mvg
toerbeest,
Moderator: GVN

Met alle respect! Onzin!. Gebruik sinds jaar en dag de standaard 12 volt aansluiting. Ongeacht of je de gps voor of na het starten aansluit, de 12volt voorziening blijft altijd stroom geven als het contact aanstaat. Dus al dan niet draaiende motor maakt geen enkel verschil.LOMAX schreef:Tip: als je die kabel op uw boordstekker aansluit, hou dan rekening met de "zelfdenkfunctie" van uw 1200. Als je de kabel met gps reeds aangesloten in de stekker stopt, en pas daarna de motor start, dan kan het best zijn dat na enkele seconden uw stroomtoevoer wordt afgesloten. Het systeem ziet namelijk het lage verbruik van een gps als 'geen verbruiker'. En bij ontbreken van voldoende stroomafname zal de stroomtoevoer automatisch worden afgesloten.
Als dit zou gebeuren, kan je twee dingen doen: ofwel haal je de stroom rechtstreeks van de batterij, ofwel probeer je de volgorde van starten en pluggen om te keren. Start dus eerst de motor, en meteen daarna plug je dan de gps in. Hier zal het systeem een verandering waarnemen in de stroomafname, en dus blijft de boordstekker onder spanning staan.
Tip 2: Bij HG hebben ze ook stekkers met een rubberen dekseltje (spatwaterdicht) en een haakse bevestigingsbeugeltje.
1. Ik stel dat het kan zijn, niet dat het steeds zo moet zijn.p.raaymakers1 schreef:Met alle respect! Onzin!. Gebruik sinds jaar en dag de standaard 12 volt aansluiting. Ongeacht of je de gps voor of na het starten aansluit, de 12volt voorziening blijft altijd stroom geven als het contact aanstaat. Dus al dan niet draaiende motor maakt geen enkel verschil.LOMAX schreef:Tip: als je die kabel op uw boordstekker aansluit, hou dan rekening met de "zelfdenkfunctie" van uw 1200. Als je de kabel met gps reeds aangesloten in de stekker stopt, en pas daarna de motor start, dan kan het best zijn dat na enkele seconden uw stroomtoevoer wordt afgesloten. Het systeem ziet namelijk het lage verbruik van een gps als 'geen verbruiker'. En bij ontbreken van voldoende stroomafname zal de stroomtoevoer automatisch worden afgesloten.
Als dit zou gebeuren, kan je twee dingen doen: ofwel haal je de stroom rechtstreeks van de batterij, ofwel probeer je de volgorde van starten en pluggen om te keren. Start dus eerst de motor, en meteen daarna plug je dan de gps in. Hier zal het systeem een verandering waarnemen in de stroomafname, en dus blijft de boordstekker onder spanning staan.
Tip 2: Bij HG hebben ze ook stekkers met een rubberen dekseltje (spatwaterdicht) en een haakse bevestigingsbeugeltje.
Lomax heeft gelijk (zoals gewoonlijk), ik heb dit bij mijn GS1200 ook al meerdere keren gemerkt. Ik start eerst de moto, dan pas de GPS aan (blijft wel ingeplugged zitten, maar uitgeschakeld). Do eik het andersom dan heb ik 9/10 prijs, GPS valt na 20 sec uit tijdens rijden en niet meer aan te krijgen, stoppen, kontakt af, gps af, starten en dan pas GPS aan en werkt perfect. Als dit bij U niet het geval is dan heeft een slimme mechanieker die plug al rechtstreeks op de batterij gezet, of je hebt geen 1200 met canbus systeem.....p.raaymakers1 schreef:Met alle respect! Onzin!. Gebruik sinds jaar en dag de standaard 12 volt aansluiting. Ongeacht of je de gps voor of na het starten aansluit, de 12volt voorziening blijft altijd stroom geven als het contact aanstaat. Dus al dan niet draaiende motor maakt geen enkel verschil.LOMAX schreef:Tip: als je die kabel op uw boordstekker aansluit, hou dan rekening met de "zelfdenkfunctie" van uw 1200. Als je de kabel met gps reeds aangesloten in de stekker stopt, en pas daarna de motor start, dan kan het best zijn dat na enkele seconden uw stroomtoevoer wordt afgesloten. Het systeem ziet namelijk het lage verbruik van een gps als 'geen verbruiker'. En bij ontbreken van voldoende stroomafname zal de stroomtoevoer automatisch worden afgesloten.
Ikzelf ben voor deze oplossing gegaan. Zo heb ik dan mijn andere stekker vrij en moet ik niet teveel denken als ik vertrekLOMAX schreef:Tip 2: Bij HG hebben ze ook stekkers met een rubberen dekseltje (spatwaterdicht) en een haakse bevestigingsbeugeltje.
Tja, dan zou dat net zo cru zijn als de 1ste 2 regels van de quote van uw opmerkingAls dit bij U niet het geval is dan heeft een slimme mechanieker die plug al rechtstreeks op de batterij gezet, of je hebt geen 1200 met canbus systeem.....
Zeggen dat de Lomax onzin verkoopt is wel een beetje cru niet?
Deze opmerking duid dus op instabiel gedrag van het canbus systeem, dus..... Ik stel dat het kan zijn, niet dat het steeds zo moet zijn.
Bij mij idem ditto, RT model '07...eveneens rechtstreeks afgetapt van de boordcontactdoos.De boordcontactdoos kan tot 10 ampere leveren. Als je onder dit amperage blijft dan dient hij met ingeschakeld contact, ongeacht of de motor loopt, altijd stroom te leveren en ongeacht of er een verbruiker aangesloten is of niet.
Schakel je het contact uit dan levert de boordcontactdoos, in mijn geval nog +/- 2 minuten stroom voordat hij zichzelf uitschakeld
Mijne GS1200 is model 2005 en gaat om de +/- 10k netjes binnen bij de dealer, of die er de juiste en meest recente updates opzet? Waarschijnlijk niet, maar ik heb er mee leren leven. Nog veel plezier met uw volgzaam canbus systeemp.raaymakers1 schreef:
Deze opmerking duid dus op instabiel gedrag van het canbus systeem, dus....
Hebben uw motoren wel de meeste recente software update?
Zo ja......dan lijkt het me toch dat er iets niet goed is. Het hoort nl niet zo!
Maar och, je doet er je voordeel mee of niet...
Euh...Heb je het nu tegen mij Toedel? Over welke bijtende opmerkingen gaat het? Bij mijn weten heb ik geen bijtende opmerkingen gemaakt aan uw adres????Toedel schreef:
Misschien heeft uw GS hetzelfde. Ik heb de wijsheid niet in pacht, dus weet u het beter, dan graag aanvullen.
Maar ik heb geen behoefte aan bijtende opmerkingen aan mijn adres.