Overnames en uitvoer!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Phaedrus

Overnames en uitvoer!

Bericht door Phaedrus »

Gisteren had ik een vervangmotor mee van de BMW garage, een R 1150 RT met 89000 km en (buiten een kapotte middenbok was die) nog perfect in orde.
Deze motor was een overname door de garage en zal zowiezo uitgevoerd/verscheept worden naar Roemenie.

Ik heb hier wel enkele bedenkingen bij.
Wat is de reden waarvoor mijn deze fiets niet meer (probeert) te verkopen?
- Tsja, dan moet men 1 jaar garantie geven, dat wilt men niet meer met 89K km.
- Hij valt amper nog te verkopen, net zoals talrijke RT's en GS'en hier op het forum. De meesten willen een recent(er) model en minder kilometers (risco-kosten). Vraag en aanbod ...
- Men wilt nog een deftig bedrag krijgen voor hun motor (partikulier en garage)

Uitvoeren naar Roemenie (of andere landen)
- Eigenaar of garage moet niet blijven zoeken naar eventuele koper (plaats en tijd)
... maar wat belangrijker is ...
- Men moet ook niet zakken met de prijzen om hem toch maar verkocht te krijgen (omdat hij buiten moet), dus is dit een soort van kunstmatige manier om de prijzen van de 2dehands BMW motors hoog te houden.
Men wilt een R 1150 RT niet verkopen voor 3 of 4000 euro! Of toch niet in Belgie.
Als overnameprijs met enkele andere extra voordelen kan men hier nog mee leven maar als prijs om partikulier te verkopen niet.
Als garage wilt men dit ook niet, de prijzen zouden inzakken als een pudding (en ook voor de garantie die men moet geven).

En dan vraag ik me af voor hoeveel euro die RT op de vrachtwagen gezet wordt?
Dat zou voor mezelf misschien nog een bedrag zijn waarvoor ik die motor zou willen/durven kopen ...
Men vindt altijd wel een koper, maar misschien niet tegen de prijs dat men graag voor gehad had.

Dus voor de mensen die in andere topics zeiden dat de 2de handsmarkt in elkaar gezakt was ... blijkbaar nog niet helemaal.
Van de moment dat al de motoren die uitgevoerd worden ook nog op de belgische markt te koop zouden komen, hawel, dan!

Gewoon een bedenking, weet je wel ... :-?
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
John
Contacteer:

Re: Overnames en uitvoer!

Bericht door John »

Er staat je toch niks in de weg om dat of een ander beestje te kopen!?
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Dat bedoel ik niet onmiddellijk.

Waar ik op doel is dat ik de indruk heb dat men de prijzen hoog probeert te houden door motors naar het buitenland te versassen.
En dat men waarschijnlijk niet bereid is die motor tegen dezelfde prijs te verkopen waavoor hij nu naar Roemenie vertrekt.
Maar dat zijn natuurlijk maar gissingen.
Ik had moeten vragen voor welke prijs dat die nu eigenlijk op de camion ging ... dan had mijn relaas iets sterker gestaan.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Mij mag eens iemand uitleggen hoe in een derdewereldland nen ferme bmw meer gaat opbrengen dan hier in het fijne en luxueuse Belgenlandje.... :roll:

Lonen en weddes die tot tien maal lager liggen dan bij ons... en dan nen beemer voor meer geld kwijtraken op de markt daar??? Dan moeten daar wel heeeeel veel rijken wonen toch!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Wel die situatie is net hetzelfde op de automarkt. Héél veel tweedehands wagens gaan naar Polen omdat nieuwe auto's er sowieso onbetaalbaar zijn voor de gewone man en het aanbod tweedehands er veel beperkter is dan hier :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Er zijn in veel van die landen "nieuwe rijken"...en aangezien, in vergelijking met België, daar véél meer inwoners zijn is er daar een markt, en waar er een markt is, worden goederen verkocht.

PS Tijdens onze laatste trip waren we in het Tsjechische dorp/stad Tachov, tijdens onze drinkpauze op een terrasje onder een stralende zon hebben we meer Duitse luxewagens gezien dan bij ons ( zelfs 3 * Audi Q7 o.a.), de klassieke Skoda's zie je daar vooral op het platteland, buiten " 't Stad"..."

PS maar aan het plaatselijke vrouwvolk aldaar te zien is er voor die spécifieke branche géén nood aan import... :drunken:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

Niet vergeten dat de meeste van die Oost Europese landen (bijna) grenzen aan Duitsland, hét autoland bij uitstek.
Dus normaal dat de rijken ginder daar mee rondrijden.

De échte derde wereld landen (Afrika oa) en het Midden Oosten, die rijden meestal met oudere Toyota's en andere oudere Japanse en soms ook Duitse auto's omdat daar niet snel stukken aan komen en die makkelijk zelf te repareren zijn. Maar die nieuwe generatie auto's en motors die volgepropt zitten met allerhande software, die gaan ze ginder niet meer kwijt raken, want daar kunnen die gasten ginder zelf niks meer aan doen. Dus van de nieuwe generatie voertuigen gaat men hier moeilijker af raken in de toekomst, wat evt tot een overaanbod op de tweedehandsmarkt kan leiden.

Ik heb een aantal jaren in de verkoop van militaire voertuigen (vooral vrachtwagens)gezeten en heb honderden, zoniet duizenden camions de boot op zien gaan, richting Afrika. Simpele mekaniek die tegen een stootje kan, meer moet dat niet zijn ginder. Dus geen high tech en allerhande nieuwe snufjes.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
frank

Bericht door frank »

Grote motormerken spelen al lang dezelfde strategie: niet teveel 2é hands meer terug verkopen in Belgie.
En veel dealers hebben daar al weer een afzetmarkt gevonden!
Geen garantie meer geven,geen gezeur gewoon geld opscheppen, de kamion op en weg!
Off dealers worden méér onder druk gezet door de invoerder om nieuw te verkopen want anders past het niet meer in hun strategie
Kijk maar naar BMW's nieuwe tent op de A12 in Aartselaar.....ziet ge daar al een vloot 2é hands motors staan!
Kan daar niet is, enkel voor de "elite" met véél geld.
Persoonlijk zou ik daar nooit ne BMW kopen bij al die plastron-loperkes!
Een 'kleinere" off dealer kan enkel nog verdienen aan de onderhoud niet aan de verkoop.
Maar...ze moeten de regeltjes volgen: ni zus of zo want dan zijn ze hun consessie kwijt.
Wél het zou beter zijn dat die allemaal eens wakker schieten.
Wilt ge zo een motor kopen zonder dat die "janette-dealer" nog garantie moet geven onderhandel dan over de prijs.
Een jaar garantie staat voor +/- 1000 a 1500€ meerprijs dus...
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

hoi frank

tijdens mijn zoektocht naar een 2dehands wisten de dealers mij te vertellen dat ze hem ook zonder garantie verkopen.
dan was het bedrag bij de meeste dealers 500euro minder.
de motor werd dan partikuliere wijze doorverkocht.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

'k zou begot geen 1200 durven kopen zonder garantie.
denk dat u dat meer dan 500 euro zou kunnen kosten
John
Contacteer:

Bericht door John »

Jo De Paepe schreef:'k zou begot geen 1200 durven kopen zonder garantie.
denk dat u dat meer dan 500 euro zou kunnen kosten
Dat is het probleem bij al die nieuwere modellekes hé Jo! Ne computer heb ik wel maar die fichekes passen maar nie! Hoe hard ik ook probeer van die stekkers er in te rammen :mrgreen:
Geef mij dan maar die iets oudere, daar kan je tenminste nog zelf aan liggen prutsen.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Geef mij dan maar die iets oudere, daar kan je tenminste nog zelf aan liggen prutsen
Als het over moto's gaat , :lol: Ben ik daar volledig mee eens :mrgreen:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Jo De Paepe schreef:
Geef mij dan maar die iets oudere, daar kan je tenminste nog zelf aan liggen prutsen
Als het over moto's gaat , :lol: Ben ik daar volledig mee eens :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:
Plaats reactie