Kaartupdate 2008

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Gorky-GSA
Contacteer:

Re: Kaartupdate 2008

Bericht door Gorky-GSA »

p@rick schreef:
Gorky-GSA schreef:Blijkbaar kan niemand mij helpen :-?
ik zal eens de vraag stellen op één of ander gps forum
Hey Gorky,
voor zoveel het waard is...

Mijn vorig gps-toestel (Garmin 2610) had ook maar 'n beperkt geheugen waar dus lang niet alle kaartmateriaal in kon. Ik moest dan gewoon in Mapsource de gebieden aanduiden dewelke ik wou uploaden naar de 2610. De kaarten die op dat moment in de 2610 zaten, werden automatisch gewist en vervangen door de nieuwe kaarten.
Ik zou in jou plaats eens proberen met bv. eens alleen de kaarten van Belgie te selecteren, en die in je 2720 te laden. Dat zou niet lang mogen duren.
Als dat lukt begin je gewoon opnieuw opnieuw, je selecteert in Mapsource de kaarten van de gebieden die je in je 2720 wil hebben. Héél Europa is blijkbaar niet mogelijk, dus déselecteer je misschien best gewoon de stukken waar je (voorlopig ?) toch niet heen gaat. Zodra de hoeveelheid kaartmateriaal beneden die 730 mb zit (wordt aangegeven in Mapsource als je je kaarten selecteert), kan je dan alles uploaden naar de 2720 en zou je probleem opgelost moeten zijn.
Allé, mijn gedacht hé, zo deed ik het destijds met mijn 2610...
Zal waarschijnlijk de enige optie zijn P@trick :-(
De 2720 is voorgeladen en heeft europa op zijn vaste schijf (basis) daarbij heeft hij nog zo'n 730mb vrij aan schrijfgeheugen. :-?
Nu kan die europese kaart niet gewist worden en kan men enkel kaarten bij schrijven naar het vrij geheugen. :cry:
Dus krijg ik nu met moeite de Benelux Frankrijk en mss Duitsland erop.
De gps moet na update waarschijlijk binnen bij garmin om een reset uit te voeren (kan men zelf niet doe want pc zie de 2720 niet)
toch bedankt voor de info
Spijtig eerst een gratis update met een error en dan nog en Gps binnen brengen om te resetten (mits betaling??) :-? :cry: :-|
http://gorky.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
GSmotards Gen-307D Lid BMW MC Vlaanderen
R1250RT
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ge moet die gps wel in het zicht van je scherm zetten hé slimmeke :mrgreen:

Maar serieus, ik kan héél moeilijk aan nemen dat je niet naar dat geheugen kunt. Heb je een goede USB driver voor dat spel?
p@rick

Bericht door p@rick »

Gorky-GSA schreef:
p@rick schreef:
Gorky-GSA schreef: Zal waarschijnlijk de enige optie zijn P@trick :-(
De 2720 is voorgeladen en heeft europa op zijn vaste schijf (basis) daarbij heeft hij nog zo'n 730mb vrij aan schrijfgeheugen. :-?
Nu kan die europese kaart niet gewist worden en kan men enkel kaarten bij schrijven naar het vrij geheugen. :cry:
Dus krijg ik nu met moeite de Benelux Frankrijk en mss Duitsland erop.
De gps moet na update waarschijlijk binnen bij garmin om een reset uit te voeren (kan men zelf niet doe want pc zie de 2720 niet)
toch bedankt voor de info
Spijtig eerst een gratis update met een error en dan nog en Gps binnen brengen om te resetten (mits betaling??) :-? :cry: :-|

Nochtans lees ik over de 2720 : Voorgeprogrammeerde CityNavigator kaarten van geheel Europa en daarnaast 512 MB vrije geheugenruimte.
't Zou dus toch mogelijk moeten zijn om alles in 't geheugen van de 2720 te krijgen.
Wat wordt hierover gezegd in de handleiding van je toestel ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick

Bericht door p@rick »

Gorky-GSA schreef:Zal waarschijnlijk de enige optie zijn P@trick :-(
Misschien heb je hier iets aan ?

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=18424
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
pheufk

Bericht door pheufk »

Gorky-GSA schreef:Blijkbaar kan niemand mij helpen :-?
ik zal eens de vraag stellen op één of ander gps forum
De 2720 kun je niet als een extra schijf op je PC zien.Om nieuw kaartmateriaal op de 2720 te krijgen doe je via de DVD.
Klik op deze link daar wordt uitgelegd hoe je dat moet doen. :wink:

Succes
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=12196
groetjes van Piet
John
Contacteer:

Bericht door John »

Spijtig eerst een gratis update met een error en dan nog en Gps binnen brengen om te resetten (mits betaling??)

