ben met de reisplannen bezig voor 2009 : doel = de alpen, tijdstip juni 2009.
Ik dacht aan 't volgende, eerst zuidwaarts :
dag 1 = heen van ranst via luxemburg, metz, nancy, besancon, geneve, tot la clusaz
dag 2 = route des grandes alpes volgen, la clusaz tot briancon (col de l'iseran, telegraphe, galibier)
dag 3 = route des grandes alpes volgen, briancon, menton (izoard, col de vars, cayolle, turini)
en dan terug noordwaarts :
dag 4 = route de napoleon (cannes, grenoble)
dag 5 = terug naar ranst via autosnelweg vanaf grenoble
Hierbij enkele vragen :
- heb nog niet veel ervaring met rijden in de bergen, dus zijn de ritten van dag 2 en dag 3 haalbaar ? Ik rij met een RT, eerder toeristisch en stop graag eens voor een fotoke. Overnachten doe ik in hotels of chambre d'hotes.
- de terugrit via de route napoleon lijkt me niet echt de mooiste in die regio : zou ik niet beter een extra dag inlassen tussen 4 en 5 en terugrijden via de route napoleon tot digne les bains en vandaar westwaarts richting mont-ventoux gaan om dan in bvb montelimar de snelweg te nemen richting thuis ? of het meer oostwaaarts gaan zoeken en op de terugweg van menton via italie richting grimselpas, furkapas en andere passen terug naar luzern, basel en dan huiswaarts te rijden ?
Enfin, alles suggesties, gsp-files (garmin), overnachtingsadressen zijn meer dan welkom
Danny