Marokko 2008 deel5 Over de Atlas naar huis

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Herrie
Contacteer:

Marokko 2008 deel5 Over de Atlas naar huis

Bericht door Herrie »

Na Ouarzazate richting Noord, deze keer over de Atlas via Demnat,volgens Peter van Bikerhome is de hele weg asfalt, maar kan door de hevige regens een dag eerder hier en daar verstopt zijn.
In hevige wind rijden we de bergen in

Afbeelding

Bij een korte stop krijgen we muntthee van een van de lokals,
de bevolking is ook hier nog uiters vriendelijk en gul met wat ze hebben.
We delen dan ook maar wat koekies uit :wink:

Afbeelding

Afbeelding

De weg stijgt en we gaan over diverse passen.
Het landschap veranderd van kleur en structuur per kilometer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind deze weg prettiger en mooier om te rijden dan over de Tizi`n Tichka , waar toch veel vracht en bus verkeer is. Deze weg hadden we compleet voor ons eigen, 180km bochtjes, berg op berg af, met slechts hier en daar kleine dorpen

Na de bergen komen de wat vlakke stukken richting Azilal waar we overnachten

Afbeelding

Afbeelding

Nog 2 dagen om naar Cueta te komen en het veer naar Algaciras, het wordt wat "Europees" de huizen worden groter, en deze streken zijn duidelijk welvarender.( Maar wel nog steeds mooie weggetjes om ff lekker te gassen :lol: )

Afbeelding

Maar ook veel politiecontroles, zeker bij de wat grotere steden en dorpen, maar we worden steeds vriendelijk doorgezwaaid

Afbeelding

Afbeelding

Stadsleven, de contrasten zijn nog groot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overnachting in Meknès, en sàvond met een gidsje,wandeling door de medina. Met uiteraard de stop bij de tapijthandelaar :wink:

Afbeelding

Meknès Cueta begint met een regenbuitje en een aardige weg langs Quezanne en Chefchaouen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nabij Tetouan is de lol er ver vanaf, druk, veel verkeer en de douane,

Afbeelding

Boot regelen, en een uurtje wachten

Afbeelding

Afbeelding

In Algaciras hotel bij de haven, M. rijd door naar El Rocio voor het Pinksterfeest en gaat verder via Lisboa en Bilbao op huis aan.

De rest gaatr nog even terug naar Almereia voor een bandenwissel. zelf rijd ik op de TKC`s naar huis, neem wel m`n achterband meet terug die was nog bijna nieuw.

Afbeelding

Vanaf Almeria neemt ieder zijn eigen weg naar huis. F. voelt zich niet al te lekker en gaat via de snelweg snelweg :wink:
R. gaat een stuk langs de kust omhoog en ik ga via Aragon en Catilla la Mancha via wat binnenwegen noord. Voor de buien uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overnachting in de buurt van Alcaniz en de dag later nog een stukje door de Pyrineen

Afbeelding

Afbeelding

En eenmaal in Frankrijk vond ik het goed geweest, bij Narbonne de peage noord via Milau en Clermont-ferrand, doorsteekje naar Orange en om 22.00u thuis.

Mooie trip geweest, veel gezien , veel gereden, veel genoten.

Greets

Harry

de rest van de foto`s op m`n smugmug.

En voor wie mee was : Bedankt!

Afbeelding
Synchro Bob
Contacteer:

Re: Marokko 2008 deel5 Over de Atlas naar huis

Bericht door Synchro Bob »

Respect ! Hiervoor doe ik mijn 'helm' diep af.

Ik ken de streek een beetje om er zo'n 250 Km op en neer te hebben rondgewandeld met de rugzak en muilezel .
Ik herken die landschappen en dacht nooit dat die per motor bereikbaar zouden zijn. Mooi gedaan ! En ook de tijd genomen om kwaliteits foto's te maken. Prachtig !

Was ik niet een fervent trekker, zou ik bijna spijt hebben mijn GS te hebben verkocht.
Maar hier geraken jullie toch nooit met de moto :wink:
Afbeelding
Op de top van de M'Goun 4070 meter. April 2008.
Wel met BMW sjaaltje over de oren.
Afbeelding
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Harry, prachtige trip
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
keonies

Bericht door keonies »

Mooie foto's !

15 september vertrekken ik met het vrouwtje achterop met de gs van Sète naar Tanger voor een gelijkaardige trip .... Ben bijna niet meer te houden als de reisverslagen van Marokko elkaar zo blijven opvolgen !

Ben nog een beetje aan het twijfelen over welke banden ik ga leggen, aangezien het ginds toch normaal al maanden droog is half september denk ik te gaan voor tourances.
http://www.koenenkirsten.be
R1200GS => Slovenië + Corse 2006, Ierland + Provence 2007, Maroc 2008, Noorkaap 2009, Iceland 2010
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Prachtig werk Harry !
Herrie
Contacteer:

Bericht door Herrie »

-Fred- schreef:Prachtig werk Harry !

Dank je, ik doe het met plezier :grin:

Herrie
Herrie
Contacteer:

Bericht door Herrie »

bdemeyer schreef:Respect ! Hiervoor doe ik mijn 'helm' diep af.

En ook de tijd genomen om kwaliteits foto's te maken. Prachtig !
Nou, de tijd genomen :oops: Ik heb het toestel om m`n nek hangen en het ligt min of meer vast op de tanktas met wat klitteband.
En het is inmiddels een tweede natuur geworden om tijdens het rijden foto`s te nemen, zo`n 80% is al rijdende genomen ( zie de wazige voorgrond), een deel over `mn schouder naar achteren,( later wel ff foto omdraaien) en van de +1800 foto`s zijn er zo`n 1400 bruikbaar.
Ik ben blij met digitaal, moet er niet aan denken om zoveel fotorollekes te moeten meeslepen. Dus ik zit op een gemiddelde van 3 tot 4oo foto`s per dag, afhankelijk van de plaats en hoe boeiend ik het vind.

Maar achteraf ben ik altijd blij met een pak foto`s, en regelmatig is het de stoel achteruit en pilsje erbij, slideshow klikken en lekker nagenieten..

Greets

Herrie
Herrie
Contacteer:

Bericht door Herrie »

keonies schreef:Mooie foto's !

15 september vertrekken ik met het vrouwtje achterop met de gs van Sète naar Tanger voor een gelijkaardige trip .... Ben bijna niet meer te houden als de reisverslagen van Marokko elkaar zo blijven opvolgen !

Ben nog een beetje aan het twijfelen over welke banden ik ga leggen, aangezien het ginds toch normaal al maanden droog is half september denk ik te gaan voor tourances.
Ik heb in Spanje een setje TKC erop latenleggen en die voldoen prima op de weg als ook op de pistes, mits niet al te veel zand. Maar daar zijn onze heavy metal`s toch niet zo geschikt voor :grin:
Plaats reactie