Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

tazdevil
Berichten: 205
Lid geworden op: 12 okt 2008, 18:57
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vlaams-Brabant

Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door tazdevil »

Yow de mannen,

Na vorige week een testritje te hebben gedaan en een bestellinkske te hebben gedaan :cheers: is mijn
vraag nu hoe plat kunde me ne GS door den bocht. :-? Heb wel is plat gegaan maar nog lang niet zo
als het hoort.khad geen zin om dieje testmoto kapot terug te brengen!

Met mijne R 1100 S reed ik de cilynders aan de grond en de K 1200 r waren de voetsteunen al redelijk versleten. :grin:
Hoe ver kunde gaan met ne GS voordat er iets begint te schuren maar wel veilig blijft,en houden die banden dat??

Groeten
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
one-one
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 sep 2006, 17:02
Locatie: Erpe-Mere

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door one-one »

ik zou zeggen "stupid question" :wink:
je kan zo diep gaan tot je een highsider maakt, je cilinderbeschermers niet meer glijden maar blokkeren, je kan er alles afrijden maar als je met je andere moto's zo diep ging, weet je toch nog welke banden je op had en wacht nog een beetje dat je jouw motor hebt om hem stuk te rijden...ps neem een goede verzekering.. :!:
ride with pride
one-one
gsa 1150
DJAIRO

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door DJAIRO »

180 graden :wink:

Frank
Steffz1
Berichten: 460
Lid geworden op: 17 nov 2005, 13:08
Locatie: Oep Den berg

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door Steffz1 »

Heel plat .... :wink:
Een GS-rijder die veel vertrouwen heeft in zijn ding is op smalle bochtige wegen zelfs heel moeilijk te volgen met een k1200R bvb :wink:

mvg

Stef
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door Iron Gonzo »

GSen in actie
klik eens op de link en bekijk de fotootjes ;)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
zoef
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:56
Woonplaats: nieuwpoort
Locatie: west vlaanderen

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door zoef »

heb een keer met voetsteun de grond geraakt ( zonder vallen wel te verstaan )bocht verkeerd ingeschat zal het wel niet meer doen daardoor ken ik ook mijn max hardslag
tazdevil
Berichten: 205
Lid geworden op: 12 okt 2008, 18:57
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door tazdevil »

Aan one-one

Jaaa Hallo, ik zou zeggen stupid answer, natuurlijk kunde zo plat gaan as ge wilt,bv elleboog aan de grond en dergelijke :roll:
En de banden tja op een sportieve moto liggen natuurlijk geen endurobanden of hoe heten die.

waarom zou ik mijn moto stuk rijden,da heb ik nu nog nooit gedaan in de 16 jaar dat ik rijd.
Hout vasthouden natuurlijk.Heb gewoon nog zo geen type motor gehad als de GS!

Ik weet wat ik kon met die motos,wou gewoon weten hoe sportief ge kon rijden met een GS!!! :mrgreen:
En ik vroeg mij gewoon af of de banden van een gs zo goed plakken als ne sportieve wegband.
Is da nu zo een stupid question?? :yawn:
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door JH. »

hou het vooral safe!!! (ook voor uw medeweggebruikers)
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door mecapuet »

Steffz1 schreef:Heel plat .... :wink:
Een GS-rijder die veel vertrouwen heeft in zijn ding is op smalle bochtige wegen zelfs heel moeilijk te volgen met een k1200R bvb :wink:

mvg

Stef
Een GS-rijder: De schalkse?

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
one-one
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 sep 2006, 17:02
Locatie: Erpe-Mere

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door one-one »

tazdevil schreef:Aan one-one

Jaaa Hallo, ik zou zeggen stupid answer, natuurlijk kunde zo plat gaan as ge wilt,bv elleboog aan de grond en dergelijke :roll:
En de banden tja op een sportieve moto liggen natuurlijk geen endurobanden of hoe heten die.

waarom zou ik mijn moto stuk rijden,da heb ik nu nog nooit gedaan in de 16 jaar dat ik rijd.
Hout vasthouden natuurlijk.Heb gewoon nog zo geen type motor gehad als de GS!

Ik weet wat ik kon met die motos,wou gewoon weten hoe sportief ge kon rijden met een GS!!! :mrgreen:
En ik vroeg mij gewoon af of de banden van een gs zo goed plakken als ne sportieve wegband.
Is da nu zo een stupid question?? :yawn:
Na 16 jaar motorervaring zal je zelf wel snel ondervinden dat je diep kan gaan met de gs of gsa maar hoe diep...dat zal je voor jezelf moeten uitmaken en kijk even naar item "CROIX" en je zal zien dat de ene dieper kan gaan als de andere...
nu je zal ook wel weten dat de banden van de gs minder breed zijn dan deze van een racer en dat je waarschijnlijk meer bandenkeuze bij een racer dan bij spaakwielen of de andere...
er zijn er hier een paar die wel weten wat de betere banden zijn om heel diep te gaan en om op circuit te gaan..
misschien was uw vraagstelling door mij verkeerd begrepen maar als ik het goed voor heb wou je in feite weten of je met een gs diep (lees heel diep) in de bocht kon gaan en welke bandenkeuze je maakt als je sportief wilt rijden.... Weet ook als je "zomer en winter" rijdt je een compromis zal moeten maken (of een 2de paar wielen zal moeten aanschaffen) want banden die heel zacht zijn en bijgevolg een goede adhesie hebben zijn dan misschien gevaarlijk als het nat is en de temperatuur een beetje lager is .... :wink:
veel - en veilig rijplezier
ride with pride
one-one
gsa 1150
GS1995
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:54
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door GS1995 »

.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door Dirk Pauwels »

Hangt van vertrouwen en rijstijl af, als je van een buikschuiver als de R1100S komt, ga je snel ondervinden dat de -knie-buiten-boord stijl volledig belachelijk is op een GS en tevens volledig overbodig. Op een snelle ruime eifel weg bovenlichaam iets binnenkant bocht, bij snelle korte links-rechtsen in de ardennen of bergen rij je met de GS zoals met een enduro, rechtop en moto onder je de bocht indrukken, blijf je elke buikschuiver mee voor.....
Banden geven redelijke grip, denk dat de conti road attack beste baanband is, maar dan weer iets minder in de winter en uiteraard geen allroad. Veel hangt af van hoeveel vertrouwen je in je banden en je rijkunsten hebt....
Qua hellingshoek op cirquit: Oppassen vd valbaren...die raken eerst en liften je achtwiel.... :shock:
Veel plezier...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
JaN
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:00
Locatie: kortessem

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door JaN »

wat 'n vraag :roll:
10°.... 25°...45°... gewoon doen !! en als je retour dealer moet om een nieuwe cylinderbescherming of valbaren ben je te diep gegaan mij gedacht :-?
Afbeelding
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door Relax »

Dirk Pauwels schreef:Hangt van vertrouwen en rijstijl af, als je van een buikschuiver als de R1100S komt, ga je snel ondervinden dat de -knie-buiten-boord stijl volledig belachelijk is op een GS en tevens volledig overbodig. Op een snelle ruime eifel weg bovenlichaam iets binnenkant bocht, bij snelle korte links-rechtsen in de ardennen of bergen rij je met de GS zoals met een enduro, rechtop en moto onder je de bocht indrukken, blijf je elke buikschuiver mee voor.....
Zo rij ik ook, pardon: probeer ik ook te rijden, met m'n RT. Heerlijk.
I respect your opinion. But I don't give shit.
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door VFooR »

Kwam van een TL1000S en een VFR800 naar een GS. De voorgaande motoren hadden MEER grondspeling. De GS gaat diep, zeer diep, maar ga je bv. in lange zwiepers aan een hogere snelheid, dan komen de beperkingen wel eens naar boven: voetsteun en valbaar. Oké, je bent dan al uiterst sportief bezig.

Je zal enkel dus op je favouriet klaverblad of circuit op zijn limieten komen. De bergpassen worden daarintegen heerlijk verteert en de sportmotor heeft duidelijk meer input nodig dan de Gs met zijn hefboom.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
one-one
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 sep 2006, 17:02
Locatie: Erpe-Mere

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door one-one »

Relax schreef:
Dirk Pauwels schreef:Hangt van vertrouwen en rijstijl af, als je van een buikschuiver als de R1100S komt, ga je snel ondervinden dat de -knie-buiten-boord stijl volledig belachelijk is op een GS en tevens volledig overbodig. Op een snelle ruime eifel weg bovenlichaam iets binnenkant bocht, bij snelle korte links-rechtsen in de ardennen of bergen rij je met de GS zoals met een enduro, rechtop en moto onder je de bocht indrukken, blijf je elke buikschuiver mee voor.....
Zo rij ik ook, pardon: probeer ik ook te rijden, met m'n RT. Heerlijk.
wat je ook eventueel kan doen is je achterwerk een beetje verplaatsen binnenkant bocht zo verplaats je je gewicht een klein beetje naast de moto en bespaar je wat hellingsgraad en zo heb je een iets meer grip met je banden maar ja hoe ver ga je gaan en is het dan nog plezierig...of is het dan misschien beter om een racebanaan te kopen....en is het altijd nog om de grens te gaan zoeken want als je ze overschrijdt ken je meestal het gevolg en als je dan op je toeter ligt beginnen de vragen te rijzen maar dan is het veel te laat heb je een pak onkosten en misschien wel lichamelijk letsel of een vriend motorrijder deelt in de brokken hetgeen je zeker niet wilde... "The choice is up to you!"
ride with pride
one-one
gsa 1150
AndyW-inuk
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 okt 2008, 12:31
Locatie: Weston Super Mare - UK
Contacteer:

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door AndyW-inuk »

IRON GONZO schreef:GSen in actie
klik eens op de link en bekijk de fotootjes ;)
Hi from the UK!

I've noticed lots of visitors to my website from this forum over the last few days so thought I would come and see what's going on and say hello...

Hello! :-)

Thanks for the link IRON GONZO :grin:

There are lots more R1200GS track day / knee down photos here:
http://www.andyw-inuk.smugmug.com/Motorcycles/632321

...and make sure you have a look here:
R1200GS Information Resource

RIDE SAFE guys! :-)

TRANSLATION:
Apoligies indien deze vertaling door Google niet correct lezen!

Hi uit het Verenigd Koninkrijk!

Ik heb gemerkt percelen van de bezoekers van mijn website uit dit forum in de afgelopen paar dagen zo dacht dat ik zou komen en je ziet wat er aan de hand is en zeg hallo ...

Hallo! :-)

Bedankt voor de link IRON Gonzo :grin:

Er zijn nog veel meer R1200GS track day / knie-down foto's hier:
http://andyw-inuk.smugmug.com/Motorcycles/426478

... en zorg ervoor dat u eens een kijkje hier:
R1200GS Information Resource

RIDE SAFE jongens! :-)
Laatst gewijzigd door AndyW-inuk op 21 nov 2008, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Motorcycle Info Pages + R1200GS Archive - http://www.MotorcycleInfo.co.uk
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door Iron Gonzo »

it's nothing, just a pleasure :wink:
welkom on this forum and have lots of fun
:wink:

and nice babe's on your photoalbum 8-)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
AndyW-inuk
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 okt 2008, 12:31
Locatie: Weston Super Mare - UK
Contacteer:

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door AndyW-inuk »

Thanks :grin:
IRON GONZO schreef:............and nice babe's on your photoalbum 8-)
Hey, let me know if you can find any more R1200GS/'girlie' photos! :-o
Motorcycle Info Pages + R1200GS Archive - http://www.MotorcycleInfo.co.uk
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door J »

He's working on it, but his wife is difficult to convince :cyclopsani: :cyclopsani: :cyclopsani: :shock: :shock: :shock:
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door Iron Gonzo »

J schreef:He's working on it, but his wife is difficult to convince :cyclopsani: :cyclopsani: :cyclopsani: :shock: :shock: :shock:
:lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
AndyW-inuk
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 okt 2008, 12:31
Locatie: Weston Super Mare - UK
Contacteer:

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door AndyW-inuk »

J schreef:He's working on it, but his wife is difficult to convince :cyclopsani: :cyclopsani: :shock:
8-) :lol:
AndyW-inuk schreef:Thanks :grin:
IRON GONZO schreef:............and nice babe's on your photoalbum 8-)
Hey, let me know if you can find any more R1200GS/'girlie' photos! :-o
Come on guys don't make me do all the work.........I've added some more photos here:
http://andyw-inuk.smugmug.com/gallery/6206847_EaY9p
Now you guys find me some! :mrgreen:

.......and a few more stunt photos here:
http://andyw-inuk.smugmug.com/gallery/6327847_SCniQ

:-)
Motorcycle Info Pages + R1200GS Archive - http://www.MotorcycleInfo.co.uk
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door Iron Gonzo »

so we have to travel to Polen

:grin: 8-)
Afbeelding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door JH. »

... tja... Nu den John "verhuist" is... is Polen misschien wel een optie waard.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Hoe plat kunde gaan met een GS 1200

Bericht door Iron Gonzo »

JH. schreef:... tja... Nu den John "verhuist" is... is Polen misschien wel een optie waard.
:lol:

Afbeelding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie