ingangstesten
Moderator: GVN
-
Relax
- Berichten: 5718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Da's nog klein bier als je de rest van de leveringen 'ns onder de loep zou nemen. Word je helemaal wanhopig van.(s)Campi schreef:Zomerpakken, komen die bij de Polies altijd in de WINTER aanJOEPIE, onze zomerpakken zijn aangekomen.
Meer dan 5 maand gewacht![]()
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
Werner Von C.
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Hoezo, leveren ze de pizza's nu ook al te laat ?Relax schreef:Da's nog klein bier als je de rest van de leveringen 'ns onder de loep zou nemen. Word je helemaal wanhopig van.(s)Campi schreef:Zomerpakken, komen die bij de Polies altijd in de WINTER aanJOEPIE, onze zomerpakken zijn aangekomen.
Meer dan 5 maand gewacht![]()
sorry kon deze niet laten liggen hé...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
WALTER GSAdventure
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
- Woonplaats: MINDERHOUT
- Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN
nog es ff over de pakken.
Hey,
we rijden nu ongeveer een jaar rond met de nieuwe pakken van Richa. Ik moet eerlijk zijn dat ik niet meer zo enthousiast ben, als in het begin. Eén van de pakken is terug binnen geweest om volgende redenen: pluizen van de stof aan de schouder en einde mouwen (is volgens Richa gevolg van velcro, en men deed er niks aan), de retro-reflecterende banden beginnen uit te rafelen (is volgens Richa niks aan te doen) en het pak is zonder insert niet waterdicht (dat stond niet in het lastenboek, dus ....) Maar heb er van Richa toen ik het terugkreeg (en nadat men er dus niks aan gedaan had) een spuitbus waterafstotende spray bijgekregen, en de belofte dat men onze naambordjes gratis zou maken. Dat is intussen alweer maanden geleden beloofd geeest, maar zoals jullie al ondervonden, is geduld een mooie deugd, nietwaar?
Allez, waar halen ze het vandaan??? Mensen die in weer en wind moeten rijden, worden niet uitgerust met gore-tex pakken. Deze nacht nog had ik met de moto dienst tijdens WODCA-actie, en het is echt geen gezicht hoor wanneer je onder een afdak moet gaan staan om je aparte regenkledij overaan proberen te trekken, om niet mestnat te worden. Volgens RICHA stond er in het lastenboek niet bij dat het Gore Tex pakken moesten zijn, dus...
Zoals ik al schreef, zag ik geen verschil in onze zomer- en winterpakken. Tja, dat had ik dus goed gezien, want er was ook geen verschil, enkel de maat. En dat is dan om een extra trui aan te kunnen doen, hetgeen ook nodig is als het fris begint te worden. Want de pakken zijn niet superwarm in de winter, wel in de zomer (wanneer het dus niet hoeft!!) Intussen heb ik de echte zomerpakken gezien, en die stof ziet er inderdaad helemaal anders uit dan deze van de winterpakken. Ook vind ik de plaatsing van de retro-reflecterende banden op de rug, zoals ze vroeger waren voorzien, beter.
En dan de grootste klucht!!! Ik vernam onlangs dat men op Europees vlak alle motoragenten hetzelfde wil gaan kleden!! Tof??? Jazeker. Maar weet je welke kleur??? Neen, niet Belgacom-blauw. En ook niet groen of wit. Maar...GEEL. Als je de ritverslagen van de Ronde van Spanje zag, kon je ze al zien. In Nederland is men al volop bezig met de motards uit te rusten met het nieuwe uniform (heb er al verschillende afbeeldingen van gezien), in Engeland rijden ze al lang zo rond, in het hoge Noorden ook. Nu vind ik dat geel op zich geen slecht idee, wat betreft zichbaarheid en herkenbaarheid. Maar het gaat vadertje staat (de belastingbetaler) weer HEEEEEEL veel geld kosten.
GrTz.

we rijden nu ongeveer een jaar rond met de nieuwe pakken van Richa. Ik moet eerlijk zijn dat ik niet meer zo enthousiast ben, als in het begin. Eén van de pakken is terug binnen geweest om volgende redenen: pluizen van de stof aan de schouder en einde mouwen (is volgens Richa gevolg van velcro, en men deed er niks aan), de retro-reflecterende banden beginnen uit te rafelen (is volgens Richa niks aan te doen) en het pak is zonder insert niet waterdicht (dat stond niet in het lastenboek, dus ....) Maar heb er van Richa toen ik het terugkreeg (en nadat men er dus niks aan gedaan had) een spuitbus waterafstotende spray bijgekregen, en de belofte dat men onze naambordjes gratis zou maken. Dat is intussen alweer maanden geleden beloofd geeest, maar zoals jullie al ondervonden, is geduld een mooie deugd, nietwaar?
Allez, waar halen ze het vandaan??? Mensen die in weer en wind moeten rijden, worden niet uitgerust met gore-tex pakken. Deze nacht nog had ik met de moto dienst tijdens WODCA-actie, en het is echt geen gezicht hoor wanneer je onder een afdak moet gaan staan om je aparte regenkledij overaan proberen te trekken, om niet mestnat te worden. Volgens RICHA stond er in het lastenboek niet bij dat het Gore Tex pakken moesten zijn, dus...
