Das Boot...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Mc B
Contacteer:

Das Boot...

Bericht door Mc B »

ewel,

vandaag een leerling gehad die met zijn R1200RT wat wou oefenen op de examenmaneuvers.

Op een gegeven moment mocht ik efkes met dat machien wat rijden, kwestie van te voelen hoe de leerling zijn beest moest bedienen om dat kort gekeerd te krijgen. 't ging namelijk niet al te goe... Ge weet wel, op 't examen moeten ze van die achtjes draaien eh. Dus ging ik dat efkes voortonen.

Eh bien, zo nen R1200RT is dus werkelijk wel een lomp ding eh. Topzwaar man! :shock: Zelfs om dat spel van zijn zijstandaard rechtop te krijgen moet ge al serieus wringen aan dat stuur :shock: En dan daarmee nen bocht nemen : da's ook iets dat niet al te evident is , azo tegenwringen :shock: En die achtjes, tja, wat kan ik ervan zeggen.... Ge zit precies bovenop den Titanic en dan moet ge dat gekeerd krijgen rond zo'n feloranje ijsschots die ze ook wel eens een kegel plachten te noemen.... Afin, 't ging hoor, 'm keert kort genoeg, maar ge moet er behoorlijk hard aan werken vind ik. En alle vijf minutekes efkes aan de kant gaan staan omdat die koppeling gelijk de pest begint te stinken ! :shock: A zo rap oververhit man ! :shock:

De R1150RT die ik enige jaren geleden heb mogen sturen was toch echt wel een veel fijner stuurbeest hoor ! :shock:
Leap and the net will appear
JH.
Contacteer:

Re: Das Boot...

Bericht door JH. »

... en das dan nog maar een klein roeibootje in vergelijking met de luxecruise...

den K1200Lt :-P
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Nou moe...ie is juist gemaakt om kegeltjes te rammen... :lol:

Afbeelding

:clown:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Muug schreef:ewel,

vandaag een leerling gehad die met zijn R1200RT wat wou oefenen op de examenmaneuvers.

Op een gegeven moment mocht ik efkes met dat machien wat rijden, kwestie van te voelen hoe de leerling zijn beest moest bedienen om dat kort gekeerd te krijgen. 't ging namelijk niet al te goe... Ge weet wel, op 't examen moeten ze van die achtjes draaien eh. Dus ging ik dat efkes voortonen.

Eh bien, zo nen R1200RT is dus werkelijk wel een lomp ding eh. Topzwaar man! :shock: Zelfs om dat spel van zijn zijstandaard rechtop te krijgen moet ge al serieus wringen aan dat stuur :shock: En dan daarmee nen bocht nemen : da's ook iets dat niet al te evident is , azo tegenwringen :shock: En die achtjes, tja, wat kan ik ervan zeggen.... Ge zit precies bovenop den Titanic en dan moet ge dat gekeerd krijgen rond zo'n feloranje ijsschots die ze ook wel eens een kegel plachten te noemen.... Afin, 't ging hoor, 'm keert kort genoeg, maar ge moet er behoorlijk hard aan werken vind ik. En alle vijf minutekes efkes aan de kant gaan staan omdat die koppeling gelijk de pest begint te stinken ! :shock: A zo rap oververhit man ! :shock:

De R1150RT die ik enige jaren geleden heb mogen sturen was toch echt wel een veel fijner stuurbeest hoor ! :shock:
Tiens

ik vind de 1200 tegenover de 1150 een héél stuk handiger,vlotter,betere gewichtsverdeling,een makkie om op zijn middenbok te trekken en af te duwen,dit kan zelfs zonder het stuur vast te pakken......Bij een Gs gaat dit nog vlotter,dat ontken ik niet.
Achtjes doe ik met één hand,kegeltjes rijden is fun,koppeling die stinkt;nog niet ondervonden.Je moet ze beiden maar eens aan de hand verplaatsen,ik ondervind dit genoeg als ik er onderhoud aan doe.
BTW,als je tegen de grond gaat met zo'n moeilijk machien van een ander,betaal je dan ook de kosten???
Ik geef hier alleen maar mijn ondervindigen weer hé,het heeft misschien ook wel te maken met het feit dat ik er dagelijks mee rijd dat ik daarom een andere mening heb.Ik heb voor mijn 12OO ongeveer 3 jaar met de 1150 gereden en denk de verschillen goed te kennen. :shock:
Andalousie 09/2018
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Tja, 't is geen Mobylette :-)
Maar met wat oefening kan er veel met een 12RT :mrgreen:
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Euh... :-? , so what? Tenzij je het voorrecht hebt om dagelijks met een andere motorfiets te mogen rijden (en je dus daadwerkelijk motorfietsen met elkaar kan vergelijken), zijn dit soort ervaringen eigenlijk heel relatief (en gaan ze waarschijnlijk niet verder dan de laatste herinnering...). Het is logisch dat een GS meer wendbaar is dan een RT of GT ('t zou een beetje erg zijn moest dat niet het geval zijn), en dat een RT het beter doet op kleine wegen dan een GT. Maar als ik zo met mijn GT onderweg ben op Ardensche of andere stuurwegen, en andere, zogezegd veel sportievere/wendbare, motorfietsen ontmoet, dan heb ik zelden last van een boot-gevoel; integendeel 8-). Zoals reeds geschreven, kan een minimum aan oefening (moeten we niet allemaal een beetje wennen aan onze motorfiets?) en ervaring wonderen doen.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Chris v

