Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door J-P »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Emile
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 jan 2005, 11:59
Locatie: Zoutleeuw

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Emile »

Hallo
Moto is op 10.000km binnen geweest voor onderhoud en ze hebben ook de ringantenne vervangen (terugroepactie). Zit nu aan 19.000 km en is niet meer stilgevallen. Hopelijk blijft het zo.

Emile
S|empr3
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 sep 2004, 15:38
Locatie: Middelkerke
Contacteer:

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door S|empr3 »

Had dit ook en dit kwam eigenlijk omdat de koppeling niet ver genoeg ingetrokken werd. daar ik altijd koppel met 2 vingers ipv van 4. Daardoor bleef de koppeling tegen mijn ringvinger en pink hangen. Als ik dan stilviel en koppeling introk met vier vingers (dus dicht genoeg tegen het handvat) kon ik wel starten.(al rijdend).

Ik heb dit nu opgelost met de koppeling te vernieuwen naar die van wunderlich die je kunt inschuiven de variolever*.

zie hier : Afbeelding

Sindsdien probleem volledig opgelost.

Suc6

greetz
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door J-P »

Bij mij heeft het niets met de koppeling te maken, sterker nog, ik schakel meestal zonder koppeling...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Gaby »

Emile schreef:Hallo
Moto is op 10.000km binnen geweest voor onderhoud en ze hebben ook de ringantenne vervangen (terugroepactie). Zit nu aan 19.000 km en is niet meer stilgevallen. Hopelijk blijft het zo.

Emile
Verwijst het vervangen van de ringantenne en het nadien niet meer stilvallen naar de mogelijkheid
dat die antenne er voor iets tussenzat? Als dat zo is, dan betekent het dat de dialoog tussen de
electronica in de sleutel en het systeem niet enkel bij het opstarten plaat vindt maar ook tijdens het
rijden blijft voortduren met een shut-down tot gevolg. En ik zou graag weten of dat is/kan/klopt :wink:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
brainwaves
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2008, 16:23
Locatie: Poperinge

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door brainwaves »

Hallo iedereen,

ik had ook het ambetante probleem dat de motor uitviel om de +/-2000 km.

Surtout ambetant/gevaarlijk op kruispunten!

Net zoals iron gonzo vermeldt.

Had dit gemeld aan dealer, zij hebben mijn gs aan de computer gehangen en hebben er een nieuwe firmware opgezet en probleem was opgelost.

Sindsdien niet meer tegengekomen.

GS Adventure 2008/03
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door jovdt »

Ik dacht dat de controle sleutel antenne enkel gebeurt bij het opstarten...Bij mijn gsa 2006 tweemaal stilgevallen zonder aanwijsbare redenen.Gelukkig was het droog en kon ik door direct intrekken van de koppeling de boel onder controle krijgen...Bij nat wegdek was dit waarschijnlijk een ander verhaal geworden.Ook na uitlezen geen aanvaardbare reden gevonden...Tot nu toe niet meer voorgevallen en hopelijk blijft dit zo.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Iron Gonzo »

Ook na uitlezen geen aanvaardbare reden gevonden
gaan ze ook niet vinden. Bij mij ook niets te vinden aan de geplaatste software.
deze is volgens de PC perfect. doch geeft ze problemen die niet opspoorbaar zijn.
hoe en waarom is een raadsel.

andere (nieuwe) software laden en probleem zou moeten opgelost zijn :idea:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door J-P »

De meest recente software is bij mij geplaatst, nog steeds stilvallen. Vandaag viel ie 1 keer stil tijdens het rijden maar daarna helemaal mooi: wou niet meer starten. Startmotor moet gereviseerd worden en accu nummer 4 weer versleten. Motor laadt prima bij dus paar kloppen op de startmotor, nieuwe accu geplaatst en morgen even doorbijten, hopelijk kan ik m`n lessen draaien zonder dat ie startproblemen heeft. Daarna startmotor eruit en reviseren.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
lgeenens
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2008, 16:53

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door lgeenens »

k'had vroeger een k1200r formidabele moto (tot mijn vrouw eraf waaide) ik moest aan 10000km binnen voor olie en update
maar de motor reed niet meer zo soepel ben onmiddelijk terug gereden men heeft hem terug aan de up of welke date machine het ook was en alles was weer oké
groeten luc
paulnaulaerts
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2009, 15:10

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door paulnaulaerts »

Toen ik dit forum opende, was ik aangenaam verrast dat "we" (de stilvallers) zo talrijk waren. Eind vorige zomer bij een beklimmingske van een berg in Bouillon plots stilgevallen in't optrekken in een bocht...resultaat ... horizontaal, duo gekwetst, moto zware kosten enz... Reden van het stilvallen niet gevonden. Sindsdien heb ik minder vertrouwen in mijn GS, rijstijl lichtjes aangepast. Vorige week in donker op autosnelweg een vrachtwagen aan't over gaan tegen 135 met enkele auto's achter mij ... plots een sputter en stil! Tekeningske bij maken ? Moto is opnieuw bij dealer en men vindt opnieuw niets...
Mag BMW zich wel veroorloven een motard op te zadelen met een moto die een 'levensgevaarlijk" euvel vertoont zonder te weten wat het is, en nog minder wat er kan aan gedaan worden?
Mijn GS is 3 jaar oud, telt 19.000 km en is dus pas uit rodage...hij draait wekelijks en staat nooit in de regen of in de kou...maar laat mij wél in de regen en de kou staan, weliswaar telkens minder dan een uur o.v. de perfecte depannage -service...dit lijkt mij de enige reden om bij het hele verhaal toch nog goe gezind te blijven. Zolang ik afgehaald word door een depanneur en niet door een begrafenisondernemer, mag ik dus blij zijn. "FEMME FATALE" ???
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Dirk Pauwels »

paulnaulaerts schreef: Mag BMW zich wel veroorloven een motard op te zadelen met een moto die een 'levensgevaarlijk" euvel vertoont zonder te weten wat het is, en nog minder wat er kan aan gedaan worden?
Nee, maar wat doe je eraan? Vraag mij af hoeveel ongelukken er zo al gebeurd met motards die het niet meer konden voortvertellen? We gaant nie weten hé....
electronica is een zegen vergeleken met vroeger, maar owee als er wat aan scheelt...Dat ze al eens beginnen met die rommel niet in China te bestellen, tzou al veel beter zijn....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Gaby »

Dirk Pauwels schreef:
paulnaulaerts schreef: Mag BMW zich wel veroorloven een motard op te zadelen met een moto die een 'levensgevaarlijk" euvel vertoont zonder te weten wat het is, en nog minder wat er kan aan gedaan worden?
Nee, maar wat doe je eraan? Vraag mij af hoeveel ongelukken er zo al gebeurd met motards die het niet meer konden voortvertellen? We gaant nie weten hé....
electronica is een zegen vergeleken met vroeger, maar owee als er wat aan scheelt...Dat ze al eens beginnen met die rommel niet in China te bestellen, tzou al veel beter zijn....
Groot gelijk, maar of het dan over elctronica dan wel mechanica gaat maakt volgens mij niet veel
uit, onbetrouwbare dingen maken motorrijden gevaarlijk, eender van welke aard die dingen zijn.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door jovdt »

Wat mij betreft sta je op dit ogenblik als klant nergens of dit nu bij B MW is of bij Nikon of bij gelijk welke grote firma...De garantie stelt weinig voor..ja hij valt stil maar we vinden het niet....ja de batterij is stuk we plaatsen een andere die ook maximum een jaar meegaat.... enz...Als klant kan je roepen en schrijven en bladen op forums vullen...We lezen het wel en vinden het niet o.K. maar de volgende motor wordt waarschijnlijk terug dezelfde.Zeker als ik de verkoopscijfers hoor van mijn dealer...nog nooit zoveel verkocht...Wat mij betreft stopt het verhaal toch. Nog een jaartje dan is de motor afgeschreven en was het de laatste in de rij.Ga dit weekend kijken naar een k75 van 94 toen BMW nog was waar het vroeger voor stond.Degelijkheid I.P.V. KWANTITEIT.
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Gaby »

Ik kan de redenering hierboven best volgen, het klinkt herkenbaar maar is een stevige veralgemening.
Volgens mij kan je niet zomaar alle firmas of verdelers van dezelfde mentaliteit beschuldigen, er zijn
in geval van problemen best wel mensen waarvoor de term klantenservice geen hol begrip is.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door jovdt »

De veralgemening is zeker niet de bedoeling...Ik hoop (en weet) ook dat er nog wat bedrijven zijn met service.Maar ik spreek uit eigen ervaring en wil hier geen oeverloze discussie over voeren.Doch de grote bedrijven waar ik onlangs mee in contact kwam zijn allemaal in hetzelde bedje ziek.Als je graag de verhalen hoort wil ik ze je wel even meegeven via Pb of tel. Misschien had ik pech of was het toeval...Naar mijn mening was het gewoon slechte kwaliteit of service...Maar er zijn veel ergere dingen in het leven...
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door GSrijder »

