Situatieschets: Zondag 1 mei, net op de fundays geweest, prachtig weer en samen met MiGSel een leuk tochtje binnendoor gemaakt tot in Beringen. Dromend van de komende vakantie naar Schotland, binnnen 2 weken rijd ik verder naar huis en besluit om in Wimmertingen (Limburg) een verbindingsweg te nemen richting Alken. Niets ongewoon... Scherp bochtje naar links, vlot, gevolgd door een lange bocht naar rechts. Geen zichtbare hindernissen, moet over een scheiding tussen twee betonstroken en BWAM! Voor ik het goed besef glij ik keihard over het asvalt, zie mijn geliefde GS een koprol maken en kom 50 meter verder tot stilstand aan een voortuintje. WHAT THE ... HAPPENED???
Ik sta onmiddellijk recht, stel vast dat ik niet gewond ben en loop als een gek naar mijn GS die op zijn linkerzij langs de weg ligt. DIT KAN NIET WAAR ZIJN!!!!
De omwonenden komen vliegensvlug toegesneld en bieden hun hulp aan. Blijkt dat ik bij het kruisen van de betonstroken met mijn voorwiel in een diepe gleuf terecht ben gekomen en daardoor onderuit ben gegaan. Slecht onderhouden wegdek, onmogelijk zichtbaar wanneer je die bocht inkomt.
En nu... gelukkig ben ik OK (enkel schaafwonde op arm en verzwikte voet), maar mijn motorpak is aan flarden en mijn motor aan de linkerzijde de koffer en valbaar geschaafd. Aan de rechterzijde koffer afgebroken, cilinderkop, valbaar, tank, windscherm en stuur geschaafd, pinker afgebroken en snelheidsmeterconsole gebroken.... ZUCHT! Hij rijdt nog, maar hoe moet dat nu voor de geplande trip naar Schotland???
Nu begint de miserie van expertises, verzekeringen, noem maar op... Ik weet het allemaal niet meer hoor....
Moraal van het verhaal: kijk uit jullie doppen, het gevaar loert soms ook onder je, in een heel klein hoekje...
Groetjes,
Een teneergeslagen Pete