Benzine prijzen ...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
UpJohn

Benzine prijzen ...

Bericht door UpJohn »

Benzineprijs

wat kost een liter diesel in bvb Venezuela ???
een liter super in Bolivie ???

wel kijk eens naar onderstaande prijzen !!!!

BENZINPREISE INTERNATIONAL

Afganistan Normalbenzin € 0,43

Algerien Diesel € 0,11

Aserbeischan Diesel € 0,31

Ägypten Diesel € 0,14

Äthiopien Super € 0,24

Bahamas Diesel € 0,25

Bolivien Super € 0,25

Brasilien Diesel € 0,54

China Normal € 0,45

Ecuador Normal € 0,24

Ghana Normal € 0,09 :roll:

Grönland Super € 0,50

Guyana Normal € 0,67

Hong Kong Diesel € 0,84

Indien Diesel € 0,62

Indonesien Diesel € 0,32

Irak Super € 0,60

Kasachstan Diesel € 0,44

Katar Super € 0,15

Kuwait Super € 0,18

Kuba Normal € 0,62

Lybien Diesel € 0,08 :roll:

Malaysia Super € 0,55

Mexico Diesel € 0,41

Moldau Normal € 0,25

Oman Super plus € 0,20

Peru Diesel € 0,22

Philippinen Diesel € 0,69

Russland Super € 0,64

Saudi Arabien Diesel € 0,07 :cyclopsani:

Südafrika Diesel € 0,66

Swasiland Super € 0,10 :silent:

Syrien Diesel € 0,10 :silent:

Trinidad Super € 0,33

Thailand Super € 0,65

Tunesien Diesel € 0,49

USA Diesel € 0,61

Venezuela Diesel € 0,07 :drunken:

Vereinigte arabische Emerate Diesel € 0,18

Vietnam Diesel € 0,55

Weissrussland Diesel € 0,51

INCREDIBLE ... Wat ze allemaal uit onze zakken halen !
Rakthi

Re: Benzine prijzen ...

Bericht door Rakthi »

--------
Laatst gewijzigd door Rakthi op 23 mar 2011, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

ook al maken ze de benzine hier extra duur.. heb je daardoor al minder met je motor gereden? ik niet..het laatste woord is er nog niet over gezegd denk ik.. zo kan je beginnen over motorbanden ook, al eens naar de prijzen gekeken van een band voor een koersbanaan die amper 5000-7000km meegaat? daar wordt ook niet van gesproken en wees gerust, er zal ook een ferme winstmarge aan vasthangen.. er zijn genoeg van die dingen als voorbeeld. een pint bier, 1.80eur voor 25cl!! als je beetje een doordrinker bent zal je dan toch nog goedkoper zijn als je met je motor gaat rijden, én de dag erna geen betonnen hoofd hebben :razz:

wel een leuk lijstje die je neergezet hebt ivm die prijzen :shock:
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

mort schreef:ook al maken ze de benzine hier extra duur.. heb je daardoor al minder met je motor gereden? ik niet..het laatste woord is er nog niet over gezegd denk ik.. zo kan je beginnen over motorbanden ook, al eens naar de prijzen gekeken van een band voor een koersbanaan die amper 5000-7000km meegaat? daar wordt ook niet van gesproken en wees gerust, er zal ook een ferme winstmarge aan vasthangen.. er zijn genoeg van die dingen als voorbeeld. een pint bier, 1.80eur voor 25cl!! als je beetje een doordrinker bent zal je dan toch nog goedkoper zijn als je met je motor gaat rijden, én de dag erna geen betonnen hoofd hebben :razz:

wel een leuk lijstje die je neergezet hebt ivm die prijzen :shock:
inderdaad, iedereen zeikt over de benzineprijzen maar er rijden steeds meer auto's rond, er staan steeds langere files en jan en alleman neemt de auto om naar de bakker te gaan. Blijkbaar is ze dus nog niet duur genoeg.
Nu, ik heb er niet zo'n last van want ik rij op lpg met mijn auto, als ik even kan ga ik met de fiets naar het werk en voor die 10.000 km per jaar dat ik met de motor rij aan een verbruik van gemiddeld 5.2 daar zal ik ook niet aan doodgaan.
Ik denk dat de gemiddelde burger op alles zal besparen maar de auto laten staan ho maar dat gaat niet hoor.
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Ben ik dan de enige die inderdaad probeert om minder te rijden, vanwege de hoge prijzen? :oops:
Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Daar hoef je je niet voor te schamen...

