Dit scherm heb ik op mijn BMW:

Moderator: GVN

Bedankt voor de tip! Heb je misschien nog wat foto's van jou scherm?hegi schreef:Kijk eens op http://www.laminarlip.com
Ik heb hetzelfde scherm op mijn 850, met zulke lip voel ik wel de wind op mijn helm maar de turbulentie is weg.
Erg mooi die koffers! Waar kun je dat laten doen?luc boxer schreef:yep gespotenBoogieman schreef:OFFTOPIC
@ luc boxer
Mooie kofferdeksels!
Heb je die gekocht of gespoten?
Heb deze nog nooit gezien nl.
Grtz
Voor
Na
Ik heb hetzelfde type motor en bijhorend windscherm en absoluut geen last van turbulentie. Mijn zadel staat wel op hoogste punt +extra verhoging( ik ben 1m85 ).BiemeRT schreef:Toch uitkijken wat je doet met een NOG hoger scherm of een lip. Persoonlijk vond ik het belangrijk dat ik OVER het scherm kon blijven kijken. Zeker bij regenweer. En vermits het scherm van een Roadster niet verstelbaar is ....
Natuurlijk heb je altijd windgeruis, maar bij mijn motor was het meer gebulder rondom je helm. Zeker op de snelweg. Nu ligt het scherm eraf en dit bevalt me stukken beter! Heb geen zin om lange stukken op de snelweg te rijden en dan bij aankomst volledig doof te zijn geworden. Zelfs met oordopjes was het niet te harden. Nee, dat originele scherm van BMW is totaal niet goed ontworpen.leslie schreef:Motorrijden zonder windgeruis is volgens mij onmogelijk, dat is nu de essentie van motorrijden ... de wind voelen en horen.![]()
![]()
Ik rij zelf met een R1100R met origineel scherm, zadel op de laagste stand ( ben 1.73 ) en draag een Shubert-helm, en ja, ik heb nog wat windgeruis, so what ???![]()
En aan 120 km of meerop autostrade , heb ik ook enorme last van turbulentie, is erg vervelend , maar ja .....
Vandaag zonder scherm op de snelweg gereden. 120-140 km/uur. Geen enkel probleem. Door de winddruk op je borst ga je meer hangen aan je stuur. Ook het windgeruis is niet storend. Met het scherm was het totaal niet uit te houden.bigfoot46 schreef:Zelf heb ik die fase ook doorlopen. Erste een mini Givi, gatlelijk. dan de Big barndoor, goed beschermd maar dat gebulder rond je kop. Een tijdje zonder gereden, stil echt naked maar veel meer poetswerk aan instrumenten en mezelf. Nu heb ik er een schermpje op van de R1150R, dat kleine blauwe schermpje. Staatgoed houd de insecten wat en geleid de luchtstroom een beetje zonder gebulder.
Maar volledig naked is het allerbeste. De keren dat ik vadertje staat steunde waren steeds toen ik met grote plexi staldeur voor mijn neus zat. Zonder scherm zoek je de snelweg niet zo snel op, en als het dan toch eens moet plat op den tank. Het is geen zicht maar scheelt een pak.
Hoezo is dat very not done?bigfoot46 schreef:Nick66. Aan je stuur gaan hangen???? dat is very not done. Het is te hopen dat je het verkeerd neerpent. Op een racebanaan spreken ze van minder druk op de polsen bij hogere snelheden. Maar op een R zitten geen clip-ons. Aan hogere snelheden ga je tegen de rijwind aan liggen zodat je op je stuur evenveel input geeft als bij tragere snelheden. Het is dan meestal iets minder leuk voor de duo krijgt die ineens alle wind van voren. Voordeel? Ja, je kan ze niet horen
En een shubert C2 is zeer stil, volop in de wind maar niet achter een plexi staldeur.
Nick plat op de tank is aan 140 +++++
bigfoot46 schreef:door wat jezelf schrijft Nick66nick_66 schrijft
Door de winddruk op je borst ga je meer hangen aan je stuur
je bedoeld dus dat je minder druk heb op je polsen van tegen het stuur aan te liggen. Hoe groot ben jij dan wel dat je op het stuur van je R1100R kan liggen of heb je dan toch een clipon stuur?nick_66 schrijft
Ik bedoel hiermee dat ik dus meer wind op de borst krijg waardoor ik meer achterover wordt gedrukt en dus wat minder hang op mijn stuur
Hoe zit jij dan op de motor?
Ik weet heus wel wat je bedoelt. Ben niet gisteren begonnen met motorrijden.bigfoot46 schreef:of je nu, of aan het stuur trekt of gaat hangen. "Gebroken pols", gaat er een licht op? Een stuur dient om op te duwen als je iets anders wil dan rechtdoor.
HEU ... die weten zelfs niet wat wind is op een motor, dus ... geen goede vergelijkingNick_66 schreef:Wat dacht je bv van het stuur van een Honda Goldwing? Die gasten zitten helemaal achterover en duwen absoluut niet op hun stuur.