amateurke schreef:Waar gebeurd maar ik vraag me af of die chauffeur wel kon rijden of voluit ging.
gisterenavond nog effe gaan bollen met den RT en kom ik daar toch geen porschke carrera S tegen zekers. We liggen wa te stoeien, gas geven, optrekken enz... Tot we aan een verlaten recht stuk weg komen . Ik dacht nu gaat dieje gast alles opengooien, en ja hoor een zaaalig gebrul uit dieje zijne moteur en ook uit mijn boxerke. Eerste, geen probleem, ik kan volgen, enz... t is pas aan 160 dat hij duidelijk meer power had en ik hem heb moete lossen...En aan 180 heb ik mijne gaas ma gelost.

Kwist ni da wij zo'n wreed goei brommerkes

hadden...
Kanda nu of heeft dieje gast ni doorgeduwd ?
Rijd zelf met zo een S....ijzer, en kan u mededelen dat, als hij hem in tiptronic zet en gaat schakelen aan het stuur, u vanaf 50km/uur naar zijn uitlaten gaat kijken (en als het een 4S ijzer is, dit vanaf de start). Natuurlijk, met zo een Japanse bom brommer hebben die S ijzers ook hun handen vol, en kunnen die als ze willen, hun (Japanse) rug laten zien. Nu is het normaal, dat zo iemand (oudere en of geroutineerde S/Por rijders) zich niet zozeer meer laten uitdagen, daar zij (wij) weten als het erop aan komt toch de snelste zijn. Dit kom ik bijna wekelijks tegen, zowel met andere tutuut's en brommers, welke naast ons komen staan (rood licht) of bollen en uitdagen, en wij (ik) niet anders meer om handen zou hebben om dan deze superioriteit te tonen, en in mijn geval, na een paar miljoen kilometers te hebben gebold, daar zeker niet meer in ben geïnteresseerd

.
Rekening houdende met het gegeven men nooit weet met wie men in de clinch gaat, en dit vroeg of laat toch eens verkeerd gaat aflopen (racen hoort thuis op het circuit, voorbeelden en beelden genoeg op TV (vooral in het W-E) van zo 2 of 3 crossende tuuts of brommers, maar dan wel in de meeste gevallen met zeer dramatische afloop, en hartverscheurend voor de achterblijvende familie en kennissen-vrienden
Dit doe ik evenmin als ik met mijn brommer op de baan ben, daar ik dit vooral doe om te relaxen

. Dit wil echter niet zeggen, dat ook ik wel eens sportief kan beemeren, en er eens het stof kan uitblazen (doe ik ook wel eens met mijn S) als de weg het toelaat.
Vind het er wel een beetje over, dat sommigen zich hier geroepen vinden, onmiddellijk het vermanende vingertje in de hoogte te steken, en totaal naast de kwestie commentaar te geven, daar ik er bijna zeker van ben, dat bovenstaand auteur, dit zeker niet dagelijks doet, en hier een nogal jeugdige onschuldige vraag heeft gesteld, voor welke ik naar mijn weten, al talrijke discussies tot in het oneindige over zijn geleverd.
Voor de rest wens ik "amateurke" veel veilige en rijplezierige kilometers, rijd voorzichtig (ja snelheden van 200km horen thuis op circuit), maar er eens het stof uitblazen waar de omstandigheden het toelaten is ook al eens plezant.
En wat de vermanende opgestoken vingertjes betreffen, al eens bij stilgestaan, dat er in Duitsland minder ongevallen gebeuren in evenredigheid met het aantal auto's en brommers op de weg, alsook dodelijke, er daar onmetelijke kilometers aan dubbele snelheden dan hier in ons apenlandje worden gereden, de verkeersregels daar VEEL beter worden opgevolgd (70 is 70 en 100 is 100, waarna als het terug vrij is soms snelheden van boven de 250km worden gereden

Waaraan zou dit liggen