Extra zichtbaarheid.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

moh_fan
Contacteer:

Re: Extra zichtbaarheid.

Bericht door moh_fan »

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gevonden op moto-led.com
o.a. te koop bij Nippy Normans
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Ah , goed dat de 3 foto's er onder stonden , zodat ik wist wat je bedoelde.

op de foto van de rijdende motor was me zelfs niks speciaals opgevallen.
Ik denk het zoveelste nutteloze gadget om geld uit de portemonnee te halen onder het mom van veiligheid. :roll:
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Jo De Paepe schreef:Ik denk het zoveelste nutteloze gadget om geld uit de portemonnee te halen onder het mom van veiligheid. :roll:
Ik vraag me ook af of die LED's niet gewoon overtroffen worden door je koplamp...
Ik zou wel eens een "echte" foto (deze lijken gesjopt) van zoiets willen zien, om zien of het totale lichtbeeld van de moto veranderd,
waardoor je beter op zou vallen in het verkeer.
R1200RT LC
rafe56

Bericht door rafe56 »

Hey
Heb ook de indruk dat bij daglicht leds niet echt het nodige effect teweegbrengen.
Maar 's avonds, wanneer we nog kwetsbaarder zijn, is onderstaande misschien nog geen slecht idee.
Gr Rafe,

http://www.webbikeworld.com/lights/piaa ... ng-lights/
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

luc gs vroeg info ivm betere zichtbaarheid achterkant moto en ondertussen zitten we al met rijdende kerstbomen....nu ja 't is den tijd van het jaar zeker.....Batterij en alternator zullen nog weten wat doen bij sommigen.... :lol:
kunt misschien nog eens kijken op het Goldwing forum :lol: :lol: Graptjen hé...
Als er ooit een motorkeuring komt kan alles er terug afgesloopt worden....

Om gezien te worden voldoen de reflecterende stickers en fluo vestjes ruimschoots denk ik.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Bob

Bericht door Bob »

En onder het motto "wat je zelf doet, doe je beter", vooral zélf goed uitkijken !! Dat lijkt me - los van alle reflecterende en/of lichtgevende attributen - nog het meest aangewezen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
luc gs

Bericht door luc gs »

Bedankt voor al de nuttige commentaar!
Ik heb mij gisteren enkele bladen reflecterende stickers aangeschaft en ga in het weekend proberen enkele te plaatsen op de zijkoffers.
Misschien nog een aankoop van een reflecterende band bij RAD en dan denk ik wel dat het meer dan voldoende zal zijn.
varudi

Bericht door varudi »

Ik heb enkele dagen terug ook ledverlichting vooraan bijgeplaatst, met de bedoeling voor wat extra zichtbaarheid.
Ik moet zeggen dat ik versteld stond van de lichtopbrengst.
Hieronder staan enkele foto als voorbeeld van hoe deze geplaatst werden.

Next generation LED's daylights

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb deze met de bijgeleverde beugeltjes op een stukje kabelbaan gemonteerd, zodat hierin de bedrading kon worden weggewerkt.
Na het boren van de gaatjes werd dit zwart gespoten en bekleed met kevlar look folie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles werd met dubbelzijdige powertape ( 20kg/10cm ) bevestigd aan de onderzijde van de oliekoeler.
Voor alle veiligheid werden er nog drie colsonbandjes rond de koeler getrokken.
Op deze plaatst hangen deze ook uit de weg om de kuip te verwijderen voor onderhoud of herstellingen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

moh_fan schreef:
Jo De Paepe schreef:Ik denk het zoveelste nutteloze gadget om geld uit de portemonnee te halen onder het mom van veiligheid. :roll:
Ik vraag me ook af of die LED's niet gewoon overtroffen worden door je koplamp...
Ik zou wel eens een "echte" foto (deze lijken gesjopt) van zoiets willen zien, om zien of het totale lichtbeeld van de moto veranderd,
waardoor je beter op zou vallen in het verkeer.
Mijn nieuwsgierigheid was gewekt...
... en kon de verleiding niet weerstaan zo'n lamp aan te schaffen.
Dit weekend een beetje aan het knutselen geweest en de LEDpac volgens voorschrift aangesloten.
Ook ik moet, net als varudi, bekennen dat mijn verbazing groot was over de hoeveelheid licht dat deze 3 LED's produceren.
Bij duisternis zijn ze op een meter of vijf bijna te fel om naar te kijken.
In combinatie met brandend dimlicht geeft het wel een mooi totaalbeeld, een soort driehoek.
Ik ben tevreden over de LEDpac. Het frotale lichtbeeld is hopelijk dermate veranderd, dat ik weer wat beter opval in het huidige verkeer.

Klik op een foto voor een groter exemplaar...
De foto's zijn niet gesjopt, ik heb enkel met een snellere sluitertijd de laatste foto's 'donkerder' gemaakt.
R1200RT LC
Stelo

Bericht door Stelo »

Beste Moh-Fan,

De foto's van je ledjes tonen duidelijk aan dat dit een kwaliteitsvolle en zeker ook een nette visuele meerwaarde geeft aan de motorfiets.

Ongetwijfeld herinner je je nog dat ikzelf ook al ledjes plaatste op mijn motorfiets, en dit ook op een nette manier.
De lichtopbrengst van mijn led's is evenwel niet zo goed. Ze zijn immers ook al 2,5 jaar oud, en toen hadden led's een mindere lichtopbrengst dan heden.
Als er ene de geest geeft bij mij, dan weet ik al waardoor ik kan gaan vervangen.

Beste groeten,

Stelo
8-)
R1200RT
poestexas

Bericht door poestexas »

luc gs schreef:Zomer en winter gebruik ik de motorfiets voor het werk,en zeker nu tijdens de donkere dagen is het extra gevaarlijk.
Deze morgen reed een collega van het werk achter mij op de snelweg en maakte bij aankomst mij attent op de absoluut onvoldoende zichtbaarheid van mijn GSA.Ik draag geen fluovestje (voldoende?) maar denk er nu ernstig over na een extra verlichting achteraan te plaatsen (ledverlichting???).
Heeft iemand een lumineus idee,wat kan ik kopen?Ik heb reeds de zoekfunktie gebruikt,maar vind onvoldoende terug.
Ik heb op mijn Rt achteraan een rode led-verlichting geplaatst. Bij het remmen branden die ook feller. Als je het eens met eigen ogen wil zien of dit voldoende is voor jou, moet je maar eens afkomen, aangezien ge toch minder dan 10km van bij mij thuis woont.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Gaby

Bericht door Gaby »

Wat de opbrengst van LED' betreft: de hoge intensiteits LEDS hebben vaak een
veel kleinere hoek van de lichtbundel, wat uiteraard de intensiteit wel ten goede
komt maar daarom niet de zichtbaarheid vanuit een ruimer blikveld.
Moh_Fan en Varudi:
Hoe zit het wat dat betreft met de LED's uit de foto's, blijven ze intensief als er
van een andere hoogte naar gekeken wordt of geven de foto's enkel weer wat er
te zien is als je in het "brandpunt" kijkt (is trouwens bij alle stralers een gegeven,
maar als de bundel te smal wordt gaat ook de meerwaarde - gezien worden - er
een stuk op achteruit).
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Stelo schreef:... Ongetwijfeld herinner je je nog dat ikzelf ook al ledjes plaatste op mijn motorfiets, en dit ook op een nette manier.
De lichtopbrengst van mijn led's is evenwel niet zo goed. Ze zijn immers ook al 2,5 jaar oud, en toen hadden led's een mindere lichtopbrengst dan heden. ...
Je was toen geloof ik één van de eerste die LED's op die manier monteerde.
De LED's zijn in de loop der jaren absoluut geëvolueerd. De techniek staat niet stil.
Laatst las ik iets over een nieuw type lamp die werkte volgens het Microwave principe... :geek:
Gaby schreef:... Hoe zit het wat dat betreft met de LED's uit de foto's, blijven ze intensief als er
van een andere hoogte naar gekeken wordt of geven de foto's enkel weer wat er
te zien is als je in het "brandpunt" kijkt (is trouwens bij alle stralers een gegeven,
maar als de bundel te smal wordt gaat ook de meerwaarde - gezien worden - er
een stuk op achteruit).
De drie LED's van de LEDpac zitten temidden van een spiegeltje. De lichtbundel is rondom en redelijk breed te noemen.
Ik zal, wanneer de gelegenheid zich voordoet, wat foto's onder een hoek maken.
R1200RT LC
Stelo

Bericht door Stelo »

Hoi Moh-Fan,

't Ziet er allemaal heel proper uit.
Moeilijk te plaatsen?
Veel eurootjes kwijt?

Greetz,

Stelo
(nog altijd een lampen-fan hé)
R1200RT
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Sorry, was even druk in La Plagne...
Afbeelding

Tja... lampen_fan! :-)
LedPack is super-simpel te monteren; maakt gebruik van bestaande schroeven en nette, op maat gemaakte beugeltjes.
Die van mij zijn gekocht bij Nippy Normans (met de huidige crisis is de €-£ erg gunstig).
Ik ben ze nog niet ergens anders tegengekomen.
R1200RT LC
props-n-blades

Bericht door props-n-blades »

@ Varudi,

Waar heb je die LED's gevonden ?
Ik denk erover om ook zo'n paar te installeren.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
varudi

Bericht door varudi »

Bij EuroShop in Maldegem 39,xx €.
Bij Euroshop (St-Niklaas) waren ze toen uitverkocht.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ff dit draadje vanonder 't stof halen. Heb vandaag m'n LEDstrips in m'n pinkers geplaatst, komen van bij Tecno, kerel vanop UK GS'er. Helpt 't niet, dan schaadt 't niet :-P

Afbeelding

Achteraan ff de rechterpinker opgezet, 't vershil is duidelijk zichtbaar, evenals vooraan.

Afbeelding

Nu nog m'n xenon vooraan met een wit/blauwig LED standlichtje (is in bestelling, zal ver op de post zitten) en achteraan een LED mistlicht in de nr.plaathouder, schakelbaar met een autoswitch, en dan is 't gedaan met lichtgevende gadgets op de GSA :mrgreen:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Prachtig en mooi gemaakt :grin:
Persoonlijk heb ik minder goede ervaringen met Led's.
De lichtopbrengst word snel minder wat je niet in de gaten hebt. :cry:

Maar we gaan wel die kant op, is niet tegen te houden.
10.000uren is nogal aan de ruime kant, maar ut licht valt me tegen.
Heb er nu 2 halo-geen-licht bijgezet van 35watt, en ja die zijn echt merkbaar :grin:

mvg Nico
MG Breva 850
migfrost

Bericht door migfrost »

de policie hebben mislamp gemonteerd op hun moto
bij jorsen gezien
ik ben ook van plan dat te doen
Plaats reactie