spatbord voor GS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Geert I

spatbord voor GS

Bericht door Geert I »

Hallo, beste motorrijders,
Sinds enige tijd rijd ik met de R1200GS en ben een doorrijder! Maar telkens ik thuis kom van een rit, zit mijn motorpak (vooral dan mijn broek) volledig onder de modder! Nu stelt mijn dealer voor om het achterspadbord van Wunderlich te monteren ( p40 in de catalogus ) het is een spadbord in carbon en is dan bijgevolg ook tamelijk prijzig!(280€) Heeft iemand hier ervaring mee of zijn er andere, misschien iets goedkopere, alternatieven? De zijdeksels, ook van Wunderlich, vind ik dan wel niet zo mooi op de GS maar misschien wel erg functioneel! Laat maar komen, het kan mij enkel helpen, en dan ben ik ook verlost van het gekijf wanneer ik weer eens "vuil" thuiskom!
Jan en Greet

Re: spatbord voor GS

Bericht door Jan en Greet »

Geert,Hornig heeft ook zo'n wielhugger in diverse kleuren!
En bovendien nog goedkoper ook :grin:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
GStephen
Contacteer:

Bericht door GStephen »

Of zie eens naar artikelnr 8160545 op de site van Wunderlich.
Stukken goedkoper en poepsimpel te installeren 8-)
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
noppenrijder

Bericht door noppenrijder »

ik heb zo'n spatbord van Wunderlich; probleem is voor de helft opgelost; niet voldoende voor die prijs, maar het oogt wel mooi. ik heb ooit grotere en bredere spatborden gezien ( maar waar? ) die waarschijnllijk efficienter zijn, maar ook minder mooi ...
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Met wat dik rubber en de mal die op het NL GS forum staat, snij je zo je eigen spatlappen. Kost niks, behalve wat arbeid en even zoeken.
Toedel

Bericht door Toedel »

De mij bekende 'huggers' zijn : Hattech, Hornig, m-tec, wunderlich, en Pyramid, maar er zullen er nog wel zijn. Effe googlen. Suc6 !
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
UpJohn

Bericht door UpJohn »

ik heb ooit grotere en bredere spatborden gezien ( maar waar? ) die waarschijnllijk efficienter zijn, maar ook minder mooi ...
Afbeelding
Toedel

Bericht door Toedel »

Bovenstaande is een Motorrad Concepts hugger, ik had er eentje op m'n vorige GS. Zeer efficiënt tegen opspattend vuil. Omdat de hugger tegen de flank van de band aan trilt (zie foto vorige post) krijg je slijtage (band en hugger) en lawaai. Toen ik m'n bike verkocht (zonder hugger) was er een duidelijk wrijvingsspoor aan de binnenkant te zien, en ook een barst in het kunststof ter hoogte van de bevestigingsarm. Motorrad Concepts is met de productie ervan gestopt. Fijne firma, overigens.
Laatst gewijzigd door Toedel op 31 dec 2007, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

UpJohn

Bericht door UpJohn »

Fijne firma, overigens.
Motorrad concepts is niet meer.
Op het UKGS forum staat een heel verhaal te lezen over oplichting, faillisements, fraude etc..
Toedel

Bericht door Toedel »

Werkelijk ? Daar had ik geen weet van , mijn hugger werd snel geleverd, en heeft meer dan 50000 km opspattend vuil tegengehouden. Mijn commentaar ('fijne firma') had enkel betrekking op mijn contact met hen. Jammer dat het weer eens fout gelopen is. Tja.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Den Woesten

Bericht door Den Woesten »

Ik heb de volgende stukken van Wunderllich gemonteerd, kotflügel spritzschutz(binnen spatbord) ,zijdeksel ,nummerplaat vergroter en voorspatbordverlenger met dit alles is het achteraan zeerveel verbeterd . Vooraan is het niet opgelost en heb ik ook vragen op het forum onder " voorspatbord" . Ik hoop dat we elkaar kunnen helpen en zo nog veel rijplezier kunnnen beleven. Mvmg. Den Woesten.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
UpJohn

