verloopstekker

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
toerbeest

verloopstekker

Bericht door toerbeest »

Wet er iemand waar je zo'n verloopstekker kan kopen?ik heb wel gps maar ene alleen voor de auto en nu zou ik die eens willen meenemen met de moto RT 1200 (gaat toch hé) ,maar hoe werkt dat juist? :oops: sorry maar ben niet echt mee met die zaken.

mvg
toerbeest,
WimLT
Contacteer:

Re: verloopstekker

Bericht door WimLT »

Effe zoekfunctie gebruiken en dan kom je het antwoord een paar keer tegen zoals

HIER
en
HIER
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Dim

Bericht door Dim »

Hoi,

Heb de mijne gekocht bij HG.

Groeten,

Dim
Ride like the wind
toerbeest

Bericht door toerbeest »

Bedankt mannen , :grin:

Ik zal morgen eens langs HG rijden.

mvg
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Tip: als je die kabel op uw boordstekker aansluit, hou dan rekening met de "zelfdenkfunctie" van uw 1200. Als je de kabel met gps reeds aangesloten in de stekker stopt, en pas daarna de motor start, dan kan het best zijn dat na enkele seconden uw stroomtoevoer wordt afgesloten. Het systeem ziet namelijk het lage verbruik van een gps als 'geen verbruiker'. En bij ontbreken van voldoende stroomafname zal de stroomtoevoer automatisch worden afgesloten.
Als dit zou gebeuren, kan je twee dingen doen: ofwel haal je de stroom rechtstreeks van de batterij, ofwel probeer je de volgorde van starten en pluggen om te keren. Start dus eerst de motor, en meteen daarna plug je dan de gps in. Hier zal het systeem een verandering waarnemen in de stroomafname, en dus blijft de boordstekker onder spanning staan.
Tip 2: Bij HG hebben ze ook stekkers met een rubberen dekseltje (spatwaterdicht) en een haakse bevestigingsbeugeltje.
p.raaymakers1

Bericht door p.raaymakers1 »

LOMAX schreef:Tip: als je die kabel op uw boordstekker aansluit, hou dan rekening met de "zelfdenkfunctie" van uw 1200. Als je de kabel met gps reeds aangesloten in de stekker stopt, en pas daarna de motor start, dan kan het best zijn dat na enkele seconden uw stroomtoevoer wordt afgesloten. Het systeem ziet namelijk het lage verbruik van een gps als 'geen verbruiker'. En bij ontbreken van voldoende stroomafname zal de stroomtoevoer automatisch worden afgesloten.
Als dit zou gebeuren, kan je twee dingen doen: ofwel haal je de stroom rechtstreeks van de batterij, ofwel probeer je de volgorde van starten en pluggen om te keren. Start dus eerst de motor, en meteen daarna plug je dan de gps in. Hier zal het systeem een verandering waarnemen in de stroomafname, en dus blijft de boordstekker onder spanning staan.
Tip 2: Bij HG hebben ze ook stekkers met een rubberen dekseltje (spatwaterdicht) en een haakse bevestigingsbeugeltje.
Met alle respect! Onzin!. Gebruik sinds jaar en dag de standaard 12 volt aansluiting. Ongeacht of je de gps voor of na het starten aansluit, de 12volt voorziening blijft altijd stroom geven als het contact aanstaat. Dus al dan niet draaiende motor maakt geen enkel verschil.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

p.raaymakers1 schreef:
LOMAX schreef:Tip: als je die kabel op uw boordstekker aansluit, hou dan rekening met de "zelfdenkfunctie" van uw 1200. Als je de kabel met gps reeds aangesloten in de stekker stopt, en pas daarna de motor start, dan kan het best zijn dat na enkele seconden uw stroomtoevoer wordt afgesloten. Het systeem ziet namelijk het lage verbruik van een gps als 'geen verbruiker'. En bij ontbreken van voldoende stroomafname zal de stroomtoevoer automatisch worden afgesloten.
Met alle respect! Onzin!. Gebruik sinds jaar en dag de standaard 12 volt aansluiting. Ongeacht of je de gps voor of na het starten aansluit, de 12volt voorziening blijft altijd stroom geven als het contact aanstaat. Dus al dan niet draaiende motor maakt geen enkel verschil.
1. Ik stel dat het kan zijn, niet dat het steeds zo moet zijn.
2. Ik heb zelf een RT1200 gehad, en daar deed dit fenomeen zich wel degelijk voor. Het is niet omdat jij een andere
ervaring hebt, dat dit meteen ook de regel wordt. Misschien zijn er wel aanpassingen geweest doorheen de bouwjaren.
3. Misschien verbruikt uw gps meer dan mijn toestel, zodat het canbus systeem dit verbruik wel ziet.
4. Ik probeer de topicstarter gewoon wat extra informatie mee te geven, hij kan zelf nog wel zien hoe het verloopt.
5. Je schrijft 'Met alle respect!' en daarna, eveneens met een uitroepteken 'Onzin!' Dit getuigt niet van respect, maar van een gevorderde staat van onbeschoftheid. Als ik nu vaker onzin zou uitkramen, dan zou ik het nog kunnen begrijpen. Ik veronderstel dat je zelfs de moeite niet neemt om dit even na te gaan. Maar zoals ik onlangs op dit forum nog ergens kon lezen: ik heb hier geen zin in, ik ga een ritje met de motor maken. En als de topicstarter nog vragen heeft, hij mag ze zeker altijd aan u stellen.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

p.raaymakers1 schreef:
Lomax heeft gelijk (zoals gewoonlijk), ik heb dit bij mijn GS1200 ook al meerdere keren gemerkt. Ik start eerst de moto, dan pas de GPS aan (blijft wel ingeplugged zitten, maar uitgeschakeld). Do eik het andersom dan heb ik 9/10 prijs, GPS valt na 20 sec uit tijdens rijden en niet meer aan te krijgen, stoppen, kontakt af, gps af, starten en dan pas GPS aan en werkt perfect. Als dit bij U niet het geval is dan heeft een slimme mechanieker die plug al rechtstreeks op de batterij gezet, of je hebt geen 1200 met canbus systeem.....
Zeggen dat de Lomax onzin verkoopt is wel een beetje cru niet?
Tommeke

Bericht door Tommeke »

LOMAX schreef:Tip 2: Bij HG hebben ze ook stekkers met een rubberen dekseltje (spatwaterdicht) en een haakse bevestigingsbeugeltje.
Ikzelf ben voor deze oplossing gegaan. Zo heb ik dan mijn andere stekker vrij en moet ik niet teveel denken als ik vertrek :grin:
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
Herman1200RT

Bericht door Herman1200RT »

voor de 1200rt ligt er standaard een fiche klaar voor de gps.
Zie topichttp://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=16943

Herman
p.raaymakers1

Bericht door p.raaymakers1 »

Als dit bij U niet het geval is dan heeft een slimme mechanieker die plug al rechtstreeks op de batterij gezet, of je hebt geen 1200 met canbus systeem.....
Zeggen dat de Lomax onzin verkoopt is wel een beetje cru niet?
Tja, dan zou dat net zo cru zijn als de 1ste 2 regels van de quote van uw opmerking :grin: Daarnaast zei ik ook met alle respect. Iedereen kan zich immers vergissen, maar ja de tenen blijken weer eens lang. :-(

