Groeten uit Roemenie

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
offshore_class1
Berichten: 122
Lid geworden op: 08 mei 2005, 21:40
Locatie: In Vlaanderen

Groeten uit Roemenie

Bericht door offshore_class1 »

Groetjes voor iedereen, uit een fantastisch mooi land, zeker voor beemers. Culinair een dikke.....zero :cry: , maar dit neemt u erbij, ofwel zorgt uzelf voor "wat de pot schaft".

Morgen door het hooggebergte Karpaten over de "fagaras route" zie plannetje bij de foto"s, vanaf Rasnov naar Pitesi,
Greetz, Jo :wink:

http://foto.zita.be/a063916

N.B. Later nog meer foto's :-P
Laatst gewijzigd door offshore_class1 op 27 jul 2008, 02:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
den_Ket
Berichten: 73
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:03

Re: Groeten uit Roemenie

Bericht door den_Ket »

Breng es een roemeense mee voor mij, genre ann van elsen of zoiets (klein,lang haar,lekkere maten,...)
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Groeten uit Roemenie

Bericht door Dirk Pauwels »

den_Ket schreef:Breng es een roemeense mee voor mij, genre ann van elsen of zoiets (klein,lang haar,lekkere maten,...)
Breng ne kataloog mee, dan kan de ket zelf kiezen.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Groeten uit Roemenie

Bericht door John »

den_Ket schreef:Breng es een roemeense mee voor mij, genre ann van elsen of zoiets (klein,lang haar,lekkere maten,...)
Motte die van mij hebbe?? :mrgreen: Gratis en voor niks :lol:
den_Ket
Berichten: 73
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:03

Re: Groeten uit Roemenie

Bericht door den_Ket »

Tja een catalogus, gien slecht gedacht.

John, nee zenne. ze verstaat teveel vloams en das ambetant.
Ze moeten nie alles weten wa ik doe & waar ik ga.
En vermits mijn engels op niks trekt, ist alleen gebaren- en lichaamstaal. Meer moe da nie zijn.
offshore_class1
Berichten: 122
Lid geworden op: 08 mei 2005, 21:40
Locatie: In Vlaanderen

Re: Groeten uit Roemenie

Bericht door offshore_class1 »

den_Ket schreef:Breng es een roemeense mee voor mij, genre ann van elsen of zoiets (klein,lang haar,lekkere maten,...)
Sorry Ket,
mijn koffers zitten vol, met.....vuil ondergoed. :pig: .
Misschien wel plaats voor een maatje 36 (a la van elsen). Zal eerst een paar foto's op deze zetten, en dan kan u kiezen dewelke ik meebreng voor u, ze moet dan wel gans de reis op mijn rol, bedoel....bagagerol zitten. :razz:
Met ne catalogus zijde niks, zitten te veel ransels tussen, en alhoewel ik u niet persoonlijk ken, ik zou het niet op mijn geweten willen, dat ik de oorzaak zou zijn, van uw ongeluk, voor de rest van uw leven. :lol:
Wel intussen geen vloams, maar roemeens leren, dat dat kind u verstoat. Alhoewel, met uw gebaren- en lichaamstaal, lukt het misschien wel. Zoals u zegt, meer moe da nie zijn.

Nu moet den John niet denken, als hij van de zijne af is, dat ik er ook nog ene meebreng voor hem, gaat niet, daar ik maar één helm (en één rol) mee heb in reserve, en u was de eerste :mrgreen:
gr, Jo :wink:
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
den_Ket
Berichten: 73
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:03

Re: Groeten uit Roemenie

Bericht door den_Ket »

offshore_class1 schreef:
den_Ket schreef:Breng es een roemeense mee voor mij, genre ann van elsen of zoiets (klein,lang haar,lekkere maten,...)

Nu moet den John niet denken, als hij van de zijne af is, dat ik er ook nog ene meebreng voor hem, gaat niet, daar ik maar één helm (en één rol) mee heb in reserve, en u was de eerste :mrgreen:
gr, Jo :wink:
Hé hé John, je zijt telaat. Tis voor de rappen.

Zeg Offshore,
zal rap een remorqueske in elkaar rammelen om daar een paar lekkernijen in te steken.
En die foto's : maak den John nie zot hé.....
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Groeten uit Roemenie

Bericht door John »

Bedenk wel... Now you must remember that Romanian brides are not easy to satisfy. Be a gentleman on her wedding night so she can fell a real Romanian bride.

Be gentle, respectful, and loving with your Romanian bride. She is strongly maternal and family-oriented. Most of Romanian brides are seeking a western man for marriage or friendship. You can be that one. Like most of foreign brides she hope to live a better life in a western culture with a good men.

Romanian brides see Western men as decent, responsible, easy going man who know how to treat their women well.

Romanian Brides are looking for someone that would add value to their lives!
:mrgreen: :mrgreen:
indenhemel
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jun 2007, 10:32

Re: Groeten uit Roemenie

Bericht door indenhemel »

Hey Jo,
nog droog thuisgekomen ?
Wij zijn eerst nog naar slowakije gereden, maar omdat het daar slecht weer werd zijn we afgedaald naar Hongarije. Efkes Hongarije nog doorkruist om dan aan de Oostenrijkse grens tot stilstand te komen toen mijne maat zijn wiellager het voor bekeken hield.
Effe hoe wij dus gereden zijn:
Huis naar Dusseldorf, daar den trein op naar Wenen.
Dan door Slowakije, into the Ukraine :Kiev, Tjernobyl en dan down naar Odessa. Vlak voor Odessa naar rechts voor het meest spannende stuk:
Dwars door Transnistrië om zo naar Mokdavië te rijden. Rustdag gehouden in Chisnau en dan verder naar Roemenië. Door het noorden van Roemenië naar Slowakije en dus terug naar Hongarije. Van daaruit terug naar Wenen om de trein huiswaarts te nemen !
Ik hoop dat je minstens even veel van de reishebt genoten dan ik !

Groeten,
Dirk
indenhemel
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jun 2007, 10:32

Re: Groeten uit Roemenie

Bericht door indenhemel »

Oh ja, in Ukraine kreeg ik een lekkende cardan en leg dan maar eens uit dat je voor je motor versnellingsbak olie moet hebben.... in het russisch.... ik kreeg die bus olie eerst niet mee en kreeg steeds 10W40 in m'n handen gestopt terwijl ik zelf de fles 80W90 al had gepakt....... beemers kennen ze daar klaarblijkelijk niet zo goed...
En natuurlijk in transnitrië bijna een kalashnikov onder mijn neus gekregen toen we eerst geen "drinkgeld" wilden betalen aan de uitgang van de grenscontrole. Gelukkig kon de "leader of the gang" er mee lachen en zeker toen we een autootje van een lokale in gang gingen duwen....
offshore_class1
Berichten: 122
Lid geworden op: 08 mei 2005, 21:40
Locatie: In Vlaanderen

Re: Groeten uit Roemenie

Bericht door offshore_class1 »

indenhemel schreef:Oh ja, in Ukraine kreeg ik een lekkende cardan en leg dan maar eens uit dat je voor je motor versnellingsbak olie moet hebben.... in het russisch.... ik kreeg die bus olie eerst niet mee en kreeg steeds 10W40 in m'n handen gestopt terwijl ik zelf de fles 80W90 al had gepakt....... beemers kennen ze daar klaarblijkelijk niet zo goed...
En natuurlijk in transnitrië bijna een kalashnikov onder mijn neus gekregen toen we eerst geen "drinkgeld" wilden betalen aan de uitgang van de grenscontrole. Gelukkig kon de "leader of the gang" er mee lachen en zeker toen we een autootje van een lokale in gang gingen duwen....
Dan was ik beter af Dirk, zonder benzine juist na de top in de Karpaten :lol:
Telefoontje, brengen ze zo een busje benzine met de heli :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:roll: :jocolor: :mrgreen:

Dit is beneden 27,5 graden warm

Afbeelding

Dit is boven 2800 meter hoger, 34km verder, en 1H33 later

Afbeelding

Voor de rest, bij de terugreis, een 100km voor Wenen, regen, en ingescheept (op trein) met regen. Van Dusseldorf naar huis, betrokken maar geen regen, was dit weer niet meer gewoon 8-)
Spijtig dat het begon te regenen bij het naderen van "Lacu Rosu", was heel gelukkig een goed hotel te vinden in Gheorgheni (had alleen de tijd genomen voor mijn regenvest, dus vanaf het middel, verzopen :-( )
Fantastisch genoten van deze reis, zonder stukken of brokken (tweemaal dicht bij geweest, zoals u weet bij Kris zijn baantje, en natuurlijk niet gerekend op de luchtverplaatsing van die heli, 2 meter boven mijn kop), zijn die BMW beemers toch goed (en daarbij het comfort niet vergeten, alleen misschien wel eens gaan denken aan een ander zadel, zoals hier in het forum reeds aangehaald, vooral bij lange ritten) en stevig gemaakt.
Nogmaals bedankt voor al uw nuttige hulp en informatie, dit is vatbaar om nog eens te doen, maar dan ook verder door Moldavie naar Yalta (wat er nu niet van is gekomen, daar ik al mijn tijd nodig had voor de eerste maal, fantastisch mooi land Roemenie).

Nu voor de andere vrienden, ben u niet vergeten "den_Ket", uw mokke a la van elsen wacht hier op u, efkens foto'tje van Monica;

Afbeelding

Zoals den John schreef'" She is strongly maternal and family-oriented", spreekt Roemeens en een beetje Engels :lol:
Ons wel allemaal inviteren op het verlovingsfeest en daarna op het trouwfeest :-P
Wel eerst een foto'tje sturen, ze is nogal gevoelig voor "schone venten" :roll:

Zo gasten, hier de rest van de foto's van de reis en in de Karpaten;

http://foto.zita.be/0876454128

See you later, and all the best, greetz, Jo

P.S. Ook nog speciale dank voor onzen Belg Kris Verellen en zijn sympathieke (Roemeense vrouw) familie in Borsa (mijn eerste verblijf, pension), heb er een viertal dagen met excursie doorgebracht, zie zijn website;
http://www.borsa-turism.be

Verder aan de vrienden in Râsnov, Joop en Leentje (Nederlander gehuwd met Roemeense) en sympathieke dochter, mooi pension met alles erop en eraan, en een fantastische sympathieke dienster Paola, zie hun site;
http://www.ruraltourism.ro/bran/pensras ... rgien.html
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
patrick rt
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2007, 18:56
Locatie: Wilrijk

Re: Groeten uit Roemenie

Bericht door patrick rt »

Hallo

Ben ook net terug van een reis naar Roemenie, net als vorig jaar een succes. Hier is reizen meer avontuur, alhoewel de reis van Dirk naar Oekra¨ne zeker niet te onderschatten zal zijn.
Doordat ik mijn snelheid niet steeds aanpaste aan de toestand van de Roemeense wegen en graag af en toe afweek van de hoofdwegen heb ik net als vorig jaar mijn voorvork van mijn RT lek gereden.
De steun van de helikopter in het Fagarasgebergte was niet nodig voor mij; wel een knap moment om mee te maken!

Grts
Patrick
Plaats reactie