Zoals ik al schreef, zag ik geen verschil in onze zomer- en winterpakken. Tja, dat had ik dus goed gezien, want er was ook geen verschil, enkel de maat. En dat is dan om een extra trui aan te kunnen doen, hetgeen ook nodig is als het fris begint te worden. Want de pakken zijn niet superwarm in de winter, wel in de zomer (wanneer het dus niet hoeft!!) Intussen heb ik de echte zomerpakken gezien, en die stof ziet er inderdaad helemaal anders uit dan deze van de winterpakken. Ook vind ik de plaatsing van de retro-reflecterende banden op de rug, zoals ze vroeger waren voorzien, beter.
En dan de grootste klucht!!! Ik vernam onlangs dat men op Europees vlak alle motoragenten hetzelfde wil gaan kleden!! Tof??? Jazeker. Maar weet je welke kleur??? Neen, niet Belgacom-blauw. En ook niet groen of wit. Maar...GEEL. Als je de ritverslagen van de Ronde van Spanje zag, kon je ze al zien. In Nederland is men al volop bezig met de motards uit te rusten met het nieuwe uniform (heb er al verschillende afbeeldingen van gezien), in Engeland rijden ze al lang zo rond, in het hoge Noorden ook. Nu vind ik dat geel op zich geen slecht idee, wat betreft zichbaarheid en herkenbaarheid. Maar het gaat vadertje staat (de belastingbetaler) weer HEEEEEEL veel geld kosten.
GrTz.
K 1200 S
mobylette
Ik ben heel tevreden met uw uiteenzetting.
Wij hebben die pakken van Richa al 2 jaar.
Ben er zo ontevreden over , dat ik intussen nog steeds met mijn oude
Jomex pak rij.
En als het kan met de oude lederen politiebroek er onder.
Wij zouden normaal gezien het lederen pak krijgen,
ik zeg wel normaal gezien hé.
Ik heb een kleine enquete gedaan onder mijn kennissen motorrijders.
Richa kwam daar enkel uit als goedkoopste, maar dat is dus ook alles hé.
Jomex als beste ( betere) uitvoering met echte Gor Tex.
Leder had veelal de voorkeur, in samenspraak met een
regen uitrusting.
Het leder op zich houd lang stand tegen de regen zonder regenpak.
Ik ben heel tevreden met uw uiteenzetting.
Wij hebben die pakken van Richa al 2 jaar.
Ben er zo ontevreden over , dat ik intussen nog steeds met mijn oude
Jomex pak rij.
En als het kan met de oude lederen politiebroek er onder.
Wij zouden normaal gezien het lederen pak krijgen,
ik zeg wel normaal gezien hé.
Ik heb een kleine enquete gedaan onder mijn kennissen motorrijders.
Richa kwam daar enkel uit als goedkoopste, maar dat is dus ook alles hé.
Jomex als beste ( betere) uitvoering met echte Gor Tex.
Leder had veelal de voorkeur, in samenspraak met een
regen uitrusting.
Het leder op zich houd lang stand tegen de regen zonder regenpak.
Heel geüniformeerd Politie-Europa gaat straks in het blauw door het leven.
Alle politiediensten die een taak in het verkeer verrichten krijgen een retroreflectieve gele jas en indien van toepassing helm.
Vwb de genoemde kwaliteit of eigenlijk het gebrek er aan loopt volgens mij synchroon met de invoering van de (Europese) aanbestedingsprocedure.
Het enige dat een leverancier hoeft te doen is voldoen aan de Minimale eisen tegen een gunstige prijs. Als men dan vergeten is om bijvoorbeeld waterdichtheid op te nemen in het pakket van eisen dan kun je een leverancier daar niet meer op uitsluiten. Doe je het toch dan volgt er een boete vanuit Brussel. Ik weet niet hoe het in België gaat maar in Nederland werken ze met gebruikersgroepen. Mensen die met het materieel moeten werken en die in de gelegenheid gesteld worden om wensen en harde eisen in te brengen. Vervolgens worden ze betrokken bij het testen van de aangeboden goederen. Zelfs dan gaat het nog wel eens fout. Zo waren de aan ons geleverde gele motorjacks (conform eis) perfect waterdicht totdat de leverancier de emblemen erop stikte dwars door het Goretex membraam heen
Alle politiediensten die een taak in het verkeer verrichten krijgen een retroreflectieve gele jas en indien van toepassing helm.
Vwb de genoemde kwaliteit of eigenlijk het gebrek er aan loopt volgens mij synchroon met de invoering van de (Europese) aanbestedingsprocedure.
Het enige dat een leverancier hoeft te doen is voldoen aan de Minimale eisen tegen een gunstige prijs. Als men dan vergeten is om bijvoorbeeld waterdichtheid op te nemen in het pakket van eisen dan kun je een leverancier daar niet meer op uitsluiten. Doe je het toch dan volgt er een boete vanuit Brussel. Ik weet niet hoe het in België gaat maar in Nederland werken ze met gebruikersgroepen. Mensen die met het materieel moeten werken en die in de gelegenheid gesteld worden om wensen en harde eisen in te brengen. Vervolgens worden ze betrokken bij het testen van de aangeboden goederen. Zelfs dan gaat het nog wel eens fout. Zo waren de aan ons geleverde gele motorjacks (conform eis) perfect waterdicht totdat de leverancier de emblemen erop stikte dwars door het Goretex membraam heen
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
-
Werner Von C.
