Zijn geld waard?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Koppel!!

Zijn geld waard?

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ik heb hier een beetje dit forum zitten volgen en ik sta versteld van het aantal motards die één of andere GPS op zijn moto heeft :shock:
Als ik mij een beetje goed geinformeerd heb, spreken we toch rap over toestelletjes van om en bij de 1000€, of zelfs meer met nog wat extra prutsen erbij :(
Ik vindt dat best wel veel geld :|
Is dat eigenlijk wel zijn geld waard, wat zijn de "echte" voordelen t.o.v. een deftige wegenkaart, of is dit eerder een beetje een dure manier om z'n moto te verpersoonlijken :?:

Grtz, Koppel!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

beste koppel

een GPS = LUXE PRODUCT

eens je het onder de knie hebt is uw weg vinden (wordt u medegedeeld) zeer gemakkelijk.

Ik werk ook nog met kaart (en compas);
voor straten kijk ik op een site of in een boek.
memoriseer en maak klein notatje
ik ben al overal toegekomen zonder GPS.

voordeel van de oude werkwijze als u iemand vraagt waar wat is, weet je dat nog.
met gps heb je geen orientatie vermogen en ga je enkel af op wat wordt gezegd door het toestel.(eens het uitvalt sta je daar te koekeloeren)
dit is mijn ervaringen gedeeld met een veelvuldig GPS gebruiker op de meeting te loppem vorige vrijdag.
het zijn trouwens zijn woorden die ik hier neerzet en ook mijn ervaring.

het beste is de combinatie van oud en nieuw.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
w

Bericht door w »

R1100RS schreef:een GPS = LUXE PRODUCT
Alzo sprak onze prins karnaval met 2 moto's, een V6'ken en een spliternieuw schoon rood pakske :lol: :lol: :lol:
asterix
Contacteer:

Bericht door asterix »

R1100RS schreef:voordeel van de oude werkwijze als u iemand vraagt waar wat is, weet je dat nog.
met gps heb je geen orientatie vermogen en ga je enkel af op wat wordt gezegd door het toestel.(eens het uitvalt sta je daar te koekeloeren)het beste is de combinatie van oud en nieuw.
heb nu al meer dan één jaar een SP III
is een vrij nuttig ding, zeker op vakantie, niet alleen met de motor.
Je kan relax rijden, zeker rond de grootsteden als Parijs enz...
Je kan je bijna 100 % concentreren op de weg, zonder constant de weg te moeten zoeken, (als ik afga op de wegaanduidingen van mijn vrouw, dan, ja dan..........................................)

één aanrijding kost je veel meer dan een GPS

Een collega motorrijder vergezelde mij eens met een motorrit, met roadbook. Reed hij bijna niet achterop een auto bij het lezen van het roadbook.

maar zorg toch steeds voor kaarten , je hebt een beter overzicht, en moest je GPS uitvallen/gestolen worden, je weet maar nooit
Laatst gewijzigd door asterix op 09 mei 2005, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
PaulM

gps

Bericht door PaulM »

Beste,

ik heb al 2jaar een gps en zo als Rs zegt luxe produkt dat kan, maar dat is met alles zo. (zie maar naar airco in de wagen eens je het hebt wil je het niet meer missen)
Maar je moet eens achter iemand met gps rijden en achter iemand die op de kaart zoekt.

Paul

Ik vind het gemakkelijk en denk dat er vele zijn
Your heart is free, have the courage to follow it!

Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
TheViking
Contacteer:

Bericht door TheViking »

R1100RS schreef:dit is mijn ervaringen gedeeld met een veelvuldig GPS gebruiker op de meeting te loppem vorige vrijdag.
Oesje,

'k Voelde me eerst wat aangesproken maar uiteindelijk denk ik dat iedereen vrijdag over GPS-en bezig geweest is.
Die dat ik heb is er gene van 1000€ (ca 350€ in't totaal) en ik zou het NIET meer willen missen.

Niks zo gemakkelijk als een vrouwenstemmeke die u de JUISTE richting aangeeft. Zo zie je maar dat ze software maken voor dingen die nie bestaan in't echt.

Ik denk dat een stem minder afleidend werkt dan een roadbook rollerke waar je moet aan zitten draaien en dat je moet lezen. (Tenzij het volume nogal hoog staat en dat vrouwmens in je oren zit te schreeuwen natuurlijk)
Je moet ook geen tellerke in de gaten houden om te weten hoeveel Km je gereden hebt om zo de volgende stap in je roadbook uit te voeren.

Roadbook roller en bolletje pijltje zijn een goeie oplossing natuurlijk zo ook het kaartlezen, maar de GPS is beduidend handiger. Nadeel, 't verbruikt stroom en kan dus wel eens mankeren. (=ALTIJD landkaart op zak hebben :wink: )

Ik heb alleszins nog geen ene keer moeten zoeken op een roadbook hoe ik terug op mijn route moest geraken na een wegomleiding. En 'kzal een BMW vasthouden, mijn GPS is nog niet uitgevallen ook.

Dat je afgeleid wordt door een GPS vind ik flauwe kul als je weet dat
1) Je dat ding moet afstellen als je stil staat (route ingeven, starten,...)
2) Je daarna niet meer aan je GPS moet komen
3) Je enkel eens moet kijken als je twijfelt aan de gegeven instructie
(b.v. Sla rechts af, en 't blijkt een dubbele afslag te zijn)

In elk geval: Zijn er mensen die al een GPS aangekocht hebben en hun dat beklaagd hebben ?

(Op voorhand zien hoe de baan loopt vind ik trouwens ook een voordeel)

Viking.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
Shulty

Bericht door Shulty »

Ik heb een GPS V van garmin, het is een al wat ouder model maar werkt nog perfect. Het heeft een redelijk klein scherm (zw/wit) maar toch goed zichtbaar, en er is ook geen spraakbegeleiding.

Het geheugen bevat maar 19mb, dus wel wat weinig, maar voor ééndagritten genoeg!

Tegenwoordig moet je deze tweedehands vinden rond 200 á 300 €.

En inderdaad, eens je het gewoon bent kan je niet meer zonder!!!

Kijk eens hier:
http://www.gps-garmin.nl/

Afbeelding

Greetz,
Peter :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
brit

Bericht door brit »

hangt ervan wat onder luxe verstaan wordt... mijn simpel emapke heeft me indertijd 26000 oude frankskes gekost. ik wil dan ook gewoon niet meer betalen voor een nieuwe gps...

de laatste nieuwe gps'en zijn in mijn ogen zeker hun geld niet waard. bleutooth, kleurenscherm, touchscreen, ... allemaal leuk, maar aan dergelijke 'gadgets' wil ik geen cent uitgeven!
MiGSel
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Als je een auto hebt, is heel die moto ook een luxeproduct hè :lol:

Als je alleen een moto hebt, kan je ook die integraalhelm, de gore-tex kledij en die plastieken of aluminium bakken luxeproducten noemen. Vroeger ging het ook hè, met een pothelm, een leren jekker en stoffen of leren zakken.

Ik gebruik nu ongeveer 3 jaar gps en ik rij tussen de 30k en 50k km per jaar. Ik heb de "dure" StreetPilot 2610, maar dit is met voorsprong de beste investering die ik ooit heb gedaan qua motorrijden.

Degenen die ik al heb horen zeggen dat GPS flauwekul is en overbodige luxe, hebben er zelf meestal geen. Dan kan je het moeilijk beoordelen hè. Ik kon ook overal geraken met kaarten, maar bijlange niet zo vlot en helemaal niet op dezelfde manier als met m'n StreetPilot.

Kijk ook maar eens in dit oude draadje.

Als je echt twijfelt, huur of leen dan eens een GPS en probeer het eens uit. Dan weet je snel of het iets is voor jou of niet.

Salut,
Michel
Afbeelding
Scarto

Bericht door Scarto »

Tjonge toch....onze Bart jaagt ze weer de gordijnen in. :lol: :lol:

Sinds februari bezit ik de 2610. Het vraagt enige tijd om dit toestel goed te gebruiken, ik speel er niet alle dagen mee. Toch heeft deze GPS me al goed geholpen. Ik ben tervreden en wil dat ding niet meer missen.

Groeten
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
chiepe

Bericht door chiepe »

Jup,
Ben een GPS-junkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!
Kan hem niet meer missen...
Weg het gekloot met kaarten in het donker als het regent...
Veel succes
Amicaal
Chiepe
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Ik hou van kaartlezen en heb sinds 18 maanden GPS.
'k wil hem/haar al niet meer missen. Je rijdt comfortabeler, veiliger, anticipeert beter op de bochten en je geniet meer van de omgeving, dus ook van de rit.
Als je de keuze van de wegen aan de GPS overlaat, stuurt hij je soms langs schitterende alternatieve wegen die je zelf nooit zou gekozen hebben.
Overvolle wegen: in enkele minuten heb je een alternatieve (rustige) route gemaakt.
Je kan ook op voorhand een aantal routes voorbereiden en, op een onverwacht vrij moment, onmiddellijk een mooie route selecteren en rijden maar!
Van iedere stad die je aandoet heb je een wegenplan op schaal.
Omleidingen (met uitstekende Belgische wegaanduidingen :wink:) : geen probleem.
Enz. enz. .......
Voor mij: zijn geld meer dan waard. :D :D :D
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Player

Bericht door Player »

Ik moest vroeger ook geen GSM en nu kan je hem niet meer missen. Als je een maal de GPS hebt is dat het zelfde, ik wil hem niet meer missen.
Heb nu een 2610 op een 1200 GS en woon sinz 2 jaar terug in Belgie na dat ik 18 jaar in Oosterijk geleefd heb. Nu vind ik gemakkelijk mijne weg en moet niet op elk kruispunt gaan kijken in welke richting ik moet.
Player
Iron Gonzo

Stefken schreef:
R1100RS schreef:een GPS = LUXE PRODUCT
Alzo sprak onze prins karnaval met 2 moto's, een V6'ken en een spliternieuw schoon rood pakske :lol: :lol: :lol:
stef kleine correctie aanbrengen.
5 moto's
RS, 60/5, royal nord, novy, DT400MX
snorfietsen
2 flandria, puch, honda camino
4 grasmachientjes = 3 naft / 1 elektrisch

en HELA MANNEN ik zeg dus niet dat een GPS slecht is.
het is gewoon een praktisch hulpmiddel dat in combinatie met kaart zeer nuttig is of kan zijn.

Ooit zal ik mij dat ook nog aanschaffen, maar nu heb ik er totaal geen behoefte aan. zo simpel is dat.
het is niet mijn bedoeling om jullie op stang te jagen het is mijn mening over zulks produckt.(ik gebruik ook GPS maar dan op militair vlak)
na vele jaren dat dvd al bestaat ben ik ook een nakomeling(pas gekocht)
en de reden je kan bijna nergens nog een video huren.
de gps die ik in mijn handen had in loppem was het topmodel van garmin als ik mij niet vergis.
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ben aan m'n tweede GPS toe in de auto... telkens ingebouwd, is makkelijk. Vooral nu de versies met DVD, heel Europa erop...

Is voor mijn beroepsbezigheden heel handig en ook om files te vermijden en alternatieve wegen te berekenen, als je niet met de motor bent.. :roll:

Ben ook in overweging om een GPS aan te schaffen voor de motor, maar zie nog even de kat uit de boom voor de Tom Tom Rider.. :wink:

Is idd een "luxe" als je het zo wilt stellen, zoals Airco, ABS,.... :oops:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Iron Gonzo

R1100RS schreef:beste koppel

een GPS = LUXE PRODUCT

eens je het onder de knie hebt is uw weg vinden (wordt u medegedeeld) zeer gemakkelijk.

het beste is de combinatie van oud en nieuw.
http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewt ... 4634#24634
zoals ik al zij :lol: :lol: :lol: :lol:
TRIUMPH TROPHY SE
Plaats reactie