Ge ziet hé Gorky dat ge verkeert bezig waard hé! Niks reset en naar de dealer bollen, gewoon doen zoals op de CD/DVD staat
Gorky-GSA
Contacteer:

Bericht door Gorky-GSA »

John schreef:
Spijtig eerst een gratis update met een error en dan nog en Gps binnen brengen om te resetten (mits betaling??)

Ge ziet hé Gorky dat ge verkeert bezig waard hé! Niks reset en naar de dealer bollen, gewoon doen zoals op de CD/DVD staat
ik heb dit stukje hieronder uit de link gehaald zoals aangegeven .
dit laatste heb ik voor ,ik krijg nergens een melding dat ik mijn 2720 kan bijwerken (buiten die eerste keer bij de allereerste opstart van de dvd met als gevolg 2uur later een foutmelding)

je doet je uiterste best, waarvoor dank. Ik zet mijn bevindingen even hier en niet in een PB, dit ter lering ende vermaeck.

En ik had weer even hoop maar helaas, het werkt niet als je kaarten eraf zijn, dan verschijnt bij punt 11 het scherm met "Gefeliciteerd ..." kun je "Mapsource opstarten" aanvinken en vervolgens afsluiten. Het update-programma moet blijkbaar toch eerst een gmapprom.img op de GPS tegenkomen om het andere scherm te tone

--------------------------------------------------------------------------------

Tsja, mogelijk dat dat laatste dan toch de conclusie moet zijn. Het enige dat ik nog kan bedenken is: probeer het op een andere PC. Anders vrees ik dat het toestel inderdaad toch te zeer in de war is geraakt..
R1250RT
John
Contacteer:

Bericht door John »

Punt 11?? Zo ver gaat die uitleg op dat forum toch niet? Er is melding dat er soms een fout zou optreden maar volgen HV zou dat niets afdoen aan de update.
Maar ja, ik heb zelf een 2610 én een Zumo. Daar heb ik die probs nog niet tegen gekomen.
Gorky-GSA
Contacteer:

Bericht door Gorky-GSA »

Staat op deze link http://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=91410
ik ga eens verder lezen of ik iets terug vind , de versie die ik instaleer is 2008NT update
R1250RT
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Mijn dvd is ook toegekomen, en ik heb er zelfs 2 ontvangen :lol: :lol: :lol:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
John
Contacteer:

Bericht door John »

JohanGS schreef:Mijn dvd is ook toegekomen, en ik heb er zelfs 2 ontvangen :lol: :lol: :lol:
Ha zo!! Daar is mijn dvdke aan beland. Ik heb nog steeds niks :cry:
toine

Bericht door toine »

Ik heb mijn toestel 2dehands gekocht en nu geregistreerd. Kan ik dan ook genieten van deze aktie?
~~ BMW K100RS, Ducati ST2, BMW R1100S, BMW R1150GS ~~
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Als het toestel daadwerkelijk niet geregistreerd is kan dat. Geef als aankoopdatum de datum van vandaag op

Fluppie
toine

Bericht door toine »

Beste,

ik heb het toestel op mijn naam geregistreerd via mygarmin. Mygarmin herkent het toestel en geeft ook een geschiedenis weer van de kaarten die erop geïnstalleerd geweest zijn. Tot dusver alles ok, maar:

- over die gratis aktie vind ik niets terug?? Hoe kom je daar terecht. Via de gewone weg om updates te installeren?... (zie volgend puntje)
- als ik de 2008 versie wil installeren vraagt garmin enkele gegevens tot op een bepaald punt ik het "shipping adres" moet invullen en dan zie ik plots de vorige eigenaar zijn adres en naam staan. Ik dacht dat dit niet meer zou gebeuren omdat ik toch het toestel op mijn naam geregistreerd had??? Moet ik die gewoon vervangen door mijn gegevens??

iemand raad??

groeten, anthony
~~ BMW K100RS, Ducati ST2, BMW R1100S, BMW R1150GS ~~
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Dit wijst er op dat je toestel door de vorige eigenaar is geregistreerd. Je hebt dus geen recht op een gratis update.

