R1100RS schreef:dit is mijn ervaringen gedeeld met een veelvuldig GPS gebruiker op de meeting te loppem vorige vrijdag.
Oesje,
'k Voelde me eerst wat aangesproken maar uiteindelijk denk ik dat iedereen vrijdag over GPS-en bezig geweest is.
Die dat ik heb is er gene van 1000€ (ca 350€ in't totaal) en ik zou het NIET meer willen missen.
Niks zo gemakkelijk als een vrouwenstemmeke die u de JUISTE richting aangeeft. Zo zie je maar dat ze software maken voor dingen die nie bestaan in't echt.
Ik denk dat een stem minder afleidend werkt dan een roadbook rollerke waar je moet aan zitten draaien en dat je moet lezen. (Tenzij het volume nogal hoog staat en dat vrouwmens in je oren zit te schreeuwen natuurlijk)
Je moet ook geen tellerke in de gaten houden om te weten hoeveel Km je gereden hebt om zo de volgende stap in je roadbook uit te voeren.
Roadbook roller en bolletje pijltje zijn een goeie oplossing natuurlijk zo ook het kaartlezen, maar de GPS is beduidend handiger. Nadeel, 't verbruikt stroom en kan dus wel eens mankeren. (=ALTIJD landkaart op zak hebben

)
Ik heb alleszins nog geen ene keer moeten zoeken op een roadbook hoe ik terug op mijn route moest geraken na een wegomleiding. En 'kzal een BMW vasthouden, mijn GPS is nog niet uitgevallen ook.
Dat je afgeleid wordt door een GPS vind ik flauwe kul als je weet dat
1) Je dat ding moet afstellen als je stil staat (route ingeven, starten,...)
2) Je daarna niet meer aan je GPS moet komen
3) Je enkel eens moet kijken als je twijfelt aan de gegeven instructie
(b.v. Sla rechts af, en 't blijkt een dubbele afslag te zijn)
In elk geval: Zijn er mensen die al een GPS aangekocht hebben en hun dat beklaagd hebben ?
(Op voorhand zien hoe de baan loopt vind ik trouwens ook een voordeel)
Viking.