Begrafenis Brigitte Rummens

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Colingoes,
Je kan ook samenkomen met de andere BMW forumleden op de E19 aan het tankstation in Kontich :?: :idea:
Josram en ik komen via de A12 van Stabroek richting Leugenberg zo de ring van A'pen op en rijden dan tot Kontich.
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
K1200S

Bericht door K1200S »

Had dit reeds gehoord op de radio, je kan het bijna niet gelovendat zoiets kan! :evil:

Helaas kan ik niet aanwezig zijn mits ik s'ochtends om 06:00 in Brussel ben bij een klant.

Vriendelijke Groeten, Jo
"Once you drive BMW, always ..."
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Heb het deze middag gevolgd op webstream bij VRT en VTM. Het was een mooi gebaar !
Dank aan iedereen die er was, en nogmaals ons medeleven.

Enkele sfeerbeelden van Harald :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jan Somers

Bericht door Jan Somers »

Iets dergelijks bijwonen, zet een mens even figuurlijk met de twee voeten aan de grond (risiko's van het motorijden) maar het is tegelijkertijd een positief signaal dat zoveel mensen gemobiliseerd werden voor dit eerbetoon.
Eerste moto was Deauville (Honda) nu R1150RT
Harald

Bericht door Harald »

Jürgen ,bedankt voor het posten van de foto's .
Naar schatting 200 moto's hoorde ik op de radio.
Voor de familie moet dat hartverwarmend zijn.

Laat ons hopen dat we dit niet te vaak moeten meemaken
en dat we mekaar in toffere omstandigheden kunnen blijven ontmoeten :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Marc Annemans

Bericht door Marc Annemans »

In naam van de ouders en de levensgezel van Brigitte Rommens, wensen wij iedereen te bedanken voor hun aanwezigheid op deze uitvaartplechtigheid. Als tevens de oproep uitgaande Sarah Van de Mosselaer, redactrice en medewerkster van het Comité Verkeersveiligheid, dewelke de oproep naar de motorrijders heeft gelanceerd en het gevolg dat ze hieraan hebben gegeven.

Het Comité Verkeersveiligheid wenst ook haar dank te betuigen aan de Blue Knights Belgium II en de Politie Antwerpen voor hun medeleven en aanwezigheid op deze dienst.

Ook een woord van dank aan al diegenen die zich hebben ingezet voor de opvang en begeleiding van de motorrijders.

Namens de zus van Amse was de speech een niet mis te verstane uiteenzetting met doorslaggevende waarheden waarin zij onnoemelijk steun hebben gevonden. Bijzondere woorden van lof voor het aantal aanwezige motorrijders.

Beelden zijn te bekijken op het VTM Journaal :

http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/vtmnieuws13uur_Vr.asx

De toespraak dat door het Comité Verkeersveiligheid werd gehouden dat niet door iedereen kon gevolgd worden wegens plaatsgebrek.

http://www.comite-verkeersveiligheid.be ... 5_2005.doc

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Harald schreef:Inderdaad , woorden schieten tekort;
Ik weet als geen ander wat het is om een dierbare te verliezen bij een motorongeval.
Bijna 3 jaar geleden werd mijn broer van de baan gemaaid door een onvoorzichtige oude dame.

Nu het proces achter de rug is ( heeft geen 10 min. geduurd) kan ik eindelijk ook terug innerlijke rust vinden.
Ik heb voor het éérst en dat sinds lang terug de hele nacht geslapen zonder wakker te worden en te piekeren .
Harald,

Ook ons medeleven bij deze getuigenis. Een getuigenis dat meermaals het voorwerp uitmaakt dat nabestaanden niet alleen het slachtoffer zijn bij het verlies van hun familielid, maar dikwijls een tweede maal het slachtoffer worden van een vonnis. Vonnissen of rechtspraak dat niet alleen wonden bij nabestaanden opnieuw open rijten, maar hen levenslang bijkomende wonden toebrengen.

Ik begrijp uw toezegging.
Voorzitter Comité Verkeersveiligheid

Verkeersveiligheid : De verwaarloosde ziekte
scorpio69
Contacteer:

Bericht door scorpio69 »

Woorden schieten te kort, hopelijk kan de opkomst van deze morgen de pijn een beetje verzachten, wetende dat er zo'n grote solidariteit heerst onder de motorrijders.
K100RS 4V '91
Sparkling Grafite
18 Til I Die !
Marc Annemans

We kunnen nog meedelen dat we twee uur na de plechtigheid in kennis werden gesteld van een dodelijk ongeval waarin een 12 jarig kind werd betrokken te Stabroek. :(

Josram

Bericht door Josram »