Op je andere vraag of je de gegevens kan wijzigen voor verzending: ik vermoed van wel

Fluppie
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ben ook eens gaan zien bij flitspaal.nl
bestand gedownload
GPX
zet ik dit nu in mijn GPX mapje
en de zumo geeft nu alles terug in favorieten :-?

bij mijn SPIII was dit enkel een map overlay en dan zag ik een aanduiding.

weet iemand de manier hoe je dat kan zien zonder dat de favorietenmap vol staat bij de ZUMO
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Fox30

Re: Kaartupdate 2008 bij verkochte GPS

Bericht door Fox30 »

toine schreef:Beste,
ik heb het toestel op mijn naam geregistreerd via mygarmin. Mygarmin herkent het toestel en geeft ook een geschiedenis weer van de kaarten die erop geïnstalleerd geweest zijn. Tot dusver alles ok, maar:
- als ik de 2008 versie wil installeren vraagt garmin enkele gegevens tot op een bepaald punt ik het "shipping adres" moet invullen en dan zie ik plots de vorige eigenaar zijn adres en naam staan. Ik dacht dat dit niet meer zou gebeuren omdat ik toch het toestel op mijn naam geregistreerd had??? Moet ik die gewoon vervangen door mijn gegevens??

iemand raad??

groeten, anthony
Anthony,
ik heb ook net één van mijn twee 2610 verkocht.
ik heb in My Garmin een berichtje naar de helpdesk gestuurd met het serienummer en Coupon code, met de vraag om deze los te koppelen van mijn account.
ik ontving een keurig mailtje dat het was uitgevoerd.
2 dagen later kon de koper de GPS in zijn nieuw aangemaakte account registreren en zijn DVD en unlock code aanvragen.
Stuur even dit verzoek aan de oude eigenaar, of tracht het zelf te versturen in jouw My Garmin
Bij de aanvraag het oude shipping adres overschrijven door jouw adres en de DVD komt in jouw postbus terecht.
Succes,
Fox30
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Iemand die weet waar je kan zien na het updaten of de kaarten werkelijk op je zumo staan?
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
TonTon

Bericht door TonTon »

tweecilinderke schreef:Iemand die weet waar je kan zien na het updaten of de kaarten werkelijk op je zumo staan?
jawel : start de Zumo op , selecteer onderaan rechts het sleuteltje , daarna "kaart" ( volgende scherm links boven ) , daarna onderaan in het midden "kaart info" en voila , je weet welke kaartversie je staan hebt :wink:
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

:bsofftopic: Best een ander topic openen hiervoor , maar toch al een antwoord.
IRON GONZO schreef:weet iemand de manier hoe je dat kan zien zonder dat de favorietenmap vol staat bij de ZUMO
Kijk eens op de site van Garmin bij POILoader en lees eens de help of dit topic
Marc

R1250RT 2020
John
Contacteer:

Bericht door John »

Prachtig van al die hints te lezen maar persoonlijk ben ik er niet veel mee. Heb namelijk nog steeds GEEN dvd in mijn bus gevonden :twisted:
En dan weten dat er velen met twee van die schijfjes zijn bedeeld. Leuk is anders :cry:
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Eens een mailtje sturen aan support desk.
Had DVD besteld begin februari en in mei nog steeds niets ontvangen.
Mailtje aan help desk in UK, binnen de paar uur een antwoord en binnen de 10 dagen een DVD in de bus.
Zal volgende maand misschien nog die DVD van februari ontvangen, heb er dan ook 2 ...
Marc

R1250RT 2020
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

John schreef:Prachtig van al die hints te lezen maar persoonlijk ben ik er niet veel mee. Heb namelijk nog steeds GEEN dvd in mijn bus gevonden :twisted:
En dan weten dat er velen met twee van die schijfjes zijn bedeeld. Leuk is anders :cry:
Op mails kreeg ik geen reakties, maar toen ik het contactformulier van Garmin UK (via Support -> Contact support -> email product support op garmin.com) had ingevuld, kreeg ik binnen een dag een reaktie. Als je eerst inlogt op MyGarmin, dan worden je registratiegegevens meteen in het formulier ingevuld.

Vermeld tevens dat je al lang wacht op de update (zonder resultaat) en dat de activatie van de gratis update voor 31-5 dus niet meer gehaald kan worden. Dan kunnen ze daar meteen een oplossing voor geven.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
TonTon

Bericht door TonTon »

IRON GONZO schreef:ben ook eens gaan zien bij flitspaal.nl
bestand gedownload
GPX
zet ik dit nu in mijn GPX mapje
en de zumo geeft nu alles terug in favorieten :-?

bij mijn SPIII was dit enkel een map overlay en dan zag ik een aanduiding.

weet iemand de manier hoe je dat kan zien zonder dat de favorietenmap vol staat bij de ZUMO
Bart , Je hebt PM :wink:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

mdc schreef::bsofftopic: Best een ander topic openen hiervoor , maar toch al een antwoord.
IRON GONZO schreef:weet iemand de manier hoe je dat kan zien zonder dat de favorietenmap vol staat bij de ZUMO
Kijk eens op de site van Garmin bij POILoader en lees eens de help of dit topic
sorry voor het off topic alhoewel ik hier veel heb gelezen over flitspaal kaarten

nu bedankt voor de hulp het is gelukt
veel uitleg voor een simpele handeling

aan iedereen die mij mailtje heeft gestuurd en pbtjes
bedankt :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie