Opgelicht door Garmins technische dienst
Moderator: GVN
Opgelicht door Garmins technische dienst
Hallo,
Hier volgt het relaas van een malcontente GS-er met een GPS-probleem.
Begin december 2008:
Mijn Garmin Streetpilot III weigert een scherp beeld te geven, in plaats daarvan alleen vage lijnen.
De kortst bijzijnde verdeler van Garmin blijkt Point 2 in Paal-Beringen te zijn.
Zij zouden hem opsturen naar Garmin. Na het bestuderen zouden ze dan devolgende opties voorstellen.
Onherstelbaar:
Keuze 1, terugsturen naar de klant
Keuze 2, Bij aankoop van een nieuw toestel korting van 30 euro
Herstelbaaar:
Keuze 1, terugsturen naar de klant
Keuze 2, hersteld terugsturen naar de klant, klant betaald de herstelkosten.
Half december 2008
Ik krijg een telefoontje van Point 2 met het bericht dat hij onherstelbaar is.
Ik kies voor de eerste keuze want als ik een nieuw toestel moet kopen ben ik duurder af dan wanneer ik een 2ehands Streetpilot III koop.
Eind januari 2009
Ik heb een tweedehands Streetpilot III gevonden en heb hem voor 180 euro gekocht
Vandaag 5 maart 2009
Drie maand na inlevering
Telefoon van Point 2.
"Je toestel kan worden gerepareerd voor 100€, alleen het scherm moet vervangen worden"
Ik had de kerel bijna door de telefoon getrokken.
Ben na men werk even naar daar gegaan. Helaas konden ze me alleen vertellen wat Garmin hen had gemaild.
Zijn dit nog praktijken?
En vooral vreemd dat ze na 3 maand ineens wel weten wat er aan de hand is.
Is dit de nieuwe verkoopstruk? Mensen eerst wijsmaken dat ze een nieuw toestel moeten kopen?
Vooral zeer laag dat ze dan maanden later nog laten weten dat het eigenlijk niet hoefde.
Hier volgt het relaas van een malcontente GS-er met een GPS-probleem.
Begin december 2008:
Mijn Garmin Streetpilot III weigert een scherp beeld te geven, in plaats daarvan alleen vage lijnen.
De kortst bijzijnde verdeler van Garmin blijkt Point 2 in Paal-Beringen te zijn.
Zij zouden hem opsturen naar Garmin. Na het bestuderen zouden ze dan devolgende opties voorstellen.
Onherstelbaar:
Keuze 1, terugsturen naar de klant
Keuze 2, Bij aankoop van een nieuw toestel korting van 30 euro
Herstelbaaar:
Keuze 1, terugsturen naar de klant
Keuze 2, hersteld terugsturen naar de klant, klant betaald de herstelkosten.
Half december 2008
Ik krijg een telefoontje van Point 2 met het bericht dat hij onherstelbaar is.
Ik kies voor de eerste keuze want als ik een nieuw toestel moet kopen ben ik duurder af dan wanneer ik een 2ehands Streetpilot III koop.
Eind januari 2009
Ik heb een tweedehands Streetpilot III gevonden en heb hem voor 180 euro gekocht
Vandaag 5 maart 2009
Drie maand na inlevering
Telefoon van Point 2.
"Je toestel kan worden gerepareerd voor 100€, alleen het scherm moet vervangen worden"
Ik had de kerel bijna door de telefoon getrokken.
Ben na men werk even naar daar gegaan. Helaas konden ze me alleen vertellen wat Garmin hen had gemaild.
Zijn dit nog praktijken?
En vooral vreemd dat ze na 3 maand ineens wel weten wat er aan de hand is.
Is dit de nieuwe verkoopstruk? Mensen eerst wijsmaken dat ze een nieuw toestel moeten kopen?
Vooral zeer laag dat ze dan maanden later nog laten weten dat het eigenlijk niet hoefde.
Laatst gewijzigd door Sevrien op 05 mar 2009, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
850 is genoeg als ge door het Gelände wilt komen
Re: Point 2 Paal Beringen malcontent
Dat zo iets kan is niet te geloven dit is oplichting
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 06 mei 2008, 21:12
Re: Opgelicht door Garmins technische dienst
Tja, ik geloof dan altijd ook weer in de goedheid van de mens (onhebbelijkheidje, ik weet 't)
Wellicht zijn er bij Garmin of bij Point2 twee toestellen verwisseld?. Waarom zou Garmin het toestel 2x onderzoeken
En als je al voor optie 1 gekozen hebt, waarom is ie dan niet gelijk teruggestuurd?
Vreemd blijft het wel natuurlijk.
Groeten,
Erik
Wellicht zijn er bij Garmin of bij Point2 twee toestellen verwisseld?. Waarom zou Garmin het toestel 2x onderzoeken

En als je al voor optie 1 gekozen hebt, waarom is ie dan niet gelijk teruggestuurd?
Vreemd blijft het wel natuurlijk.
Groeten,
Erik
-
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: Opgelicht door Garmins technische dienst
Anno 2009 nog € 180 betalen voor een SP III?Sevrien schreef: Eind januari 2009
Ik heb een tweedehands Streetpilot III gevonden en heb hem voor 180 euro gekocht



Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: Opgelicht door Garmins technische dienst
en wat was de nieuwprijs toen de SPIII op de markt kwam?
denk dat dit echt een peulschilletje is.
het is nog altijd een zeer goed toestel, ondanks de wat trage opstart.
eens het in gang is werkt het evengoed of een zumo.
jammer natuurlijk dat ze zo een spelletje spelen.
en dom van de dealer uiteraard.
komt niet tengoede aan zijn naam.
en dit anno 2009
denk dat dit echt een peulschilletje is.
het is nog altijd een zeer goed toestel, ondanks de wat trage opstart.
eens het in gang is werkt het evengoed of een zumo.
jammer natuurlijk dat ze zo een spelletje spelen.
en dom van de dealer uiteraard.
komt niet tengoede aan zijn naam.
en dit anno 2009
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: Opgelicht door Garmins technische dienst
vind ik ook , voor paar eurokes meer moet je een toestel in de 26xx serie kunnen vinden....®win schreef:Anno 2009 nog € 180 betalen voor een SP III?Sevrien schreef: Eind januari 2009
Ik heb een tweedehands Streetpilot III gevonden en heb hem voor 180 euro gekocht![]()
![]()
ik ben in de tijd overgeschakeld van een SP III naar een 2620 en het verschil was toch significant...
Re: Point 2 Paal Beringen malcontent
Dat kan je volgens mij niet zomaar stellen, het hangt af van het feit of er "met voorbedachte rade" gehandeld is.Pollt schreef:Dat zo iets kan is niet te geloven dit is oplichting
Het zou evengoed voor een (weliswaar pijnlijke) vergissing begaan, wie weet zelfs met goede bedoelingen toen
men bij een extra poging vaststelde dat er nog iets te redden was. Ze hadden in dat geval evengoed niks kunnen
laten weten. Dat neemt niet weg dat ik er mij als klant ook niet goed bij zou voelen!
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Re: Opgelicht door Garmins technische dienst
2610 allemaal goed en wel, maar als ik alle accesoires er moest voor bijkopen, kwam me dat een stuk duurder uit.
850 is genoeg als ge door het Gelände wilt komen
-
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: Opgelicht door Garmins technische dienst
En dat voor een GPS waar geen nieuw kaartmateriaal meer voor komt ...Arnold schreef:vind ik ook , voor paar eurokes meer moet je een toestel in de 26xx serie kunnen vinden....®win schreef:Anno 2009 nog € 180 betalen voor een SP III?Sevrien schreef: Eind januari 2009
Ik heb een tweedehands Streetpilot III gevonden en heb hem voor 180 euro gekocht![]()
![]()
ik ben in de tijd overgeschakeld van een SP III naar een 2620 en het verschil was toch significant...
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Re: Opgelicht door Garmins technische dienst
voor de SP III ook niet meer hé.....®win schreef: En dat voor een GPS waar geen nieuw kaartmateriaal meer voor komt ...
-
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: Opgelicht door Garmins technische dienst
Daar doelde ik dus opArnold schreef:voor de SP III ook niet meer hé.....

Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Re: Opgelicht door Garmins technische dienst
aha , sorry®win schreef:Daar doelde ik dus opArnold schreef:voor de SP III ook niet meer hé.....(en daarmee in gedachten dat het ook voor de SP2610 gold).


Re: Opgelicht door Garmins technische dienst
Wel jammer natuurlijk, ik begrijp je ontgoocheling.
Maar als je nu eens van de nood een deugd maakt?
Laat je toestel herstellen voor 100 €, en verkoop het dan door (of verkoop het laatst gekochte toestel).
Met een beetje geluk kan je je 180 € recupereren.
Ik heb geen flauw idee wat die dingen gaan op e-bay of 2dehands.be, maar eventjes rondsurfen kan je al heel wat wijzer maken.
Allé, 't maar een gedacht, hé!
Wally
Maar als je nu eens van de nood een deugd maakt?
Laat je toestel herstellen voor 100 €, en verkoop het dan door (of verkoop het laatst gekochte toestel).
Met een beetje geluk kan je je 180 € recupereren.
Ik heb geen flauw idee wat die dingen gaan op e-bay of 2dehands.be, maar eventjes rondsurfen kan je al heel wat wijzer maken.
Allé, 't maar een gedacht, hé!
Wally

Leven is het meervoud van lef!
Re: Opgelicht door Garmins technische dienst
het is echt wel een fout geweest van garmin en niet van bart van 2 point
-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: Opgelicht door Garmins technische dienst
Een fout maken is menselijk maar daarom nog geen oplichting.
Ik zou eerst eens constructief met Garmin trachten te communiceren, ik weet dat ze alvast een goede dienst-na-verkoop hebben
En die titel, die kan je gerust aanpassen
Ik zou eerst eens constructief met Garmin trachten te communiceren, ik weet dat ze alvast een goede dienst-na-verkoop hebben
En die titel, die kan je gerust aanpassen

R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300