Croix
Moderator: GVN
Croix
Zijn op 24 september met een groepje naar Croix geweest met de GSA om een opleiding van M&T te volgen. Opnieuw ben ik aangenaam verrast geweest hoe plezierig het is om met een GS even te gaan spelen en vast te stellen dat dit wel degelijk een "all-round" motor is en dat ,alhoewel je geen knietje aan de grond plaatst, toch niet zo veel moet onderdoen dan voor een racer..allé voor de goede rijders toch. Ik kwalificeer me zeker niet als goede rijder maar heb er toch wel eentje gespot.....
een pro en motard om "U" tegen te zeggen... "T...ke"
een pro en motard om "U" tegen te zeggen...
een "pussy"?
resultaat van een vriend die de bocht fast in en slow out kwam en een beetje te diep zodat de valbar de grond raakte en....jep...asfalt!!!
een pro en motard om "U" tegen te zeggen... "T...ke"
een pro en motard om "U" tegen te zeggen...
een "pussy"?
resultaat van een vriend die de bocht fast in en slow out kwam en een beetje te diep zodat de valbar de grond raakte en....jep...asfalt!!!
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
Re: Croix
hij ook...Den Dirk schreef:Nice pics, is de vriend met schade in de bocht rechtgebleven?
Ik heb juist dezelfde schade opgelopen in een haarspeldbocht, maar ik lag wel op de grond....
het was de laatste ronde vrij rijden en na de haarspeldbocht oet je de pits in rijden...
hij is de bocht goed ingegaan maar vermits hij niet uit accelereerde (daar hij onmiddellijk rechts moest inrijden) is de motor naar voor gevallen en raakte de valbaar de grond en blokkeerde het boeltje.... hij is een paar meter over de gond gerold en de motor een tietal meter door gegleden...
heeft schade aan valbar, handbeschermers en cylinderkap en een een kleine kneuzing aan de ribben...
inmiddels heb ik toch wel het volgende bijgeleerd....
we gaan er altijd wat prat op om heel diep de bocht in te gaan en de boorden van onze banden af te rijden want dat staat goed...
gevolg echter is dat je minder grip hebt en de kans om te glijden groter wordt...
dus het achterwerk wat verplaatsen in de richting van de bocht en gewicht wat naast de motor en klaar is Kees
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
Re: Croix
In het verleden zijn er op'geheimzinnige' en'mysterieuze' wijze rechter-cylinders in de puree gedraaid.....one-one schreef:wat bedoel je daar mee TravelTRAVEL schreef:Doe toch voorzichtig met die RECHTER cilinders!
En dat was een topic op z'n eigen geworden....
On topic : ik vind het wel erg tergend dat ze die valbeugels van BMW niet 2 cm breder maken!!! Dan had ik ook gen schade aan mijn kleppendelsel!
Ik heb nu extra bescherming van de Adv laten opzetten!
I like my bike!!
Re: Croix
daarom ben ik tevreden van de valbeugels die ze op de 1150 gsa geplaatst hebben...Den Dirk schreef:In het verleden zijn er op'geheimzinnige' en'mysterieuze' wijze rechter-cylinders in de puree gedraaid.....one-one schreef:wat bedoel je daar mee TravelTRAVEL schreef:Doe toch voorzichtig met die RECHTER cilinders!
En dat was een topic op z'n eigen geworden....
On topic : ik vind het wel erg tergend dat ze die valbeugels van BMW niet 2 cm breder maken!!! Dan had ik ook gen schade aan mijn kleppendelsel!
Ik heb nu extra bescherming van de Adv laten opzetten!
deze zijn ruim bechermend en ik het de motor al een paar keer op z'n zijkant gelegd tijens een wintertreffen en dit bood de gewenste bescherming....
anderzijds moeten we ook durven zeggen dat de gs geen race-motor is en dat er grenzen zijn...ik denk dat m'n vriend evntjes de grens overschreden heeft en te diep gegaan is...
ik heb mijn buitenste randjes ook afgereden maar ben voorzichtiger geweest....
mischien "pussy"stijl maar... ik heb mijne gs dagelijks nodig om te gaan werken en kan mijn geen nieuwe permiteren...maw het juiste compromis zoeken tussen amuseren, misschien een klein beetje zot doen maar toch altijd voor ogen houden dat we met een grote geldsom "spelen" en als dit stuk is........
hetgeen hij tegen gekomen is op circuit heb ik dit jaar tegen gekomen aan de afrit Anderlecht Moortebeek en bijna op m'n bek ging toen de beide wielen begonnen onderuit te schuiven....evenwel is mijn gsa 4 cm hoger en de valbeugels staan ook nog een beetje hoger met het gevolg dat deze de motor niet konden blokkeren....
heeft mij psychologisch toch een beetje parten gespeeld daar ik in het begin toch wat schrik gaat om diep in de bochten te gaan maar nu is die schrik overgemaakt aan mijn vriend en ben ik terug bevrijd en ga terug een beetje dieper
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 07 apr 2008, 18:54
- Woonplaats: Hasselt
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Re: Croix
Misschiens een beetje rare vraag ... maar in Croix heb ik mijn FJR destijds ook deftig getest en
ben ook van zin om mijn GSA daar eens te laten gaan als er wat meer kilometers op zitten en waarschijnlijk andere veren,
daarmee mijn vraag :
Maar wat schuurt er het eerste als je goed plat gaat met een 1200GSAdventure, centerstand, voetjes, beugels, ...
of gaat hij eerder onderuit, zonder al te veel verwittiging ?
Bij duo gebruik is dat de centerstand (ondertussen al wat lichter), weet ik ondertussen na uitgebreid testen in de Ardeche/Tarne.
Maar in solo gebruik heb ik nog niets geraakt ondanks vrij vlot en toch vrij plat door de bochtjes te gaan,
veren slap zetten en moto in de bocht duwen is geen optie.
Gewoon de grenzen wat aftasten, niet schuren om te schuren.
Groetjes,
Michel
ben ook van zin om mijn GSA daar eens te laten gaan als er wat meer kilometers op zitten en waarschijnlijk andere veren,
daarmee mijn vraag :
Maar wat schuurt er het eerste als je goed plat gaat met een 1200GSAdventure, centerstand, voetjes, beugels, ...
of gaat hij eerder onderuit, zonder al te veel verwittiging ?
Bij duo gebruik is dat de centerstand (ondertussen al wat lichter), weet ik ondertussen na uitgebreid testen in de Ardeche/Tarne.
Maar in solo gebruik heb ik nog niets geraakt ondanks vrij vlot en toch vrij plat door de bochtjes te gaan,
veren slap zetten en moto in de bocht duwen is geen optie.
Gewoon de grenzen wat aftasten, niet schuren om te schuren.
Groetjes,
Michel
Re: Croix
Ik heb mij, net als alle anderen, goed geamuseerd die dag. 't Is inderdaad een hele leuke ervaring en je leert je motor op een andere manier kennen...
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
Re: Croix
Wat bij een GSa het eerste tegen de grond gaat kan ik niet echt zeggen. Bij een gewone GS is dat eerst de zijstandaard. Die heb ik reeds tegen de grond gereden. Nu, in het geval je ESA hebt, moet je op circuit eens in de off-road-stand proberen...is ook wel fijn
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
Re: Croix
ik denk dat je al heeeeeeeeeeeel diep zal moeten gaan met de gsa want die is 4 cm hoger , de 1150 althans...
en ....
als ik Tommeke door de bochten zag gaan denk ik dat hij in staat is om de richtingsaanwijzers er af te rijden
en ....
als ik Tommeke door de bochten zag gaan denk ik dat hij in staat is om de richtingsaanwijzers er af te rijden
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
Re: Croix
Moet inderdaad lukken...tenminste als ik ze aan elke kant met nen meter verlengone-one schreef:en ....
als ik Tommeke door de bochten zag gaan denk ik dat hij in staat is om de richtingsaanwijzers er af te rijden
Geen gezever meer Iemand die onzen maat hier kan antwoorden op z'n vraag, of bereid is dit even snel proefondervindelijk te gaan uitzoeken?
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
Re: Croix
Wat er eerst tegen de grond komt is van veel te veel factoren afhankelijk. denk maar aan straal bocht, banden (spanning, compound, vorm, temperatuur) instelling vering, gewicht rijder, enzovoort. Met mijn GS1150 raakt soms eerst het kleppendeksel, dan weer de voetsteun of de zijpootverbreder of de middenbok, een andere keer dan weer de voet(steun) van de passagier. Bij dat laatste was ik wel zo slim om de voorspanning niet bij te regelen...en zwabberden we vrolijk door de bocht...Tommeke schreef: Geen gezever meer Iemand die onzen maat hier kan antwoorden op z'n vraag, of bereid is dit even snel proefondervindelijk te gaan uitzoeken?
Dus wat het eerste zal raken zal je toch proefondervindelijk moeten vaststellen...
Re: Croix
het is spijtig dat we niet zelf de test kunnen uitvoeren ttz indien we een motor zouden krijgen om de test uit te voeren zonder spychologisch geremd te moeten zijn als je hem plat legt en hij misschien stuk is , een hoop onkosten hebt etc...zouden we veel dieper gaan en misschien wel de grens zouden halen.. maar ja we zijn nu eenmaal geen testrijders
misschien met fotomorf kan men dit aantone
waar zijn de specialisten...
misschien met fotomorf kan men dit aantone
waar zijn de specialisten...
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 07 apr 2008, 18:54
- Woonplaats: Hasselt
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Re: Croix
Thx voor de reply's.
@one-one, ik zou inderdaad graag eens op een circuit willen rijden met een testmotor, dan zou ik het wel kunnen vertellen.
Maar omdat even te gaan uittesten met je eigen betaald machientje .... tja, dat ligt iets delicater.
Groetjes,
Michel
@one-one, ik zou inderdaad graag eens op een circuit willen rijden met een testmotor, dan zou ik het wel kunnen vertellen.
Maar omdat even te gaan uittesten met je eigen betaald machientje .... tja, dat ligt iets delicater.
Groetjes,
Michel
Re: Croix
@ one-one en andere GSA-rijders): als de valbeugels van de GSA ruimer zijn dan op de GS, waarom zetten ze dan extra cylinderbeschermers op ulle moto?
Ik heb die nu laten plaatsen op mijne GS, ten eerste om te zorgen dat het niet opnieuw gebeurt ,ten tweede om de schade te bedekken en op die manier geen kosten te doen door nieuwe kleppendeksles te laten zetten!
Ik heb die nu laten plaatsen op mijne GS, ten eerste om te zorgen dat het niet opnieuw gebeurt ,ten tweede om de schade te bedekken en op die manier geen kosten te doen door nieuwe kleppendeksles te laten zetten!
I like my bike!!
Re: Croix
sorry Dirk maar ik begrijp je antwoord niet..Den Dirk schreef:@ one-one en andere GSA-rijders): als de valbeugels van de GSA ruimer zijn dan op de GS, waarom zetten ze dan extra cylinderbeschermers op ulle moto?
Ik heb die nu laten plaatsen op mijne GS, ten eerste om te zorgen dat het niet opnieuw gebeurt ,ten tweede om de schade te bedekken en op die manier geen kosten te doen door nieuwe kleppendeksles te laten zetten!
ik meen dat niet gepraat werd over ruimer maar hoger...allé dat schreef en bedoelde ik althans...
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 18 okt 2005, 12:45
- Locatie: knokke-heist
Re: Croix
@ one-one,
wat wordt er bedoeld met die shot van dat GSa achterwiel, ken er niks van hoor maar toch wel een rare slijtage op die achterband?
K
wat wordt er bedoeld met die shot van dat GSa achterwiel, ken er niks van hoor maar toch wel een rare slijtage op die achterband?
K
"don't crack under pressure"
Re: Croix
bijna op m'n bek gegaan... voor en achterwiel glijden onderdoor daar te snel in de bocht of de bocht glibberig en hellingsgraad motor te diep.....lijntrekker schreef:@ one-one,
wat wordt er bedoeld met die shot van dat GSa achterwiel, ken er niks van hoor maar toch wel een rare slijtage op die achterband?
K
die slijtage komt door het glijden over de rijbaan
daarna reed ik aan 32km/u verder
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07 mei 2008, 20:40
- Locatie: lembeek
Re: Croix
met de 1150 gsa heb ik al een paar keer met beide voetsteuntjes het asvalt geraakt.
achterveering staat op het voorlaatste streepje in hardste stand en voorvering in voorlaatste stand. Dit doe ik meestal op de lus aan de afrit stombeek / A 12.
achterveering staat op het voorlaatste streepje in hardste stand en voorvering in voorlaatste stand. Dit doe ik meestal op de lus aan de afrit stombeek / A 12.
-
- Berichten: 5692
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Croix
Let op als je richting Wemmel rijdt en je doet de 180° onder de brug richting Leuven. Er zit een bobbel aan de binnenkant (tot op een meter of zo) bij het uitkomen van de bocht. Is heel erg vies als je daar op het randje rijdt en je voorwiel wipt op. 'k Ga spontaan rillen als ik er opnieuw aan denk.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 07 apr 2008, 18:54
- Woonplaats: Hasselt
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Re: Croix
Daarnet de videobeelden bekeken van één van de bochtjes in de afdaling richting Gorge de Tarne en
ik denk dat mijn zijkoffers het eerste aan het macadam gaan voelen.
Ik had toen in die bocht al het gevoel dat ik vrij diep ging, dat is dus bevestigd door de videobeelden.
Voor de rest bleken de voetsteunen en de cilinderbescherming ook niet te ver meer van de grond verwijderd.
Groetjes,
Michel
ik denk dat mijn zijkoffers het eerste aan het macadam gaan voelen.
Ik had toen in die bocht al het gevoel dat ik vrij diep ging, dat is dus bevestigd door de videobeelden.
Voor de rest bleken de voetsteunen en de cilinderbescherming ook niet te ver meer van de grond verwijderd.
Groetjes,
Michel