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Harald,
Ik heb daar ook een bijdrage aan gedaan. Ik behoor tot je geadresseerden.
En intussen heb ik ook de mogelijkheid gekregen om met heel wat verschillende moto's in politieuitvoering te mogen rijden. Zo hadden we in september een BMW testing day in Kalmthout. Daar heb ik met de politieuitvoering van de GS en de RT 900 mogen rijden. Verschillende korpsen hebben veel interesse voor de RT900. De uitrusting en het rijcomfort is uiteraard hetzelfde als de RT1200, maar door het feit dat er maar een beperkt vermogen aanwezig is, is het dweilen (draaien) met de kraan open zonder dat er iets gebeurt. Op het einde van de dag deden we met de dealers en nog enkele andere collega's een rit over de Oesterdam, en ik had de RT900 bij. De andere motoren waren R1200S, GS, GSA, GT, RT1200. Pffff, dat was werken hoor. Ik heb die dag ook met de GT (in burgeruitvoering weliswaar) gereden, waarvan iedereen een toekomst ziet voor de federale(in politieuitvoering dan he
) Mij kon hij niet echt bekoren. Zelf heb ik een K1200S gehad, en zowel de S als de GT lenen zich tot snelle lange afstandsritten, maar het is werken geblazen in bebouwde kommen of bochtige wegen. De lange wielbasis speelt dan parten.
Deze week hadden we een info-day bij Rauwers BMT in Hofstade, en daar konden we weer enkele modellen testen. Er stond een Kawasaki GTR1400 in politieuitvoering, maar daar mochten we niet mee rijden. Wel in de burgeruitvoering. Het scherm was vrij laag, zodat er zeer veel wind in je snoet blies (scherm op z'n hoogst - k ben 187 cm groot). Hij maakt ook rare geluiden (aandrijving) en het weggedrag vond ik niet overtuigend (zal vermoedelijk aan de afstelling van de vering gelegen hebben). De politieuitvoering was voorzien van de originele zijkoffers, en daardoor wordt het gevaarte wel heel breed, net iets te breed. Wat wel leuk was, was dat de moto zeer licht aanvoelde. Daarna kon ik de FJR in politieuitvoering rijden. Daar voelde ik me iets beter op. Maar hetgeen mij blijft storen aan die moto, is de willekeur waar men de knopjes en dergelijke geplaatst heeft. Ik vraag me af hoelang het duurt eer je alles weet staan. Ook de voorvering voelde heel sponzig aan, en mocht een stuk strakker afgesteld zijn. En dan het gekende probleem dat deze moto's in vergelijking met de BMW's niet netjes afgewerkt zijn. Spijtig genoeg rammelde de moto waar ik mee reed ook nog. Precies of er hing een hoop los. En ik was niet de enige die deze opmerking maakte. Als laatste reed ik met de Pan European, in politieuitvoering. Dat ging me een stuk beter af. Nadeel hier is dat de knopjes ook willekeurig geplaatst zijn, en dat je een zee van cijfers op het dashbord ziet, die afleiden. De afwerking en windbescherming is wel beter dan de Yamaha. Het rijgedrag vond ik ook een stuk zekerder aanvoelen. Nadeel was dat de stoppers zeer sponzig aanvoelen, en dat je rekening moet houden met een langere remweg. De zithouding is iets sportiever, zodat je na een hele dag werken, zeker gewaar zal worden dat je met de moto gereden hebt. In de bebouwde kom is hij iets minder wendbaar. Wat ik van de 'fluitende' motor moet denken weet ik niet.
Met andere woorden, geef mij maar de R1200RT. Ongelofelijk netjes afgewerkt, alles op de juiste plaats en makkelijk te bedienen, voortreffelijke remmen, heel wendbaar, snel, genoeg vermogen, voldoende opbergmogelijkheden, goede windbescherming, duidelijke klokken en voortreffelijke wegligging (heb er mee op Lommel gereden en als er geen valbaren aangestaan hadden, waren de cilinders afgeschuurd vrees ik). Dus nu zijn de valbaren een stukje lichter
Enfin, ik vind het wel interessant om eens te weten hoe de moto's van collega's aanvoelen. Het commentaar dat ik geef, is ook maar mijn eigen gevoel, dus don't shoot me.
Ik heb daar ook een bijdrage aan gedaan. Ik behoor tot je geadresseerden.
En intussen heb ik ook de mogelijkheid gekregen om met heel wat verschillende moto's in politieuitvoering te mogen rijden. Zo hadden we in september een BMW testing day in Kalmthout. Daar heb ik met de politieuitvoering van de GS en de RT 900 mogen rijden. Verschillende korpsen hebben veel interesse voor de RT900. De uitrusting en het rijcomfort is uiteraard hetzelfde als de RT1200, maar door het feit dat er maar een beperkt vermogen aanwezig is, is het dweilen (draaien) met de kraan open zonder dat er iets gebeurt. Op het einde van de dag deden we met de dealers en nog enkele andere collega's een rit over de Oesterdam, en ik had de RT900 bij. De andere motoren waren R1200S, GS, GSA, GT, RT1200. Pffff, dat was werken hoor. Ik heb die dag ook met de GT (in burgeruitvoering weliswaar) gereden, waarvan iedereen een toekomst ziet voor de federale(in politieuitvoering dan he
Deze week hadden we een info-day bij Rauwers BMT in Hofstade, en daar konden we weer enkele modellen testen. Er stond een Kawasaki GTR1400 in politieuitvoering, maar daar mochten we niet mee rijden. Wel in de burgeruitvoering. Het scherm was vrij laag, zodat er zeer veel wind in je snoet blies (scherm op z'n hoogst - k ben 187 cm groot). Hij maakt ook rare geluiden (aandrijving) en het weggedrag vond ik niet overtuigend (zal vermoedelijk aan de afstelling van de vering gelegen hebben). De politieuitvoering was voorzien van de originele zijkoffers, en daardoor wordt het gevaarte wel heel breed, net iets te breed. Wat wel leuk was, was dat de moto zeer licht aanvoelde. Daarna kon ik de FJR in politieuitvoering rijden. Daar voelde ik me iets beter op. Maar hetgeen mij blijft storen aan die moto, is de willekeur waar men de knopjes en dergelijke geplaatst heeft. Ik vraag me af hoelang het duurt eer je alles weet staan. Ook de voorvering voelde heel sponzig aan, en mocht een stuk strakker afgesteld zijn. En dan het gekende probleem dat deze moto's in vergelijking met de BMW's niet netjes afgewerkt zijn. Spijtig genoeg rammelde de moto waar ik mee reed ook nog. Precies of er hing een hoop los. En ik was niet de enige die deze opmerking maakte. Als laatste reed ik met de Pan European, in politieuitvoering. Dat ging me een stuk beter af. Nadeel hier is dat de knopjes ook willekeurig geplaatst zijn, en dat je een zee van cijfers op het dashbord ziet, die afleiden. De afwerking en windbescherming is wel beter dan de Yamaha. Het rijgedrag vond ik ook een stuk zekerder aanvoelen. Nadeel was dat de stoppers zeer sponzig aanvoelen, en dat je rekening moet houden met een langere remweg. De zithouding is iets sportiever, zodat je na een hele dag werken, zeker gewaar zal worden dat je met de moto gereden hebt. In de bebouwde kom is hij iets minder wendbaar. Wat ik van de 'fluitende' motor moet denken weet ik niet.
Met andere woorden, geef mij maar de R1200RT. Ongelofelijk netjes afgewerkt, alles op de juiste plaats en makkelijk te bedienen, voortreffelijke remmen, heel wendbaar, snel, genoeg vermogen, voldoende opbergmogelijkheden, goede windbescherming, duidelijke klokken en voortreffelijke wegligging (heb er mee op Lommel gereden en als er geen valbaren aangestaan hadden, waren de cilinders afgeschuurd vrees ik). Dus nu zijn de valbaren een stukje lichter
Enfin, ik vind het wel interessant om eens te weten hoe de moto's van collega's aanvoelen. Het commentaar dat ik geef, is ook maar mijn eigen gevoel, dus don't shoot me.
K 1200 S
Mobylette, een toffe en leerrijke uiteenzetting.
Wij hebben ook 2 Pan's 1300 rijden.
Heb er geen ervaring mee,gezien ik een 1150RT heb.
Maar mogelijks worden onze RT's vervangen door Pan's.
Die moto's hebben nog geen enkel mankement gehad.
Starten en weg.
das iets anders dan onze RT's hoor.
De mijne is sinds dinsdag terug na 2 weken herstelling en geloof het of niet, nu is de starter naar de kl..
Soit, we zien wel.
Wat dat fluo geel betreft, ik zie dat wel zitten.
kwa zichtbaarheid kan dat tellen hoor.
Hier alvast wat foto's

ook op deze link staan er nog enkele mooi foto's
http://www.112ijsselstreek.nl/Archief/2 ... /index.htm
Wij hebben ook 2 Pan's 1300 rijden.
Heb er geen ervaring mee,gezien ik een 1150RT heb.
Maar mogelijks worden onze RT's vervangen door Pan's.
Die moto's hebben nog geen enkel mankement gehad.
Starten en weg.
das iets anders dan onze RT's hoor.
De mijne is sinds dinsdag terug na 2 weken herstelling en geloof het of niet, nu is de starter naar de kl..
Soit, we zien wel.
Wat dat fluo geel betreft, ik zie dat wel zitten.
kwa zichtbaarheid kan dat tellen hoor.
Hier alvast wat foto's
ook op deze link staan er nog enkele mooi foto's
http://www.112ijsselstreek.nl/Archief/2 ... /index.htm
Ok, hier even een update'je na een dik jaar met de FJR.
We hebben indertijd speciaal gewacht op het laatste nieuw model, dus we rijden rond met de fjr's die yamaha momenteel nog steeds levert.
Ik vind de FJR een wendbare moto die bijzonder krachtig is. Op nat/glad wegdek is het daarom wel opletten geblazen want het vermogen komt niet echt smeuïg vrij. Het voordeel aan de kracht is wel dat je eens je in 3de ligt gedaan hebt met schakelen.
De windbescherming is voor ons, lokale motards, niet uitmuntend maar wel voldoende.
De afwerking is niet op het niveau van ons 850RT van vroeger, maar meer dan wat gerammel op slecht wegdek hoor je daar niet van.
Nu hebben we het afgelopen jaar tamelijk wat stapvoetse begleidingen moeten doen en zijn de moto's ook gebruikt om 3 collega's mee te oefenen voor hun selectieproef voor motorrijder. Gevolg daarvan is dat op beide moto's de koppelng al vervangen is.
Bij één is ook de achterschokdemper vervanngen. Volgens de technieker komt dit eveneens door die trage begeleidingen. De catalysator wordt dan enorm heet en die zit vlak naast de schokdemper, die daardoor intern vervormt.
Positief is wel dat op één koppeling na alles in garantie hersteld geweest is. Ondertussen laat ik onze motards geen stapvoetse begleidingen meer doen. Tegen onze baas heb ik gezegd dat hij dan maar fietsen moet kopen.
Algemeen gezien ben ik gematigd positief over de FJR. De veringsetup vraagt een beetje zoekwerk, maar eens je de goede setup gevonden hebt stuurt hij meer dan strak genoeg. Alleen de beperkte grondspeling is dan nog een beperkende factor. Rechtdoor rijdt hij tot de topsnelheid, die op zo'n 240 ligt, superstrak.
De FJR's zijn bij ons gekocht omdat ze in de Federale raamcontracten staan en derhalve met een simpel formuliertje te bestellen zijn (anders lastenboek, openbare aanbesteding, enz..).
Ondanks de bedenkelijke aankoopmotivering sta ik toch achter de aankoop. Een RT zal ongetwijfeld meer comfort hebben en misschien nog strekker rijden, maar de betrouwbaarheid baart me zorgen.
Ik rij zelf met een STX1300, maar of ik 'm voor het werk zou willen, ik weet het niet. Hij rijdt heeeel goed en je weet gewoon dat hij nooit kapot gaat, maar als het heeeel snel moet gaan zou ik er minder vertrouwen in hebben (met mijn privé- moto rij ik die zeer hoge snelheden toch nooit).
Bij ons zal de kledij van Richa besteld worden en dat die niet optimaal is zal zeker waar zijn, maar Jomex trekt volgens mij ook op niet veel.
Waarom halen die leveranciers niet gewoon de beste, waterdichte jas van pakweg IXS, Rukka, BMW uit de rekken om te ontmantelen en een politie-kopie van te maken ?????
(dat gebeurt trouwens zeer frekwent in confectiemiddens)
We hebben indertijd speciaal gewacht op het laatste nieuw model, dus we rijden rond met de fjr's die yamaha momenteel nog steeds levert.
Ik vind de FJR een wendbare moto die bijzonder krachtig is. Op nat/glad wegdek is het daarom wel opletten geblazen want het vermogen komt niet echt smeuïg vrij. Het voordeel aan de kracht is wel dat je eens je in 3de ligt gedaan hebt met schakelen.
De windbescherming is voor ons, lokale motards, niet uitmuntend maar wel voldoende.
De afwerking is niet op het niveau van ons 850RT van vroeger, maar meer dan wat gerammel op slecht wegdek hoor je daar niet van.
Nu hebben we het afgelopen jaar tamelijk wat stapvoetse begleidingen moeten doen en zijn de moto's ook gebruikt om 3 collega's mee te oefenen voor hun selectieproef voor motorrijder. Gevolg daarvan is dat op beide moto's de koppelng al vervangen is.
Bij één is ook de achterschokdemper vervanngen. Volgens de technieker komt dit eveneens door die trage begeleidingen. De catalysator wordt dan enorm heet en die zit vlak naast de schokdemper, die daardoor intern vervormt.
Positief is wel dat op één koppeling na alles in garantie hersteld geweest is. Ondertussen laat ik onze motards geen stapvoetse begleidingen meer doen. Tegen onze baas heb ik gezegd dat hij dan maar fietsen moet kopen.
Algemeen gezien ben ik gematigd positief over de FJR. De veringsetup vraagt een beetje zoekwerk, maar eens je de goede setup gevonden hebt stuurt hij meer dan strak genoeg. Alleen de beperkte grondspeling is dan nog een beperkende factor. Rechtdoor rijdt hij tot de topsnelheid, die op zo'n 240 ligt, superstrak.
De FJR's zijn bij ons gekocht omdat ze in de Federale raamcontracten staan en derhalve met een simpel formuliertje te bestellen zijn (anders lastenboek, openbare aanbesteding, enz..).
Ondanks de bedenkelijke aankoopmotivering sta ik toch achter de aankoop. Een RT zal ongetwijfeld meer comfort hebben en misschien nog strekker rijden, maar de betrouwbaarheid baart me zorgen.
Ik rij zelf met een STX1300, maar of ik 'm voor het werk zou willen, ik weet het niet. Hij rijdt heeeel goed en je weet gewoon dat hij nooit kapot gaat, maar als het heeeel snel moet gaan zou ik er minder vertrouwen in hebben (met mijn privé- moto rij ik die zeer hoge snelheden toch nooit).
Bij ons zal de kledij van Richa besteld worden en dat die niet optimaal is zal zeker waar zijn, maar Jomex trekt volgens mij ook op niet veel.
Waarom halen die leveranciers niet gewoon de beste, waterdichte jas van pakweg IXS, Rukka, BMW uit de rekken om te ontmantelen en een politie-kopie van te maken ?????
(dat gebeurt trouwens zeer frekwent in confectiemiddens)
Ik kan dit enkel aanmoedigen.JohanDB schreef:Waarom halen die leveranciers niet gewoon de beste, waterdichte jas van pakweg IXS, Rukka, BMW uit de rekken om te ontmantelen en een politie-kopie van te maken ?????
(dat gebeurt trouwens zeer frekwent in confectiemiddens)
Jammer dat we Rukka niet kunnen aanschrijven
om te leveren hé.
BMW heeft ooit een poging ondergaan,
ze hebben de vesten en broeken van de MP's geleverd.
Maar die hun huidige pakken ( rode vest )komen nu uit Italie.
-
Flat Twin Power
In tegenstelling tot de meesten ben ik wel relatief tevreden van de Richa pakken. Tis te zeggen. Van de vest ben ik tevreden. De broek is minder want die is niet waterdicht, zelfs niet met het insert.
Maar mijn vest is weliswaar met insert perfect waterdicht. Ik heb al uren in de regen gereden en er kwam geen druppel door. Hij is ook warm genoeg want zelfs nu rij ik nog rond zonder binnenvoering.
We hebben ook een afzonderlijk zomerpak in textiel en daar ben ik heel tevreden over, zolang de temperatuur niet boven de 25 graden komt. Daarboven is het echt wel te warm maar dat is volgens mij met elk pak zo.
Wat betreft de motorfieten. We hebben drie RT 1200's en sedert een maand 3 Pan's 1300. Wat betreft de betrouwbaarheid van de RT's is dit wel stukken verbeterd tegenover de 1150. Onze 1200's hebben nu 30.000 km en echte problemen hebben we nog niet gehad, toch niet met de motor zelf maar wel met de sirene die regelmatig dienst weigert. Na vervanging van de stuurdoos doet ie het weer een tijdje maar na verloop van tijd valt ie weer uit. Maar het rijden zelf met de 1200 vind ik fantastisch. Daarom heb ik me 2 weken nadat we de onze gekregen hadden er zelf een voor mij besteld (jammer genoeg zonder zwaailichten)
De Pan is een ander verhaal. Ik heb er eens rondgelopen, er 20 km mee gereden en heb hem weer aan de kant gezet. Ik vind het een draak van een motor. Het enige positieve eraan is de krachtige motor, alleen jammer dat je ze niet kunt benutten want aan 160 gaat ie zodanig pendelen dat je van het gas af moet of je belandt in de gracht. Met een RT 1200 daarentegen kun je ongelooflijk hard scheuren, zeer bruut en agressief rijden zonder dat het ding een krimp heeft.
De Pan is een lompe bak om mee te rijden, veel te zwaar voor constant stadverkeer. In de koffers kun je geen deftige kaft kwijt want ze zijn niet hoog genoeg. Telkens je in de koffers moet zijn moet je het contact afleggen en met de contactsleutel de koffers opendoen waarna het het deksel moet opvangen of al je gerief ligt tegen de straatstenen. Als je dat zo'n 20 keer per dag moet doen dan heb je zin om er een deuk in te trappen.
En wat een verschrikkellijke kleine knopjes die op alle mogelijke manieren lukraak verspreid staan. Het display vertoont veel te veel info op een veel te kleine ruimte en is bij zonlicht amper leesbaar.
Als je zoals ik al 10 jaar met BMW rijdt dan is een Honda toch niet mijn ding. Mij zien ze er niet meer op.
Maar mijn vest is weliswaar met insert perfect waterdicht. Ik heb al uren in de regen gereden en er kwam geen druppel door. Hij is ook warm genoeg want zelfs nu rij ik nog rond zonder binnenvoering.
We hebben ook een afzonderlijk zomerpak in textiel en daar ben ik heel tevreden over, zolang de temperatuur niet boven de 25 graden komt. Daarboven is het echt wel te warm maar dat is volgens mij met elk pak zo.
Wat betreft de motorfieten. We hebben drie RT 1200's en sedert een maand 3 Pan's 1300. Wat betreft de betrouwbaarheid van de RT's is dit wel stukken verbeterd tegenover de 1150. Onze 1200's hebben nu 30.000 km en echte problemen hebben we nog niet gehad, toch niet met de motor zelf maar wel met de sirene die regelmatig dienst weigert. Na vervanging van de stuurdoos doet ie het weer een tijdje maar na verloop van tijd valt ie weer uit. Maar het rijden zelf met de 1200 vind ik fantastisch. Daarom heb ik me 2 weken nadat we de onze gekregen hadden er zelf een voor mij besteld (jammer genoeg zonder zwaailichten)
De Pan is een ander verhaal. Ik heb er eens rondgelopen, er 20 km mee gereden en heb hem weer aan de kant gezet. Ik vind het een draak van een motor. Het enige positieve eraan is de krachtige motor, alleen jammer dat je ze niet kunt benutten want aan 160 gaat ie zodanig pendelen dat je van het gas af moet of je belandt in de gracht. Met een RT 1200 daarentegen kun je ongelooflijk hard scheuren, zeer bruut en agressief rijden zonder dat het ding een krimp heeft.
De Pan is een lompe bak om mee te rijden, veel te zwaar voor constant stadverkeer. In de koffers kun je geen deftige kaft kwijt want ze zijn niet hoog genoeg. Telkens je in de koffers moet zijn moet je het contact afleggen en met de contactsleutel de koffers opendoen waarna het het deksel moet opvangen of al je gerief ligt tegen de straatstenen. Als je dat zo'n 20 keer per dag moet doen dan heb je zin om er een deuk in te trappen.
En wat een verschrikkellijke kleine knopjes die op alle mogelijke manieren lukraak verspreid staan. Het display vertoont veel te veel info op een veel te kleine ruimte en is bij zonlicht amper leesbaar.
Als je zoals ik al 10 jaar met BMW rijdt dan is een Honda toch niet mijn ding. Mij zien ze er niet meer op.
Ik vraag mij af waarom ze op die RT's niet gewoon spul van Rauwers steken (federal signal of andere merken).
Ik denk niet dat er van onze licht- en geluidstoestellen op de auto's (en ook niet op de moto's het eerste jaar) een krimp gemankeerd heeft.
Die LED's geven ook een stuk meer licht en ze zijn nog zuiniger ook.
Ik denk niet dat er van onze licht- en geluidstoestellen op de auto's (en ook niet op de moto's het eerste jaar) een krimp gemankeerd heeft.
Die LED's geven ook een stuk meer licht en ze zijn nog zuiniger ook.
-
Werner Von C.
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Misschien off topic, wie heeft er in de Geruzet kazerne vandaag aan het rondcrossen geweest met nen nieuwe RT, en regelmatig de kruispuntjes stilgelegd?
Ik kon wel niet zien of het nen 900 of nen 1200 was. Volgens mij moet de instructeur, met zijn oude RT, jaloers zijn geweest zene...
Kurt
Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus
F800r
To moto dus
F800r
Re: ingangstesten
Hey,
Wat de BMW's R1200RT en hun betrouwbaarheid betreft.
De beide moto's die wij ter beschikking hebben, staan op 20.000 km op 2 jaar. Eén ervan heeft de mankementen die hoger genoemd werden. De sirene liet het af en toe afweten, en we hebben het eerste jaar meer zonder sirene (één die zou werken als je de knop aan zet) gereden als met. Het is allemaal in garantie hersteld, en de laatste 10.000 km hebben we daar geen enkel probleem meer mee gehad. Onlangs is van diezelfde moto de koppeling in rook opgegaan. Dat was bij kilometerstand 17.000 en dat vond ik persoonlijk toch wat snel. Volgens instructeurs van het PLOT niet echt abnormaal. Voor de rest hebben wij nog geen enkel probleem gehad met de moto's, dan hun normale onderhoud. En wij rijden met 5 verschillende bestuurders met 2 moto's. De BMW's kunnen van fabriek uit ook met LED -zwaailichten uitgevoerd worden, maar dat is een optie.
Ik vind dat ze geweldig zijn als politiemoto, maar dat had ik al geschreven. Het enige wat wij missen zijn LED schijfjes en inschuifbare kegeltjes in onze kofferbak. Ik heb via mijn BMW verdeler al eens gevraagd of BMW dit voor de politie-uitvoering niet als optie kan voorzien (ik vrees dat ze die dan nog zullen moeten ontwikkelen). Diegene die op de markt zijn, passen niet echt in de koffers. Ze zouden dan apart, buiten de koffers dus, opgeladen moeten worden.
Er zijn bij ons ook voorstanders van Honda. Nu, ik denk dat je het verschil wel zal voelen als je een hele dag op een Pan of op een RT gereden hebt. De FJR's van de federale zouden ook een update krijgen: andere plaatsing zwaailichten, sirene, en een bijkomende verschuifbaar scherm op het scherm dat je kan verzetten??? Ik kan er echt niet aan doen, maar ik vind de FJR als politiemoto toch maar niks. Enkele vrienden hebben er één privé, tot grote tevredenheid. Maar daar doe je uiteraard geen (trage) begeleidingen mee, of meer van die specifieke dingen.
Ik heb vernomen dat de federale eindelijk hun nieuwe pakken geleverd gekregen hebben,......... maar dat was nog een bestelling van jaren geleden en dus met de rode schouderstukken!!!!! Nu weet ik niet of zij zaten te wachten op de blauwe pakken van Richa. Ik vrees van niet, en begrijpelijk, gezien de erbarmelijke kwaliteit. Richa doet zich hier echt geen eer aan.
Enkelen van ons hebben hun BMW systeem V helm ongevormd tot jet-uitvoering. Een pak lichter en comfortabeler om te dragen. Ook bij hoge snelheden autosnelweg. En zeer eenvoudig om te bouwen. Ik had de helmen van mijn collega's om minder dan 2 minuten allemaal omgebouwd. Ik blijf echter de systeem V niet echt ideaal vinden. Het binnendringen van insekten in jet-uitvoering is precies iets minder. Persoonlijk heb ik ook een systeem V, maar ik ben het beu om tijdens een zomers ritje om de haverklap te moeten stoppen, helm af te zetten en insekten te verwijderen. Dat had ik nooit bij mijn Schuberth, en dus ga ik mij persoonlijk terug een Schuberth aanschaffen. Voordeel is ook dat de zonnebril dan niet meer voor druk zal zorgen thv de oren.
