tips:
-Spiegels eraf doen, als ze er op staan ge je ze gebruiken en dat moet je op circuit zeker niet doen....diegene die sneller is en je wil inhalen laat die het werk maar doen.
-Bij de gewone GS de valbeugels eraf halen, als ze raken lift het achterwiel en daar ga je......

Bij de GSA zal dat waarschijnlijk geen probleem zijn.
-Veervoorspanning en demping mag iets harder, op de meeste circuits liggen geen bumps of verkeersdrempels
-Bandendruk iets laten zakken, de GS bandjes zijn geen racebanden, met de normale druk worden ze meestal te warm. Maar wel goed bandjes opwarmen als je vertrekt.....
-Breed stuur, gebruik het! Je kan een volledig andere lijn rijden in de korte bochtjes dan de racebananen, doe ze maar eens goe verschieten.
-Je mag voor ene keer je koffers en tankzak er af halen......en je hoeft ook 30l benzine meesleuren
-als er 3 groepen zijn, probeer de 2de groep maar, in de eerste groep zitten de minst ervaren rijders en wie schrik heeft doet rare dingen...De 3de groep zijn de ervaren racers die komen trainen, bijgevolg zeer agressieve rijstijl (moet ook zo natuurlijk, voor hen is het een race, maar ze weten meestal wel waar ze mee bezig zijn) of de kamikazes (zeer agressieve rijstijl zoals de racers, met dit verschil dat zij niet weten waar ze mee bezig zijn, en meestal een onschuldige meesleuren in hun stomme testosteron capriolen....)
-Laat je niet verleiden om vanaf ronde 2 te gaan gassen, leer het circuit beetje bij beetje kennen....
-persoonlijk zou ik mijn ABS uitschakelen, zeker op de pre 2008 modellen 1200, maar dat beslis je zelf maar.
-Vergeet in het begin de knie aan de grond stijl maar even, wel beetje buitenboord in de langere bochten en enduro stijl in kortere bochten....
-Voor diegenen die meer op circuit willen rijden zou ik conti road attack aanraden of 17" wiel vooraan en breder 17" (5.5" denk ik) achteraan
-meestal duurt een "heat" 20minuten, als je echt "aan het gaan" bent, is dat best lang....
Veel plezier ermee.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project