Bericht door Chris v »

Ik stapte laatst ,bij een tussenstop op een parking in het Zwarte Woud, even op ne maat zijne 1150rt . Rustig wat achtjes draaien en een paar noodstopjes doen, dacht ik. Gelukkig was de parking groot genoeg om er met ne trekker-oplegger vlot te keren, anders hadden ze mij uit de sloot kunnen takelen! Ben maar snel terug op mijne 1200gsa gestapt en 't leek net een fietske !? Nu heb ik dus nog meer respect voor de Rt-mannen die hun machien perfect onder controle hebben. :thumright:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

bmwfreakske schreef:ik vind de 1200 tegenover de 1150 een héél stuk handiger,vlotter,betere gewichtsverdeling
Ik kan niet vergelijken, maar dit is toch ook wat ik altijd hoor van de omschakelaars en NIET het omgekeerde, hoor :-?

Pfff, 't zal mij worst wezen. Ik doe de mijne belange nog niet weg. Veel te uniek 8-)
Daarbij ik rijd toch altijd rechtdoor ..... behalve in de bochten ..... allé das meestal toch de bedoeling :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
greyman

Bericht door greyman »

Heb voor de aanschaf van mijn 1150 een paar weken gereden met een 1200 en dan met de 1150rt, woon werk verkeer
en weinig verschil gemerkt op normale drukke wegen.
Zal wel zijn dat een nieuw model verbeteringen heeft, anders was het niet nodig hem uit te brengen, maar of het verschil
zo groot is heb ik niet ondervonden, zeker niet het verschil in prijs waard( 2dehands ) naar mijn gevoel.
Maar ik begrijp dat 1200 rijders hun maschine beter vinden en verdedigen :-) , doen we toch allemaal met nieuwe aankopen

groeten
greyman
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik rij altijd met een GS1200, BSA A65 of Triumph Bonnie, allemaal relatief licht en wendbaar. 1 keer met een 1200RT gereden en afgezien van het feit dat je vooraan alleen maar kuip ziet en geen asfalt vond ik dat best leuk rijden, breed stuur, lage zit, stuurde vlot en makkelijk. Nu ga ik niet met een geleende motor even vlug kegeltjes en achtjes en noodstoppen doen, daar zijn idd beter geschikte motoren voor, maar ik vond het toch nog meevallen

Denk dat Muug eens moet klappen met de gasten die met een R1200RT de passenparade hebben meegereden, kan hij nog veel van leren!
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Chris v schreef: Gelukkig was de parking groot genoeg om er met ne trekker-oplegger vlot te keren, anders hadden ze mij uit de sloot kunnen takelen!

tja... daar heb je nu echt niet veel plaats voor nodig zulle...

klikkerdeklik => http://www.garagetv.be/video-galerij/ch ... etje_.aspx
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
pirre105
Contacteer:

Bericht door pirre105 »

Heb 4 jaar en 70.000Km met een K 1200LT gereden en sedert 1 jaar overgestapt naar de R 1200RT. Vind dit een fietsje tegenover de LT.Reed heel onlangs met de GS Adventure en vond die ook heel goed maar heb veel meer plezier en meer windbescherming op de RT. De meningen zijn dus heel subjectief en persoonsgebonden.
Belangrijkste is zelf plezier te ondervinden aan uw eigen motor.Deze heb ik gevonden en ben ik momenteel een gelukkige BMW rijder. Hopelijk blijft het duren.
Ik hou van Lut en mijn GSA.
Dd

Bericht door Dd »

Sven heeft ons nochtans laten zien dat zo'n 1200 rijdt als een 125 cc'tje... :?:

Dd
AfbeeldingAfbeelding Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
sprint

Bericht door sprint »

Afbeelding

Dat is pas kegeltjesrijden :lol:
Marnix.

Afbeelding
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Muug schreef:
Ik ben het helemaal eens met wat je zegt maar hoezo gebruik jij de koppeling? Gewoon trekkende motor houden met lichtjes voetrem is goed hoor, kan zonder koppeling.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

pirre105 schreef:Heb 4 jaar en 70.000Km met een K 1200LT gereden en sedert 1 jaar overgestapt naar de R 1200RT. Vind dit een fietsje tegenover de LT.Reed heel onlangs met de GS Adventure en vond die ook heel goed maar heb veel meer plezier en meer windbescherming op de RT. De meningen zijn dus heel subjectief en persoonsgebonden.
Belangrijkste is zelf plezier te ondervinden aan uw eigen motor.Deze heb ik gevonden en ben ik momenteel een gelukkige BMW rijder. Hopelijk blijft het duren.
Kun je allemaal wel zeggen maar manouvreer je wel eens kort? :wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
pirre105
Contacteer:

Bericht door pirre105 »

Ga minstens 2 maal per jaar naar de bergen toe waar de ene haarspeldbocht na de andere volgt en rij steeds in duo.Ik ondervind niet het minste probleem in die ultra korte bochten.
Het zal wel nog vlotter met een GS gaan maar dan zal je wel andere zaken missen waarschijnlijk. Ik ben tevreden van mijn RT!.
Ik hou van Lut en mijn GSA.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Idd, wat ne flauwekul hier :roll: Precies of nen RT is plots ne kamion. En laat een GS nu korter draaien dan een RT ..... so what, dan neemt ge uwen draai wat groter, hé. Haarspeldjes gaan vanzelf en korter hoef ik niet te kunnen, zenne :scratch:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Mr Bean
Contacteer:

Bericht door Mr Bean »

:-| Ge hebt bikers en ge hebt watjes .... :roll:
:-| Ge hebt RT rijders en ge hebt GS rijders .... :roll:
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Alij jong, ik heb de 1200 RT in politie-uitvoering momenteel in test en ik vind 'm bijzonder goed te maneuvreren.

Met mijn eigen Pan zijn de examenmanoeuvres ook zeer goed te doen, maar die is wel ietske zwaarder hoor, net als met de fjr van het werk.

Ik had daar eigenlijk nog nooit mee gereden maar ik draai die 1200RT direct om met het stuur tegen de aanslag zonder veel koppeling, knappe moto
horzel600

Bericht door horzel600 »

das wel leuk als ge alle modellen zo kunt testen...
WilBikeRT

Bericht door WilBikeRT »

Net als Pirre105 ben ik vorig jaar in oktober als dagelijkse woon- werkrijder na 6 jaar K1200 LT overgestapt naar de R 1200RT. Ook ik vind de RT een fietsje tegenover de LT. Voor de KLT had ik een R1100 RT en hiervoor een R1100 GS en vond die ook heel goed maar heb inderdaad veel meer plezier en meer windbescherming op de RT niettegenstaande op warme vakantiedagen mijn hartje kriebelt bij het zien van de GS-ers die de bergwanden opdartelen. Als dagelijkse motard weet ik echter wat me te wachten staat in de donkere koude dagen en geef nimmer mijn RT af.
Dus nogmaals, zoals Pirre reeds aanhaalde zijn de meningen heel subjectief en persoonsgebonden en ben ik ook nog steeds een gelukkige BMW-rijder 8-), na de LT mijn vrouw een héél stuk minder... :silent:

Met vriendelijke groeten,

Wilfried :wink:
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Een LT is inderdaad wel heeeel zwaar t.o.v. een RT.

Enkele weken terug nog met ene van een cursist gereden die niet wou geloven dat die LT te keren was in een straatje 6 meter. 't Is me wel gelukt maar 't was wel werken geblazen ...daartegen met de RT is dat kinderspel .
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Vooral zoals jij ermee uit de voeten kan :shock: :thumright:

Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Met veel verschillende modellekes kunnen (mogen) rijden is idd wel leuk.

Voor hele lage maneuversnelheden en korte draaicirkels krijgt de 1150RT (en zelfs de 1100) bij mij toch ook nog altijd de voorkeur op de 1200.
Met die nuance dat, eenmaal de snelheid iets hoger komt, de 1200 wel de bovenhand haalt.
Een LT staat idd compleet bovenaan het lijstje van bootgehalte, zelfs voor de Goldwing 1500 of een Ultra Classic Electra Glide (mondvol).

@Dirk :ik denk niet dat iemand die een Duc 900SS gedraaid krijgt in examen-achtjes op dat vlak nog veel moet leren van gelijk wie hoor :wink: :mrgreen: ...
Nil volentibus arduum
Plaats reactie