Het is gebeurd voor je het weet...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Pete
Contacteer:

Het is gebeurd voor je het weet...

Bericht door Pete »

Dan mag je al zo voorzichtig zijn, een ongeluk schuilt vaak in een klein hoekje....

Situatieschets: Zondag 1 mei, net op de fundays geweest, prachtig weer en samen met MiGSel een leuk tochtje binnendoor gemaakt tot in Beringen. Dromend van de komende vakantie naar Schotland, binnnen 2 weken rijd ik verder naar huis en besluit om in Wimmertingen (Limburg) een verbindingsweg te nemen richting Alken. Niets ongewoon... Scherp bochtje naar links, vlot, gevolgd door een lange bocht naar rechts. Geen zichtbare hindernissen, moet over een scheiding tussen twee betonstroken en BWAM! Voor ik het goed besef glij ik keihard over het asvalt, zie mijn geliefde GS een koprol maken en kom 50 meter verder tot stilstand aan een voortuintje. WHAT THE ... HAPPENED??? :shock: :shock: :shock:

Ik sta onmiddellijk recht, stel vast dat ik niet gewond ben en loop als een gek naar mijn GS die op zijn linkerzij langs de weg ligt. DIT KAN NIET WAAR ZIJN!!!! :shock: :shock: :shock:

De omwonenden komen vliegensvlug toegesneld en bieden hun hulp aan. Blijkt dat ik bij het kruisen van de betonstroken met mijn voorwiel in een diepe gleuf terecht ben gekomen en daardoor onderuit ben gegaan. Slecht onderhouden wegdek, onmogelijk zichtbaar wanneer je die bocht inkomt.

En nu... gelukkig ben ik OK (enkel schaafwonde op arm en verzwikte voet), maar mijn motorpak is aan flarden en mijn motor aan de linkerzijde de koffer en valbaar geschaafd. Aan de rechterzijde koffer afgebroken, cilinderkop, valbaar, tank, windscherm en stuur geschaafd, pinker afgebroken en snelheidsmeterconsole gebroken.... ZUCHT! Hij rijdt nog, maar hoe moet dat nu voor de geplande trip naar Schotland???

Nu begint de miserie van expertises, verzekeringen, noem maar op... Ik weet het allemaal niet meer hoor.... :cry: :cry: :cry:

Moraal van het verhaal: kijk uit jullie doppen, het gevaar loert soms ook onder je, in een heel klein hoekje...

Groetjes,

Een teneergeslagen Pete
1150 GS (bj 2000)

Sans Souci Member
Hans

Bericht door Hans »

Pete, 't is altijd pijnlijk zo'n zaken te moeten lezen, en ik kan me je miserie heel goed voorstellen... :cry:
Maar hét belangrijkste is dat je nog heel bent. Je lijf en leden zijn onvervangbaar. De stukken op je motor kunnen makkelijk worden hersteld.
Sterkte man, we leven met je mee.

Hans
Afbeelding
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Dat is slecht nieuws, Pete. Maar zoals Hans schrijft gelukkig ben je zo goed als ongedeerd.
Laat der moed echter niet zakken. Voor alles is er een oplossing. Misschien zonder koffers naar Schotland en de bagage in de aanhangwagen?
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Harald

Bericht door Harald »

Pete, voor uw opgelopen ( persoonlijke) schade wens ik u een zeer snel herstel toe.
Voor uwe moto, probeer via de verzekering zo snel mogelijk de naam van de expert te weten te komen. Neem contact op met die persoon en regel een afspraak voor gisteren :lol:
eens deze zijn foto's heeft gemaakt spurt ge naar de BMW daeler en laat alles ASAP herstellen.
Moet lukken op 5 dagen :wink:

Suc6 pete
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Pete wat k**te :oops: , ben blij voor jou dat je ongedeerd uit dit gebeuren bent geraakt. Schade aan de moto kan steeds hersteld worden. Zal een kaarsje branden dat alles op tijd klaar geraakt voor Schotland. En zoals je ziet beschermende kledij is heel noodzakelijk. Laat geregeld iets weten via Forum of alles ok komt. Een oplossing is er voor elk probleem. ik heb nog plaats in mijn bakken als je wilt.
Toedeloe

