In hevige wind rijden we de bergen in

Bij een korte stop krijgen we muntthee van een van de lokals,
de bevolking is ook hier nog uiters vriendelijk en gul met wat ze hebben.
We delen dan ook maar wat koekies uit

De weg stijgt en we gaan over diverse passen.
Het landschap veranderd van kleur en structuur per kilometer

Ik vind deze weg prettiger en mooier om te rijden dan over de Tizi`n Tichka , waar toch veel vracht en bus verkeer is. Deze weg hadden we compleet voor ons eigen, 180km bochtjes, berg op berg af, met slechts hier en daar kleine dorpen
Na de bergen komen de wat vlakke stukken richting Azilal waar we overnachten

Nog 2 dagen om naar Cueta te komen en het veer naar Algaciras, het wordt wat "Europees" de huizen worden groter, en deze streken zijn duidelijk welvarender.( Maar wel nog steeds mooie weggetjes om ff lekker te gassen

Maar ook veel politiecontroles, zeker bij de wat grotere steden en dorpen, maar we worden steeds vriendelijk doorgezwaaid

Stadsleven, de contrasten zijn nog groot.

Overnachting in Meknès, en sàvond met een gidsje,wandeling door de medina. Met uiteraard de stop bij de tapijthandelaar

Meknès Cueta begint met een regenbuitje en een aardige weg langs Quezanne en Chefchaouen.

Nabij Tetouan is de lol er ver vanaf, druk, veel verkeer en de douane,

Boot regelen, en een uurtje wachten

In Algaciras hotel bij de haven, M. rijd door naar El Rocio voor het Pinksterfeest en gaat verder via Lisboa en Bilbao op huis aan.
De rest gaatr nog even terug naar Almereia voor een bandenwissel. zelf rijd ik op de TKC`s naar huis, neem wel m`n achterband meet terug die was nog bijna nieuw.

Vanaf Almeria neemt ieder zijn eigen weg naar huis. F. voelt zich niet al te lekker en gaat via de snelweg snelweg
R. gaat een stuk langs de kust omhoog en ik ga via Aragon en Catilla la Mancha via wat binnenwegen noord. Voor de buien uit.

Overnachting in de buurt van Alcaniz en de dag later nog een stukje door de Pyrineen

En eenmaal in Frankrijk vond ik het goed geweest, bij Narbonne de peage noord via Milau en Clermont-ferrand, doorsteekje naar Orange en om 22.00u thuis.
Mooie trip geweest, veel gezien , veel gereden, veel genoten.
Greets
Harry
de rest van de foto`s op m`n smugmug.
En voor wie mee was : Bedankt!