Bericht door UpJohn »

Fotooosss .. fotoooss ?? :grin:
Jo Catrysse

Bericht door Jo Catrysse »

Geert,

Ik rij nu al 1jaar dagelijks met m' n R 1200 GS adv. Na een rit tijdens een regenbui of gewoon op een nat wegdek ben je op de rug en achterkant benen vuil. Bij m'n eeste onderhoud (na 1000km) heb dan maar zo een carbon spatbord laten plaatsen.
Eerlijk gezegd het helpt niet. Om m'n motorpak dan maar proper te houden heb ik een extra regenbroek en -jas gekocht en die draag ik altijd als het wegdek nat is. Ik vind het ook jammer van m'n 280€, 'k had er m'n extra koplampjes kunnen mee plaatsen.

groeten

Jo
carl theeuwes

Bericht door carl theeuwes »

heb deze spatbord van wunderlich ook geplaatst, bij stationeer draaien van de motor heb ik trillingen en over een ongelijke baan heb ik ook een daverend geluid is dit normaal bij deze slijklap om dat het maar met drie vijzen is bevestigd aan de cardan of is er nog een bevestiging nodig voor de trillingen te vermijden wie kan hier op andwoorden of heeft een oplossing

groetjes carl gs thanx?????????????????
Gorky-GSA
Contacteer:

Bericht door Gorky-GSA »

carl theeuwes schreef:heb deze spatbord van wunderlich ook geplaatst, bij stationeer draaien van de motor heb ik trillingen en over een ongelijke baan heb ik ook een daverend geluid is dit normaal bij deze slijklap om dat het maar met drie vijzen is bevestigd aan de cardan of is er nog een bevestiging nodig voor de trillingen te vermijden wie kan hier op andwoorden of heeft een oplossing

groetjes carl gs thanx?????????????????
Ik heb hier hetzelfde voor :-? Dus ik ben één en al oor :albino:
http://gorky.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
GSmotards Gen-307D Lid BMW MC Vlaanderen
R1250RT
Toedel

Bericht door Toedel »

Ondertussen heb ik een Wunderlich Inner Fender (aka 'Innenkotflügel') geplaatst op m'n nieuwe GS. De Fender wordt bevestigd aan het achterframe, en sluit mooi aan op de binnenkant van het reeds aanwezige spatbord. Toen het ding aankwam vond ik het nogal fragiel, een beetje 'hardkarton'-achtig. Maar door het (makkelijke) bevestigen met spanbandjes wordt het geheel toch stevig.

Het voordeel ten opzichte van zogenaamde huggers : het onafgeveerde gewicht wordt niet verhoogd. En geen gerammel.

De Inner Fender houdt water en smurrie goed weg van m'n benen, van de achtervering, en de batterij. Van de achtervering heb ik de originele bescherming dan maar weggehaald, de zichtbare techniek vind ik cool om naar te kijken. :grin:

En zo ziet dat er dan uit :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je kunt zo'n fender ook zelf maken met rubber flappen enz, maar ik vond dit een betere afwerking. :wink:
Voor degeen die het zelf wil doen (staat hier al ergens) : http://www.r1200gs.info/howto/mudflap.html
Laatst gewijzigd door Toedel op 16 apr 2008, 15:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

UpJohn

Bericht door UpJohn »

Als ik zo discreet mag zijn ... wat heb je ervoor betaald bij Wunderlich ?
Toedel

Bericht door Toedel »

Ik heb 'm via ebay.
:idea: Effe zoeken op de vernieuwde Wunderlich website naar Innenkotflügel ...
:arrow: http://www.complete-your-bmw.de/frame.p ... id=8160545
Als je doorklikt zie je nog foto's.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Plaats reactie