Stoffel :wink:
Afbeelding
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Pete,

Sneu dit te moeten horen, gelukkig ben je zo goed als ongedeerd, we wensen je alle beterschap en uiteraard ook voor je "lady" die ook de schrik van haar leven heeft gehad.
Voor de verzekering, neem alleszinds foto's van de plaats en detailfoto's indien mogelijk, want misschien komen ze gezellig alles dichtgooien omdat een buurman vertelde dat het gevaarlijk is "er is dit weekend nog een motard ..." je weet wel.

Ook foto's nemen van je motor, met alle mogelijke beschadigingen. Liefst zo'n fotootje met datum op... kan je instellen op de digitale toestellen.

We leven met je mee.. :? En als we kunnen helpen, we will be there :!:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MiGSel
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Ouch, da's slecht nieuws hè Pete :roll:

Gelukkig ben je zelf OK. Schaafwonden aan de GS kan je net zo goed laten voor wat ze zijn. Da's karakter hè :D Als je dan nog eens tegen de vlakte gaat on- of off-road is het zo erg niet. En wat er moet gerepareerd zou toch makkelijk binnen de week moeten kunnen.

Maar ik zie dat je het over expertises hebt, is je GS misschien omnium verzekerd?

Een ongeluk schuilt inderdaad in een klein hoekje. Ik ben vanmorgen op een haar na van de baan geveegd door een vrachtwagen die gewoon een voorrangsweg overstak zonder te stoppen. Ik heb nog nét de vrachtwagen en wat betonnen straatmeubilair kunnen ontwijken, gelukkig.

Gauw weer op het paard klimmen en rijden! Een beetje "gezonde schrik" is niet slecht, maar je mag er ook niet te lang bij stilstaan.

Sterkte!

Michel
Afbeelding
Explicarmelo

Bericht door Explicarmelo »

Ja Pete, de stad is verantwoordelijk voor de staat van het wegdek.
Als je verzekering rechtsbijstand biedt, procederen geblazen, niet laten doen. Kan een verschil van ettelijke duizenden euro's betekenen.

Vriend van me ook gevallen over zand op de rijbaan, heeft alles netjes teruggehad, moto hersteld, nieuwe helm, pak en de hele zwik.

Toch eens overwegen.

En zeker foto's gaan nemen!!! In dit geval: return to the scene of the crime!!!
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

blij te horen dat jij maar lichte schade hebt.
de kosten aan uw moto en pak zou ik toch laten verhalen op de verantwoordelijke van dit wegdek. het zij gemeente of provincie.
reken er wel op dat dit een spel van lange duur kan zijn en dat je alles dus eerst zelf zal moeten betalen.
zoals Jürgen schreef maak foto's van het wegdek uit verschillende hoeken en alle schade aan de moto(ook close-up).
toen ze mij hadden aangereden heb ik dat ook gedaan van de plaats en van de schade.
dit heeft mij veel leed bespaart en een snellere afhandeling teweeg gebracht.
suc6 met uw herstel
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Fluppe
Contacteer:

Bericht door Fluppe »

Dag pete,

ik leef verdomd met je mee. In het slechste geval, indien je motor niet
tijdig kan gerepareerd worden (ik hoop van niet natuurlijk) mag je altijd
mijn gs gebruiken voor de reis naar schotland. Ik heb het geluk om twee
motors te bezitten. Dit voorstel is vrijblijvend en er zitten zeker geen
financiele bedoelingen achter. Vindt het gewoon klote voor jou indien je
zo een mooie reis zou moeten missen, ik zou me dood vloeken.
Indien je geïnteresseerd bent pete, laat me dan maar iets weten.
Hou de moed erin.

Groetjes,

fluppe
1200 GSA 2012
1150 GSA 2005
1150 RT 2004
1150 GS 1999
http://www.devidange.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Damn, brute pech zeker :? :(

Foto's nemen van 't wegdek en schade aan de moto is goed, evenals namen van mogelijke getuigen noteren.
Het beste is nog altijd ter plekke blijven en de politie laten komen, deze dan stante pede ne p.v. laten opmaken tegen de eigenaar van desbetreffende baan, met vermelding van schade aan 't voertuig en persoon (kledij, fysieke letsels) :!:
Heb ooit mijn velg en band (op mijnen auto) kapot gereden op een stuk asfalt dat door de vrieskou uit de baan was gekomen, direkt de politie gebeld en bovenstaande gedaan.
Bij de verzekeringsmakelaar geweest, die zei mij een expertise te laten uitvoeren om het totale schadebedrag te kennen, bleek trouwens nog mijn achteras en roulement, alsook de zijdorpel en schokdemper naar de kl##ten te zijn, 100000fr toendertijd :cry:
Mijne makelaar van alles op de hoogte gebracht, en zie, nog geen maand later stond het geld op mijn rekening :lol: , enkel de band was 50% terugbetaald (sleet, ongeacht de staat) :(

Moraal: sta op uw rechten, en direkt politie, dan makelaar verwittigen, en als de makelaar genoeg druk zet, komt da wel in orde :!:

Grtz, Koppel!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
misterbean

Bericht door misterbean »

Da's pech hebben.
Zeker de onderhandelingen doen wat reeds hierboven vermeld is.
Zal mss lang duren maar je hebt de schade toch volledig terug dan.
U niet laten doen.

Greetz misterbean :wink:
Motorijden is geen ontspanning maar een inspanning.
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Inderdaad,
veilig motorrijden bestaat uit vele aspecten,
kijktechniek, zithouding, bochtentechniek, goeie motor, goeie bandenspanning, ... de weginfrastructuur ...

Als je lid bent van MAG dan kan je op hun rechtsbijstand rekenen voor het item weginfrastructuur ...
dat zal hét verschil maken in jouw portemonnee.

Anderzijds, je lijf en ledematen zijn zo goed als intakt,
eigenlijk is dat sowieso het belangrijkste :wink:
verder voel ik als zo velen wel echt met je mee :!:
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Fluppe een toffe geste van jou, that's the spirit. We willen Pete namelijk niet missen daar in Schotland.
Toedeloe

Stoffel :wink:
Afbeelding
robr1150rt

slecht wegdek

Bericht door robr1150rt »

Pete,

Gelukkig ben je niet zwaar gewond en wens je snel beterschap toe.

In je persoonlijk ongeval kan je aangifte doen bij de lokale politie van de plaats van het ongeval. Vraag in uw verhoor om schadeloosstelling ten gevolge van slecht onderhouden wegdek op voorwaarde dat er geen gevaarsbord staat dat binding heeft met dit slecht wegdek. Zoals aangehaald maakt foto's en geeft de identiteiten op van minste twee getuigen. Eis een PV nummer en geeft dit aan je verzekeringsmaatschappij.
De stad of gemeente is verantwoordelijk voor haar wegdek en is verzekerd voor zulke aansprakelijkheid.

Doe zovlug mogelijk aangifte en neem of laat kontakt met je verzekeringsmakelaar maken met het gemeente of stadtsbestuur van daar.

Succes gewenst.

Wens je meer inlichtingen ben ik steeds bereid hierop te antwoorden in het mate van mogelijke.

Rob,
PaulM

Bericht door PaulM »

Pete,

dit is wel echt kl*****te maar gelukkig valt het bij jezelf mee.

Ik heb Danny op de hoogte gebracht en wil de noodzakelijke herstellingendoen zodat je mee kan naar Schotland. Je kan hem bellen op 014/55.89.93 (nr van zijn werk hij is daar tot 8u morgenvroeg)

Laat je niet ontmoedigen je moet en zal je sweater dragen in schotland!

remember once a brother always a brother :lol:
Your heart is free, have the courage to follow it!

Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Shulty

Bericht door Shulty »

Verdorie tof, wat een tegenslag toch voor je, net voor die reis naar Schotland!!! :?

In ieder geval via rechtsbijstand de schade proberen te verhalen op de wegbeheerder!!!

Misschien leent je dealer je een motor voor een democratische prijs terwijl terwijl je GS bij hem hersteld wordt, 't is de vraag waard!!!

Veel succes!

Greetz,
Peter :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Hou de moed erin,brokken kunnen gemaakt worden...en je bent er zelf goed vanaf gekomen...
We zien mekaar zeker volgende week :!:
Andalousie 09/2018
Shulty

Bericht door Shulty »

Fluppe schreef:Dag pete,

ik leef verdomd met je mee. In het slechste geval, indien je motor niet
tijdig kan gerepareerd worden (ik hoop van niet natuurlijk) mag je altijd
mijn gs gebruiken voor de reis naar schotland. Ik heb het geluk om twee
motors te bezitten. Dit voorstel is vrijblijvend en er zitten zeker geen
financiele bedoelingen achter. Vindt het gewoon klote voor jou indien je
zo een mooie reis zou moeten missen, ik zou me dood vloeken.
Indien je geïnteresseerd bent pete, laat me dan maar iets weten.
Hou de moed erin.

Groetjes,

fluppe
RESPECT :wink: :!: :!: :!:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
MCC-RT

Bericht door MCC-RT »

Pete,

Toevallig moest ik vanavond daar 3 straten verder zijn (Langenakker in Wellen). Omdat ik je beschrijving net voor het vertrek vlug had gelezen, kon ik me jouw ongelukkige ervaring :cry: bij het rijden - met de wagen weliswaar - over deze barslecht onderhouden weg :evil: levendig inbeelden. Ook ik leef met je mee en wens je alle succes toe bij het verhalen van de schade aan de nalatige locale overheid. Zij hadden met een dergelijk wegdek zéker ongelukken kunnen verwachten. De borden die in de buurt staan om snelheid te doen minderen doen nl. niets af aan het gevaar van die strook.

Je wordt zowaar verplicht :? om - ook rekening houdend met de voorgeschreven veilige kijktechniek in bochten - door die geul te rijden van ± een hand breed en zo je voorwiel klem te rijden. Over een geruime strook is de weg slecht voor motorrijders maar zeker levensgevaarlijk :evil: met die onvermijdelijke geul. Gelukkig is het bij jou vnl. op materiële schade gebleven want met mijn piepjonge ervaring riskeerde ik op dat stuk misschien erger in de problemen te komen, dus oprecht bedankt voor de waarschuwing :wink: .

Ik las het verkeersberichtje over jouw ongelukje even later nog in HBVL. Was de straat niet verkeerd vermeld?

Trouwens het lijkt me zeer onwaarschijnlijk - maar niets is onmogelijk hé - dat de gemeente deze week die strook/geul nog zal repareren.

Tot slot wens ik je nog veel succes met de reparatie, de verzekering én natuurlijk met de voorziene Schotlandreis die door de aangeboden steun zo te zien niet in het gedrang zal komen.

:wink:

MCC-RT
Afbeelding
BMW Motor Club Vlaanderen-lid
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Fluppe...

Ik kan maar één ding zeggen : TOP !
Dit is échte collegialiteit, échte Forumwerking en échte vriendschap !

Fantastisch en let it continue :shock: :!:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
w

Bericht door w »

@Pete,

hopelijk zijn de lichamelijke ongemakken rap verdwenen.

En in navolging van Fluppe's aanbod (heeeel schoon), als ik kan helpen met rondebellen, verzekeringsagenten of andere instanties ambeteren om reparaties goed te keuren, uwe moto komen ophalen met een aanhangewagen en wegbrengen naar een werkplaats of naar Danny, laat maar iets weten, want uiteindelijk is het toch altijd plezanter op uw eigen "paard" op reis te gaan

Ik wilde mijne RT aanbieden, maar daar wilt ne echte GS'er natuurlijk niet mee rijden naar Scotland :lol: :lol:
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

:shock: amaai pete ?!? Ik weet dat ge mij zondag om 16h of zoiets nog hebt proberen bellen ... kzat toen op de moto dus kon nie opnemen :?

tja, over diene weg en verzekeringen en ellende hebben de andere hier al genoeg gezegd denk ik. Fluppe, de max uw aanbod, dat kan alleen maar toegejuichd worden.

Pete, alles op alles zetten en zeker de motivatie niet verliezen, GE MOET MEE naar Schotland ... desnoods zal ik uw bagage wel op mijn RT paard dragen, ik heb toch bijna niks bij :lol: :wink: en die 2 koffers die leeg zouden blijven voor diene single malt vullen we dan wel met uw spullen.

Serieuze tegenslag man, als ik iets kan doen, BEL me gerust hé !!! :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Frank E
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Pete, nog een geluk dat je er zelf heelhuids vanaf kwam. Je herstel zal wel snel gaan en het herstellen van je motor kan ook vrij snel achter de rug zijn. Ik zou 'm nu laten herstellen (na de expertise) en het achteraf met de verzekering regelen als dat mogelijk is.

@Fluppe: TOF initiatief. Als mijn vrouw akkoord ging stond er hier ook een R1150R klaar. Ik heb er destijds met mijn vrouw over gebabbeld om iemand op mijn RR te laten rijden totdat ik terug op de been ben. Maar ze ging helaas niet akkoord :oops: Een bmw hoort nu eenmaal niet lang stil te staan in de garage....
Pete
Contacteer:

Bericht door Pete »

Hallo iedereen. Amai, ik ben aangenaam verschoten van jullie massale reactie. Dat geeft echt moed. Bedankt jongens! Fluppe, gij hebt een hart van goud kerel! Ik stel je aanbod erg op prijs. Met mijn fysieke toestand is het OK. Ik loop een beetje met een mankepoot en mijn arm zit in het verband, maar het valt allemaal wel mee.

Ondertussen is er al heel wat gebeurd. Zoals jullie begrijpen heb ik al mijn tijd in paperassen en administratieve rompslomp moeten steken. Ik heb gelukkig ook de reflex gehad om er onmiddellijk de politie bij te roepen. Die hebben een PV opgemaakt, foto's genomen en een vaststelling gedaan. Ik heb dus effectief een dossier en een officiële verklaring. Ook de buurtbewoners hebben mij hun gegevens meegegeven en zij willen indien nodig getuigen over het feit dat de gemeente de weg daar niet onderhoud...

Vanmorgen heb ik mijn GSje naar Winge Motors gebracht en mijn verzekeringsagent heeft het geregeld gekregen dat de expert van Ethias (aangeduidt door de tegenpartij - gemeente) morgenvroeg een expertise komt verrichten. Mijn meisie ziet er echt niet uit. Ik krijg hartpijn als ik er aan denk... :cry: Mannen en hun GS hé... :wink:

In ieder geval, Winge heeft me beloofd dat ik op mijn motor zou moeten kunnen vertrekken naar Schotland, al zal enkel het hoognodige tegen die tijd gerepareerd kunnen worden. De rest is dan voor later... :roll:

Ik hoop dat ik via mijn rechtsbijstand wat uit de brand kan slepen, want de kosten lopen behoorlijk op... slik :shock:

In ieder geval, nog eens bedankt iedereen voor de warme woorden en de steun. Dàt zijn motorrijders hé. Vrienden in hart en nieren, ook al kennen we elkaar meestal niet. MiGSel, Fluppe, Danny, Xa4, Stoffel en al de anderen: BEDANKT!

PS: ik ga in Schotland wel een stevige slok single malt nodig hebben om dit allemaal eens goed te verwerken. Op jullie gezondheid! :P
1150 GS (bj 2000)

Sans Souci Member
Plaats reactie