Als Stabroekenaar vind ik het zeer erg dat dit in mijn gemeente ook kan gebeuren, en vind het dan ook zeer erg voor de ouders en fam. Ik zou dat niet graag meemaken met mijn dochter van 14j .
Ik hoop echter dat we nu niet alle ongelukken waar een fietser of motar bij betrokken is, gaan vergelijken met wat er bij Brigitte is gebeurt. Er gebeuren nu eenmaal ongevallen en we moeten trachten deze zoveel mogelijk te vermijden.
Wie en wat de oorzaken er van zijn, is zo verschillend dat wij van hieruit daar niet kunnen over oordelen.
Toen ik terug kwam van plechtigheid, moesten we op een baan waar ik mijn dochter nooit alleen zou laten rijden, uitwijken voor 2 fietsende kinderen van ongeveer 13j, die bruuske maneuvers deden. Ik zei tegen mijn vrouw door de intercom "straks zeggen ze weer dat het een zwakke weggebruiker is??" enkele uren later hoor je dan dit!
Sorry als het een beetje hard over komt maar dit moest me toch ook even van mijn lever. Ik ga hierover ook niet verder ingaan op het forum
Greetz Jos
R60/5 zwart: R1200Rt sandkleur 2008
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

:cry:

ondanks het grote verlies wil ik er toch nog aan toevoegen dat je de moed niet mag laten zakken.

het leven gaat door.
zo zitten we nu eenmaal in elkaar.
Ik denk dat de meesten onder ons wel iemand, kennis of goede vriend zijn verloren.
(ik ook)
maar toch ben ik blijven motorrijden, dit geeft je door de grote solidariteit die er heerst onder de motorrijders terug voldoening.
ook al blijft er ergens een hersencel zeggen: "het is een groot verlies"

ik wens je bij deze veel moed en doorzettings vermogen toe.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Bemmer-boys, merci dat gulle er ook waart mé ulle brommer,
volgende ontmoeting is dat ne koffe van mij.
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

En laat je vespa dan thuis.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Marc Annemans

Josram schreef:Toen ik terug kwam van plechtigheid, moesten we op een baan waar ik mijn dochter nooit alleen zou laten rijden, uitwijken voor 2 fietsende kinderen van ongeveer 13j, die bruuske maneuvers deden. Ik zei tegen mijn vrouw door de intercom "straks zeggen ze weer dat het een zwakke weggebruiker is??" enkele uren later hoor je dan dit!
Sorry als het een beetje hard over komt maar dit moest me toch ook even van mijn lever. Ik ga hierover ook niet verder ingaan op het forum
Het komt helemaal niet hard over, Josram. In ongevalsonderzoek komt meermaals te voorschijn dat de bestuurder slachtoffer is ipv de zwakke weggebruiker. Wat niet steeds wordt vermeld en toch wel een belangrijke materie vormt, dat bestuurders ook gevat worden met een post traumatische fase. Maar heeft de overheid geen "dwaalspoor" gebracht om de zwakke weggebruiker tot een vaste overtuiging te lijden? "Zwakke weggebruiker in zijn recht?"

Als we bekijken dat in de steden vier jarige kinderen zich tussen het verkeer bewegen onder toezicht van hun jarig broertje of zusje, zeg ik formeel dat de ouders onvermijdelijk verantwoordelijk of mede aansprakelijk zijn tot een eventueel ongeval. Het gebrek of onthouding aan toezicht op hun kinderen.

En er is voldoende rechtspraak dat de bestuurder, betrokken in zulke aanrijdingen, volledig vrijuit gaat bij zulke omstandigheden van ongevallen. En terecht. Verwijzen we naar het ongeval in Wommelgem, daar ging een motorrijder ook volledig vrijuit dewelke betrokken was in een dodelijke aanrijding met een voetganger. Uit het onderzoek op de plaats van het ongeval bleek duidelijk dat de donkere kledij van de voetganger de oorzaak en de aanleiding van het ongeval is geweest. Dat niet was te vermijden door de betrokken motorrijder.

Toch nog even een rechtzetting n.a.v. het artikel dat heden in Gazet Van Atwerpen verscheen :

Sinds 12 april 2005 heb ik samen met mijn echtgenote ons ontslag aangeboden bij de M.A.G. Motorcycle Action Group vzw. In deze aangelegenheid maken wij dus absoluut geen deel meer uit van deze vereniging.

pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,

Bron: GVA
06/03 Doodrijder van Merksem krijgt 3 jaar cel
In Antwerpen is Danny Van den Broeck, ook gekend als de doodrijder van Merksem, door de politierechter veroordeeld tot een gevangenisstraf van 4 jaar en een levenslang rijverbod. Drie jaar van die straf moet hij effectief uitzitten.
De politierechter ging dus niet in op de vraag van de burgerlijke partij om de zaak naar assisen te verwijzen.

Van den Broeck reed op 1 mei 2005 motorrijdster Brigitte Rummens aan op de Bredabaan in Merksem. Hij pleegde vluchtmisdrijf. Het slachtoffer overleed aan haar interne verwondingen.

Aan de partner, de moeder en vader van het slachtoffer moet de doodrijder een morele en materiële schadevergoeding van 120.000 euro betalen.
Er werd hem ook een boete van 13.750 euro opgelegd.

Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Plaats reactie