Het goedkoopste is volgens mij een wrak zoeken, kader en papieren zijn voldoende, ouderdom en type boxer speelt gene rol,( er is toch geen moto keuring) en plaatje en framenummer overzetten. (Frame nummer weglijpen of slissen en met slagletters kader nummer inslaan.) Op basis van die papieren een inschrijving aanvragen. Ne goeien belg moet een beetje creatief zijn.....
In feite is het nog eens niet sjoemelen, want de moto was al in gebruik voor 1/1/08 en had het van een particulier geweest, was het geen probleem, dus je weet wat uwe maat te doen staat.....
Allemaal goed en wel, geen motokeuring, OK maaaaaaaaaaar als je ooit met die moto een seieus ongeval hebt en de mannen van 't parket komen erop af dan garandeer ik je dat ze er op vallen........ en dan sta je daar zonder verzekering want gesjoemeld met de moto ......... en dat zal je veeeeeel geld kunnen kosten....... en dat is toch wel het laatste wat wel elkaar zouden willen toe wensen. Dus nooit doen zoiets zou ik zeggen.
En ooit hee, ooit komt er een motokeuring ....wees daar maar zeker van.
Maar dit probleem is dus ondertussen ongeveer opgelost dacht ik, met de papieren van den ABL kan je via DIV ook aan een inschrijvingsbewijs komen. Of heb ik het toch goed begrepen dat die papieren er ook niet bij zijn ? Dan maar hopen dat niemand anders die papieren gebruikt heeft om zijn moto "zonder papieren" te regulariseren ( want dat is sjoemelen hee).
Ik ken iemand die zoiets voor had. Hij kocht een 90/6 en de papieren waren zogezegd verloren, maar achteraf bleek dat iemand anders de papieren had gekocht om een andere moto "zonder papieren" in te kunnen schrijven...... en 2 moto's met hetzelfde chassisnummer, daar hebben ze bij DIV wel degelijk last mee natuurlijk.......