'k Zou ze geen eten willen geven, zij die met een schoon voiture rijden en thuis droog brood eten, liever dan wat minder rijden en toch choco* tussen mijn dagelijks brood...kwestie van prioriteiten...of was 't nu andersom... :clown:

* kan ook heps-kaas-konfituur-tett'n (schrappen wat niet past) zijn.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
one-one

Bericht door one-one »

kurt1973 schreef:Ben ik dan de enige die inderdaad probeert om minder te rijden, vanwege de hoge prijzen? :oops:
Kurt
ben er heel zeker van dat je niet de enige ben ...ik rijd ook veel minder dan een paar jaar geleden...
het leven begint schandalig duur te worden
ride with pride
one-one
gsa 1150
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Ik heb me gisteren bij de diverse NL journaals weer groen en geel zitten ergeren...
NOS.nl schreef:De winst van olieconcern Shell is in 2007 gestegen naar 18,5 miljard euro. Nog nooit eerder haalde een Europees bedrijf zo'n hoge winst. In 2006 was de winst van Shell 17 miljard euro.

Shell profiteerde afgelopen jaar sterk van de gestegen olieprijs. Die is vorig jaar bijna verdubbeld. De reserves zijn nog niet bekendgemaakt. Analisten denken dat die tegenvallen, omdat Shell vorig jaar een deel van het Sachalinproject in Rusland moest opgeven.
Dhr. van der Veer (CEO) wist te melden, dat als Shell die winst aan de pomp zou terugrekenen, de NL-benzineprijs met zo'n 2 à 3 cent lager kwam te liggen... :drunken:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
wemalo

Bericht door wemalo »

one-one schreef:
kurt1973 schreef:Ben ik dan de enige die inderdaad probeert om minder te rijden, vanwege de hoge prijzen? :oops:
Kurt
ben er heel zeker van dat je niet de enige ben ...ik rijd ook veel minder dan een paar jaar geleden...
Wij zijn nog verder gegaan. We hebben een andere woning gekocht (van alleenstaand naar halfopen) die een ferm pak energiezuiniger is, minder onderhoud vergt (kosten, ...) omdat de bewoonbare oppervlakte een pak kleiner is dan onze vorige woning, ... Mijn wagen hebben we ook verkocht (ik ga nu met de fiets naar het werk). Andere (kleine) maatregelen: na een proefmaand schakelen we met de wagen nu op aan 2000 opm (verbruikt maar liefst 1 liter / 100 km minder dan voorheen, nu zitten we aan een verbruik van 4,5 liter/100 km), verwarming staat zo lang niet meer aan en een paar graden lager in de winter, kleinere tv (van 42 naar 32 inch --> lager energieverbruik), energiezuinigere koelkast, ... Staat gepland: zonneboiler (zonnepanelen zijn in ons geval niet rendabel).

Absurd? Wat ons betreft niet want we voelen ons een stuk beter, gelukkiger, gezonder. We hebben vooral meer tijd voor elkaar, voor de kinderen.
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Dat vroeg opschakelen ben ik nu ook al een naftbak of vier aan het doen, terwijl ik anders met een bak ongeveer 750 kilometer ver raak, voornamelijk stad en buitenwegen, weinig snelwegen, raak ik met op te schakelen rond de 2000 toeren nu zo'n 900 kilometer ver. Anders gezegd, elke vijf naftbakken krijg ik er eentje gratis.

Kurt
To moto dus

F800r
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Allemaal goed en wel, maar als ge op 2000Rpm schakelt, dan valt ge toch terug naar ietske boven de 1500Rpm.
Als ge dat met nen turbodiesel doet, dan zit ge op den duur un iw "turbogat" te rijden, en dan moet ge nog meer 't pedaal indrukken alvorens 'm reageert zoals 't zou moeten.

Soit, dat ervaar ik toch met onzen 2002 520D, misschien een beetje lichte motor in zware auto.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Koppel!! schreef:YOO

Allemaal goed en wel, maar als ge op 2000Rpm schakelt, dan valt ge toch terug naar ietske boven de 1500Rpm.
Als ge dat met nen turbodiesel doet, dan zit ge op den duur un iw "turbogat" te rijden, en dan moet ge nog meer 't pedaal indrukken alvorens 'm reageert zoals 't zou moeten.

Soit, dat ervaar ik toch met onzen 2002 520D, misschien een beetje lichte motor in zware auto.

Grtz, Philip!
Mja, met de mijne (nen 320 D uit 2004) gaat het, het is dan uiteraard geen raket, maar hij trekt zich eruit, zonder te "brommerig" te worden, of te haperen, dat gaat vloeiend. IK heb al dikwijls ondervonden, zeker in druk verkeer, dat ik zelfs met deze rijstijl nog moet oppassen, of ik rijd in de mensen hun gat. O ja, als ik bijvoorbeeld de snelweg op rijd, dan trek ik hem goed door, anders wordt het levensgevaarlijk :-P

Kurt
To moto dus

F800r
jakke

Bericht door jakke »

wemalo schreef:
one-one schreef:
Kurt
Wij zijn nog verder gegaan. We hebben een andere woning gekocht (van alleenstaand naar halfopen) die een ferm pak energiezuiniger is, minder onderhoud vergt (kosten, ...) omdat de bewoonbare oppervlakte een pak kleiner is dan onze vorige woning, ... Mijn wagen hebben we ook verkocht (ik ga nu met de fiets naar het werk). Andere (kleine) maatregelen: na een proefmaand schakelen we met de wagen nu op aan 2000 opm (verbruikt maar liefst 1 liter / 100 km minder dan voorheen, nu zitten we aan een verbruik van 4,5 liter/100 km), verwarming staat zo lang niet meer aan en een paar graden lager in de winter, kleinere tv (van 42 naar 32 inch --> lager energieverbruik), energiezuinigere koelkast, ... Staat gepland: zonneboiler (zonnepanelen zijn in ons geval niet rendabel).

