Ik zal eens met een schuifmaat aan de gang gaan om te zien of er verschil is in dikte links- en rechtsvoor. Daar zit nu een vervangen en een origineel exemplaar.(s)Campi Di Pampi schreef:Meen te weten dat de dikte van de eerste remschijven van 4,5mm nu naar 5,0mm is gebracht.
Kromme remschijven
Moderator: GVN
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
- Woonplaats: Nederland
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: Kromme remschijven
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
- Woonplaats: Nederland
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: Kromme remschijven

-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 12:13
- Locatie: Julianadorp NL
Re: Kromme remschijven
Bij mijn nieuwe RT (4-1-08) zijn de remschijven 5.0 mm dik...moh_fan schreef:De twee vervangen schijven zijn idd 0,5mm dikker dan de nog originele die 4,5mm meet.
HONDA GL 1100, BMW R1200RT, GARMIN 2820
"Nil volentibus arduum"
"Nil volentibus arduum"
Re: Kromme remschijven
Ik heb vooraan dus nog altijd trillingen maar dat zullen we nakijken als de schijf achteraan in garantie gaat vervangen worden.
Mijn dealer had vorige keer gezegd dat het wrslk de voorband was , ben eens benieuwd. Ga zeker eens langsgaan bij mijn bandenboer om het voorwiel op de balanceermachine te zetten om er zeker van te zijn dat dat allemaal wel in orde is en ondertss kunnen we de schijven ook nog eens goed onder de loep te nemen.
mvg
Stef
Mijn dealer had vorige keer gezegd dat het wrslk de voorband was , ben eens benieuwd. Ga zeker eens langsgaan bij mijn bandenboer om het voorwiel op de balanceermachine te zetten om er zeker van te zijn dat dat allemaal wel in orde is en ondertss kunnen we de schijven ook nog eens goed onder de loep te nemen.
mvg
Stef
-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: Kromme remschijven
Tja, ondertussen zal zowat élke Bmw-dealer de interne nota omtrent de modificatie ontvangen hebben me dunkt, mss dat bij sommigen hun brievenbus wat te vol zit...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Re:
Dan heb ik na een maand al geen garantie meerJohny schreef:Hallo
Krommeschijven is een probleem dat meermaals voorkomt en niet alleen met BMW,vorig jaar had ik een triumph thruxton en na 6000km begon hij pulserend af te remmen meestal op lage snelheid nu heb ik een guzzi breva 1100 met 11000km op de teller en ja hetzelfde probleem.
De schijven zijn op beide motoren van brembo.
Hoop dat ze nu in garantie vervangen worden,de claim is ingediend maar de daeler dacht dat er na 6000km(voor remschijven)geen garantie meer was.
Groeten
Johny




1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:39
Re: Kromme remschijven
Bij mijn r1200rt is recent onder garantie bij de 10000 beurt de achter remschijf vervangen. Was krom dus.
Echter na 2000 km viel me op dat de remschijf van het achterwiel bloed heet werd.
Bleek dat het wiel, als je het met de hand rond draait, op een bepaald punt erg veel weerstand had. Waardoor je beduidend meer kracht moest zetten om het wiel verder door te draaien.
De dealer constateerde dat de schijf wederom iets krom was, maar wel binnen de norm.
De conclusie werd getrokken dat de remklauw niet goed was, waardoor de remblokken niet voldoende vrij komen.
Remklauw is keurig onder garantie vervangen echter.............het probleem blijft!
Nu is de theorie van de dealer dat er mogelijk iets mis is met de aansturing van de rempomp, waardoor de klauw/blokken niet voldoende vrij komen na het remmen.
Motor staat dus nog bij de dealer. Ik hoop dat ze het snel op kunnen lossen want er staat een vakantie voor de deur.
De service is prima, maar het blijft toch vervelend, ik heb mijn rt nl niet gekocht om bij de dealer te parkeren
Afwachten dus maar....
Echter na 2000 km viel me op dat de remschijf van het achterwiel bloed heet werd.
Bleek dat het wiel, als je het met de hand rond draait, op een bepaald punt erg veel weerstand had. Waardoor je beduidend meer kracht moest zetten om het wiel verder door te draaien.
De dealer constateerde dat de schijf wederom iets krom was, maar wel binnen de norm.
De conclusie werd getrokken dat de remklauw niet goed was, waardoor de remblokken niet voldoende vrij komen.
Remklauw is keurig onder garantie vervangen echter.............het probleem blijft!
Nu is de theorie van de dealer dat er mogelijk iets mis is met de aansturing van de rempomp, waardoor de klauw/blokken niet voldoende vrij komen na het remmen.
Motor staat dus nog bij de dealer. Ik hoop dat ze het snel op kunnen lossen want er staat een vakantie voor de deur.
De service is prima, maar het blijft toch vervelend, ik heb mijn rt nl niet gekocht om bij de dealer te parkeren

Afwachten dus maar....
Re:
En heel belangrijk de verkoopprijs verdriedubbeld. Inkoop € 58,- Verkoopprijs incl montage 340,- per schijf!!!!!Norman schreef:En houw in gedachten dat BMW geen remmen maakt maar Motoren, de remmen kopen ze bij de gespecialiseerde firma's.
Ik weet inmiddels wat BMW betekent.
BMW= betaal maar weer

Re: kromme schijven
arie schreef:Beste Bmw rijders en zuidervrienden.
Zelf ook al eens kromme schijven gehad, geen nieuwe kopen maar laten richten bij richt specialist Bram van der Wouden Reeuwijk. Top kwaliteit en Veel goedkoper dan nieuw.
Met vr gr
Arie
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 26 okt 2007, 20:19
- Locatie: Nu in Amersfoort, NL. Van origine geboren en getogen in de buurt van New York, VS
Re: Kromme remschijven
Voor en remklauw moet bij BMW zijn maar voor de blokjes en schijven zijn er hele goede alternatieven in de handel zoals lucas, alien, trw enz.
Bij sommige aftermarket (lees niet originele) onderdelen krijg je nog betere kwaliteit en nog meer waarde voor je geld.

Bij sommige aftermarket (lees niet originele) onderdelen krijg je nog betere kwaliteit en nog meer waarde voor je geld.

Always watch out for the other guy!
Re: Kromme remschijven
Heb hetzelfde voorgehad,remschijf vervangen en nog steeds iets dat ergens wringt,maar het was wel al beter.Nu is de kardan vervangen en alles is opgelost.p.raaymakers1 schreef:Bij mijn r1200rt is recent onder garantie bij de 10000 beurt de achter remschijf vervangen. Was krom dus.
Echter na 2000 km viel me op dat de remschijf van het achterwiel bloed heet werd.
Bleek dat het wiel, als je het met de hand rond draait, op een bepaald punt erg veel weerstand had. Waardoor je beduidend meer kracht moest zetten om het wiel verder door te draaien.
De dealer constateerde dat de schijf wederom iets krom was, maar wel binnen de norm.
De conclusie werd getrokken dat de remklauw niet goed was, waardoor de remblokken niet voldoende vrij komen.
Remklauw is keurig onder garantie vervangen echter.............het probleem blijft!
Nu is de theorie van de dealer dat er mogelijk iets mis is met de aansturing van de rempomp, waardoor de klauw/blokken niet voldoende vrij komen na het remmen.
Motor staat dus nog bij de dealer. Ik hoop dat ze het snel op kunnen lossen want er staat een vakantie voor de deur.
De service is prima, maar het blijft toch vervelend, ik heb mijn rt nl niet gekocht om bij de dealer te parkeren![]()
Afwachten dus maar....
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:39
Re: Kromme remschijven
Nou ik heb uiteindelijk minder geluk. In overleg met BMW is er iets (vraag me niet wat) gewijzigd aan de rempomp.
Vervolgens heeft men de oude remklauw en blokken weer terug geplaatst.
En het probleem zou opgelost zijn.
Wat ik zeer kwalijk vond, is dat de binnenste remblok nog maar 1 mm voering had. Terwijl men goed wist dat ik naar de alpen af ga reizen binnen 1 1/2 week. Ik heb echt aan moeten dringen om de remblokken te laten vervangen door nieuwe.
Met nu als gevolg dat de schijf dus weer niet vrij loopt. Als ik gereden heb en laat de motor uitlopen, ZONDER te remmen, voor of achter, dan is de schijf achter wederom bloed heet. En nu...........nu is het ineens normaal volgens de dealer.?????
Een trieste zaak dat men mij heeft willen laten vertrekken, de alpen in met een versleten remblok. Daarnaast heb ik de overtuiging dat de nu nog nieuwe blokken wederom snel versleten zullen zijn en de schijf weer krom. Het spul wordt gewoon te heet!
Ik moest voor de blokken de helft betalen. Ook hier moest ik echt op aandringen! Naar mijn idee was de versnelde slijtage gevolg schade. (km stand 12000km)
Al met al, is mijn vertrouwen in de dealer fors beschadigd. Zit nu te overwegen om heel het gebeuren aan BMW nederland voor te leggen. Zeker het feit dat men mij met een versleten blok op pad wilde sturen. Wordt vervolgd!
Vervolgens heeft men de oude remklauw en blokken weer terug geplaatst.
En het probleem zou opgelost zijn.
Wat ik zeer kwalijk vond, is dat de binnenste remblok nog maar 1 mm voering had. Terwijl men goed wist dat ik naar de alpen af ga reizen binnen 1 1/2 week. Ik heb echt aan moeten dringen om de remblokken te laten vervangen door nieuwe.
Met nu als gevolg dat de schijf dus weer niet vrij loopt. Als ik gereden heb en laat de motor uitlopen, ZONDER te remmen, voor of achter, dan is de schijf achter wederom bloed heet. En nu...........nu is het ineens normaal volgens de dealer.?????
Een trieste zaak dat men mij heeft willen laten vertrekken, de alpen in met een versleten remblok. Daarnaast heb ik de overtuiging dat de nu nog nieuwe blokken wederom snel versleten zullen zijn en de schijf weer krom. Het spul wordt gewoon te heet!
Ik moest voor de blokken de helft betalen. Ook hier moest ik echt op aandringen! Naar mijn idee was de versnelde slijtage gevolg schade. (km stand 12000km)
Al met al, is mijn vertrouwen in de dealer fors beschadigd. Zit nu te overwegen om heel het gebeuren aan BMW nederland voor te leggen. Zeker het feit dat men mij met een versleten blok op pad wilde sturen. Wordt vervolgd!
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 30 okt 2005, 20:12
- Locatie: noordelijk van België.........
- Contacteer:
Re: Kromme remschijven
Heb ik ook wel eens gedaan, maar ze hebben formeel niets met jou te maken. Jij hebt met de dealer een koopcontract gesloten, niet met BMW Nederland...p.raaymakers1 schreef:Al met al, is mijn vertrouwen in de dealer fors beschadigd. Zit nu te overwegen om heel het gebeuren aan BMW nederland voor te leggen. Zeker het feit dat men mij met een versleten blok op pad wilde sturen. Wordt vervolgd!

Dus je mag het zelf zien op te lossen met je dealer (tenminste, zo was het bij mij. Heb m'n motor nu gewoon niet meer bij een officiële dealer in onderhoud, bevalt veel beter!).
grrrrrr, @gar
R1150R Rockster-ABS 2005 black'n'lime PPblue
R1150R Rockster-ABS 2005 black'n'lime PPblue
Re: Kromme remschijven
Zeker dat het achterwiel zelf niet krom is zoals bij mijn GSA ? Anders kan je nog tot in het oneindige nieuwe schijven steken ...
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:39
Re: Kromme remschijven
Nou het wiel krom lijkt me sterk, dan zou eerder de flens waar de schijf tegenaan gemonteerd is, krom moeten zijn.LudwiGSA schreef:Zeker dat het achterwiel zelf niet krom is zoals bij mijn GSA ? Anders kan je nog tot in het oneindige nieuwe schijven steken ...
Ik heb inmiddels een second opinion van een andere BMW dealer, deze bevestigd mijn klacht en die denkt dus ook in die richting.
De slingering van de schijf is weliswaar nog net binnen de toleranties (0,52 mm terwijl maximaal 0,6 is toegestaan) maar zijn verwachting is dat uiteindelijk het probleem erger wordt.
E.e.a is inmiddels voorgelegd aan BMW nederland, nu is het afwachten.