webcommerce schreef:Het vervolg...
Ben vandaag gecontaceerd door BMW, dit naar aanleiding van mijn aangetekend schrijven.
Volgende dinsdag samen iemand van BMW Belgium afgesproken bij mijn dealer.
Ik blijf erbij en hopelijk vinden ze het probleem.
Greetz,
Peter
Schandalig.....dat het zo ver moet komen alvorens die mannen deftig reageren....geef er maar een goei lap op dinsdag
Over dinsdag...
Dinsdagmorgen had ik afgesproken met iemand van BMW Belgium. De persoon in kwestie bleek al 20 jaar voor BMW te werken en al >30 jaar met de motor te rijden. Hij kwam zelf aanrijden met een identieke GS als die van mij, met de bedoeling de beide machines met elkaar te kunnen vergelijken. Ik ben er de hele tijd bijgebleven.
Wat is er allemaal gedaan/getest....
compressie (11,4 op beide cylinders)
de bougies
de stappenmotors
de synchronisatie
de benzinepomp
de injectoren
We hebben ook een rit gedaan waarbij we een paar keer van motor zijn veranderd.
Conclusie er is niets mis met mijn motor. Ok hij trilt wat harder als die van hem, zo goed als nieuwe machine met 5500 km.
Die man was heel vriendelijk en hulpvaardig, we hebben dik 3 uur met de motor bezig geweest maar opgelost is het probleem niet.
Toen ik nadien naar mijn werk reed, en dus weer geconfronteerd werd met die vervelende trillingen, vroeg ik mij af waarom men niet in de motor kijkt. Ik ben geen technieker maar het lijkt mij niet onmogelijk dat we de oorzaak in het blok moeten zoeken.... probleem met balansas, nokkenas, krukas, lagers, cylinders....? Alles uitwendig aan de motor is perfect in orde.
Iemand heeft mij een naam en nr doorgegeven van een technieker die bekend staat als een boxerfanaat. Is wel geen officiele bmw dealer.
Aangezien dat het officiele kanaal het blijkbaar voor bekeken houdt wil ik het eventueel elders proberen maar kan dit problemen geven met de garantie?