Die "slimme" mechanieker ben ik nl zelf. heb zelf de 12 volt afgetapt van de boordcontactdoos. Dus niet (!) rechtstreeks van de accu. En ja, mijn r1200rt 2007 heeft toch echt wel een canbus systeem :grin:
Ik vermoed dat er bij jullie sprake is van tegenstribbelende software. Het is nl géén normaal gedrag van de boordcontactdoos (!)
De boordcontactdoos kan tot 10 ampere leveren. Als je onder dit amperage blijft dan dient hij met ingeschakeld contact, ongeacht of de motor loopt, altijd stroom te leveren en ongeacht of er een verbruiker aangesloten is of niet.
Schakel je het contact uit dan levert de boordcontactdoos, in mijn geval nog +/- 2 minuten stroom voordat hij zichzelf uitschakeld. Wel heb ik vaker gelezen dat de tijd dat er nog stroom geleverd wordt nà het uitschakelen van het contact, per exemplaar nog wel eens wil variëren.
Kortom bij mijn motor werkt het zoals bedoeld door de fabriek.
. Ik stel dat het kan zijn, niet dat het steeds zo moet zijn.
Deze opmerking duid dus op instabiel gedrag van het canbus systeem, dus....
Hebben uw motoren wel de meeste recente software update?
Zo ja......dan lijkt het me toch dat er iets niet goed is. Het hoort nl niet zo!

Maar och, je doet er je voordeel mee of niet...
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

De boordcontactdoos kan tot 10 ampere leveren. Als je onder dit amperage blijft dan dient hij met ingeschakeld contact, ongeacht of de motor loopt, altijd stroom te leveren en ongeacht of er een verbruiker aangesloten is of niet.
Schakel je het contact uit dan levert de boordcontactdoos, in mijn geval nog +/- 2 minuten stroom voordat hij zichzelf uitschakeld
Bij mij idem ditto, RT model '07...eveneens rechtstreeks afgetapt van de boordcontactdoos.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Dirk Pauwels

p.raaymakers1 schreef:

Deze opmerking duid dus op instabiel gedrag van het canbus systeem, dus....
Hebben uw motoren wel de meeste recente software update?
Zo ja......dan lijkt het me toch dat er iets niet goed is. Het hoort nl niet zo!

Maar och, je doet er je voordeel mee of niet...
Mijne GS1200 is model 2005 en gaat om de +/- 10k netjes binnen bij de dealer, of die er de juiste en meest recente updates opzet? Waarschijnlijk niet, maar ik heb er mee leren leven. Nog veel plezier met uw volgzaam canbus systeem
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Toedel

Bericht door Toedel »

Dat vervelend gedrag (afschakelen contactdozen door het canbussysteem) is er misschien door een update opgekomen. Mijn eerste GS (06/'05) kreeg het ook na een update. Via UKgser forum kwam ik aan de oplossing.
U kunt het hier nalezen : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ntactdozen

Ter herhaling : het afschakelen van de boordcontactdoos wordt door de BMW diagnose apparatuur NIET GEZIEN ALS FOUT !!! Met andere woorden, een normale update verandert niets aan dit gedrag !
De correctie van die fout moet door de dealer GEFORCEERD worden.

Toen m'n GS daarvoor binnenging zei de dealer ook 'Diagnose apparaat ziet niets, dus niets aan de hand'. Ik heb moeten aandringen dat hij BMW Bornem zou bellen. Dat deed hij, en hij kreeg toen uitgelegd hoe hij stap per stap tewerk moest gaan om dit gedrag eruit te krijgen. Daarna lag m'n GS een uurtje aan het diagnose apparaat, met de dealer erbij.
Problem solved.

Misschien heeft uw GS hetzelfde. Ik heb de wijsheid niet in pacht, dus weet u het beter, dan graag aanvullen.
Maar ik heb geen behoefte aan bijtende opmerkingen aan mijn adres.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Dirk Pauwels

Toedel schreef:
Misschien heeft uw GS hetzelfde. Ik heb de wijsheid niet in pacht, dus weet u het beter, dan graag aanvullen.
Maar ik heb geen behoefte aan bijtende opmerkingen aan mijn adres.
Euh...Heb je het nu tegen mij Toedel? Over welke bijtende opmerkingen gaat het? Bij mijn weten heb ik geen bijtende opmerkingen gemaakt aan uw adres????
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Toedel

Bericht door Toedel »

Welnee Dirk, het gaat niet om jou, het is een algemene opmerking.
Wat me opvalt is dat er hier nogal snel met scherp wordt geschoten.
Heb ik geen behoefte aan, that's all...

Ik had moeten schrijven : weet iemand het beter, i.pl.v. 'u'.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Plaats reactie