R1150GS als eerste motor?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Baloe_82

R1150GS als eerste motor?

Bericht door Baloe_82 »

Hey,
Na vele jaren in het offroad-milieu met eerst een Diahatsu Rocky en daarna een Land Rover Defender ben ik door vanalle omstandigheden nu toe aan een nieuwe episode. Ik ben bezig om mijn Defender te verkopen en daarna komt een motor in de plaats. Even een situatieschets: ik heb een auto van het werk waar ik dus woon/werk verkeer mee doe. De motor zou dienen om de iets verdere privé verplaatsingen te maken (ik heb een dienstwagen en geen bedrijfswagen) en op verlof mee te gaan. Ik ben dus een rustige jongeman van 26 jaar, snelheid zegt mij niet veel, gewoon rustig rijden op rustige wegskes vind ik de max (daarom ook altijd offroad gedaan). Ik ben 1.85 meter groot en weeg 120 kg (begin aub niet mijn BMI uit te rekenen want dan word ik mottig :grin: ), dus niet van de lichtste.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een R1150GS, vind deze echt een prachtige motor. Nu is mijn vraag of dit doenbaar is als eerste motor, dat dit niet ideaal is kan ik ook al raden en direct beginnen met een 1150 vind ikzelf er ook wat over. Maar ik ken mezelf, als ik iets anders koop gaat dat nooit goed zijn. Heb dit vroeger ook voorgehad, ik wou een Defender, ik kocht een Rocky, maar na een jaar was ik deze al beu en heb dan toch een Defender gekocht (Rocky met veel verlies verkocht).
Kortom, is het dus te doen om als eerste motor met een R1150GS rond te rijden of is dit echt volledig af te raden? En waarom?
tweecilinderke

Re: R1150GS als eerste motor?

Bericht door tweecilinderke »

zeker doen ge gaat er geen spijt van krijgen! :wink:
zelfs nen 11000gs is een aanrader om off road te gaan heb ik me laten vertellen!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Bob

Bericht door Bob »

Hey Baloe,

Een min of meer gelijkaardige vraag werd recent gesteld in het R-forum (zie http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 78#p252836 ). Greenbee daar overweegt weliswaar de aankoop van een R1200RT en niet van een R1150GS, maar 't gaat evengoed om een beginnende motorrijder. Misschien ben je al wat met de reacties die daar op gekomen zijn. Kort gezegd gaat het hierover : bespaar zeker niet op een degelijke opleiding, neem je tijd en probeer niet overmoedig de baan op te gaan. Een klein voordeel dat de 1150GS misschien heeft tegenover de 1200RT : mocht de moto al eens omvallen, dan is er wat minder risico op schade aan koetswerkonderdelen.

Succes ermee,
Bob
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
GS1995

Bericht door GS1995 »

.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Baloe_82

Bericht door Baloe_82 »

Een goede opleiding ga ik zeker volgen, ik moet sowieso nog voor mijn motorrijbewijs gaan en ga daar zeker niet op besparen. Ikzelf werk voor de afdeling "wegen en verkeer" van de Vlaamse Overheid en ben al bij vele ongelukken geweest en heb daar al veel dingen gezien dus ik vind dat je niet mag besparen op veiligheid (kledij, opleidingen).

GS 1995, kun je even verduidelijken wat je bedoelt met goed "leren" rijden, dat dit moeilijker ligt bij een zware motor? Ik begrijp niet volledig juist wat u daarmee wilt zeggen.

Ik weet ook wel dat dit een stuk duurder is dan een middenklasser, het begint al met de tweedehandsprijzen, voor die prijzen heb je soms al een nieuw model van middenklasser. Maar het zal mijn enige vervoersmiddel worden en ben wel een beetje een "petrolhead". Ik ga nooit op vakantie met vliegtuig ofzo, ga veel liever met eigen vervoer, dat ontspant mij echt. het is dus mijn enige echte hobby en daar kruipt nu eenmaal (ongewild) geld in, dat begrijp ik.
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Het is in mijn ogen in elk geval beter dan een kawazukiyamonda GSXCBRYZFR600RR of een soortgelijk maar zwaarder geval en hoeveel zijn er wel niet die daar ook op leren rijden... :roll:
Als je mijn raad vraagt (ik ben zowat hetzelfde formaat als gij): koopt u nen transalp (misschien best met valbaren) voor een beetje meer dan 1000€, laat die een paar keer op de grond vallen bij het leren, zeker bij manoeuvres. Op die moto gaat ge enorm veel plezier hebben... In 't begin minstens even veel als met de GS... Als je na een tijdje echt weet of je graag met de moto rijdt of niet, of een allroad je ding is, of je misschien liever een naked of een toering of terug een 4x4 of ... wil, dan kan je deze nog altijd verkopen (heel veel verlies KAN je er niet mee hebben he...) en koop dan die moto die bij je past... IK vond in elk geval dat in het begin MINDER vermogen MEER fun is... Veel vermogen kan in 't begin nogal indrukwekkend overkomen imho... En het vermogen van een transalp is voor een beginner ook al heel indrukwekkend zenne... ;) In 't begin kunde toch nog niets doen met dat wat een GS meer aanbiedt dan een transalp, behalve meer geld kwijt zijn [strike]als[/strike] wanneer ge hem eens neerlegt... :-P
GS staat voor geil speelgoed
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

maarbaja dat is goede keuze :)
1200GS is ook mijn eerste moto... ben ook 'maar' 25 jaar, en heb er nog geen spijt van gehad! is gemakkelijke moto en rijdt vlot, weet niet wat het verschil is met een 1150gs, maar zal wel ongeveer t zelfde zijn
BMW1200GS
GS1995

Bericht door GS1995 »

.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Laat uw koppeke niet zot maken hier op het forum....Het zijn hier allemaal BMW mannen dus als ge vraagt of nen BMW ne goeie starters moto is gaan 99% zeggen van ja! Gezien uw lengte en postuur zou dat best zo nog kunnen zijn ook, maar het zou ook best kunnen dat je de hele tijd met dichtgeknepen billen rondrijdt omdat ge schrik hebt om uw dierbaarste bezit neer te leggen...
Ik sluit mij aan bij smullie en GS1995, leren rijden doe je met een budget moto, dan ga je het snelste de kneepjes leren, met een zwaardere moto duurt het allemaal veel langer voor je fatsoenlijk kunt rijden...Tenzij je natuurlijk een natuurtalent bent, die zijn er ook....
Gezien je postuur is een Transalp geen slechte keuze, een XTZ tenere 750 bv (je kan een perfect exemplaar vinden voor 2500 euro) past nog beter bij je postuur maar is ook een pak zwaarder, een Africa Twin is ook wat zwaarder maar die gaan meestal nog iets duurder van de hand. Bovendien is een transalp bv een superbetrouwbare motor die je nooit in de steek zal laten en waar je nadien redelijk makkelijk vanaf geraakt.

als je nog moet beginnen lijkt het mij moeilijk om te zeggen dat een 1150 je ding is, dat weet je maar als je wat meer ervaring hebt. In tegenstelling tot wat sommigen op het forum hier verkondigen is het geen schande om met een jap te rijden zenne, zeker niet tijdens je "leer"periode

Ik zou voorstellen om eerst maar al eens voor je rijbewijs te gaan en zien wat dat zegt.....Onderschat het niet...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Toko

Bericht door Toko »

Dirk Pauwels schreef:
Laat uw koppeke niet zot maken hier op het forum....Het zijn hier allemaal BMW mannen dus als ge vraagt of nen BMW ne goeie starters moto is gaan 99% zeggen van ja!
Aan u uitleg bij vele onderwerpen vraag ik me feitelijk af wat u doet op een BMW forum :?: Nergens iets positiefs op te merken,triestig zule :twisted: KEEP ON GS ING zeggen ze dan :pig:
BMW R1200 GS Lc Adventure
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Toko schreef:
Dirk Pauwels schreef:
Laat uw koppeke niet zot maken hier op het forum....Het zijn hier allemaal BMW mannen dus als ge vraagt of nen BMW ne goeie starters moto is gaan 99% zeggen van ja!
Aan u uitleg bij vele onderwerpen vraag ik me feitelijk af wat u doet op een BMW forum :?: Nergens iets positiefs op te merken,triestig zule :twisted: KEEP ON GS ING zeggen ze dan :pig:
Ik zeg het gelijk het is, als het goed is zeg ik het ook. Ik zit op een BMW forum omdat ik er al zo'n 10 jaar (vd 25 dat ik motorrij) mee rijdt. Ik gebruik ook geen nietszeggend alias. Van wat ik te zeggen heb mag iedereen weten wie het gezegd heeft. als je gaat reageren op alle forum leden die iets negatiefs over BMW zeggen ga je nog veel werk hebben. Trouwens freedom of speech remember.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Toedel

Bericht door Toedel »

Allereerst : ik heb meer vertrouwen in iemand die kan relativeren, dan in een merk-adept.
Dit draadje gaat uiteindelijk over goede raad geven, niet ?

Vervolgens : het gaat er niet om of de R1150GS een slechte fiets is, maar wel of je daarmee moet beginnen.
Ik heb de indruk dat baloe zijn gedachten heeft gezet op een R1150GS, en van ons wil weten of het 'te doen' is.
Welnu : een R1150GS is een plezante machiene die zwaar en hoog is. Als beginner zul je eerst met de nadelen geconfronteerd worden. Ik weet niet wat jouw portefeuille aankan (aankoop/schade). Hoe dan ook zijn er genoeg ervaren motards die niet aan een GS beginnen wegens de afmetingen, en dat stemt toch tot nadenken. Wat mij betreft : ik neem de verantwoordelijkheid niet iemand een R1150GS aan te raden als eerste bike ... :roll:

Je moet zelf uitmaken of je meteen met een uitdaging wil beginnen.
In ieder geval zijn er handiger moto's voor beginners. Bij elk merk, ook BMW.
Suc6! ;)
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Bekijk het even zo: je rijdt al een tijdje met de wagen. Denk je dat je moeiteloos had kunnen beginnen met een BMW 330d (rond de 200Pk) ipv met een golf met 110Pk?
Het kan... Sommigen zeggen dat het beter is om zwaar te beginnen, want als je daar mee kan rijden, dan kan je overal mee rijden... Persoonlijk vind ik dat stierestront, maar ik ben niet alwetend, dus is dat enkel een mening, geen feit... :roll:
Echter, ik ben zelf begonnen met een Yamaha XJ900S Diversion, wat een fantastische fiets is gebleken, alleen weet ik nu dat IK beter had leren rijden op een lichtere fiets. Ik heb ongeveer een 20000km met die Div gereden waarna ik een DR800S Big gekocht heb omdat ik gewoon eens wou veranderen... Awel, op die moto heb ik dingen geleerd die ik met die Div gewoon niet KON leren... En dan heb ik het niet alleen over springen over vluchtheuvels he... :wink: Het is gewoon soms heel fijn om te weten dat je niet TE veel vermogen hebt...

Maar om dus te antwoorden op je vraag: Ja, het KAN, maar ik raad het je niet aan... :-)
Chris v

Bericht door Chris v »

Als hobby-rijder kies je een motor grotendeels omdat je hem zelf graag ziet en minder om zijn praktische pluspunten.
Mijn eerste was een V-max en dat ging ook ( zonder vallen en opstaan ) . Dus als je die 1150gs een vet machien vindt, koop er dan één ! Volg de nodige lessen en cursussen en rij zoveel mogelijk kilometers , in het begin best alleen op je eigen tempo...
Have fun and be carefull !
J
Contacteer:

Bericht door J »

je hebt mail

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Bah ja ,
alles is te doen hé.
Al is het niet meteen de gemakkelijkste motor om te leren mee rijden.
Door de telelever vooraan heb je weinig feedback van wat je voorwiel doet en dat kan voor een onerervaren iemand fataal zijn omdat alles zo gemakkelijk gaat en je direct jezelf gaat overschatten.
denk erom leren kost geld en een 1150GS tegen de stenen kletsen kost veel geld :mrgreen:
(uitstekende cilinders en het foefke van valbaren of cilinderbeschermers is weinig afdoende bij een rijdende valpartij)
er zijn goedkopere alternatieven om mee te leren vallen en opstaan.
Later kan je dan nog altijd een GS aanschaffen.
one-one

Bericht door one-one »

een gs of gsa 1150 is een goede moto
is het een goede beginners moto? Zijn er slechte beginners motoren ??? een hayabusha 1300 misschien als je er onmiddellijk 280km/u met vliegt maar misschien ook weer niet als je er verstandig met rijdt en je de nodige ervaring rustig aan wilt op doen ....lees opleiding vb bij M&T of andere ....
Het is in feite simpel... het is jouw motor, jouw geld en jouw bakkes om het even cru te stellen....draag je er zorg voor OK, doe je gek dan verlies je of je motor en je geld dus en met wat ongeluk je bakkes :wink:
in ieder geval veel veilig rijplezier toegewenst
ride with pride
one-one
gsa 1150
drosera

Bericht door drosera »

Hey,

Ik lees hier heel wat pro's en con's, en denk dat het een zeer persoonlijk iets is. Heb je wat aanleg, en ben je er redelijk snel mee weg, dan kan een gs.

Ikzelf heb enkele maanden geleden zonder ooit op een motor gezeten te hebben, in 10 dagen (10 uur les) m'n rijbewijs gehaald, heb dan overlegd met de instructeur of een 12gs al dan niet haalbaar was voor mij, volgens hem ja, maar wees voorzichtig met die gas kwam er uit. Dus 12GS gekocht, op 2 maanden 3000 km op de teller gezet, heel voorzichtig begonnen, opgebouwd in zowel snelheid als bochten nemen, veel gaan oefenen, en het lukt wel. Ik merk ook wel dat ik nog lang niet zo vlot rijdt als mijn ervaren collega's, maar mijn insziens is het vooral opletten dat je 'niet te ver gaat'.

Daarmee wil ik zeggen, een 12gs heeft een relatief hoog 'ik ben een beginner en rij me te pletter vermogen'. Hij is krachtig, snel, goed wendbaar en voelt al snel vertrouwd aan. Maar dat is dus een gevoel waar je niet al te hard op mag vertrouwen. Anders lig je op de kortste keren uit de bocht. Continu voorzichtig blijven met de rechterhand, bochten steeds nemen volgens het boekje en geen domme dingen proberen doen horen daar bij.
Want voor de rest maakt het niet uit of je nu met een CB500 of een 180pk blabla rijdt, het verkeer rond je blijft even gevaarlijk en de chauffeurs doen even gekke dingen.

In elk geval, ik had/heb ook datzelfde idee van 'in één keer tegoei' kopen. Maar let dan wel op dat je daar de consequenties van aankunt.

En nu iets anders: ik zie dat er hier in deze topic dus al twee +- leeftijdsgenoten zitten die motor rijden, en dan nog wel gs. Hebben jullie zin om eventueel een keertje een toer samen te doen? Misschien verder via PB regelen?

EDIT: met leeftijd bedoel ik dus 26 he :-)

Groet,
Bert
one-one

Bericht door one-one »

drosera schreef:Hey,

Ik lees hier heel wat pro's en con's, en denk dat het een zeer persoonlijk iets is. Heb je wat aanleg, en ben je er redelijk snel mee weg, dan kan een gs.

Ikzelf heb enkele maanden geleden zonder ooit op een motor gezeten te hebben, in 10 dagen (10 uur les) m'n rijbewijs gehaald, heb dan overlegd met de instructeur of een 12gs al dan niet haalbaar was voor mij, volgens hem ja, maar wees voorzichtig met die gas kwam er uit. Dus 12GS gekocht, op 2 maanden 3000 km op de teller gezet, heel voorzichtig begonnen, opgebouwd in zowel snelheid als bochten nemen, veel gaan oefenen, en het lukt wel. Ik merk ook wel dat ik nog lang niet zo vlot rijdt als mijn ervaren collega's, maar mijn insziens is het vooral opletten dat je 'niet te ver gaat'.

Daarmee wil ik zeggen, een 12gs heeft een relatief hoog 'ik ben een beginner en rij me te pletter vermogen'. Hij is krachtig, snel, goed wendbaar en voelt al snel vertrouwd aan. Maar dat is dus een gevoel waar je niet al te hard op mag vertrouwen. Anders lig je op de kortste keren uit de bocht. Continu voorzichtig blijven met de rechterhand, bochten steeds nemen volgens het boekje en geen domme dingen proberen doen horen daar bij.
Want voor de rest maakt het niet uit of je nu met een CB500 of een 180pk blabla rijdt, het verkeer rond je blijft even gevaarlijk en de chauffeurs doen even gekke dingen.

In elk geval, ik had/heb ook datzelfde idee van 'in één keer tegoei' kopen. Maar let dan wel op dat je daar de consequenties van aankunt.

En nu iets anders: ik zie dat er hier in deze topic dus al twee +- leeftijdsgenoten zitten die motor rijden, en dan nog wel gs. Hebben jullie zin om eventueel een keertje een toer samen te doen? Misschien verder via PB regelen?

EDIT: met leeftijd bedoel ik dus 26 he :-)

Groet,
Bert
Als ik je een goede raad mag geven.... ga nog niet in groep rijden want te gevaarlijk!!!
de één kan al wat sneller de bocht door dan de andere en dan gaan we toch pogen om te volgen of om ook wat dieper te gaan en dan begint de miserie... ik zou zeggen spreek ergens op de reisweg af om een tas koffie te drinken, praat eventjes bij en ieder gaat zijn eigen weg... in groep rijden of met een paar rijden is moeilijker in die zin dat als je voorrijder die vb goed de weg kent en bocht verkeerd neemt of een foutje maakt de tweede of derde die geen rijervaring heeft hem gewoon zal volgen....
Laatst gewijzigd door one-one op 06 nov 2008, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
ride with pride
one-one
gsa 1150
PatricK/GS

Bericht door PatricK/GS »

Laat je niet gek maken, en begin met een motor met beperkt vermogen en liefst valbeugels.
Dit is inderdaad de enige manier om goed motor te leren rijden.
Verkoop die na 1 of 2 jaar met weinig verlies en ga dan op zoek naar je GS(A).
Gezien je gestalte is een Suzuki DR 800 BIG geen slechte keuze en zijn tegenwoordig voor een prijsje te koop :
http://www.kapaza.be/Motoren/Suzuki/?so ... o=&x=0&y=0
De Big is ook de stamvader van alle moto's met een snavel :wink: en is geschikt voor licht off-road werk.
Wil je iets recenters, dan is de Yamaha XT600 een interessante fiets. De volgende is heel compleet uitgerust :
http://www.kapaza.be/Motoren/Yamaha/126 ... amaha.html
Ken de man of de motor niet, maar zou ik (bijna) blind durven kopen.

Indien je een motor gevonden hebt, wel iemand meenemen met technische kennis en altijd een (zo lang mogelijke) proefrit doen.

In groep rijden met onbekende mensen is inderdaad niet zonder risico's.
Ieder heeft zijn eigen tempo, maar toch willen de minder vlotte rijders aanklampen en gaan dan in de fout.
Groetjes,
Patrick
R 1200 GSA
one-one

Bericht door one-one »

PatricK/GS schreef:Laat je niet gek maken, en begin met een motor met beperkt vermogen en liefst valbeugels.
Gezien je gestalte is een Suzuki DR 800 BIG geen slechte keuze en zijn tegenwoordig voor een prijsje te koop :
De Big is ook de stamvader van alle moto's met een snavel :wink: en is geschikt voor licht off-road werk.
Wil je iets recenters, dan is de Yamaha XT600 een interessante fiets. De volgende is heel compleet uitgerust :

Indien je een motor gevonden hebt, wel iemand meenemen met technische kennis en altijd een (zo lang mogelijke) proefrit doen.

Ieder heeft zijn eigen tempo, maar toch willen de minder vlotte rijders aanklampen en gaan dan in de fout.
en als je dan toch in groep rijdt, neem plaats vooraan in de groep en niet zoals velen doen achteraan rijden want dan moet je nog meer buzze geven om ze bij te houden...
eerste de "trage" (en dit zonder pejoratief te zijn) en dan de snelle :wink:
Laatst gewijzigd door one-one op 07 nov 2008, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
ride with pride
one-one
gsa 1150
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

one-one schreef:
PatricK/GS schreef:Laat je niet gek maken, en begin met een motor met beperkt vermogen en liefst valbeugels.

en als je dan toch in groep rijdt, neem plaats vooraan in de groep en niet zoals velen doen achetraan rijden want dan moet je nog meer buzze geven om ze bij te houden...
eerste de "trage" (en dit zonder pejoratief te zijn) en dan de snelle :wink:
Rijden in groep is idd gevaarlijker dan alleen, maar ook voor velen plezanter dan alleen... Heel belangrijk is dat er goede afspraken gemaakt worden, zoals:
- samen uit, samen thuis
- vaste volgorde in de groep, kan enkel veranderen na overleg in de groep
- ieder houdt de persoon achter zich in 't oog (wegens regel hierboven is dat toch altijd dezelfde, dus moeilijk is dat niet). Sla je ergens af en je merkt dat die persoon achter je je niet volgt, dan wacht je daar totdat die persoon er terug bij is en dan rij je zo verder. Als je de persoon die voor jou reed niet meer ziet, dan staat die normaal gezien bij de volgende afslag te wachten op u...
- De voorrijder en laatste in de rij zijn mensen met ervaring. De voorste liefst ook met ervaring met in groep rijden. Achteraan vooral iemand die al eens een streep gas kan bijgeven om bij te blijven... 8-) Ik raad nieuwelingen ook meestal de 2de plaats in de rij aan omdat ik al ondervonden heb dat ik dat persoonlijk de makkelijkste plaats vind. Ge moet niet voorrijden, ge moet maar 1 voorrijder in 4t oog houden en ge moet zelden of nooit een tandje bijsteken om het gat te dichten met uw voorrijder...
- aantal stopplaatsen/terraskes wordt min of meer op voorhand afgesproken... Kwestie dat er voor jou niet te veel/weinig gestopt wordt... Motards die nog niet zo lang rijden zijn er bij gebaat om een keer meer te stoppen... Doe dat dan ook, want het is net op die momenten van concentratieverlies dat er fouten gemaakt worden... Een paar minuten rust met een koffietje of colaake kan heel veel goed doen...
- nooit meer dan 6 personen per groep. Ben je met 8 personen, maak dan 2 groepen van 4, laat de snelste groep vertrekken en ga er een paar minuten daarna achterna... Je vindt elkaar wel terug aan de stopplaatsen... Spreek deze desnoods indien mogelijk af...

Dit zijn regels die ik persoonlijk hanteer en ze zijn dus niet sluitend voor iedere groepsrijder hier aanwezig... Ik vroeg in 't begin ook aan de persoon die achter mij reed om tijdens pauzes heel eerlijk feedback te geven op mijn rijstijl... Zeker als je weinig ervaring hebt kan je daar heel veel van opsteken... :idea:

Zijn er te veel verschillende opvattingen met de groep waarmee je meerijdt, verander dan eerder van groep dan van rijstijl... Veiliger voor je en uiteindelijk ook plezanter... Als jij het tof vindt om alle 3 kwartier een terraske in te lassen, dan moet je niet in een groep meerijden die soms 2u aan een stuk doorrijdt... (en dan moete mij niet bellen om in groep mee te rijden... :wink: ) Enz...
Plaats reactie