echt wel iets meer dan dat!
Veel succes en hopelijk verschiet ge niet te dikwijls meer, dat rechterhandvat zit daar niet voor de show :twisted:
Grtz Kurt
cooper

Bericht door cooper »

Hard rijden kan de st***ten aap maar ik vrees dat hij met die pillonekes toch wel problemen gaat krijgen.
Voor de portemonee (en het zelfvertrouwen) ook iets beter van kegeltjes te rijden volgens mij. :-?
Snelheden van +150km/u horen op een circuit gereden te worden.
Onze heren en dames automobilistmedeweggebruikers verwachten zich nu eenmaal niet aan tegen zo een snelheid naderende brommerkes en ottokes met alle gevolgen vandien.
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ook rijden wij niet dagelijks zulke slakkegangetje van 200

dat is goed voor 1 keer om de 6 maand om alles eens grondig te kuisen
wel op verantwoorde manier en plaats doen.
de boxer is er dan ook niet echt voor geschikt.

met mijn GPZ1000RX en honda fireblade was het toch 3 keer wekelijks dat de gaskraan vol open ging.
dit wel op duitse autosnelweg waar het toegelaten was om dit te doen.
meestal nog snachts bij weinig of geen verkeer
daar liepen de snelheden op tot bijna 300
dat is pas fun :mrgreen:
soms mis ik dat wel zo een vliegmachintje :-(
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

cooper schreef:Hard rechtdoor rijden kan de st***ten aap maar ik vrees dat hij met die pillonekes toch wel problemen gaat krijgen.
Nuance :wink: .
Nil volentibus arduum
cooper

Bericht door cooper »

:grin: :grin: :grin:
Afbeelding
dxamet

Bericht door dxamet »

Kurt Steyaert schreef:... kunt ge ne chimpansee ook leren.....
Grtz Kurt
Opgelet, niet onderschatten hee, die apen!! die hoeven zelfs geen afgelegen plek.
http://www.break.com/index/monkey-riding-mini-bike.html
groeten,
dixamet
:salut:dxamet
amateurke

Bericht door amateurke »

leuk en lekker objectief dat jullie een BMW-mederijder die je van haar nog pluim kent (maar die doorgaans uiterst defensief rijdt en zichzelf nu een (gezien de omgeving een veilig) pleziertje beloofde) dan ineens bombardeert tot chimpansee.
Dat zegt genoeg over het IQ van de schrijver die beter eerst naar wat achtergrond zou mogen polsen. Maar ja,kun je daar een andere reactie van verwachten... :-?
I rest my case
Gelukkig zijn de meeste BMW-rijders opener van geest 8-)
Kurt Steyaert

amateurke schreef:leuk en lekker objectief dat jullie een BMW-mederijder die je van haar nog pluim kent (maar die doorgaans uiterst defensief rijdt en zichzelf nu een (gezien de omgeving een veilig) pleziertje beloofde) dan ineens bombardeert tot chimpansee.
Dat zegt genoeg over het IQ van de schrijver die beter eerst naar wat achtergrond zou mogen polsen. Maar ja,kun je daar een andere reactie van verwachten... :-?
I rest my case
Gelukkig zijn de meeste BMW-rijders opener van geest 8-)
Waar staat dat jij een chimpansee bent? Kijk en lees maar eens goed. Er staat eigenlijk dat je niet in staat bent om fatsoenlijk met je motorfiets om te gaan als zo'n evidentie als accelereren bij je zo'n reactie opwekt :shock: Ik dacht meer aan een circusaapje dat mits de nodige oefening, perfect een traject kan afleggen, maar daarom nog niet altijd onder andere omstandigheden zijn voertuig meester is. Was enkel beeldend bedoeld. Ik vind pilonnekes rijden zelf ook leuk en tevens een essentieel onderdeel van de rijvaardigheidstraining.
Trouwens, beseffen tot wat je motorfiets in staat is, is niet hetzelfde als continue de grenzen gaan opzoeken. Hard rechtdoor rijden is niet moeilijk, maar dat heb ik nog nooit beweerd ook.