Ik heb dit probleem ook, is begonnen na de software update bij zijn onderhoud van 1000km. Nu, na dit gemeld te hebben bij zijn 10000km beurt ( + vervangen remleidingen en ringantenne ) en de moto opnieuw eens aan de pc heeft geplugd gezeten probleem nog steeds bestaande :twisted:

Het stilvallen gebeurt meestal bij lage snelheid met de koppelingshendel ingetrokken. Opnieuw starten en weg, maar 't is wel wreed ambetant. :!:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Beemer »

Vorige week heeft mijn RT ook een update gehad maar desondanks terug stilgevallen. Ga nu vragen of ze de stappenmotors eens kunnen reinigen en als het dan nog niet in orde is moeten ze deze dan maar vervangen. Iemand een idee waar deze stappenmotors zich juist bevinden en moeten ze de motor hiervoor helemaal
ontmantelen ?
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door J-P »

Gister viel de mijne weer stil, nu blokkeerde m`n achterwil op een glad gedeelte en gleed ik onderuit, gat in m`n motorbroek :cry:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Beemer »

Beemer schreef:Vorige week heeft mijn RT ook een update gehad maar desondanks terug stilgevallen. Ga nu vragen of ze de stappenmotors eens kunnen reinigen en als het dan nog niet in orde is moeten ze deze dan maar vervangen. Iemand een idee waar deze stappenmotors zich juist bevinden en moeten ze de motor hiervoor helemaal
ontmantelen ?
Vroeger waren hier veel reacties van de "techneuten" maar ze lopen blijkbaar heel dunnetjes.....
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Relax »

J-P schreef:Gister viel de mijne weer stil, nu blokkeerde m`n achterwil op een glad gedeelte en gleed ik onderuit, gat in m`n motorbroek :cry:
Da's nu iets waarvan ik het lopend in m'n broek krijg als ik daaraan denk: stilvallen tijdens het rijden. Ik kom het maar tegen aan zééééér lage snelheid en dat is soms al best gevaarlijk. Tijdje terug in haakse bocht met voorrang voor de andere, dus erg traag. Klak, boel uit. Dan heb je echt snelle benen, ongeacht je leeftijd.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Dirk Pauwels »

Relax schreef:
J-P schreef:Gister viel de mijne weer stil, nu blokkeerde m`n achterwil op een glad gedeelte en gleed ik onderuit, gat in m`n motorbroek :cry:
Da's nu iets waarvan ik het lopend in m'n broek krijg als ik daaraan denk: stilvallen tijdens het rijden. Ik kom het maar tegen aan zééééér lage snelheid en dat is soms al best gevaarlijk. Tijdje terug in haakse bocht met voorrang voor de andere, dus erg traag. Klak, boel uit. Dan heb je echt snelle benen, ongeacht je leeftijd.
Da's nog niets, stilvallen op een colleke, hairpin bocht naar boven ,met duo, dan loopt het pas in uw botten en achteraf krijgde van de madam motten.... :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Steffz1
Berichten: 460
Lid geworden op: 17 nov 2005, 13:08
Locatie: Oep Den berg

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Steffz1 »

No comment want is heb geen recht van spreken meer => alleen spijtig voor de mensen die het meemaken :-?

mvg

Stef
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Relax »

Dirk Pauwels schreef:
Relax schreef:
J-P schreef:Gister viel de mijne weer stil, nu blokkeerde m`n achterwil op een glad gedeelte en gleed ik onderuit, gat in m`n motorbroek :cry:
Da's nu iets waarvan ik het lopend in m'n broek krijg als ik daaraan denk: stilvallen tijdens het rijden. Ik kom het maar tegen aan zééééér lage snelheid en dat is soms al best gevaarlijk. Tijdje terug in haakse bocht met voorrang voor de andere, dus erg traag. Klak, boel uit. Dan heb je echt snelle benen, ongeacht je leeftijd.
Da's nog niets, stilvallen op een colleke, hairpin bocht naar boven ,met duo, dan loopt het pas in uw botten en achteraf krijgde van de madam motten.... :mrgreen:
Grin². 'k Zie het zo voor me. Erg, maar als je 't zo neerpent...
I respect your opinion. But I don't give shit.
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door vasco66 »

tja mijne gsa valt ook stil maar ik heb wel geen olie verbruik geen klagen van maaaaaaar er staat al een vierde voorruit op en een derde benziene dop achterligt is de spiegel weg van het water en het voorligt komt water in maar het erchste is bij mij de achterpion zit spel op en dealer zecht dat het binnen de tollerantie valt van bmw maar geeft heel weinig vertrouwen moto is van 2008 en heeft 11000 km maar heb nu contact met yamaha daeler voor een fjr als het binnen kort open deur dagen zijn sorry maar nog heel weinig vertrouwen in de moto
Plaats reactie