long way down !!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

noek

long way down !!

Bericht door noek »

Binnen een dik halfuur begint op "National geographic" (CNBC)...Long way down.
Elke donderdag om 22h30 :!: :!:
Mag geen enkele GS(A) rijder missen.... :wink:
En voor die van Bavikhoven....t'es ondertetteld..... :mrgreen:
Kiel

Re: long way down !!

Bericht door Kiel »

"Long way down"? Nen dikken hoop shit, niet meer, ook niet minder!
Zo fake dat een mens er het zuur van krijgt. Van de trailer alleen al krijg je oprispingen! Op de lange duur zou je beschaamd zijn om met een motor buiten te komen.

mvg,
Luc
Chris Wils

Bericht door Chris Wils »

Ik heb het enige tijd geleden gezien op de BBC, er zijn naar mijn mening een paar ¨toevalligheden¨te veel aan,een ervan is wel heel toevallig, in Rwanda worden ze uitgenodigd op een trouwfeest(kan gebeuren), t,is toch wel de zuster van Paul Kaggame zeker?(of hoe heet die president daar?) Ze worden dan uitgenodigd op de president z,n buitenverblijf(toeval), en hebben met die vent een goed gesprek. Ge gelooft toch zelf niet in al die toevalligheden? Een president die z,n leven niet zeker is, zal wel twee Engelse BMW rijders uitnodigen voor een kopje koffie, dat zal wel ja? Ik denk niet dat wij zo ver zouden geraken, maar als ge Unicef als sponsor hebt, en ge hebt een heel camera team bij, dan krijgde wel wat meer gedaan. Maar als ge alleen kijkt voor het landschap en de landen waar ze doorrijden, dan is het wel de moeite om eens te kijken,want ze laten wel mooie dingen zien.Ik zou zeggen, wel kijken, maar het met een korreltje(of ne kilo)zout nemen.
Salu.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
K1200GT

Bericht door K1200GT »

ik hoop dat uiteindelijk ( :!: zoekfunctie) iedereen zal inzien dat Long way down niets meer of niets minder is dan goed geregiseerd (en wat mij betreft leuk om zien) entertainment voor de goede zaak. C'est tout. Het heeft weinig zin er meer achter te zoeken. Long Way round is in dat opzicht veel beter (herhaling te zien op BBC2 zondagavond).
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Chris Wils schreef:Ik heb het enige tijd geleden gezien op de BBC, er zijn naar mijn mening een paar ¨toevalligheden¨te veel aan,een ervan is wel heel toevallig, in Rwanda worden ze uitgenodigd op een trouwfeest(kan gebeuren), t,is toch wel de zuster van Paul Kaggame zeker?(of hoe heet die president daar?) Ze worden dan uitgenodigd op de president z,n buitenverblijf(toeval), en hebben met die vent een goed gesprek. Ge gelooft toch zelf niet in al die toevalligheden? Een president die z,n leven niet zeker is, zal wel twee Engelse BMW rijders uitnodigen voor een kopje koffie, dat zal wel ja? Ik denk niet dat wij zo ver zouden geraken, maar als ge Unicef als sponsor hebt, en ge hebt een heel camera team bij, dan krijgde wel wat meer gedaan. Maar als ge alleen kijkt voor het landschap en de landen waar ze doorrijden, dan is het wel de moeite om eens te kijken,want ze laten wel mooie dingen zien.Ik zou zeggen, wel kijken, maar het met een korreltje(of ne kilo)zout nemen.
Salu.
Chris.
Het feit dat den Ewan "Obi-Wan Kenobi" is en beschouwd wordt als een groot Hollywood acteur die veel aandacht trekt zal ook wel iets te maken hebben met die "toevallige" ontmoetingen... Het kan zijn dat dat voor hen wel "toevallig" was, maar iets minder "toevallig" voor de president die wel zo'n bekend acteur op zijn feestje wou...

Maar die mannen hebben echt een "walk through the park" gehad zenne met die long way round en down... Die zijn nooit gevallen, hebben geen zware stukken gereden (elken 1150GS breekt toch zijn frame als ge daarmee over wat gras rijdt :roll:), hebben meestal met de motor in de koffer in de toerbus meegereden en eigenlijk waren ze maar een weekje of 2 onderweg om wat te filmen en werden ze van locatie naar locatie gevlogen... Allez, heb ik "van horen zeggen" he...

Stop nu toch eens met die jaloerse reacties... Ze hebben het misschien iets makkelijker en veiliger gehad dan mensen die dat op hun eentje doen, zonder backup crew, maar dan krijgde dus wel al dat filmmateriaal niet mee dat ze nodig hebben om de reportage te maken en dan zoude daar weer op bitchen dat het slecht gefilmd was... En trouwens, hetgeen dat ze nu al doen is al zwaar, misschien willen ze het niet zwaarder maken he... :idea: Misschien is DAT voor hen de grens die het verschil maakt tussen FUN en TERROR? Toch aan iedereen de keuze zeker, maar zeggen dat het voor hen toch oh zo gemakkelijk was en dat alles georchestreerd was... Ik denk niet dat ze het bezoek bij die mens die met zijn geweren op de proppen kwam zelf in scene hebben gezet zenne... Sommige dingen misschien wel, maar ja, ge moet er ook nog een televisiereeks van maken he... Moesten ze alleen maar rijden en rijden en rijden en nooit iets zien of meemaken, dan zou het maar een vreed saaie reeks worden me dunkt... 8-)

Ik ben fan... Valt het op? :lol: (vooral van de long way round dan, down vond ik minder...)
GS staat voor geil speelgoed
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Smullie schreef:... maar ja, ge moet er ook nog een televisiereeks van maken he... Moesten ze alleen maar rijden en rijden en rijden en nooit iets zien of meemaken, dan zou het maar een vreed saaie reeks worden me dunkt... 8-)

Ik ben fan... Valt het op? :lol: (vooral van de long way round dan, down vond ik minder...)
that's what it is: "een televisiereeks"....en ja het is georchestreerd, anders zou het waarschijnlijk saai zijn om naar te kijken, en nee ik vind het geen echt avontuur, het is een uitstapje van verwende rijkeluiszoontjes die niets beter te doen hebben en er dan nog voor betaald werden ook. Maar het blijft wel mooi om te zien en het is goe gefilmd. Ik kan er naar kijken zonder mij te storen aan de heren beroemdheden, omdat de fotografie, de decors etc alles de moeite waard maakt. Maar kom nie af dat die gasten hebben afgezien, want da geloof ik nie.....De filmploeg zal waarschijnlijk harder hebben afgezien....

Als Top gear een reportage maakt, zoals met de hilux naar de noordpool, die komen er tenminste voor uit dat het fake is en die zitten er niet mee in om hun eigen belachelijk te maken....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Dirk Pauwels schreef:
Smullie schreef:... maar ja, ge moet er ook nog een televisiereeks van maken he... Moesten ze alleen maar rijden en rijden en rijden en nooit iets zien of meemaken, dan zou het maar een vreed saaie reeks worden me dunkt... 8-)

that's what it is: "een televisiereeks"....en ja het is georchestreerd, anders zou het waarschijnlijk saai zijn om naar te kijken, en nee ik vind het geen echt avontuur, het is een uitstapje van verwende rijkeluiszoontjes die niets beter te doen hebben en er dan nog voor betaald werden ook. Maar het blijft wel mooi om te zien en het is goe gefilmd. Ik kan er naar kijken zonder mij te storen aan de heren beroemdheden, omdat de fotografie, de decors etc alles de moeite waard maakt. Maar kom nie af dat die gasten hebben afgezien, want da geloof ik nie.....De filmploeg zal waarschijnlijk harder hebben afgezien....

Als Top gear een reportage maakt, zoals met de hilux naar de noordpool, die komen er tenminste voor uit dat het fake is en die zitten er niet mee in om hun eigen belachelijk te maken....
Tja, misschien, maar het is toch net iets zwaarder dan diene kalen dweep in zijn kniebroek en met rugzakske van Vlaanderen Vakantieland die fantastische avonturen beleeft terwijl hij te voet over de bepijlde wandelpaadjes treedt... :roll:
Ze zullen het in elk geval zwaarder gehad hebben dan eender welke motorreis die ikzelf al gedaan heb... Nu kan dat wel meer over mijn motorreizen zeggen dan over hun prestatie, maar zoals mijn schoonmama zo schoon kan zeggen: "Jamaja, toch..." :evil:
Soit, dat gezegd zijnde is de wereld weer een beetje een betere plek se... :alien:
Ik ben trouwens ook grote fan van Top Gear... 8-)
GS staat voor geil speelgoed
indenhemel

Bericht door indenhemel »

Tuurlijk hebben die mannen het véél gemakkelijker dan de doorsnee mens. Dit door het feit dat ze een véél groter budget hebben, voor hun véél meer deuren opengaan en ze dus alles véél gemakelijker geregeld kregen... alleen al door het feit dat ze daar een koppel vrouwkes full time mee bezig houden. Mijn vriendin wil ook al wel eens naar de winkel rijden om een nieuw brandertje te gaan halen, maar daar houd het ongeveer op, de rest moet ik toch wel zelf regelen.
Dit neemt echter niets weg van het feit dat ze de route wél rijden.
Maar dit kun je absoluut zelf ook, het kost alleen wat meer moeite omdat je zo'n back-up ploeg "waarschijnlijk" moeilijk kunt regelen, laat staan betalen.
Nu is long way down op zich gewoon belachelijk tov long way round. Ik ben bijna zeker dat vd round trip weinig of niks op voorhand geregiseerd was (onderweg doet Claudio daar wel wat mee, maar dat is dan toch min of meer spontaan) en uiteindelijk bleek dat dit fantastische televisie met zich mee bracht. Moest dit toch geregiseerd zijn, dan vraag ik me af waarom in de 2de reeks het er zo vingerdik bovenoplag.... was toch dezelfde ploeg .... ?
Een zelfde reeks opnieuw maken is dus moeilijk en dus zullen ze nu wel het één en het ander in scene gezet hebben. Waar ik me serieus aan ergerde waren de scenes die er vinger dik oplagen, bv de komst vd moeder van Ewan (in de vorige was dat de vader... wat héél goed in scene was gezet en dus prachtig om te zien).
Charlie liep er deze keer ook een beetje verloren bij.... met bv de komst vd vrouw van Ewan moest hij het mooiste stuk dan maar alleen rijden.... en hier werd dan nog bijna niks van uitgezonden (efkes motorke en vrouwke overvliegen om het laatste stukske mee te rijden kan menig mens zich financieel ook niet echt permiteren.)
Nee ze hadden het beter bij de round trip gehouden, de down trip hadden ze beter niet gedaan... of toch niet uitgezonden. Waarschijnlijk heb ik er als kijker ook te veel van verwacht.. kan ook.
Niks regiseren en de back-up crew ver achter laten rijden en enkel Claudio laten filmen en regiseren had hoogst waarschijnlijk een véél beter verslag en televisie opgeleverd voor de echte avontuurlijke motorrijder.
frederik

Bericht door frederik »

Wat zeer grappig is aan die uitzending, is alleen al de keuze om met zo een veel te zware motor te gaan ploeteren in afrika. Dat ding weegt gewoon veel te zwaar. Mc gregor doet ook niet anders dan vallen !!

Wat verder, komt madam mc gregor dan ook plots toe met haar gs. Tot ze van de macadam moet rijden op wat stevige gravel. En dan legt ze de motor plat. Beschamend zeg, en dat zenden ze nog uit ook.

Wat ik zeker ga onthouden is dat ze allemaal halverwege een andere veer moesten steken. Het bewijs van de hoge bmw kwaliteit.

Het enige wat ze niet mee hadden was een gitaar ! Of was dat nu een andere motorprogramma :lol:

Frederik
ErikD

Bericht door ErikD »

Als ik me niet vergis hadden ze de originele veer wel vervangen door iets anders voor ze vertrokken, maar ik kan verkeerd zijn.

ErikD.
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
WIMGSA1200

Bericht door WIMGSA1200 »

Ja was een olins veer...
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
WIMGSA1200

mooie reeks trouwens! en ja het is TV he maar da maakt het niet minder mooi
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
ErikD

Bericht door ErikD »

frederik schreef:Wat zeer grappig is aan die uitzending, is alleen al de keuze om met zo een veel te zware motor te gaan ploeteren in afrika. Dat ding weegt gewoon veel te zwaar. Mc gregor doet ook niet anders dan vallen !!

Wat verder, komt madam mc gregor dan ook plots toe met haar gs. Tot ze van de macadam moet rijden op wat stevige gravel. En dan legt ze de motor plat. Beschamend zeg, en dat zenden ze nog uit ook.

Wat ik zeker ga onthouden is dat ze allemaal halverwege een andere veer moesten steken. Het bewijs van de hoge bmw kwaliteit.

Het enige wat ze niet mee hadden was een gitaar ! Of was dat nu een andere motorprogramma :lol:

Frederik
Inderdaad, maar in de eerste aflevering (long way round) hadden die 2 eigenlijk beslist om het met een KTM adventure te doen. Alles was in kannen en kruiken tot de grote baas van KTM er niet meer in geloofde dat ze het zouden halen. Dan maar naar 2e keus: BMW. Ze hebben het toch maar gedaan met die "geoffroadiseerde RT"! En het heeft BMW geen windeieren gelegd want sinds die serie kunnen ze niet meer volgen met de productie van de GS. Maar dat is een ander verhaal :wink: :wink: :wink:

ErikD.
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
-Fred-

Bericht door -Fred- »

[quote="frederik"]Wat zeer grappig is aan die uitzending, is alleen al de keuze om met zo een veel te zware motor te gaan ploeteren in afrika. Dat ding weegt gewoon veel te zwaar. Mc gregor doet ook niet anders dan vallen !!

Heb alleen LWD gezien, en dacht toen al :roll: neem daar toch een geschikt brommerke voor.
Waarschijnlijk heeft Bmw de meeste centjes in de top / zijkoffer gepropt :wink:
En ze plukken er inderdaad de vruchten van.
frederik

Bericht door frederik »

Ik wou KTM voordien niet verwoorden, maar dat was ook de motor waar ik aan dacht toen ik die uitzending zag. Nooit zag ik een uitzending met zoveel valpartijen. Dat ding is te zwaar en te lomp om daar mee in de modder te gaan ploeteren.

Gelukkig moet ik niet luisteren naar de grote baas van BMW, en kan ik met de KTM rijden.

F
Nepal

Bericht door Nepal »

Zelf heb ik de reeks (op BBC) opgenomen, en nu ik ze eindelijk volledig heb bekeken, moet ik zeggen dat ondanks het feit dat ongetwijfeld een hele boel in scene is gezet, het geheel op zijn minst mooi entertainment is geweest.
Wie het niet wou zien, kon gerust naar een ander kanaal zappen.
Wat de keuze van de motor betreft : oorspronkelijk was het de bedoeling KTMs te gebruiken, maar de Oostenrijkers durfden het risico niet aan : het zou wel eens slechte reclame kunnen zijn voor het merk.
BMW is de uitdaging wel aangegaan en uiteraard gaan er bij dergelijk gebruik van de motor dingen stuk : dat is niet direct een schande voor het merk.
Dus hou aub eens op om over een of ander motormerk te zeuren, we zijn allemaal motards en of er nu een BMW of een Jap in panne staat het is sneu voor de rijder en als ik kan, zal ik helpen.
Een beetje verdraagzaamheid is zeker onder de motards op zijn plaats
PaulM

Bericht door PaulM »

Carlo Branders heeft het een 2tal jaar geleden alleen 'lees alleen' gedaan van Lommel naar Zuid Africa en jawel met een BMW1150 GSA, terwijl die persoon wel iets meer weet over moto's dan Jan Modaal. respect ! en trouwens als ik de kans zou krijgen van BBC of VRT om in 90 dagen naar Zuid africa te gaan voor een reportage zou ik het ook niet laten . :wink:

toffe reeks !

BTw hoe prijsden men hier op het forum de Bende van Wim niet aan en die was nog meer in scene gezet.
Your heart is free, have the courage to follow it!

Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Los van het feit of de heren nu met BMW dan wel met KTM rijden kunnen we er niet omheen dat BMW hier een enorm slimme marketingzet heeft gedaan.

De keuze van de rijders lag aanvankelijk bij KTM, maar die trokken inderdaad hun staart in bij het zien van de plannen. Hoe dom kan je zijn zeg :?: :roll:

Desnoods stuur je toch uw beste mechanieker mee om alle defecten buiten beeld te herstellen (iets wat mogelijk ook wel bij bmw gebeurd is als ze slim waren).

Dergelijke publiciteit is goud waard en BMW plukt nu terecht de vruchten van iets wat hen "amper" 3 GSA's en wat toebehoren gekost heeft.
J
Contacteer:

Bericht door J »

Deze topic gaat nu al voor de zoveelste keer over het zelfde onderwerp ook weer long way down. (al bijna pagina 2 wie doet er nog een schepje op)

hoeveel keer nog :cry: :cry: :cry:

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
frederik

Bericht door frederik »

Als het u stoort, kunt ge beter uitloggen.

Bij de meeste topics is het langdradig. Het voordeel is dat er soms nog eens interessants onverwachts naar boven komt.

Frederik
In Extremo
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

frederik schreef:Wat verder, komt madam mc gregor dan ook plots toe met haar gs. Tot ze van de macadam moet rijden op wat stevige gravel. En dan legt ze de motor plat. Beschamend zeg, en dat zenden ze nog uit ook.
Sorry maat,
maar 9 van de 10 die pas hebben leren motorrijden (en ik ken er zelfs die al lang rijden die het ook nog zouden durven) gaan in dat losse zand onderuit,
dat durf ik zelfs van mijn eigen toegeven als ik pas begon.
Hadden ze dat niet uitgezonden en Eve ogenschijnlijk perfect laten rijden ... dat zou pas bullshit geweest zijn !

Ik ben afgelopen zaterdag met de GS-rit voor beginners ook deftig onderuit gegaan en ik was echt niet alleen ... :-)
is dat dan ook beschamend dat ik dit durf toe te geven ???

Dus het is entertainment en ze gaan verder dan vele motorrijders ooit zullen en/of kunnen gaan,
love it or hate it.

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
frederik

Bericht door frederik »

Bekijk de valpartij van mac gregor eens opnieuw op uw dvd, je zult dan wel begrijpen wat ik bedoel.

Frederik
J
Contacteer:

Bericht door J »

frederik schreef:Als het u stoort, kunt ge beter uitloggen.

Bij de meeste topics is het langdradig. Het voordeel is dat er soms nog eens interessants onverwachts naar boven komt.

Frederik
wacht jij dan maar op dat "interessants"
miss tot uwen baard tssn uw wiel draait

:pig: J
't vollek va Gùùk red ùùk........
WIMGSA1200

frederik schreef:Ik wou KTM voordien niet verwoorden, maar dat was ook de motor waar ik aan dacht toen ik die uitzending zag. Nooit zag ik een uitzending met zoveel valpartijen. Dat ding is te zwaar en te lomp om daar mee in de modder te gaan ploeteren.

Gelukkig moet ik niet luisteren naar de grote baas van BMW, en kan ik met de KTM rijden.

F
A voila ene die mee in de blubber gaat ploeteren en die ons gaat voordoen hoe da moet, 8-)
gaat ge mee in extremo? dan gaan we veel leren denk ik! :alien:
wanneer zijn we weg??
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Gelukkig is dit topic bijna doodgeluld :yawn: ........ :yawn:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Plaats reactie