... kun je daar een andere reactie van verwachten... :-? Daar heeft hier nochthans al verschillende mensen goed kunnen helpen :twisted:
Daar zijn IQ: laatste test: 141. Dat valt toch wel mee?

Zo "open van geest" en toch zo hard op je pik getrapt? Enkel open-minded zolang men dezelfde mening toegedaan is waarschijnlijk? :oops:

Nog veel rijplezier en laat het ons zeker weten als je nog eens tot zo'n onthutsende vaststelling komt! We popelen van ongeduld! 8-) :twisted:
Grtz Kurt
Dd

Bericht door Dd »

met alle respect, iemand die met een Carrera kan rijden laat een moorfiets achter m...

Dd
AfbeeldingAfbeelding Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Ieder diertje duidelijk zijn pleziertje :wink: , maar het lijkt toch vrij logisch dat een geoefend bestuurder in een sportwagen echt geen moeite heeft om een geoefend motorrijder op een sportieve motorfiets op een bochtig parcours achter zich te houden (voor diegenen die twijfelen: http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschlei ... _lap_times). Een moderne sportwagen kan gewoon veel hogere bochtensnelheden ontwikkelen (en handhaven) dan een motorfiets (en ja, ik heb dit ook eens geprobeerd :oops: op een opeenvolging van verlaten op- en afritten: Honda NS 2000, mijn klein BMW'tje (auto), en een FJR 1300(OK; de FJR heeft een beperkte grondspeling)... het verschil was toch wel heeeel groot. Dat een motorfiets sneller accelereert is evenzeer duidelijk, maar dit zegt meestal weinig over de vaardigheden van de rijder.
't Is een vrije wereld, maar wat mij betreft, hoef ik niet dit soort dingen niet zonodig te gaan checken met onbekende autobestuurders waarvan ik het rijkunnen (en de gemoedsgesteldheid :shock: ) niet ken...
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
offshore_class1

Bericht door offshore_class1 »

amateurke schreef:Waar gebeurd maar ik vraag me af of die chauffeur wel kon rijden of voluit ging.
gisterenavond nog effe gaan bollen met den RT en kom ik daar toch geen porschke carrera S tegen zekers. We liggen wa te stoeien, gas geven, optrekken enz... Tot we aan een verlaten recht stuk weg komen . Ik dacht nu gaat dieje gast alles opengooien, en ja hoor een zaaalig gebrul uit dieje zijne moteur en ook uit mijn boxerke. Eerste, geen probleem, ik kan volgen, enz... t is pas aan 160 dat hij duidelijk meer power had en ik hem heb moete lossen...En aan 180 heb ik mijne gaas ma gelost. 8-) Kwist ni da wij zo'n wreed goei brommerkes :no: hadden...
Kanda nu of heeft dieje gast ni doorgeduwd ?
Rijd zelf met zo een S....ijzer, en kan u mededelen dat, als hij hem in tiptronic zet en gaat schakelen aan het stuur, u vanaf 50km/uur naar zijn uitlaten gaat kijken (en als het een 4S ijzer is, dit vanaf de start). Natuurlijk, met zo een Japanse bom brommer hebben die S ijzers ook hun handen vol, en kunnen die als ze willen, hun (Japanse) rug laten zien. Nu is het normaal, dat zo iemand (oudere en of geroutineerde S/Por rijders) zich niet zozeer meer laten uitdagen, daar zij (wij) weten als het erop aan komt toch de snelste zijn. Dit kom ik bijna wekelijks tegen, zowel met andere tutuut's en brommers, welke naast ons komen staan (rood licht) of bollen en uitdagen, en wij (ik) niet anders meer om handen zou hebben om dan deze superioriteit te tonen, en in mijn geval, na een paar miljoen kilometers te hebben gebold, daar zeker niet meer in ben geïnteresseerd :salut: .
Rekening houdende met het gegeven men nooit weet met wie men in de clinch gaat, en dit vroeg of laat toch eens verkeerd gaat aflopen (racen hoort thuis op het circuit, voorbeelden en beelden genoeg op TV (vooral in het W-E) van zo 2 of 3 crossende tuuts of brommers, maar dan wel in de meeste gevallen met zeer dramatische afloop, en hartverscheurend voor de achterblijvende familie en kennissen-vrienden :cry:
Dit doe ik evenmin als ik met mijn brommer op de baan ben, daar ik dit vooral doe om te relaxen :grin: . Dit wil echter niet zeggen, dat ook ik wel eens sportief kan beemeren, en er eens het stof kan uitblazen (doe ik ook wel eens met mijn S) als de weg het toelaat.
Vind het er wel een beetje over, dat sommigen zich hier geroepen vinden, onmiddellijk het vermanende vingertje in de hoogte te steken, en totaal naast de kwestie commentaar te geven, daar ik er bijna zeker van ben, dat bovenstaand auteur, dit zeker niet dagelijks doet, en hier een nogal jeugdige onschuldige vraag heeft gesteld, voor welke ik naar mijn weten, al talrijke discussies tot in het oneindige over zijn geleverd.
Voor de rest wens ik "amateurke" veel veilige en rijplezierige kilometers, rijd voorzichtig (ja snelheden van 200km horen thuis op circuit), maar er eens het stof uitblazen waar de omstandigheden het toelaten is ook al eens plezant.
En wat de vermanende opgestoken vingertjes betreffen, al eens bij stilgestaan, dat er in Duitsland minder ongevallen gebeuren in evenredigheid met het aantal auto's en brommers op de weg, alsook dodelijke, er daar onmetelijke kilometers aan dubbele snelheden dan hier in ons apenlandje worden gereden, de verkeersregels daar VEEL beter worden opgevolgd (70 is 70 en 100 is 100, waarna als het terug vrij is soms snelheden van boven de 250km worden gereden :roll: Waaraan zou dit liggen :?: :wink:
Laatst gewijzigd door offshore_class1 op 03 apr 2008, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
amateurke

Bericht door amateurke »

Offshore_class 1,
Dat is nu wat ik bedoelde met een open geest
Ik ben inderdaad doorgaans (99% van de tijd) een ontspannen genieter die rondcruised aan 70-80 p/u (nee niet in de bebouwde kom) en rij zo veilig /defensief als maar enigzins mogelijk is. En ja, stof uitblazen da gebeurt sporadisch, zoals toen met die Carraera, maar enkel op rechte stukken waar geen ander verkeer kan oversteken.
Ook voor jou en alle motards nog veel veilige kms gewenst.
Tot in den draai...
Kurt Steyaert

@Offshore_class1
Rijd zelf met zo een S....ijzer, en kan u mededelen dat, als hij hem in triptonic zet en gaat schakelen aan het stuur, u vanaf 50km/uur naar zijn uitlaten gaat kijken (en als het een 4S ijzer is, dit vanaf de start).
Blijven in geloven, mijn beste! 8-) Een Carrera S met 355pk, doet het van 0 tot 100 km/u even goed als een R100GS/PD van '91 met 295pk minder, namelijk 4.8 seconden. Een Tiptronic S heeft daar nog een halve seconde meer voor nodig :oops:
Je hebt al een 911Turbo nodig om even snel en een GT2 om sneller te zijn dan een 1150 :mrgreen:
Onnodig hier nog verder over te kibbelen, ga gerust eens kijken op een officiële Porsche site,http://imp.porsche.com/netherlands/nl/models/911/ de optrektijden staan er overal netjes bij vermeld en bij de technische gegevens staat er nog meer moois! :wink:
Nu is het normaal, dat zo iemand (oudere en of geroutineerde S/Por rijders) zich niet zozeer meer laten uitdagen, daar zij (wij) weten als het erop aan komt toch de snelste zijn. Dit kom ik bijna wekelijks tegen, zowel met andere tutuut's en brommers, welke naast ons komen staan (rood licht) of bollen en uitdagen, en wij (ik) niet anders meer om handen zou hebben om dan deze superioriteit te tonen
De snelste? Superioriteit? Ferme bakken, dat wel, maar gelukkig laat je je niet verleiden tot een stoplichtsprint, want je zou afgaan als een gieter :twisted:

@amateurke
Het hoeft zelfs niet juist te zijn, zolang het maar als muziek in je oren klinkt. Zeer open, misschien wel ietsje teveel zelfs :twisted:

Keep it safe :wink:
Grtz Kurt
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
happyrtke

Bericht door happyrtke »

alles hangt af van de pk's per kilogram,dwz:de Porsche weegt+-1300kg en dat met 355pk=1pk/3.66kg.
:de rt1150 weegt+-270kg en dat met 95pk=1pk/2.84kg.
dus hoe minder kilo's/pk des te rapper loopt het bakske.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

met mijn K100LT kreeg ik toch dik tegen mijn doos van een honda NSX :oops:
stoplichtsprintje op de N49
de volgende lichten stonden we weer naast elkaar een heb ik mijn duim effe in de lucht gestoken.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Of het nu in het holst van de nacht was of niet, een "verlaten" weg of niet, dat excuus wordt steevast misbruikt in een andere zin die de woorden bevat "het, gas, ne , keer, goe, opentrekken..."... maakt allemaal geen reet uit, de openbare weg is géén snelheidscircuit.
Motorrijder haalt 139 km/u in bebouwde kom Hamme
Een 27-jarige man uit het Oost-Vlaamse Hamme is zijn rijbewijs kwijt nadat hij vandaag 139 kilometer per uur reed in de bebouwde kom. Dat meldt het parket van Dendermonde.

De lokale politie van de zone Hamme-Waasmunster merkte de motorrijder op langs de N470. In de bebouwde kom, waar de maximumsnelheid 50 kilometer per uur bedraagt, haalde de man een snelheid van 139 kilometer per uur. De agenten konden de motorrijder doen stoppen. Zijn rijbewijs werd onmiddellijk ingetrokken voor een periode van vijftien dagen. De motor werd in beslag genomen met het oog op een eventuele verbeurdverklaring door de politierechtbank. (belga/sd)
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
GS1995

Bericht door GS1995 »

Los uit de pols, dus met enig voorbehoud, en corrigeer me gerust indien ik fout ben : Werner Daemen, Belgiës toppiloot en Europese (sub)top heeft het ronderecord van de omloop van Zolder-Terlaemen voor motoren in iets van rond de 1'34"; Koen Wauters, zanger en (inderdaad niet onverdienstelijk) vrijetijdsautoracer draait daar rondjes van ongeveer 1'30" (ik weet wel niet of dat met een Porsche of met een Viper is); het absoluut ronderecord op Zolder is iets van 1'12"; ik ken geen enkel circuit waar het absoluut ronderecord op naam van een motorrijder staat...
Waarmee ik maar wil zeggen : als het echt op rijden aankomt (en acceleratietjes van 0 tot 100 horen daar volgens mijn bescheiden mening niet bij) moet je je als motorrijder best niet te veel illusies maken.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Appelen en peren mannekes, appelen en peren :roll:

Op een rondje eender welk circuit zal een moto 't altijd moeten afleggen (alhoewel ik ooit al een filmke met 't omgekeerde gezien heb) tegen een sportwagen, maar tijdens een stoplichtsprintje moet je al met fameus zwaar materiaal afkomen om een doordeweekse moto te pakken.

Of 't een kunst is of niet laat ik in 't midden, anderzijds, probeer bij een R6 of een andere hoogtoerige supersporter 't voorwiel in eerste maar op grond te houden, ook niet makkelijk zulle :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
VFooR

Bericht door VFooR »

Een maand of twee terug was ik met de vriendin rust aan het bollen doorheen de vlaamse wegen toen ik via mijn zijspiegel een auto zag naderen. Ik reed op een weg met 2 baanvakken voor dezeflde richtig en werd benaderd door hem via het recht vak (ik reed links). Bijna ter hoogte van mijn zijde smeet, ik het koppel van mijn GS eens open waardoor hij me dus rechts niet voorbij kon (wat trouwens verboden is)...hij had tevens verkeer voor hem. Dit zorgde er echter voor dat de autobestuurder behoorlijk opgehitst geraakte en achter mij riscant andere auto's begon in te halen tot hij achter mij weer zat. Opnieuw op koppel kon hij me niet voorbij maar ik zag snel in dat ik mezelf aan het ophisten was en hield maar wat in. De autobestuurder was behoorlijk geërgerd en poogde mij op een onmogelijke plaats in te halen, wat hem uiteindelijk niet lukte. Eenmaal aan het rode licht zag ik mijn kans en kon ik mooi naar voor filteren en stak ik eens uitdagend mijn hand door te lucht (als teken van: je wagen kan het toch niet opnemen qua koppel). Echter, de chauffeur haalde plots in de tegengestelde richting alle auto's voor het verkeerslicht in en blokkeerde zo mijn BMW (ik stond toen net voor het licht). Hij deed stoer zijn raam open, verkocht dreigde taal dat hij op mijn bakkes eens ging slaan en bracht dat zijn auto meer PK's had dan die kutBMW van mij. Ik was behoorlijk geschrokken van zijn daad, laat staan zijn dreigde woorden t.a.v. mij en mijn passagier. Ik poogde rustig te blijven en hem even naar de mond te praten. Eenmaal groen, stoof de jonge chauffeur (met een vreemd accent), met gierende banden het kruispunt over.

Enigszions aangeslagen draaide ik een zijwegje in om mijn tocht verder te zetten.

Je weet dus nooit op voorhand met wie je te maken hebt. Niets voor mij dus.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Dd

Bericht door Dd »

altijd hetzelfde met dat crapuul op ne moto :-P
je weet nooit wat er gaat gebeuren, of waarom iemand fel reageert...
(wie weet wat er door de mensen hun gedachten gaat wanneer zoiets gebeurt... de spreekwoordelijke druppel...)

Dd

PS anderzijds heb je natuurlijk ook de patsertjes (al dan niet op de moto :-( )
AfbeeldingAfbeelding Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
offshore_class1

Bericht door offshore_class1 »

amateurke schreef:Offshore_class 1,
Tot in den draai...
Tot in den draai... en dan drinken we er ene op....
Of is dit terug voer voor onze muggenzifters hier op dit forum :cry:
Kurt Steyaert schreef: Onnodig hier nog verder over te kibbelen, ga gerust eens kijken op een officiële Porsche site,http://imp.porsche.com/netherlands/nl/models/911/ de optrektijden staan er overal netjes bij vermeld en bij de technische gegevens staat er nog meer moois! :wink:
Na 4 van die P ijzers en een paar honderdduizend kilometers met zo een ding, heb ik de site van Por en ...meer moois niet nodig, om te weten dat die R1100GS en zelfs een R1200GS achter mij gaat blijven als het erop aankomt.
Lees eens verder, en noteer eens de noties van sommige ...niet... muggenzifters hier op dit forum. Bij moto-auto rijden, komt er nog eens meer bij kijken dan...wat op sites en in boekjes worden vermeld.

En best niet de bal verleggen van kamp, met ''op de pik getrapt', deze discussie interesseert mij voor geen zier, is voor mijn part dan ook afgesloten (ben daar dan ...ook...voor te oud geworden) 8-) Vooral ik geen enkel probleem heb met iemand met een open geest, integendeel, de nieuwe generatie zou daar beter iets meer van hebben.
(s)Campi Di Pampi schreef:
Motorrijder haalt 139 km/u in bebouwde kom Hamme
Iedereen met...gezond... verstand, weet, dat dit er wel over is, totaal naast de kwestie (appels en peren), bij de opener hier van'" amateurke".
Het ga jullie allemaal goed, en tot nog eens (was al een tijdje geleden, en naar ik denk zal het nu nog een tijdje langer duren), als ik het geluk heb van nog te leven, met af en toe eens... "de geneugten van 't leven" :thumright:
Greetz, Jo
Plaats reactie