Allez, weer genoeg gezeverd voor een zondagmiddag.
GrTz
Wat de BMW's R1200RT en hun betrouwbaarheid betreft.
De beide moto's die wij ter beschikking hebben, staan op 20.000 km op 2 jaar. Eén ervan heeft de mankementen die hoger genoemd werden. De sirene liet het af en toe afweten, en we hebben het eerste jaar meer zonder sirene (één die zou werken als je de knop aan zet) gereden als met. Het is allemaal in garantie hersteld, en de laatste 10.000 km hebben we daar geen enkel probleem meer mee gehad. Onlangs is van diezelfde moto de koppeling in rook opgegaan. Dat was bij kilometerstand 17.000 en dat vond ik persoonlijk toch wat snel. Volgens instructeurs van het PLOT niet echt abnormaal. Voor de rest hebben wij nog geen enkel probleem gehad met de moto's, dan hun normale onderhoud. En wij rijden met 5 verschillende bestuurders met 2 moto's. De BMW's kunnen van fabriek uit ook met LED -zwaailichten uitgevoerd worden, maar dat is een optie.
Ik vind dat ze geweldig zijn als politiemoto, maar dat had ik al geschreven. Het enige wat wij missen zijn LED schijfjes en inschuifbare kegeltjes in onze kofferbak. Ik heb via mijn BMW verdeler al eens gevraagd of BMW dit voor de politie-uitvoering niet als optie kan voorzien (ik vrees dat ze die dan nog zullen moeten ontwikkelen). Diegene die op de markt zijn, passen niet echt in de koffers. Ze zouden dan apart, buiten de koffers dus, opgeladen moeten worden.
Er zijn bij ons ook voorstanders van Honda. Nu, ik denk dat je het verschil wel zal voelen als je een hele dag op een Pan of op een RT gereden hebt. De FJR's van de federale zouden ook een update krijgen: andere plaatsing zwaailichten, sirene, en een bijkomende verschuifbaar scherm op het scherm dat je kan verzetten??? Ik kan er echt niet aan doen, maar ik vind de FJR als politiemoto toch maar niks. Enkele vrienden hebben er één privé, tot grote tevredenheid. Maar daar doe je uiteraard geen (trage) begeleidingen mee, of meer van die specifieke dingen.
Ik heb vernomen dat de federale eindelijk hun nieuwe pakken geleverd gekregen hebben,......... maar dat was nog een bestelling van jaren geleden en dus met de rode schouderstukken!!!!! Nu weet ik niet of zij zaten te wachten op de blauwe pakken van Richa. Ik vrees van niet, en begrijpelijk, gezien de erbarmelijke kwaliteit. Richa doet zich hier echt geen eer aan.
Enkelen van ons hebben hun BMW systeem V helm ongevormd tot jet-uitvoering. Een pak lichter en comfortabeler om te dragen. Ook bij hoge snelheden autosnelweg. En zeer eenvoudig om te bouwen. Ik had de helmen van mijn collega's om minder dan 2 minuten allemaal omgebouwd. Ik blijf echter de systeem V niet echt ideaal vinden. Het binnendringen van insekten in jet-uitvoering is precies iets minder. Persoonlijk heb ik ook een systeem V, maar ik ben het beu om tijdens een zomers ritje om de haverklap te moeten stoppen, helm af te zetten en insekten te verwijderen. Dat had ik nooit bij mijn Schuberth, en dus ga ik mij persoonlijk terug een Schuberth aanschaffen. Voordeel is ook dat de zonnebril dan niet meer voor druk zal zorgen thv de oren.
Allez, weer genoeg gezeverd voor een zondagmiddag.
GrTz
K 1200 S
-
slowrider
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 09:00
- Locatie: ergens in Vlaanderen waar mijn moto staat
Re: ingangstesten
ik denk dat het de grootste zonde is die er bestaat ,ne Flik op ne moto 
Re: ingangstesten
Hallo,
ik begin op 15/07 mijn vooropleiding en begin dan in september de grote opleiding.
Ik kijk er al naar uit. Betaald worden voor je hobby.
Ik zit in de PZ Halle. We zijn met 2 man die mogen meedoen en ik heb zelf ons machien mogen kiezen. 1200RT - FJR - Pan european - keuze snel gemaakt.
We krijgen 2 RT's. Elk zijn eigen machien dus. kan het nog beter?
Veel succes aan de mannen die nu bezig zijn.
ik begin op 15/07 mijn vooropleiding en begin dan in september de grote opleiding.
Ik kijk er al naar uit. Betaald worden voor je hobby.
Ik zit in de PZ Halle. We zijn met 2 man die mogen meedoen en ik heb zelf ons machien mogen kiezen. 1200RT - FJR - Pan european - keuze snel gemaakt.
We krijgen 2 RT's. Elk zijn eigen machien dus. kan het nog beter?
Veel succes aan de mannen die nu bezig zijn.
Niets toffer dan een 1200GS