Absurd? Wat ons betreft niet want we voelen ons een stuk beter, gelukkiger, gezonder. We hebben vooral meer tijd voor elkaar, voor de kinderen.
Als dat uw manier van doen en leven is ben ik super blij voor u, laat dat vooral duidelijk zijn, maar hoe rijm je energiebesparing nu in godsnaam met meer tijd voor elkaar, voor de kinderen?? :-?
Maar ik ga vooral niet vergeten te leven hoor!! En dat moet zeker geen geld door ramen en deuren weg te smijten zijn, zeker niet.
Vergeet niet dat spullen die gemaakt worden om minder te verbruiken, meestal ook duurder zijn dan andere toestellen.
Nooit tevoren zijn er zoveel vliegvakantie's geboekt dan dit jaar, alsof dat dan goedkoop is.
Als het brood iets duurder wordt dan gaat precies de wereld vergaan en gaan er veel zelf beginnen bakken. Er zal dan wel bespaard worden hoor!! Maar of men daar nu elk jaar van op reis kan gaan, dat betwijfel ik sterk. Nadien komt men dan tot de vaststelling dat men hierdoor weer minder tijd heeft en zal er weer gewoon gekocht worden.
Dat alles op korte tijd duurder geworden is, daar moet je mij niet van overtuigen hoor, ik zit er dagelijks in. Maar net zoals het altijd al is geweest, zal ook dit verschil zich wegwerken. :wink:
Men kan ook perfect gelukkig zijn in een legertent op een braakliggend stuk grond, verwarmen en koken op gas en als het donker wordt steek je een kaars aan of ga je slapen. :roll:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Besparen, allemaal goed en wel, en waar ik 't kan zal ik 't ook doen, ben met m'n Discovery ook overgeschakeld van ong. 120 op de teller tot nu zo'n 100-110 per uur, scheelt me zo'n anderhalve liter, en 't tijdsverschil is verwaarloosbaar.

Maar, als er echter één ding is waar ik niet op ga bezuinigen, dan is 't wel op congé gaan, da's gedomme zowat 't enige wat me elke dwaze dag naar m'n werk kan brengen, 't uitzicht op 't volgend verlof.
Ieder doet maar, ik bespaar waar 't kan, zonder aan levenskwaliteit en luxe in te boeten, ik (en m'n vriendin) werken genoeg uren en dagen in 't jaar, als 't dan af en toe kan om is de stress te ontsnappen, dan ga ik 't me zeker niet laten.

Mijn gedacht.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

jakke schreef:Men kan ook perfect gelukkig zijn in een legertent op een braakliggend stuk grond, verwarmen en koken op gas en als het donker wordt steek je een kaars aan of ga je slapen. :roll:

... euch...

Bestaan er dan nog andere dingen dan hierboven?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
sprint

Bericht door sprint »

Gelukkig hebben mijn aandelen van Shell al goed opgebracht dit jaar :mrgreen:
Marnix.

Afbeelding
wemalo

Bericht door wemalo »

Wel mijn beste Jakke, we hebben op de eerste plaats een andere woning gekocht omwille van het energievraagstuk. Een gevolg van onze kleinere woning is dat we ook minder onderhoud moeten doen (kleinere tuin, kleinere ruimtes om te poetsen, ...). Ruw weg hebben we nu 40% meer tijd in vergelijking met vroeger. En ja, met het geld dat we in vergelijking met vroeger kunnen sparen kunnen we nu 1x meer op reis / jaar. Wie zou niet liever dat doen, dan zijn geld te geven aan aardgas/electricteits/mazoutleveranciers/...?
jakke

Bericht door jakke »

wemalo schreef:Wel mijn beste Jakke, we hebben op de eerste plaats een andere woning gekocht omwille van het energievraagstuk. Een gevolg van onze kleinere woning is dat we ook minder onderhoud moeten doen (kleinere tuin, kleinere ruimtes om te poetsen, ...). Ruw weg hebben we nu 40% meer tijd in vergelijking met vroeger. En ja, met het geld dat we in vergelijking met vroeger kunnen sparen kunnen we nu 1x meer op reis / jaar. Wie zou niet liever dat doen, dan zijn geld te geven aan aardgas/electricteits/mazoutleveranciers/...?
8-) Ik heb toch niet beweerd dat ge ongelijk had hé? :wink:

Ik heb zowiezo geen groot huis en door de zaak heb ik geen tijd om op reis te gaan, dus ik bespaar zonder het te willen. :lol: :lol: :lol: :lol: :clown:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie